paardrijden geen sport?!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

paardrijden geen sport?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 13:05

Wat ik vandaag weer mee maakte... Daarmee kunnen ze me het bloed onder de nagels vandaan halen! Stoom uit je oren
Vandaag op school hadden we het over verschillende sporten, er waren een paar figuren die graag wat meer aan sport deden via school want dat doen we nu helemaal niet meer.
Dus er ging even een rondvraag door het groepje waarin ik werk over wat voor sport je deed en wat je leuk zou vinden om op school te doen.
Nou ik zei dus 7 dagen per week doe ik aan paardrijden (en nog wat andere dingen maar daar gaat het ff niet om)
En zo praatten we nog even verder en zo hadden ze het over sporten die voor op school wel leuk zouden zijn.
En toen kwam er even zo'n stomme opmerking tussendoor over dat paardrijden geen echte sport is! (qua lichamelijke beweging, uihoudingsvermogen ed ed)
Goh en daar kan ik me zo kwaad om maken, die mensen weten niet eens waar ze het over hebben en hebben wrsch nog nooit eens op een paard gezeten!
Ik heb het nu maar genegeerd, maar o wat kan ik me daar over opwinden zeg! Ik werk me altijd te pletter met rijden!

Maar goed, als jullie nog leuke tips hebben voor een goed weerwoord, laat horen! Want zulke mensen wil ik het liefste gewoon de smoel dicht slaan, maar een betere oplossing is om ze met een 1 keiharde opmerking de mond te snoeren, alleen op zo'n moment kun je weer net niks bedenken! >;)


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:08

aanbieden dat ze een keer les mogen hebben, en dan daarna nog eens vertellen of paard rijden geen sport is.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:30

Inderdaad, daar zit maar 1 ding op. Een uurtje actief laten rijden, dan mogen ze je de dag erna vertellen of ze het nog steeds geen sport vinden.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:31

Tja,
Ik heb het ook al ondervonden dat mensen die zelf niet paardrijden, er geen idee van hebben dat het toch wel degelijk een sport is...
Je kunt altijd eens aanbieden dat ze een volledige training of les meedoen (inclusief stap-draf-galop Extreme duivel ) en dan eens kijken hoe ze ertegenover staan...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:32

Idd gewoon vragen of ze een keertje komen rijden waarschijnlijk zijn ze bang voor paarden...

...Dreaming with my eye's wide open...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:36

Tja maar misschien komt dat wel omdat je altijd zo probeert te rijden alsof het net lijkt dat niks doet Tong uitsteken .. En dat je daar eerst intensief moet trainen dat snappen ze toch niet..
Lekker laten banketstaaf en gewoon niks van aantrekken.. Als ik elke keer als iemand dat zei ruzie moest gaan maken had ik een hoop ruzie gehad (een heel ernstig vaak met me schoonouder Schijnheilig )


kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:49

Misschien helpt hem om ze mee te delen dat je aankomt als je niet meer paardrijd en voor hetzelfde gewoon het zelfde leeft: Dat gebeurt namelijk bij mij en bij mn instructrice ook, die rijdt 4 paarden en die wil niet te veel longeren omdat ze anders aankomt *LOL*
Het feit dat het je in vorm houdt wil toch wel zeggen dat het een soort van work-out is of niet?! Net als het feit dat ik een blokjesbuik heb terwijl ik NOOIT iets aan mn buikspieren doe! Komt allemaal door het paardrijden!! Geweldig toch? Leuke sport en nog goed voor de lijn ook Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:00

Ik heb die opmerking ook zo vaak gehoord, inclusief mijn eigen ouders en broer. Tot ze me een keertje echt met een drijfnat T-shirt van het paard af zagen komen.

En bij mijn broer heeft het al geholpen dat ze hem op een paard hebben gezet die duidelijk een eigen wil had, en beslist niet die kant opwilde die hij opmoest. Resultaat: paard stond stil in de hoek van de bak, in de spiegel te gluren die daar hing, en mijn broer is van verlegenheid maar zijn haar in de spiegel gaan kammen Haha!

Heb hem daarna nooit meer gehoord...

Je suis Charlie.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:12

Mijn broertje heeft het er ook altijd over dat paardrijden geen sport is Boos! Zelf voetbalt hij en dat vindt hij wel sport want daar wordt je moe van. Ik kan er zo kwaad om worden al hij zegt dat je van paardrijden niet moe wordt en dat het geen sport is. Ik heb nu al 4 jaar m'n paardje en hij is er nog geen 1x bij in de buurt geweest en dan maar zeggen dat het geen sport. Heb ook al zo vaak gezegd ga er maar eens opzitten, dan kan je een week niet meer lopen van de spierpijn Haha! Maar dat durft ie dus gewoon niet.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:19

kellybelly schreef:
Het feit dat het je in vorm houdt wil toch wel zeggen dat het een soort van work-out is of niet?! Net als het feit dat ik een blokjesbuik heb terwijl ik NOOIT iets aan mn buikspieren doe! Komt allemaal door het paardrijden!! Geweldig toch? Leuke sport en nog goed voor de lijn ook Haha!


Sinds ik niet meer elke week ga paardrijden, omdat ik er geen tijd meer voor heb door het toneelspelen, merk ik ook dat ik een klein buikje heb gekregen. Ben op een jaar tijd ook 3kg bijgekomen en ik ben iemand die normaal goed op gewicht blijft. Conclusie: paardrijden is wel een intensieve sport !!!!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:32

toen ik vroeger nog niet reed lachte ik ook altijd als ik mijn tante al puffend van zo'n "ding" zag komen, jaja beter gezwegen want toen ik de eerste keer op zoiets zat hallo zeg, spierpijn de dag achter lekker rode kop enz enz Haha! ondertussen weet ik wel beter Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:37

Hier heb ik een keer een discussie met een vriendin van mij over gehad en dat is op een ruzie uitgelopen. Ik heb geen zin om dit hier neer te zetten, echt te lang verhaal en ik ga ook met niemand meer in discussie hierover. Ik had overigens wél het laaste woord Haha! Extreme duivel Maar ik kon haar daarna echt niet meer uitstaan! Ik heb haar ook 2 dagen genegeerd, ik was zoooo kwaad!! Had ff geen zin meer om met haar te praten.
Oh ja, ik zei nog tegen haar daarna: zo wil jij dan eens een keer op een paard gaan rijden, wedden dat je het zwaar vind en dat je echt spierpijn hebt de volgende dag? Maar nee, mevrouw wilde dat niet want ze wist toch wel dat zij gelijk had en ik niet... tssss. Ik kan hier nog boos om worden!

*LOL*

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:44

jeej wat een onzin :p dat zeggen ze ook bij mij op school en toen heb ik ze een les aangeboden maar toen durfde ze niet duz toen zij ik , nee je gaat er nu nop ook Tong uitsteken en ja hoor ze ging stappen .
maar ze gaven daarna wel toe dat het een sport is maar dat je het niet zou zeggen
neem anders een x de paard& sport mee als je die hebt Tong uitsteken staan ook heel veel `` paarden sport in `` Haha!
veel suc6

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:55

Ik ben onderhand zo ver dat ik die opmerking gewoon negeer. Heel veel discussies met m'n vriend over gehad, en die heeft er zelf ook een paar keer opgezeten. Daarna is z'n halve mening geworden:
'het is misschien wel een sport, maar niet zoals voetbal...'

snap jij het? :)

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:57

hier heb ik ook al een topic over gehad...
maar het idd zwaar iritant maar ik negeer het gewoon laat ze maar een uurtje rijden dan piepen ze wel anders!

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:44

Ik moest toen ik nog op het Grafisch Lyceum zat keuzesportmodulen volgen.
Maar er zat (zoals op elke school waar ik gezeten heb) natuurlijk weer geen paardrijden bij. Toen zijn Jes & Ik naar de sportleraren gelopen die deze dingen regelden, om te vragen of er geen paardrijden bij de sportmodulen kon. Gelukkig kon de man wel begrijpen dat paardrijden wel degelijk een sport was. Hij had nl. een keer op een Z2-paard van een familielid gereden en dat viel hem zwaar tegen. De dag erna had hij enorme spierpijn. Hij zei nog: "Vroeger zei ik ook altijd dat paardrijden geen sport is, maar dat hoor je mij niet meer zeggen hoor!" haha

Ik vind het zeker wel een sport. Ik stap vaak genoeg afgepeigerd van het paard af. Ik vind het dus wel bij de sporten horen!

Voor een realistisch portret van uw dier!! Vraag een prijslijst aan!
Bekijk ook even mijn topic

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:17

Laat ze het zelf maar eens doen dan piepen ze idd wel anders! Haha!

Rona, Linanda en Oackly

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:22

vogends mij staat paardrijden op nummer 6
van sporten waar je de meeste spieren bij gebruikt

eerst dacht ik ook dat het wel meeviel
maar ja ik was niks anders gewend ik ree altijd.
toen ben ik een paar maanden gestopt
en ik kreeg me eigen paard dus ging weer rijden nou dat viel me ff zwaar tegen zeg
was best wel vermoeiend.
misschien heb je wel een ander soort conditie nodig dan bij bijv. rennen

moet je nagaan dat als je ze voor het eerst op een paard zet dat ze niet eens zo veel doen.
maar laat ze maar is rijden zoals een gevorderde ruiter nou dan kan je ze opvegen hoor *LOL*

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:10

TSSSS, dat hoor je bij mij op school nou ook altijd ''bij paardrijden doe je niks'' ik ga altijd in duscussie en als ik zeg dat ze er zelf is op moeten beginnen ze met ''ik ga niet op zo`n stinkbeest hoor'' dan kenne ze oprotten van mij hoor!!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:21

bij ons op school kjan je in de examen klassen HAVO/VWO ook van de sporten volgen, en dit jhaar ook paardrijden, de lijst was nog best groot van lui die dat wilden..MAar wel voornamelijk meisjes.. Ik wil volgend jaar oook zeker gaan rijden, vooral zien hoe de lui met de grootste mond gaan afzien.

Deze discussie kwam in de eerste ooit opgang.. ik en nog een meisje tegen de klas, komt een "populaire" jongen(ook nog ongeloofelijk lekkerding Tong uitsteken ) later naar me toe, meet vragen wat rijd je.. etc wat voor paard heb je.. Ik vraag hem:Wat maakt jou dat uit? Oh ik heb ook Z gereden, was genieuwd. Ik gelofode het niet, ben er nu na 5 jaare achter dat het wel echt waar is. Hij heeft Z2 met zijn E-pony gereden, maar de pony verkocht toen hij naar de middelbare ging, omdat hij elke dag 1,5 uur heen en 1,5 uur weer terug moest fietsen...

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:27

Martenique dan sta je zeker wel even raar te kijken

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:28

Zitles aan de longe ~~}>
Galopje zonder beugels enz. enz. Extreme duivel
Daarna piepen ze wel anders Schijnheilig

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:33

Breng ze maar een middagje bij mij............. 10 stallen uitmesten, 3 paarden rijden, kuil halen voor 20 paarden, 5 longeren.... kijken wie het wel en niet volhouden.......... overigens kom ik altijd handen te kort als er een vracht stro gebracht word

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:35

Tsssss. paard rijden geen sport puh Tong uitsteken
Meestal zijn het vooral jongens die dat zeggen! Bij mij in de klas zeiden ze dat ook! een keer aan geboden om eenkeer op mn pony te komen rijden maar dat durven ze weer niet!
Meiden die niet paardrijden die gelkoven veel eerder dat paardrijden wel een sport is Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:38

Het is een teamsport zelfs!
Jij en je paard zijn het team...
Alleen zou je het niet kunnen redden toch?
Mijn moeder zegt dat het geen teamsport is maar daar ben ik het dus niet mee eens..
Je paard en jij horen het team te zijn of niet dan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _San87_, Cassia, Coentjuh, Dark7, DemiSisa, GoogleAdsense, horzlover, Isab123, jstthtngrl, meggiemeg, Miss_Mii21, Noukie123, Petra_O, pluisje88, Sigge, sterregoud, tienus63, Wopkebrok en 185 bezoekers