Hoeveel moeten veulens hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Hoeveel moeten veulens hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:48

Wij hebben onze veulens nog steeds bij onze merries buiten staan. Het is super mooi weer dus naar onze mening kan dat ook nog wel
De merries + veulens krijgen met elkaar (8 paarden) 2 pakjes hooi per dag en de oudere merrie krijgen 3 kilo krachtvoer per dag. Onze enter 2 kilo krachtvoer per dag. Onze veulens zijn ook al aan de brok en vinden het heerlijk Vork
Alleen ze krijgen nu 1 kilo per dag (verdeeld over 2 porties van een halve kilo). En nu vroeg ik me af of dat genoeg is voor hun ??
Ze oudste is geboren begin mei en de jongste 2 zijn van half juni. Een van die jongste vindt het echt te heerlijk Vingers aflikken en als hij klaar is met zijn brokjes dan gaat hij altijd nog even de emmers van alle andere af om te kijken of er misschien nog ergens een brokje ligt. De oudste daarin tegen eet niet zo snel en niet zoveel (die laat het soms halverwege gewoon staan en begint dan lekker aan het hooi). Wij blijven altijd wel in het land als ze brok eten, zodat niet de ene de brokjes van de andere stiekem opeet Vork

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.



Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 13:41

Ik verplaats dit topic wel even naar F&A...
Was beetje vaag bezig toen ik hem hier neerzette Cool

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:56

Onze veulens (ook ongeveer van die leeftijd) zijn al wel van de merries af maar krijgen al weken 2 kilo per dag. 's Ochtend en 's avonds dus een kilo bestaande uit: veulenbrok, zemelen, haver en lijnzaadolie. Ze staat overdag buiten en 's nachts lekker op stal.

Veel plezier met ze!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers