Weer opzoek naar een ander bijrijdpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Weer opzoek naar een ander bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 15:36

Ik zit met een probleempje...
Okki is mijn huidige bijrijdpaard, hij is best leuk, maar ik mag alleen maar buiten om hem rijden (1x per week) en 1x per week moet ik hem longeren. Over een paar jaar moet ik Xara inrijden als het goed is, maar ik ben bang dat het me met de ervaring die ik nu heb niet helemaal gaat lukken. Ik zou daarom graag dressuurles volgen met een paard, zodat mijn rijniveau wat opgekrikt wordt. Helaas is dat dus niet mogelijk met Okki en zit ik erover te denken om op zoek te gaan naar een ander bijrijdpaard waar dat wel mee kan.
Wat vinden jullie ervan?


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:41

Het is natuurlijk niet leuk dat je niet met hem mag lessen. Maar heb ej het ook al niet tegen hun gezegt dat als je niet met hem mag lessen dat je dan weg gaat. Wieweet willen ze niet dat je weggaat en mag het dan wel.....
sucses!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:42

Ik zou dan inderdaad ook zoeken naar een ander bijrijdpaard zodat je wat meer kan leren.....of vragen of je met dit paard af en toe mag lessen....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 15:49

De afspraak is dus echt dat ik hem recreatief rijd. Dat wist ik van te voren, dat vond ik toen geen probleem, maar nu ik een veulen heb gekocht, denk ik er anders over. Shoot... ik heb toen een Z-paard laten schieten, omdat dit me leuker leek. Frusty

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:53

je weet hoe ik erover denk Schijnheilig
dus ik houd verder m'n mond hahha Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:59

ik zou nu beginnen met zoeken en dit paard bij blijven rijden totdat je een ander heb gevonden. als je een ander paard heb gevonden die je bijvoorbeeld 2 keer in de week mag rijden kan je okki er misschien ook nog bij houden als dat niet te druk is? het kan natuurlijk ook zijn dat je je helemaal 100% op dat andere paard wil storten... het lijkt mij wel een goed plan om een ander paard te zoeken waar je les mee kan nemen zodat je meer leert Lachen

Gamble

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:06

ik weet niet welk niveau je rijdt en of je overdag tijd hebt, maar ze zoeken bij henk de boer in delft weer bijrijders. Kost niets DACHT ik.
Leuke vooral jonge paarden, stuur 'ns een pb anders naar gijsenkim, die werkt daar ook. Ik heb daar ook een blauwe maandag gelopen maar omdat ik zo astmatisch ben moest ik het laten varen helaas.....(1 paard poetsen is al genoeg helaas) Je kan daar veel leren !!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 16:06

Ik heb het er al met Kim over gehad, maar dan moet je door de weeks overdag kunnen en dan zit ik op m'n werk helaas...

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:48

Tess, bij mij op stal zoekt iemand een bjirijder voor een grote KWPN-er. Leuk beets, volgens mij en je mag er alles mee doen. Ik denk dat het geen probleem is dat je maar tijdelijk zou kunnen, de huidige mede-berijder is namelijk zwanger en wil op een gegeven moment ook weer gaan rijden.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:11

nou dat zou leuk zijn tessebes! jammer van de stal hier in delft

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:29

Bedankt voor alle reakties allemaal.

Marijn... ik heb je een PB gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:22

ik zou zeker weggaan daar je heb toch recht op lessen? Om jezelf op te werken, is heel normaal hoor maar waarom willen ze dan niet dat je ermee lest?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 23:02

De eigenaresse wil dat hij, op de dagen dat zij niet rijdt, recreatief bereden wordt voor de ontspanning en de afwisseling. Verder heeft ze het idee dat er 2 kapiteins op 1 schip zijn als we allebei zouden gaan dressuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:43

Chiqa schreef:
ik zou zeker weggaan daar je heb toch recht op lessen? Om jezelf op te werken, is heel normaal hoor maar waarom willen ze dan niet dat je ermee lest?


RECHT heb je nergens op als het je eigen paard niet is. Krijg zwaar jeuk van bijrijders die overal recht op denken te hebben..... Scheve mond Of er moet contractueel e.e.a. vastgelegd zijn, dan kun je ergens recht op hebben. Anders niet.

Maar Tessebes, als ik zo eens lees hoe dat bij jullie geregeld is, zou ik persoonlijk ook een ander paard zoeken. Ik vind het eerlijk gezegd absurd dat je moet betalen voor wat je doet.... ik vind dat die keer dat je longeert al genoeg betaling is voor dat ene ritje in de week.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:09

mischien dat je 2 paardjes bij kan rijden.. als je het egcht een hele moeilijke keuzen vind..Andeers zou ik als ik moet kiezen even door kijken of ik dan echt niet mag rijden met dresuur met okki anders jah dan zou ik door kijken voor een dresuur paardje..

Veel Suc6!!

:+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:24

nou ja recht is mss een zwaar woord maar je doet het ook voor het paard je leert je paard beter besturen, maar ja dat is voor iedereen anders. Jammer ik zou het wel weten, weggaan dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 19:32

Nou ja, aan de ene kant is lessen natuurlijk alleen maar goed voor het paard, mijn rijstijl kan er alleen maar op vooruit gaan! Haha!
Ik bedoel, ze verwacht wel dat ik het paard correct rij buiten. Ik doe natuurlijk mijn best, maar want ik niet geleerd heb, kan ik niet (goed) uitvoeren.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:51

zilverster schreef:
Wieweet willen ze niet dat je weggaat en mag het dan wel.....


Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze daar dan weggaat, dan heeft het tenslotte ook niet veel zin (oke, het is natuurlijk nooit zinloos, maar zij heeft denk ik een ander doel voor ogen, haar niveau wat omhoog halen zodat ze dat ander paardje kan opleren Verward toch?) dus, volgens mij gaat ze haar bijrijdpaardje niet in de steek laten , maar er eentje bijnemen waar ze even wat ervaring enzo kan mee opdoen, of heb ik het verkeerd begrepen? Verward Bloos Clown

groetjes

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:17

ik zou ook op zoek gaan naar een ander paardje waar je mee zou kunnen gaan lessen
het is jammer dat je te ver bij mij vandaan woont anders had je op mijn paard kunnen lessen
die loopt namelijk op dit moment erg bagger Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 09:27

blancatje"]
[quote="zilverster schreef:
Wieweet willen ze niet dat je weggaat en mag het dan wel.....


Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze daar dan weggaat, dan heeft het tenslotte ook niet veel zin (oke, het is natuurlijk nooit zinloos, maar zij heeft denk ik een ander doel voor ogen, haar niveau wat omhoog halen zodat ze dat ander paardje kan opleren Verward toch?) dus, volgens mij gaat ze haar bijrijdpaardje niet in de steek laten , maar er eentje bijnemen waar ze even wat ervaring enzo kan mee opdoen, of heb ik het verkeerd begrepen? Verward Bloos Clown

groetjes
[/quote]

Ik heb gewoon een fulltime baan en ik steek denk ik liever m'n tijd en aandacht in 1 paard.

Ik heb inmiddels een nieuwe topic gemaakt: [VMR] Is dit een redelijk voorstel?

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:38

Ah ok, had het dus toch verkeerd begrepen dan! Tong uitsteken Schijnheilig

Veel succes! Clown OK dan!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Googlebot, Leliesan, Saartjuh_b en 29 bezoekers