Wat voor ervaringen met JC dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Wat voor ervaringen met JC dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 12:23

Sinds ik op een JC dressuurzadel heb gezeten, wil ik er eigenlijk zelf ook heel graag een hebben. Nu is het zo dat ik eigenlijk geen ervaringen heb met zulke zadels.
Wie van jullie kent deze zadels en wie kan me er meer over vertellen?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Kim

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:40

mijn vriendin had een jc zadel voor haar fjord, het zadel zat super lekker en was goed te onderhouden.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:06

Opzich goede prijs/kwaliteit. Niet erg soepel, maar dat hoeft ook niet voor dat geld (niet dat het niets is hoor!). Ik vind ze lekker zitten, alleen bij het dressuurzadel wordt je onderbeen naar achter gedrukt.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:26

wham ik vind het niet echt super, vindt het wat hard en niet bepaald soepel, het heeft een erg vast vorm ik kan er daar door niet optimaal op zitten. ik heb zelf een anky deze vind ik heel erg fijn, soepel en zacht bij je kont en je knien (hoezo verwent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:06

Ik heb er ook een gehad. Ik vond m niet echt super zitten, maar de prijs/kwaliteit verhouding is best goed. En na 2 jaar heb ik m ingeruild en heb ik er toch nog bijna de helft van het aankoopbedrag voor teruggehad.
Hij blijft er goed uitzien.
Ik vind wel dat je met dit zadel meer "op" het paard zit dan "erin".
(maar ik kan sowieso niet fijn op een dressuurzadel zitten Tong uitsteken )

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:11

Op mn oude verzorgpaard heb ik hem ook gehad. Vond hem best lekker zitten. Heb nu een Kieffer Wien voor mn eigen paard, maar als ik eerlijk moet zijn vond ik het JC zadel toch beter zitten, maar mss komt dat ook wel omdat mn Kieffer te groot is voor mij.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:11

Ik heb geen dressuur,maar een vzh zadel van JC,en het is het fijnste zadel wat ik tot nu toe heb gehad.
(en ik héb er wat gehad Knipoog )
Hij zit als een huis,ligt perfect en het is mooi leer.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:32

Ik heb ook een VZH van JC.
Ligt perfect, op meerdere paarden, en het zit heerlijk zacht!
Ben het ook helemaal met Lindy eens!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:39

Ik heb ook een VZH van JC en vindt dit echt een SUPER zadel hoor. Ze zitten echt zacht en liggen perfect op het paard en zijn heel stevig hoor

xx

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 19:14

WAUW! Wat een leuke reacties...en verkoopt niemand meer zijn/ haar JC zadel aan mij...hahahaha

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:29

Ik heb een JC Saphir veelzijdigheidszadel. Ik vind het een super zadel!! Zit geweldig en blijft mooi.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:17

Ik heb een JC Grand Granat dressuurzadel, al ehm, meer dan drie jaar en ik ben er nog steeds heel tevreden mee. Zit fijn, blijft mooi (ik vind het leer helemaal niet stug) en ik doe er alles mee (dressuur, endurance, en een sprongetje gaat ook heel best).
Gebruik anders even de zoekfunctie, er zijn wel vaker topics over JC geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:37

Ik heb ook meerdere springzadels van JC gehad, en die waren echt super. Lekker zacht en ze liggen goed op een hoop verschillende paarden. Ik vond alleen het dressuurzadel 3x niks.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:54

Ik heb een JC Event Rubin veelzijdigheidszadel. Is behoorlijk dressuurgericht en zit idd prima!
Heb ook nog een zadel van 4x zo duur (Podium westernmodel) en ik moet zeggen dat ze wel heel verschillend zitten (lijkt me nogal logisch Haha! ), maar even lekker.

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:57

Ik heb ook een dressuur van JC heerlijk zadel! Goede ligging alleen hij verkleurd wel een beetje!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:34

Ik heb een JC Saphir dressuur en ik ben er heel tevreden mee. Mooie prijs/ kwaliteits verhouding. Hij blijf mooi en zo stug vind ik hem nou ook weer niet. Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een zadel uit een (of wel twee Knipoog ) prijsklasses hoger.

Ik heb de mijne nu drie/kwart jaar en ben er tevreden mee. Ik zit er lekker in en hij ligt goed op mijn paard. Het leer bij mijn benen wordt nu wel wat krasserig, maar dat gaat bij mij ook iets sneller als normaal met al dat stuivende zand.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:57

ik heb een VZ Salto. Maar dat schijnt JC te zijn onder een andere naam. Echt super gewoon. Hij ligt ook heel goed op bel. Ik heb dan de haflinger maat.

Iemand op de club bij ons heeft ook een VS JC op haar fjord liggen, en dir rijdt ook heel fijn.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:59

Pinacolada schreef:
Ik heb een JC Saphir veelzijdigheidszadel. Ik vind het een super zadel!! Zit geweldig en blijft mooi.


Jaah die heb ik ook, dit zadel is toch ook een beetje naar dressuur gericht? met een diepere zit enz?

Ik vind het echt een super fijn zadel, en de prijs is ook mooi voor mij. Duurdere zadels zullen vast wel veel beter zijn en veel beter zitten, maar deze is ook harstikke goed hoor OK dan!
Ik ben in ieder geval heel blij met dit zadeltje.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:26

Wij hebben voor Kenzo ook een JC dressuurzadel. Zit fantastisch en met het leer zelf is niets mis. Alleen was het van een zwart zadel langzaam aan het veranderen in een rood zadel. Scheve mond Wij zijn er toen mee terug gegaan naar de ruiyersportwinkel waar we het gekocht hadden. omdat er sprake van garantie was kregen we direct een ander zael mee. Heel fijn natuurlijk, goede service. OK dan!
Na een maand werd dit zadel echter ook rood: de zwarte verf kom er gewoon vanaf. Soms kun je er zelfs hele stroken vanaf halen. Boos! Dus wij weer terug. Ze gingen contact opnemen met de importeur. Tot op de dag van vandaag hebben we er nooit meer wat van gehoord, jammer. We hebben het bellen ook maar opgegeven, die mensen bleven onbereikbaar.
Als wraak komen we daar nu gewoon nooit meer. Haha!
Maar verder over het zadel niets dan lof: zit fantastisch.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:13

Ik heb ook een JC Dressuur (Granat) en ik vind 'm heerlijk zitten en hij ligt uitstekend op mijn fries !!!!
Denk dat je gewoon moet kijken wat het beste op je paard ligt dat vind ik overgens belangrijker dan het mooi zijn of super lekker zitten, uiteraard wil je goed zitten maar als dat ten koste gaat van de rug van je paard zit ik persoonlijk maar iets minder.
Wat betreft kwaliteit/prijs verhouding hoeft het niet altijd zo te zijn dat een duur zadel goed is !!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:55

Ik heb een JC veelzijdigheids zadel en dressuur zadel gehad voor Charee (ex-bijrijd paardje).. Vond het opzich hele lekkere zadels alleen vond wel dat je er een beetje van achterover ging hangen (helemaal omdat ik dat van mezelf toen ook al heel erg had nu hang ik teveel voorover Schijnheilig )..
Maar vond het wel lekker zitten...

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 15:58

Wat een boel verschillende JC zadels hebben we dus...! Scheve mond Zoals ik hierboven lees, zou niemand van jullie dus het zadel verkopen...dat is mooi pech hebben voor mij dus...Verward Maar als jullie iemand weten die zijn of haar JC zadel verkoopt (liefst saphir, 17,5 inch en open kamer) dan hou ik me aanbevolen!

Bedankt voor weer zoveel info!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:03

ik heb er een en ben er super tevreden over!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:21

eerst zat er een bij mijn pony maar uiteindelijk wouden die mensen het weer terug:S maar ik vond het idd wel fijn zitten

Maitai

Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:50

JC zijn geweldige zadels ik heb ook een JC dressuurzadel te koop voor 250 euro.Groetjes!