is een paard te groot voor western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

is een paard te groot voor western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 00:24

hoi

ik wil even een menig van jullie over of een paard van1,68 te groot is om er western mee te rijden?
ik ben van plan om met een paard van 1,68 maar ben bang dat dat er raar uit gaat zien.
graag jullie reactie.

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:32

De stokmaat van Quarters is tot 1.63 m (meestal wel kleiner Knipoog), dus zoveel scheelt dat niet hoor Lachen Misschien dat hij wat minder wendbaar is dan kleinere paardjes in de reining, ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen?
Het is iig niet te groot hoor Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:35

Met een groot paard is de trail ook moeilijker omdat de afstanden dan relatief veel kleiner zijn. Maar te groot is het niet hoor, gewoon proberen en dan kijken of het lukt Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

ilseb

Berichten: 154
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Hulst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 08:04

Ik denk dat het ervan afhangt welke discipline je wilt gaan uitoefenen, maar ik denk wel dat het zal gaan. Het niveau van een Quarter zal je waarschijnlijk nooit halen, maar als je je daarvan bewust bent, zal het best gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:10

Trail zal soms wat krap worden of lastiger bij de pick ups etc maar onmogelijk is het zeker niet. Gewoon lekker oefenen en je komt er wel.

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:05

Wij hebben een Appaloosa merrie van bijna 1.65 m, het KWPN type. Ze doet het super in de trail omdat ze heel voorzichtig is en heel goed haar achterbenen eronder brengt, ook de pick ups geven nauwelijks een probleem. Mijn Americaanse Appaloosa van 1.55m heeft dan wel zijn grootte mee, maar heeft als hobby: hoe verbouw ik de trail... (als iemand tips heeft om hem voorzichtiger met balken te krijgen, hoor ik dat graag).
Alleen m.b.t. de pleasure eindigt de merrie in de wedstrijden vaak niet zo hoog, daar zij hele ruime gangen heeft. In de horsemanship scoort ze wel goed. Wat betreft de reining, we zijn hier pas sinds kort voorzichtig mee begonnen (trainen). Ze heeft duidelijk meer moeite met de stops en de spins als het quarter type paard. Waarschijnlijk zal ze tijdens wedstrijden hier niet hoog in scoren. Wij hebben haar echter gekocht voor recretatie rijden en af en toe een wedstrijd. We hebben dikke pret met haar en het is kicken dat ze in bepaalde wedstrijdonderdelen quarters verslaat. Dus houd rekening met de bouw van je paard en geniet van de dingen die wel lukken. Enne, je weet maar nooit.........waar je paard allemaal toe in staat is.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:15

ik rijd een kwpnner van 1.65 en die heeft geen problemen met het railparcours. Past netjes in het 4kantje en pickups zijn ook geen probleem. Als je paard goed soepel is en zijn benen netjes weg kan zetten moet het gewoon lukken.

Niets zo charmant als een paard in her land.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:46

gewoon lekker doen! hij zal misscien met bepaald eoefeningen meer moeite hebben maar niet kunnen bestaat niet.
trouwens jester ik heb gehoord dat het helpt om over bielzen te trainen. die liggen steviger en het paard zou er voorzichtiger van worden.
of het helpt weet ik nit.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:47

Gewoon doen, western is meer dan alleen wedstrijden rijden. Het paard zal er niet snel te groot uitzien (of jij moet zelf niet zo groot zijn) maar als ik de gemiddelde lengte van de Nederlandse ruiter zie is dat niet snel te groot. Hoe lang ben je zelf? En hoe massief is het paard?

Voor de rest ben ik ook van mening dat je je niet moet aantrekken wat een ander van je paard/ van jou/ van de combinatie zegt. Als je maar lol hebt. Als je nog steeds bevestiging wilt: Plaats eens een foto van jouw op het paard, dan zien we het en kunnen er beter over oordelen.

Je suis Charlie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:58

Ik heb een keer in de Pleasure een heel groot KWPN-paard mee zien doen, en het liep net zo mooi en ontspannen als de rest van de paarden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 21:14

Mijn paard is 1,68 en ik ben ook 1,68 Bloos het is een beetje klein meisje op groot paard.maar hij is best wel soepel ik ben nog aan het oevenen maar gaat steets beter. we rijden het omdat we het leuk vinden ik merk ook aan hem dat hij het veel fijner vind dan strak in de dresuur te lopen

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:27

Ik heb een quarter van 1.64 m en ik ben zelf 1.64 m,dusseeeh,...volgens mij kan het wel! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:50

ik heb een kwpn-er van 1.68. Trail is voor haar wel een probleem, maar ze heeft ook onbenullig grote hoeven. De overige disciplines kan ze zonder problemen aan. De beperking zit meer in mijn rijden, dan haar kunnen..... Knipoog


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 02:22

jessiejanes schreef:
Ik heb een quarter van 1.64 m en ik ben zelf 1.64 m,dusseeeh,...volgens mij kan het wel! Haha!


Hoogte heeft er niets mee te maken, maar de bouw wel.
Nu is het wel zo dat een paard in de western nooit snel "niet goed is qua maat". En dat geld voor de kleintjes, maar ook voor de wat grotere exemplaren....

Je suis Charlie.

oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:08

Ik heb ook een kwpn-er van 1.70 en ze pakt het leuk op. Als je er maar plezier in heb

mooie paarden bestaan niet ze zijn alleen allemaal even lief.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:58

pff lekker western mee gaan rijden!
zolang jij en je paard er maar plezier in hebben! dan maakt het toch niet wat voor paardhet is en hoe groot/klein..
Zolang jullie samen maar plezier hebben!

Dag lieve mama...

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:43

zo denk ik er ook over Haha! hij heeft alleen wat moeite met somige oeveningen maar in een vierkantje staan kan ie priema OK dan!

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 02:00

mijn paard is 164 een groninger en ik rijd ook western. Dit gaat perfect. alleen maak ik geen slidingstops maar voor de rest kan ze alles en heeft ze al diverse malen prijzen gewonnen,

Eenmaal een Groningerpaard, altijd een Groningerpaard.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:04

Mijn quarter is rond de 163 -165 cm schofthoogte..Ik doe Barrel Race met hem hem en dat gaat hem heel goed af..hij is super wendbaar en kan veel snelheid maken en heeft veel controle en flexibiliteit... Het aller-belangrijkste is dat hij zich altijd voor 100 % inzet...
Ik denk dat de grootte van een paard niet uit maakt en het maakt ook niet zoveel uit wat je met hem gaat doen..zolang jullie het alletwee maar helemaal te gek vinden !

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:47

je valt wel op met zo groot paard en als hij goed loopt is het toch goed?

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:57

Kijk naar "U make my day" De paintmerrie van Karin van Bekkum. Ze is 1.67m en doet het toch ook super.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers