Zonnehemels/banken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Zonnehemels/banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:12

Ik heb al jaren het idee dat met name in de donkere maanden een zonnebank/hemel je wat op kan fleuren dus gisteravond besloten we dat ik er dan maar een ga kopen.

Ik wil dus graag ervaringen met zonnehemels, bv. hoeveel lampen moet je hebben, wat is een goed merk en is een ingebouwde gezichtsbruiner handig dan wel prettig?
Waar koop je zo'n ding met ook goede service erna?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:50

Ik kan je niet helpen met de technische gegevens.

Wat ik wel kwijt wil is dat het heel veel fijn is om een airco er in te laten bouwen. Dat is zo lekker!!!!!!
Anders zweet je je zonnebankie uit Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:05

Hey,

zonnehemel helpt idd. Sowieso voor een mooi kleurtje, maar ook voor je humeur (lichttherapie?). Ik heb geen last van de warmte die de lampen afgeven, vind het juist héérlijk in de winter... Ik kan je geen raad geven omtrent een goede hemel/ bank. Heb zelf Philips-lampen via de Makro (geen service verder, wel goedkoper: 10 euro per lamp)...

Groetjes!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:05

Wij hebben zo'n Philips ding.
Je klapt hem open en je hebt een lekkere hemel. Als je hem dichtklapt neemt hij niet eens zoveel ruimte in beslag en kan je hem zo onder je bed schuiven ! Echt ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:28

Ik heb ook een Philipsgeval, maar alleen een hemel, niet zo'n sandwichding waar je in gaat liggen. Helpt je inderdaad de winter door, voelt veel beter!
Gewoon bij een electrozaak eentje van een bekend merk kopen, dan is de service altijd goed.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:43

Wij hebben ook een zonnehemel echt heeeeerlijk.
Wij hebben er wel philips lampen ingedaan die gaan best lang mee.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:28

Ook wij hebben een zonnebank.
Mijn advies koop een zonnebank voor boven een bed dat je omhoog kan klappen.
Ik heb er een die echt muurvast zit en het is dus flink wurmelen om eronder te komen.
Mijne is uit het jaar blok, maar das echt geen punt, zolang hij het maar doet.
Lampen weet ik niet want ik heb ze nog niet hoeven te vervangen.

Ik gebruik dat ding voor iets of wat kleur(ben namelijk spierwit) maar ook als ik pijn of spierpijn in mijn nek of rug heb.
Heerlijk gewoon.

Oh en, je hebt ook zonnebanken met een tijdklok. Ook heel handig.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:05

Zonnebank is heerlijk. Wij hebben er ook een thuis, ook een uit het jaar nul... Ik lig er af en toe onder wanneer ik een keer veel tijd heb (wat dus zelden is) en ik lig altijd eronder te slapen, omdat het zo'n lekkere warmte is.
Verstand van lichten heb ik niet..... Zou wel een kopen als ik jou was, die je makkelijk kan opbergen, ding neemt onwijs veel ruimte in beslag nl

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:09

Chubby schreef:
Hey,

zonnehemel helpt idd. Sowieso voor een mooi kleurtje, maar ook voor je humeur (lichttherapie?). Groetjes!


dat komt door de straling van de lampen. Van zonlicht wordt je ook vrolijker, van zonnebanken ook dan, net als van worteltjes. Daar zitten dezelfde soort stoffen in. Maar welke stof het is, ik heb geen idee!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:35

Vitamine D

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:22

Ga heeeel goed op internet op zoek naar prijsvergelijkingen en dergelijke, wij hebben er een voor 2/3 van de winkelprijs kunnen optikken gewoon nieuw en op de bedragen van zonnebanken is dat behoorlijk wat. Als je een kamer over hebt waar een zonnebank kan staan koop dan een zonnebank in plaats van een zonnehemel. Als je onder een zonnehemel gaat liggen moet je op je buik en op je rug liggen en als je dan 'n halfuur wilt moet je ook nog 2 x een halfuur liggen en dan NOG word de zijkant niet bruin dus soms moet je op je zij gaan liggen om dat ook bruin te krijgen. Verder lijkt zo'n opklapding wel handig alleen je moet hem wel telkens in en uit elkaar klappen en echt licht is het nou ook weer niet. Gezichtsbruiner is aan te raden, is meestal ook uit te zetten. Timerfunctie is wel zo verstandig aangezien ik (en veel andere volgens mij ook) er regelmatig onder in slaap vallen, en de volgende morgen wakker worden met de zonnebank aan is niet lachwekkend.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:02

Wij hebben dus een zonnenhemel, dus zo eentje die alleen van boven schijnt. Het werk best wel, maar je wordt er niet poepie bruin onder, zegmaar. Je krijgt een lekker kleurtje, maar that's it. Die van ons is trouwens een Philips SunMobile. We hebben hem nu zo'n ajar of 3, en hij werkt prima. Nog nooit heben we de lampen hoeven vervangen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:06

Oja, tipje voor als je ECHT bruin wilt worden en je hebt al 'n tintje. Ga onder de pigmentdouche, is 'n soort ding waar je instaat en dus je pigment naar boven zou halen. Als je dan de volgende dag onder de Turbo gaat in de zonnebank ben je enorm bruin is mij vertelt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:09

Wat is een pigmentdouche?? Lijkt me niet zo gezond trouwens Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:20

Zeg maar een soort zonnebank in een douche waar geen water uitkomt maar waar lampen staan aan de zijkanten die je pigment omhoog halen. Je mag er in het begin ook maar even onder, was het van plan om te gaan testen een dezer weken..

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:23

stond daar niet laatst een artikel over? ik heb zoiets ergens gelezen... in fancy? kan dat?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:58

is dat niet zo'n kanon Steef??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:00

Clautje schreef:
Wij hebben dus een zonnenhemel, dus zo eentje die alleen van boven schijnt. Het werk best wel, maar je wordt er niet poepie bruin onder, zegmaar. Je krijgt een lekker kleurtje, maar that's it. Die van ons is trouwens een Philips SunMobile. We hebben hem nu zo'n ajar of 3, en hij werkt prima. Nog nooit heben we de lampen hoeven vervangen.


Same here Haha! Wij hebben hem nu alleen ongeveer 4 jaar, voorderest precies hetzelfde Lachen

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:29

Na 3 a 4 jaar is het wel slim om de lampen te vervangen. Je merkt met die nieuwe lampen meteen dat je bruiner wordt.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 21:48

Ik hoef ook niet poepiebruin te worden, dat vind ik toch nep in de winter. Het gaat mij meer om de warmte en het feit dat het gewoon lekker is. Knipoog

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:56

Ik zou naar een zonnestudio gaan. Je hebt niet zo'n onhandig ding in je huis. Een bank in een studio is heel sterk en als je er onderuit komt ben je tot je botten opgewarmd (niet dat je t snikheet hebt hoor)
Zo'n bank daar is voor jezelf niet te betalen, die waar ik ob=nder ga kost bijna 60duizend gulden. Ik ga ook wel eens onder een bank bij een vriendin van me maar daar merk je amper wat van en ik krijg t er nog koud onder ook!
Ik zou eerst eens naar een studio gaan en ventueel daar om advies vragen wat voor bank je moet nemen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 22:02

Ik heb juist geen zin meer om er de deur voor uit te gaan. Nogmaals: het gaat mij niet om het bruinen, maar meer om de warmte en het heerlijk relaxte gevoel dat je ervan krijgt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:04

Wij hebben ook die van Philips, bevalt prima, alleen ga ik er niet echt vaak onder, te veel gedoe, heb ik het geduld niet voor Bloos

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:37

bij mijn vriend thuis staat een zonnebank, ik vind het heerlijk, 15 minuutjes op je buik en 15 minuutjes op je rug

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:46

Ik heb ook een hemel.. even geen idee wat voor merk. Maar wel een proffesioneel ding bij de sauna/zwembad winkel noem ik het maar even.
Ik vind het zo lekker. Ik heb psoriassis en veel baad bij warmte. Dus nu kuur ik 3x per week thuis. Eerst even lekker in de infraroodcabine en daarna onder de zonnebank.
Ik krijg van deze combinatie enorme energie en voel me er lekker bij. Daarnaast is het ook niet verkeerd dat je een beetje kleur opbouwd!