kwpn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 18:53

het is meschien een slap onderwerp maar ik zou graag weten wat jullie van kwpn'rs vinden
ik vind ze lief en ze rijden ook lekker ze zijn ook lekker is tempo (als ze willen)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:29

Dit is denk heel verschillend per Paard, je hebt luie paarde, te snelle ect ect.
Die van mij komt uit draversbloed en is druk, ander paard wat ik heb gereden heel sloom en moeilijk te rijden....

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:47

Het is niet echt dat ik speciaal iets kan zeggen over kwpners wat ik echt leuk vind, zoals lief enz. Dit verschilt namelijk gewoon per paard, je hebt er namelijk ook vervelende kwpners tussen zitten. Ik oordeel dan meestal ook niet over een bepaald ras, maar gewoon over mijn eigen paardje!!
Mijn paardje is toevallig wel een kwpner, en zij is ontzettend dominant waardoor ik best wel wat problemen met haar heb gehad. Gelukkig zijn die problemen nu grotendeels overwonnen en gaat het nu steeds beter tussen ons: Ik begin haar steeds liever te vinden Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:52

Ik vind KWPN'ers mooie paarden.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:45

Zo'n topic is er al geweest.

Ik heb daar namelijk ook zo op gereageerd als KIAMYD.

KWPN is namelijk GEEN ras maar een fokproduct.

Hierdoor is er niets echt ras technisch aan, zoals bijv karakter eigenschappen.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 17:10

ik dank dat jullie gelijk hebben dat het verschilt per paard

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:59

Mijn lieveling is KWPN! ik vind het echt superpaardjes. Iwaya is dus lekker voorwaarts en kan ook best veel. in springen EN dressuur.
Maar het tempo dat ze hebben verschilt denk ik in ieder paard wel.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:36

KWPN heeft in mijn ogen maar één echte eigenschappen gemeen. Ze zijn over het algemeen gefokt en geschikt voor de sport. Doordat ze zo veelzijdig zijn, zijn het zo'n geliefde paarden. Niet om het karakter/kleur/schofthoogte oid wat bij (andere) rassen wel het geval is. Bij het KWPN telt het meer om de vader dan of het een KWPN is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:53

Zeggen dat je KWPNérs het liefste vindt of het lekkerst vindt rijden, is ongeveer net zoiets als dat je zegt dat je vossen het liefste vindt, of dat bruine paarden het lekkerst rijden..... Het KWPN is een vergaarbak van allerlei sportgericht gefokte bloedlijnen en rassen en kan dus eigenlijk niet als standaard gezien worden in zo'n opmerking..... Haha!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:15

KWPN is zo verschrikkelijk breed inderdaad...je hebt een catagorie Tuigpaarde, American Saddelbred, Gelders/Groningers, Rijpaarden....Mijn voorkeeur gaat uiteraard naar de eerste 2 maar dan nog is er zo'n verschrikkelijk groot verschil....Het ene tuigpaard is mooier dan de andere Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:31

Meestal vindt ik kwpnérs wel mooie paarden, maar je hebt ook uitzonderingen. Zoals Iwaya, waar Iwayalover het over heeft, dat vindt ik geen mooi paard
Ik vindt ook dat karakters van kwpners erg uiteen lopen, je kunt dus eigenlijk niks over het karakter zeggen. Zo is Myrthe erg rustig en braaf en wil Iwaya nog wel eens een sprintje trekken wanneer het eigenlijk niet mag. Wel houden allebei deze paarden van springen en Myrthe heeft ook wel een mooie springhouding vindt ik.