Ervaringen acupunctuur/homeopathie dierenartsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Ervaringen acupunctuur/homeopathie dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:35

Mijn paard heeft al lang last van een gevoelig lichaam, voornamelijk met poetsen. Hij vind poetsen dus vreselijk, iets wat juist vreemd is voor ene paard. Het betreft ook een aantal specifieke plaatsen. Plus dat hij een super gevoelige huid heeft. Dit wil ik graag eens overleggen met een dierenarts die acupunctuur of homeopathie ernaast heeft. Ik zou dus graag ervaringen willen weten over diverse dierenartsen, zoals v.d Marel, Greet de Jong, Rodinde Gemmert-Hoogenraad, Laarakkers, enz. Wat zijn jullie ervaringen, hoe is de diagnose gesteld, wat was de behandeling. Kon je de verhalen volgen, wat waren uiteindelijk de kosten en uiteraard, wat waren de effecten op langere termijn. Ervaringen dus gevraagd, dit kunnen jullie uiteraard ook per PB sturen.


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:43

Ik ben zeer tevreden over erik laarakkers, ben zelf nogal scepties maar het heeft bij mijn oude pony zeer goed geholpen, we hadden verschillende kwalen, onder andere de hengstigheid, werd maar niet drachtig en nu is het veulen alweer 4 jaar, ze is gekraakt en accupunctuur gehad, verschillende druppels, waarvan ik dacht wat een stinkend water maar het werkt, hij is ook super vriendelijk en legt alles ook duiudelijk uit, is voor mij iedere dure cent waard geweest. succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:10

Heb zelf gewerkt bij een homeopaat / accupuncturist. Hij wist heel veel en het hielp ook vaak, maar soms.... Ik ben er weggegaan, omdat ik het met een aantal dingen niet eens was. Accupunctuur ja, veel met kruiden werken, oké, maar om iemand een duur smeerseltje te verkopen, terwijl de diagnose onduidelijk is? Waarschijnlijk komt dat bij andere ook wel eens voor, ook bij de reguliere da's. Proberen kan nooit kwaad.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:28

Ik heb ook positieve ervaringen met Laarakker. Ik vraag me niet af hoe het werkt, als het maar werkt. Het voordeel van hem vind ik dat hij een reguliere studie voor dierenarts heeft afgerond (ook handig voor de verzekering, die vergoedt alleen dierenartsen) en dus echt veilig behandelt. Ik heb van der Marel ook meegemaakt en dat vond ik helemaal niets en het hielp ook totaal niet. Je moet wel een beetje oppassen en goede referenties vragen van `homeopaten', ik heb er ook al eens 1 meegemaakt die mijn paard zo ongeveer vergiftigd heeft. Toen kon de vee-arts 's avonds laat langskomen omdat ze totaal geen lucht meer kreeg! En volgens een bekende was hij fantastisch! Vaak bedoelen ze het wel goed, maar is er gewoon te weinig kennis van zaken.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:22

Wij hebben goede ervaring met Anette de Vogel die werkt volgens en ook gedeeltelijk voor E. Laarakkers. Greet de Jong ken ik niet persoonlijk maar daar heb ik veel goede dingen overgehoord. Rodinde ken ik ook niet maar daar hoor ik zowel goede aals wat minder goede ervaringen over. Voor het probleem wat jij schetst zou ik Anette de Vogel eens laten kijken of iemand van Laarakkers als dat dichter in je buurt is. Voor dit probleem kunnen zij denk ik erg goed uitkomst bieden. In ieder geval sterkte met je paard.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:44

Hey, Annette de Vogel is nog een oude paardenkennis van mij, komt van oorsprong uit Pijnacker dus misschien als ze familiebezoek af gaat leggen wil ze bij jou langskomen, Eleonoor.
Ik weet idd dat ze met de opleiding bezig was.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:44

Eleanoor,
Steffi (van de kliniek van Eric Laarakker) komt regelmatig in deze buurt (Regio Haaglanden/ Rotterdam). Dus ik zou de kliniek gewoon bellen. Ze werken super. Heb al veel paarden verschrikkelijk zien opknappen. Ook met dezelfde soort klachten als jij beschrijft.

Tel van de kliniek is 030-2961462 (niet op vrijdag)


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:34

Ik heb geen ervaring met de personen die jij noemt. Wel heb ik een accunctuur behandeling van een paard van dicht bij meegemaakt. Dat paard is toen behandelt tegen hooi-allergie. Sinds die tijd eet ze weer (droog) hooi en heeft nooit meer ergens last van gehad. Voordat de eigenaar aan accupunctuur dacht heeft ze de hele medische molen al doorlopen. Dit was dus, zogezegd, haar laatste hoop en het heeft perfect geholpen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 10:38

Mikkie, wie deed deze behandeling?

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:06

Ik zag dat jullie over homephatie hadden en ik vroeg me af zouden zulke behandelingen ook bij een hond kunnen werken wij denken dat ze epeleptie heeft maar er zijn ook nog andere dingen zoals last van spieren en vaak blaas ontsteling, nu zitten wij aan een homepaathie te denken zou het werken en waar vinden wij er een?

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:19

Een kennis van mij gaat met de hond naar ene Mieke Bril. Ze is geloof ik ook gewoon dierenarts.
Hun hond heeft ook elileptie. Ze zeggen dat ze er veel baat bij heeft en dat de aanvallen veel en veel minder vaak voorkomen. Als je wil kan ik ze wel naar het telefoon nummer vragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, BrightBren, Fenders, Leukertje, nathe, Nientsje, OmgiliBot, Sizzle en 33 bezoekers