Paard heeft "iets"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Paard heeft "iets"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 20:59

Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn paard.
Een tijdje geleden is mijn paard door de veearts nagekeken. ( dit is een half jaar geleden) Ik heb de veearts toen laten komen omdat ik het idee had tijdens het rijden er iets mis was. En ze niet lekker liep. De va heeft toen gekeken en gaf aan dat mijn paard scheef was.. We moesten dit oplossen door een zooltje onder haar "korte" achterbeen te leggen en een maand alleen te longeren aan de pessoa...

Nou dit heb ik dus gedaan. We zijn een half jaar verder en het rijden gaat nog steeds erg beroerd... Terwijl ik ook wel goeie instructie heb (bij haar doet ze het ook)... Ze gaat nu zelfs in verzet.. wil niet van de wasplaats af wanneer ze is opgezadeld. wil mond niet open doen voor het bit. tijdens het rijden is ze constant aan het knarstanden houdt haar hele lijf gespannen. Ik krijg geen aanleuning meer (terwijl dit vroeger geen probleem was) En ze zwaait constant met haar staart soms zelfs zo hoog dat ze mij ermee voor me kop slaat...

Ik heb vanalles rijtechnisch geprobeerd met mijn instructrice. Maar het lukt gewoon niet... Wat moet ik hier nou verder mee... Chiropracter.. Fysio.. Nog een keer dierenarts. of weet ik veel wat... Ik wil alles proberen als mijn paard maar weer goed in d'r vel komt te zitten... Verdrietig

Alle tips zijn welkom..
Sorry voor het lange verhaal... Groetjes Joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:07

Ik denk dat een fysio heel goed kan helpen, heb er goede verhalen over gehoord! Suc6..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:37

Even stoppen met rijden en een andere veearts raadplegen.
Daarna eventueel langs de fysio/chiropractor.

There is no reality, only perception.


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:39

Zou even cotact opnemen met erik laarakkers die is alles in 1. echt geweldig. succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:38

Lees mijn reactie in topic op Hippics.
Het kan ook psychisch zijn....
Of ziekte...
Of een slecht zadel...
Of elke dag zwaar overwerkt...
Of zere tanden....
Of ...
Of....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:04

Het verzet, het zwiepen met de staart, problemen met opzadelen dat duidt er allemaal op dat je paard pijn heeft.
Ik denk dat je er goed aandoet je paard nog eens uitgebreid te laten onderzoeken. Waar is ze dan scheef, bekken? Een osteopaat is misschien een goed idee? Ik denk maar even een beetje hardop hoor.
Vooralsnog zou ik je paard even rust geven. Als ze zich zo stijf houdt dan zal dat ongetwijfeld een reden hebben.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 02:05

ben je wel weer bij de dierenarts geweest? Was begrijp ik eerst een oplossing om te proberen, zou eerst die DA er weer naar laten kijken. Zoveel oorzaken, zoveel oplossingen. Een keer iets beoordelen en meteen het juiste remedie ertegen vinden lijkt me moeilijk. Je had waarschijnlijk al veel eerder resultaat moeten zien als dit de oplossing was en het lijkt nu idd dat je paard pijn heeft als die zich zo verzet, dus eerst naar de DA.

www.creawork.nl Creatieve workshops

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:48

Kliniek van Eric laarakkers. Kan alles bekijken. Zadel, voer, rug, pezen.. mentale staat. De hele mikmak. Zie : www.holistischdierenarts.nl

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:59

als je iets echt goeds wilt hebben, en je hebt er een stevig ritje voorover, dan moet je tamme hanken eens proberen. Hij woont in duitsland, en komt uit groningen geloof ik. 2 meter hoog, en 1 meter breed.... Heeft laatst hier in de buurt een paard van een zeer zware ataxie afgeholpen in nek (2keer) rug en lendenen. Hoe en wat ie doet kan ik niet uitleggen of verklaren, maar duud is ie niet, en goed is ie zeker! In duitsland is hij beroemd. Al vaak op tv geweest, en er is ergen ook een internetsite vanhem. Zal even voor je kijken of ik hem kan vinden. Je da heeft vast wel z'n nummer. Anders de mijne wel.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:55

Niet twijfelen; stop je paard in de trailer en rij naar een goede kliniek. Daar doen ze een uitgebreide test, eventueel met foto's en weet je precies wat er aan de hand is. Daarna kun je aan je paard gaan 'sleutelen'.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:56

het klinkt bij mij als een teken van pijn,
het paard geeft zeg maar alles aan dat het niet bereden wilt worden,
en gaat vervolgens ook nog knarsetanden, wat toch duidt op spanning of pijn,

ik zou idd net als randy01 zegt, naar een kliniek gaan en eens foto's laten maken van zn lichaam,

succes ermee en ik hoop voor je dat alles goed is...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:01

Ik heb je verhaal al eerder gelezen over die zooltjes tegen scheefheid en heb daar toen ook al vraagtekens bij gezet.
Geen DA meer laten komen maar zelf naar een goede paarden kliniek toe gaan. Die hebben contact met fysio's en chiropractors. En kunnen als het nodig is ook scans of fotoos laten maken.
En voorlopig even stoppen met rijden totdat je weet wat er aan de hand is vind ik een heel goed advies.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 23:34

Ik weet idd jippie dat je toen al je vraagtekens had.. dat had ik ook en nog steeds. Het ligt alleen zo dat het paard niet alleen van mij is maar ook van mijn ouders.. Zij moeten mede beslissen wat er met haar gebeurt.. Het was toen ook zomer en zij vonden het maar niks om haar 6 weken op stal te laten staan. misschien dat ze er nu anders over denken nu het winter is. Jullie snappen dus dat ik ook rekening moet houden met mijn ouders.. Ikzelf wil kosten noch moeite sparen om haar weer goed te krijgen. maar zonder goedkeuring van mijn ouders blijf ik dus nergens...
zucht tis een moeilijk verhaal.. maar ik ga alles doen wat ik kan om haar weer goed te krijgen en erachter te komen wat er met haar aan de hand is..

heel erg bedankt voor jullie reacties. groetjes

joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:45

klinkt als auw.. en wel uit haar rug

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:49

luister naar je paard!! niet doorrijden.

inladen je paard en op naar de kliniek!

succes

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anne77, Athena1982, FleurSandro, SentiBot en 97 bezoekers