Sharif ---> erg zweten, scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Sharif ---> erg zweten, scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 22:22

Ik heb nog even een vraagje over Sharif.
Vanaf volgende maand gaat hij dag en nacht in een stal met uitloop, het was de bedoeling dat hij daar nu al permanent zou staan maar Polly en Katinka moesten daar in vanwege de longontsteking van Katinka.
Sharif staat nu overdag wel buiten maar 's nachts op stal.

Door zijn ziek zijn is hij echter al heel vroeg begonnen met wintervacht kweken (tijdens de hittegolf al), het is nu echt weer een schaap. Dat heeft echter de vervelende bijkomstigheid dat hij gewoon staat te zweten, zowel als hij binnen staat als buiten, hij heeft het gewoon vreselijk warm.

Vorig jaar heb ik heel veel commentaar gehad omdat ik hem liet scheren, dat kon niet bij een veulen en dan moest ik hem maar buiten zetten, was ik het op zich helemaal mee eens maar het kon echt niet anders.
Nu kan hij echter wel naar buiten maar zelfs buiten staat hij nu te zweten. Polly wordt binnenkort weer geschoren en ik ben er ernstig over aan het denken om bij hem toch weer zijn buik te laten scheren.

Nu mijn vraag, wat zouden jullie doen in mijn geval.

Paardje (jaarling) staat straks in principe de hele dag buiten en 's nachts in een buitenbox. Nu staat hij nog binnen en overdag buiten.
Zouden jullie zijn buik laten scheren?
Het land op is NIET mogelijk.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:33

Als hij straks naar buiten moet, kun je misschien ook alleen een 'baantje' scheren? Dus niet zijn hele buik, maar alleen een streep van 10 รก 15 cm langs zijn flank. Dat is vaak al voldoende om ze koel te houden, en warm genoeg om ze zonder deken te kunnen laten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:36

idd, gewoon een streep. Mooi? nee. Functioneel? JA!
Lin doet het altijd zo

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:42

Eventueel alleen een baan onder zijn buik tussen zijn benen door en langs de luchtpijp.
Dan koelen ze niet reuze af, maar kunnen ze toch hun warmte goed kwijt