Rijfoto's na trainingsweekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Rijfoto's na trainingsweekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 20:08

Het weekend van 1 en 2 november zijn we gaan trainen bij Antoine De Bodt (neen mijn paard is geen hoefkatroller). Ondanks het slechte weer hebben we toch goed doorgewerkt naar de oprichting, het resultaat ziet er als volgt uit Cheese! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ben ik heel tevreden, ik heb weer het gevoel dat Lord een hele stap vooruit staat.
Sorry als de foto's van ver getrokken zijn Bloos! , maarre de fotograaf moet nog een beetje oefenen Knipoog
Commentaar is natuurlijk nog altijd welkom


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:14

Oei wat een hoge handen!!!!
Ik heb al wel vaker gelezen dat Antoine graag zo traint, weet niet wat ik daarvan moet vinden. Kan iemand me die reden uitleggen?

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:15

ik vin je handen ook wel aan de hoge kant....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:36

Dit is om het paard "te ondersteunen", zoals iedereen waarschijnlijk al heeft gelezen is het doel je paard volledig recht te richten. Het gewicht word dus verdeeld over VIER benen. De hoge hand zorg er dus voor dat het paard hier steun aan vind. Het is dan niet de bedoeling dat het paard daarmee gaat hangen op de hand. Maar de hoge handen voorkomen wel dat het paard in de voorhand duikt.
De binnenhand is zoals je ziet ook hoger. Dit is de stelling teugel. door deze hand wat hoger te plaatsen voorkom je dat t paard op de binnenschouder valt en vraag je dus ook stelling.
Als het paard deze ondersteuning van de extreem hoge hand niet meer nodig heeft, worden de handen weer op normale hoogte geplaatst.

MAar kijk es goed naar Anky, die heeft de handen ook niet op de manekam staan.......

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:39

ziet er netjes uit!!!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:50

Je handen zitten volges mij veel te hoog Verward

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 20:52

Unity schreef:
Dit is om het paard "te ondersteunen", zoals iedereen waarschijnlijk al heeft gelezen is het doel je paard volledig recht te richten. Het gewicht word dus verdeeld over VIER benen. De hoge hand zorg er dus voor dat het paard hier steun aan vind. Het is dan niet de bedoeling dat het paard daarmee gaat hangen op de hand. Maar de hoge handen voorkomen wel dat het paard in de voorhand duikt.
De binnenhand is zoals je ziet ook hoger. Dit is de stelling teugel. door deze hand wat hoger te plaatsen voorkom je dat t paard op de binnenschouder valt en vraag je dus ook stelling.
Als het paard deze ondersteuning van de extreem hoge hand niet meer nodig heeft, worden de handen weer op normale hoogte geplaatst.

MAar kijk es goed naar Anky, die heeft de handen ook niet op de manekam staan.......


Dank je, beter kon ik het zelf niet uitleggen OK dan!

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:02

idd nogal hoge handen normaal hoor je ze toch laag en voor t zadel te houden??!!?!!?? Verward

[o]

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:13

handen hoog is oke! maar dit is wel errug hoog! maar als ik zo lees waarom kan ik dat wel begrijpen. Ziet er trouwens netjes uit!

.

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:14

ik vind het er ook niet slecht uit zien hoor !!!

[o]

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:58

jess2130 schreef:
Ondanks het slechte weer hebben we toch goed doorgewerkt naar de oprichting, het resultaat ziet er als volgt uit Cheese! :


Eh, in de binnenbak heb je toch geen last van slecht weer. Verward

Verder ziet het er wel netjes uit hoor. Je paard lijkt op de foto's niet op je hand te hangen. (voor zover dat te zien is) Maar ik moet ook wel een beetje wennen aan je handhouding. Ik begrijp de uitleg van Unity wel. Maar ik vind het een beetje een omslachtig verhaal. Ik heb alleen geleerd dat met name je been en je zit ervoor moeten zorgen dat je paard niet op de voorhand valt. Maar goed, ik ben verder niet bekend met de manier waarop je leskrijgt dus ik kan er geen oordeel over geven.
Wel fijn dat je er zelf een goed gevoel aan over hebt gehouden! Daar doe je zo'n trainings weekend tenslotte voor.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:14

Ik vind het een beetje een raar verhaal, een paard moet juist niet steunen op je (veels te hoge handen) maar oprichting ontstaat omdat hij verzameld, meer gewicht achter overneemt, en achter gaat zitten, dat krijgt de hals vanzelf meer oprichting.

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 22:27

Samsam schreef:
Ik vind het een beetje een raar verhaal, een paard moet juist niet steunen op je (veels te hoge handen) maar oprichting ontstaat omdat hij verzameld, meer gewicht achter overneemt, en achter gaat zitten, dat krijgt de hals vanzelf meer oprichting.


Daar geef ik je 100% gelijk in! Nu is het wel zo dat ik mijn paard hier niet naar boven trek hoor Die handen staan zo hoog om hem op eigen benen te houden, naargelang zijn africhting vordert komen die handen weer veel lager te staan, ik weet niet of je het kan zien op de foto's, maar zijn achterhand staat er goed onder bij het rijden en oprichting lukt niet zonder ondertredende achterhand Verward Tenzij ik hem zoals je denkt naar boven zou trekken, maarre dan zou hij nooit ontspannen en correct kunnen lopen

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:33

jess2130 schreef:
[Die handen staan zo hoog om hem op eigen benen te houden,
[/quote]


Ik snap de relatie tussen hoge handen en op eigen benen lopen niet, dat kun je toch net zo goed met je handen op normale hoogte, het lijkt me dat je ook niet echt fijn kunt inwerken met je handen onder je kin?

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 22:41

Samsam"]
[quote="jess2130 schreef:
[Die handen staan zo hoog om hem op eigen benen te houden,
[/quote]

Ik snap de relatie tussen hoge handen en op eigen benen lopen niet, dat kun je toch net zo goed met je handen op normale hoogte, het lijkt me dat je ook niet echt fijn kunt inwerken met je handen onder je kin?


Ik weet niet of je op sommige foto's kan zien dat mijn binnenteugel hoger staat dan de buitenteugel.. Mijn paard liet zich vandaag op de rechterkant op de schouder vallen, hoe vang je dat op? Je gaat je binnenteugel hoger zetten dat hij niet kan vallen (basis van rechtrichten). Vandaar dat verschil al, nu over die teugel onder mijn kin: momenteel staan er lederen teugels aan mijn hoofdstel en die glijden, ik moet er nieuwe gaan halen met van die stops. Op trainingsweekend had ik er teugels van iemand anders op gezet en toen had ik ze een stuk korter vast, dus als je je inbeeld dat ze iets korter zijn, dan staan mijn handen nog hoog, maar bijlange niet meer extreem hoog zoals nu. En ja een paard kan op eigen benen lopen met de handen lager, maar dit paard is 5 jaar geworden in mei en ik wil niet het risico nemen dat hij in de voorhand valt.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:05

jess2130"]
Ik weet niet of je op sommige foto's kan zien dat mijn binnenteugel hoger staat dan de buitenteugel.. Mijn paard liet zich vandaag op de rechterkant op de schouder vallen, hoe vang je dat op? Je gaat je binnenteugel hoger zetten dat hij niet kan vallen (basis van rechtrichten)..
[/quote]

Kun je niet (met handen op normale hoogte)begrenzen met je binnenhand en met je binnenbeen je paard corrigeren. Hoe hoger je hand juis hoe makkelijker hij zijn schouder uit kan drukken, lijkt mij.

[quote="jess2130 schreef:
En ja een paard kan op eigen benen lopen met de handen lager, maar dit paard is 5 jaar geworden in mei en ik wil niet het risico nemen dat hij in de voorhand valt.


MI heeft dat niets te maken met de hoogte van je handen of leeftijd. maar met de actie van het achterbeen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:09

Ik vind het allereerst een leuk paard (sowieso helemaal mijn kleur), jammer dat de foto's zo ver weg zijn, ik kan het niet helemaal goed zien. Toch maar een andere fotograaf zoeken Knipoog.

Ik ben het voor een groot deel met SamSam eens, maar zou er wel aan willen toevoegen (voor Sam) dat jij (en ik) waarschijnlijk anders les krijgen waardoor dit helemaal "bevreemdend" overkomt. Zo leer ik met mijn handen laag en breed mijn paard los te werken (rond), waarna zij door het ronde van mijn hand afkomt en o.a. dmv tempowisselingen op haar eigen benen gaat lopen.

Een paard hogerop inzetten voorkomt niet dat je paard op de voorhand valt, maar kan er wel voor zorgen dat je de actie in het achterbeen verliest omdat hij zijn rug niet gebruikt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:15

Ziet er leuk uit hoor. En ach, in een training houd ik mijn handen ook daar waar ik ze nodig acht. Daar is het per slot van rekening een training voor imo.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:17

Wat vaag. Maar goed, er zullen wel meer wegen zijn die naar Rome leiden.
Ik kan mijn paarden overigens wel gewoon oprichten en mijn handen laag hebben.
Ik vind het ook gek dat je stelling vraagt door je binnenhand hoger te zetten, volgens mij zet je dan stiekum je hand vast en gaat ie uiteindelijk met zijn kop kantelen. Ik zie niet in hoe je een paard recht kunt richten als je zelf als je zelf je handen zo hoog en uit elkaar hebt.
Maar ik ken de methode dan ook niet zo goed. Misschien moet ik maar eens naar een clinic gaan kijken ofzo.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:20

Ziet er goed uit zeg! Ik ben zaterdag weer aan de beurt bij Antoine! Maar dat ziet er dan echt niet zo uit hoor! Toppie!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 08:49

Zwelgje schreef:
Wat vaag. Maar goed, er zullen wel meer wegen zijn die naar Rome leiden.
Ik kan mijn paarden overigens wel gewoon oprichten en mijn handen laag hebben.
Ik vind het ook gek dat je stelling vraagt door je binnenhand hoger te zetten, volgens mij zet je dan stiekum je hand vast en gaat ie uiteindelijk met zijn kop kantelen. Ik zie niet in hoe je een paard recht kunt richten als je zelf als je zelf je handen zo hoog en uit elkaar hebt.
Maar ik ken de methode dan ook niet zo goed. Misschien moet ik maar eens naar een clinic gaan kijken ofzo.


Misschien nog even ter verduidelijking: ik zet mijn binnenhand niet hoger om stelling te vragen hoor, je kan denk ik goed zien dat mijn binnenhand hoger staat als ik net een hoek in ga komen en dat heeft dan puur de bedoeling om hem in de hoek niet op de schouder te laten vallen, op de andere foto's staan mijn handen toch hoog en gelijk niet Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:42

Unity schreef:
Dit is om het paard "te ondersteunen", zoals iedereen waarschijnlijk al heeft gelezen is het doel je paard volledig recht te richten. Het gewicht word dus verdeeld over VIER benen. De hoge hand zorg er dus voor dat het paard hier steun aan vind. Het is dan niet de bedoeling dat het paard daarmee gaat hangen op de hand. Maar de hoge handen voorkomen wel dat het paard in de voorhand duikt.
De binnenhand is zoals je ziet ook hoger. Dit is de stelling teugel. door deze hand wat hoger te plaatsen voorkom je dat t paard op de binnenschouder valt en vraag je dus ook stelling.
Als het paard deze ondersteuning van de extreem hoge hand niet meer nodig heeft, worden de handen weer op normale hoogte geplaatst.

MAar kijk es goed naar Anky, die heeft de handen ook niet op de manekam staan.......


hij loopt idd lekker, maar je handen zijn erg hoog

ik heb altijd geleerd dat je met je benen naar het bit toe moet rijden, en als je je handen dan zo hoog hebt ga je het hoofd 'liften'

als je je handen wat lager hebt en dan met je been naar je hand toerijd dat krijg je de goede oprichting

je binnenhand zo hoog dat lijkt me dat die dan terugwekt?naar binnen en naar voren toe met je binnenhand, daar wordt bij mij juist op gehamert, vooral niet omhoog steken

maargoed, iedereen heeft zo zijn eigen manier en overal is wel iets voor te zeggen, maar voor het plaatje is het ook niet mooi zo'n hoge handen

met je handen zo hoog, dan 'lift' je het hoofd van het paard, en door die hoge hand gaat hij met meer oprichting lopen, maar of je dan nog een echte verbiding en een eerlijke oprichting&aanleuning hebt vraag ik me af

ik merk bij mijn paard juist dat als ik mn hand hoog houdt(deed ik in t begin met t oprichten ook weleens als extra hulpje bij t oprichten) dat ie juist wat achter t bit probeerde te kruipen en dat ik geen goede constante aanleuing meer had

toen ik mn handen lager hield en echt met been naar mn hand toe ging drijven kreeg hij inens een vwel betere aanleuning en liep ook veel beter opgericht

maargoed, hij loopt verder leuk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:15

Nou ik vind dat je goed bezig bent OK dan! OK dan! , die fase met je handen hoog houden, heb ik ook gehad en inmiddels zit ik ook alweer lager met mijn handen en kan ik mijn paard beter in de oprichting houden Knipoog . Maar het zijn fases die je moet doorlopen en als goed gaat afsluiten en met nieuwe fase beginnen. Dat kunnen alleen mensen beoordelen die met Antoine werken en begeleid worden. Die weten wat jij bedoelt Jess! Haha! Maar ik zou zeggen, ga nog even door en Lord zal niet meer op de schouder vallen, waardoor je je handen weer lager kunt gaan plaatsen!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:01

Ik heb dus ook een paar keer les gehad van antoine en moest de handen ook hoger houden.

Het ziet er ook niet uit op de film maar mijn paard ging veel beter lopen.


Je voelt gewoon dat ze meer ruimte krijgen en gaan ontspannen.
Later kon ik gewoon weer met mijn handen op de juiste hoogte rijden.

Niks mis met deze methode, wel belangrijk is om je paard goed voorwaarts te houden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:06

Cowgirl schreef:
Ik heb dus ook een paar keer les gehad van antoine en moest de handen ook hoger houden.

Het ziet er ook niet uit op de film maar mijn paard ging veel beter lopen.


Je voelt gewoon dat ze meer ruimte krijgen en gaan ontspannen.
Later kon ik gewoon weer met mijn handen op de juiste hoogte rijden.

Niks mis met deze methode , wel belangrijk is om je paard goed voorwaarts te houden.


Ben ik ook helemaal mee eens! Thankxxx Cowgirl. OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers