Hier wordt ik echt ziek van!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Hier wordt ik echt ziek van!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 14:39

Ik was even op internet aan het rondneuzen en opeens kreeg ik deze site voor me ogen:
http://www.gaia.be/nl/rapport/paarden.html

Ik weet wel dat zoiets vaak gebeurd, maar het is toch verschrikkelijk om de dietals allemaal te lezen??

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:47

jeetje..Ik zat net de verslagen van ooggetuigen te lezen..Niet te geloven..Als je niet beter zou weten zou je denken dat het hier in nederland niet meer voorkomt,maar er wordt hier nog steeds Barbaars met paarden omgegaan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:56

yep, in Belgie zitten de meeste paardenhandelaars (lees blauwe vest, sigaret en stok) echt niet in met hun paarden. Zolang ze op en af hun wagen kunnen, ist in orde. triest... Boos!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:30

Ik kreeg er gewoon kippenvel van... Dit soort praktijken zouden hier al 500 jaar niet meer moeten mogen kunnen. Boos!

Toos paardloos


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:38

Ik vind het goed dat deze site bestaat! Het is natuurlijk verschikkelijk wat er daar gebeurd. Maar deze site geeft wel inzicht in deze gebeurtenissen. Waarschuwt mensen over de gruwelijke praktijken die soms plaatsvinden met paarden. En idd dit soort paraktijken zouden echt niet meer mogen kunnen, maar zoals je in het stuk kunt lezen zijn de data´s nog vrij recent. Zo hoorde ik dat er afgelopen weekend een inval is geweest bij een boer in someren. De toestand met de paarden was er zo erg aan toe dat er op die dag 3 paarden zijn overleden en dat een ander deel van de paarden er zeer slecht aan toe was. Het is toch verschikkelijk dat het zover kan komen! Overigens komen de praktijken die je op dee site tegen komt niet alleen bij paarden voor maar bij ook koeien, schapen, varkens etc. Dit voor is voor mij al een van de argumenten om nooit met een handelaar in zee te gaan.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:08

kunnen wij hier niet iets aan gaan doen ofzo?
Ik kan echt niet begrijpen dat deze markten nog steeds toegestaan worden.
allen verzamelen en erop af!!!

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:17

Wij hebben thuis een benzinepomp en daar kwam eens een klant die paarden vervoerd. Mijn vader raakte aan de praat met die man en hij begon ineens doodleuk te vertellen dat er die morgen een pony zichzelf had opgehangen in de vrachtwagen omdat hij de pony te strak had gezet en toen hij op de een of andere manier struikelde kwam hij dus niet meer overeind en is gestikt. Toen mijn vader dat hoorde heeft ie die klant gelijk buiten de deur gezet en gezegd dat ie niet meer terug hoefde te komen want dan zou mijn vader hem even ophangen. Tot op heden hebben we die klant gelukkig nooit meer gezien.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:25

Dit las ik ook tussen alle andere walgelijke verhalen:

Een paard ("kaltbluter") weet niet wat men van hem wil en zet een stap achteruit. Onmiddellijk wordt zijn tong uitgetrokken met een hand en wordt een oog ingedrukt met de andere hand (24 oktober 1998)

Hoe kunnen ze? Hoe ziek zijn ze?
Ik snap ook niet dat dit gebeurt, hoe kan de politie en de overheid hiermee klakkeloos akkoord gaan?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:45

Je kunt hier wel allerlei uitingen doen over hoe walgelijk je dit vindt. Maar... onderneem eens échte actie zou ik zo zeggen. Sluit je aan bij Gaia/Peta, word lid en je kunt meehelpen bij diverse (vreedzame) demonstraties. Ik vind dat ik dit mag zeggen want ik heb al aardig wat keren gedemonstreerd.
Van achter je computer zitten, misselijk worden en dit uiten op bokt worden de paarden/dieren niet veel beter!!!
Onderneem actie!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:47

Volgens mij zijn er heus wel mensen die hier wat aan willen doen hoor. Zoals je al las bij het berichtje van newie.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:51

Maar er is een groot verschil tussen dit zeggen én het ook werkelijk doén. Er is altijd wel een reden: ik moet leren/werken/paardrijden/stappen etc. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Als je je wilt organiseren: organisaties bestaan er genoeg. Ik zou zeggen: duik eens op internet en sluit je aan bij een dierenrechtenorganisatie waar jouw mening bijpast en help eens mee. Al is het maar helpen bij het maken van demonstratieborden, alle beetjes helpen!
Laatst heb ik gedemonstreerd in Utrecht voor een winkel van een niet nader te noemen dame die nog steeds kleding van dierenbont verkocht (en mensen kopen het nog steeds). Er was een meisje bij uit Denemarken; zij was ge-bodypaint in een vosje en heeft 4 uur lang bij 4 graden een een kooitje opgesloten gezeten. Dát is pas karakter, wauw!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:53

Helaas is het nog altijd zo, dat de vraag het aanbod bepaald Verdrietig !
Ik ben van mening, dat dit soort markten gemeden moeten worden als de pest !! (Tenzij je er met een hele groep heen gaat, om vreedzaam!! te demonstreren!)
Het is diep triest wat hier gebeurt Huilen , maar zolang er mensen zijn, die bij geweld naar andere mensen weg kijken, kan je je indenken wat een dierenleven voor hun waard is Verdrietig !
(ps, de Vogeltjes markt in Antwerpen, is ook niks beters hoor Lips are sealed !!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:00

ah dit is zo erg.... ..............

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:04

Als ik dit lees wordt ik echt woest Stoom uit je oren
Ik krijg dat echt de neiging om daar met een groep heen te gaan en al de gasten in elkaar te beuken

Kunnen we niet vanaf hier een soort brief maken waar iedereen zijn naam onder zet en dat naar die organisatie sturen

Dit moet echt stoppen Boos! We leven toch niet meer in de middeleeuwen???

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:11

Dit vind ik echt niet normaal!! Boos!
Echt zielig voor die beestjes!! Met die mensen moet hetzlefde gebeuren dan weten ze eens hoe dat voelt!!!

Rona, Linanda en Oackly

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:27

Die mensen houden echt niet van paarden!!!! Dat er paarden moeten worden verkocht voor hun vlees is begrijpelijk, maar dat kan toch ook wel op een andere manier!!!! Die handelaren gaan ermee om alsof ze al geslacht zijn Boos! Ik vind het echt triest dat zoiets nog voorkomt....helemaal in deze tijd!!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:30

Omdat de laatste melding al van 1998 is, vraag ik me af hoe het er nu voorstaat.
Is de markt verboden? Hebben ze wat aan de omstandigheden gedaan waaronder de markt gehouden wordt?
Zo niet, dan vind ik dat heel Belgie tekort schiet, incl de zgn dierenliefhebbers, Gaia, en de Belgische burgers en overheid.
In 5 jaar moet er toch het eea kunnen veranderen.

Goedgekeurd onderschrift :)

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:58

jeetje die mensen zijn echt ziek in hun kop !!! Boos!
als k zoiets zag wedden dat zijn stok of wat dan ook afzou pakken .. touw om zn hoofd binden en hem de trailer in slaan .. alleen dan nog VEEEL harder als dat hun bij de paarden doen Stoom uit je oren

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:27

Verdrietig Ik had de site al een keer bezocht... 't is echt verschrikkelijk. Stoom uit je oren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:38

Heb wel eens op tv een special gezien over paardenmishandelingen,waarbij met de verborgen camera gefilmd was.Het ging over paarden die via Rusland naar Nederland kwamen en hier geslacht werden. Die paarden stonden allemaal op elkaar gedrukt los in een grote veewagen.. Toen die veewagen aan kwam,werden ze er allemaal uit gehaald.Lees:geslagen! Er was er echter eentje die ondersteboven was gelopen en met zijn been vast was komen te liggen tussen 2 horizontale stangen die in de veewagen zaten.Al die dieren liepen gewoon over hem heen Verdrietig
Toen kwam er een man (hou in gedachten dat het hier in Nederland is gebeurd Scheve mond ) en die had een handbijl bij zich en hakte zo het vastzittende been er af.Vlak onder de kogel!!! En het paard LEEFDE nog!! De hoef rolde zo de laadklep af..Toen heb ik de tv over gezet..Ik kon het niet meer aanzien.. Verdrietig Verdrietig

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:46

Ja ik kan zoiets eigenlijk niet eens lezen, dan zit ik mezelf zo kwaad te maken. Dat mensen hun dieren zo kunnen behandelen. Je wordt er gewoon super ziek van. Echt dat zoiets moet gebeuren. We zijn zo hard aan het werken tegen ZINLOOS GEWELD bij mensen, maar bij dieren zijn daar ook vaak de dupe van. Mensen zijn dan vaak ook aan hun lot overgelaten (mede omdat meestal niemand er tussen durft te springen), maar toch zijn dieren nog meer aan hun lot overgelaten, in mijn ogen dan. Vaak worden ook gewoon frustraties van de mens op het dier af gevuurd... Boos!

Het is gewoon LAF.. Mensen die niet om kunnen gaan met dieren horen ze ook niet te hebben. Pak nu een klein voorbeeld dat een pup iets fout doet en de eigenaar trapt hem al bijna naar de andere kant van de kamer. Ik vind het gewoon verschrikkelijk. Huilen Je kunt dieren al genoeg straffen door je stem te verheffen en een corrigerend tikje te geven.

Nou ja ik zit mezelf weer flink kwaad te maken en daar heb ik niks aan, maar ik vind het gewoon SUPER LAF!!!!

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:54

Huilen Huilen Huilen Huilen

Boos! Stoom uit je oren

ik zal met hen eens doen wat zij met die paarden doen!!!!! Stoom uit je oren

zo kwaad word ik hier van!!!!! Boos!

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:55

DOE er dan wat aan, Wordt lid van zo een organisatie..... spreek !!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:05

Ik ben lid van Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren.http://www.zinloosgewelddieren.nl

Deze organisatie is ook aktief bezig met de paardenmishandelaar van Twente.
Alleen was de politie weer niet blij dat deze organisatie zelf ook op zoek gaat naar de mishandelaar Verward De reden is dat ze vinden dat de stichting geen werk moet doen dat de politie onderzoekt.. Ja,we blijven toch niet wachten tot het volgende slachtoffer valt?? Boos!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:13

Heb je wel gezien hoe oud dat rapport is? 6 jaar!

Ik probeer nu niets goed te praten ofzo, maar er is ondertussen al veel verbeterd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Arjette15, herous, IndianSu, Kimmie235, MaanNaam, Suusw, Thami, Urbiezira en 111 bezoekers