[AR] Kosten Koetsiersbewijs!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

[AR] Kosten Koetsiersbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 22:14

hoi,

In nov. ben ik van plan om te gaan beginnen met het koetssiersbewijs, ben al gaan informeren enzo en het lekker dichtbij (15 min. met de auto), de prijs viel me erg mee 370,- voor 6 theorielessen van 2 uur en 8 praktijklessen van 2 uur (incl. examen en 2 jr verzekering), de start is in nov en het examen in maart, is dit een normaal bedrag voor het bewijs? of is het landelijk vastgelegd?
Ik ben nieuwgierig of dit een duur adres is of dat het, naar mijn inziens wel meevalt. OK dan!

alvast bedankt
gr. cissie
Laatst bijgewerkt door cissie op 28-10-03 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:18

in oenkerk, in friesland was het 200 euro voor 8 of 10 lessen van 2 uur meende ik.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:20

Ude de Haan,manege Gersloot ,Fryslân is veel goedkoper.Maar voor jou even iets te ver denk ik.......

fryslân boppe

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:26

Ik was ruim 600 gulden kwijt. De kosten zijn niet landelijk vastgesteld. De prijs is van meerdere dingen afhankelijk; moet er betaald worden voor het theorielokaal, heeft de leraar hoge reiskosten, moeten de menpaarden gehuurd worden, enz.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 18:30

warren schreef:
Ude de Haan,manege Gersloot ,Fryslân is veel goedkoper.Maar voor jou even iets te ver denk ik.......



Hahaha IETSJE tever ja Haha!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 18:32

Tessebes schreef:
Ik was ruim 600 gulden kwijt. De kosten zijn niet landelijk vastgesteld. De prijs is van meerdere dingen afhankelijk; moet er betaald worden voor het theorielokaal, heeft de leraar hoge reiskosten, moeten de menpaarden gehuurd worden, enz.


De man die dit allemaal doet, heeft zelf karren en paarden en alle lessen worden bij hem thuis gegeven.
Als curcist moet je naar hem toe, voor mij geen probleem want het is maar 15 min. rijden met de auto.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:04

hoe duur is die udo de haan en is het gebruik van paard en wagen bij de prijs in?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:40

In Barneveld is ook een PTC+ geopend. Daar geven ze ook menslessen. Wellicht kun je navragen hoe duur het is?

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:25

Bij Udo betaal je 135 euro,inclusief pony/paard en kar. Met eigen paard/pony krijg je korting. Het cursusboek zit erbij.Als ja dat al heb krijg je daar ook korting op. Het examengeld staat er los van ,da's vast tarief (45 euro of zo), hij meldt je aan en stuurt het geld meteen op. Ik dacht dat er vier theorie-avonden (2 uren!) waren, inclusief filmpjes over beengebreken en een proefexamen, en ca 6 lessen op de weg (2 uur) met medecursisten. Die praktijk gaat door het dorp waar ook het exmanen wordt afgenomen.
Bel 'm maar! Hij heeft ook een hoog slagingspercentage!
Je moet wel ervaring hebben voordat je het examen doet!
tel: 06-29171777.

fryslân boppe

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:05

Examengeld is E 55,= (zonder aanspanning!). Kosten varieren voorzover ik weet, ikheb bij twee opgevraagd in west Nederland en was E 355 voor 5 theorielessen; 1 les in/uitspannen en 6 praktijklessen inclusief aanspanningen. Je zit dan met 4 op de koets met een instructeur.
Prive lessen met eigen aanspanning is E 30 per les
Deze meneer geeft ook koetsierbewijscursus met zijn eigen twee aanspanningen, je rijdt ook met allebei en dat kost E 300. Theorie wordt er tussendoor bij gegeven obv zelf doornemen van het boek.

Op WWW.mensport.nl staat een link naar clubs die koetsierbewijs cursus geven.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:23

warren schreef:
Bij Udo betaal je 135 euro,inclusief pony/paard en kar.


Wow! Das wel erg goedkoop!!!

Ik heb trouwens wel examen voor het mendiploma Brons gedaan, misschien was dat ook wel duurder. Verward

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:29

Veel verenigingen leiden ook op voor koetsiersbewijs, je kunt eens informeren in de buurt

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:58

Ja , goedkoop he! Maar toch ERG goed!
Udo vind dat mennen voor iedereen toegankelijk moet zijn,niet alleen de sjiek.

fryslân boppe

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:18

Ik heb geloof ik 750,- GULDEN betaald voor 3 theorie lessen van 2 uur, 12 praktijk lessen van 1 uur (je reedt zelf maar en kwartier ofzo), en examen. Dit was incl. huur van het paard,tuigage en leskar + koffie en thee Knipoog
Dit was bij Jan Peter van Hezel te Lage Vuursche

**Look where all this talking got us baby!!**

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:40

En Missnynke, kom je een keer kijken?
Pb me maar,als je wilt ga ik met je mee.

fryslân boppe

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:32

ja, het lijkt me zeker wat, we willen met een stuk of 6 personen van de buurt gaan leren mennen, weet je ook hoeveel personen er maximaal kunnen meedoen in een les?
ben nu trouwesn beetje blut, maar wil er in het voorjaar mee gaan beginnen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:01

Het valt me op dat de prijsverschillen die hier genoemd worden enorm zijn. Best wel de moeite waard om even te shoppen dus.
Ik heb voor het mendiploma ongeveer 450 gulden betaald, maar ja ... dat is al weer 5 jaar geleden.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:00

missnynke schreef:
ja, het lijkt me zeker wat, we willen met een stuk of 6 personen van de buurt gaan leren mennen, weet je ook hoeveel personen er maximaal kunnen meedoen in een les?
ben nu trouwesn beetje blut, maar wil er in het voorjaar mee gaan beginnen


Als je nog nooit hebt gemend zul je eerst een beginnerscursus moeten doen. Vraag Udo zelf even hoeveel er mee kunnen doen! Volgens mij start hij in februari weer met nieuwe beginners....suc6

fryslân boppe

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:50

Ik heb iets van 500 gulden destijds betaald, zo'n 2 á 3 jaar geleden. Was wel stukken goedkoper dan wat ze bij Deurne zouden vragen. Dat lag toen op 800 gulden, zo is mij verteld. Paard en koets, lesmateriaal en examen inbegrepen.

- Offline -

Durante

Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:17

Hoi,
Ik had nog 'n vraagje ;als jeje koetsiersbewijs hebt gehaald,ben je dan automatisch verzekerd,en waarvoor ben je dan precies verzekerd?
Gr Diana

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:31

Aan het (geldige) koetsiersbewijs is een aansprakelijkheidsverzekering verbonden. Je bent dan dus verzekerd voor schade die je met je aanspanning veroorzaakt bij derden. Dit echter alleen voor zover je daar toch al niet zelf voor verzekerd bent, wat meestal natuurlijk wel het geval is via de persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering die vrijwel iedereen heeft. Bovendien is er een flink eigen risico van toepassing, dus erg veel moet je je er niet van voorstellen.

Deze verzekering is trouwens wel het hoofdargument voor sommige terreineigenaren om een koetsiersbewijs te eisen. Ze zijn er dan in elk geval zeker van dat voor eventuele schade aan de terreinen ergens dekking is. Ik vraag me wel af wat dat voor schade zou moeten zijn dan, maar ja ... dat is vers 2.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:10

schade aan(zeldzame) bomen, planten, het uitrukken van politie,brandweer ect. als je een ongeluk(jezelf) veroorzaakt. Je moet elke 2 jaar je bewijs verlengen, dan ben je ook weer elk jaar verzekerd.

- Offline -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers