Eindelijk gereden in de ontzettend 'enge' bak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Eindelijk gereden in de ontzettend 'enge' bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 10:41

Gisteravond toen het eindelijk droog was,hebben Orlando en ik voor het eerst echt in de buitenbak van onze nieuwe stal gereden (zie Topic
[VvdD] Ook Orlando is verhuist naar de Hazehoeve!

Het waaide best wel pittig,en aangezien meneer 2 weekjes ziek is geweest ivm.Bronchitis dat weer eens de kop opstak,hadden we nog niet echt de kans gehad om de bak uit te proberen.
Om half acht was het dan zover.Orlando een uitrijdekentje op gedaan,omdat hij geschoren is,en vol goede moed de bak ingereden.Er ligt echt een hele goede bodem in,dus in ieder geval geen natte voeten! OK dan!
In het begin was hij ontzettend braaf.Lekker de hoeken inrijden,en mooi alle kanten in laten buigen,omdat ie toch weer even lekker soepel in zijn spiertjes moet komen..Ook de donkere hoek waar collega stalgenoot en MedeBokker MirandaB een aantal weken geleden nog ruzie mee had,vond hij niet eng..Maar toen kwam het..Toen ik hem vroeg aan te draven zag hij(naar zijn mening) een enorm gevaarlijk uitziend monster bij de Bakingang.. Vanuit draf maakte hij een noodstop zodat Baaslief,bijna met haar neus tussen zijn oren zat..Ik kon toch echt niets ontdekken..Maar goed..Even toegesproken,en toen na een volte nog een keer erlangs..En niets meer aan de hand Schijnheilig Toen kwamen we in draf door eerder genoemde donkere hoek,waar nu opeens volgens hem kennelijk Zwaar Bewapende Zandvlooien huishielden..Met geen mogelijkheid meer door de hoek te krijgen,of juist met een noodvaart er door heen scheuren..Ja,van het ene uiterste naar het andere ging het gister..
Meneer is dan wel 23,maar als hij last van overtollige energie heeft,dan komt die 87%volbloed opeens weer de kop opsteken! Extreme duivel
Ik besloot nog even een rondje te galloperen,maar dan leek het me wel verstandig om mijn uitrijdeken af te doen.Aangezien ik het niet zo zag zitten om met een klapperende deken op zijn kont door te bak te sjezen.Dus ik hem laten zien dat het zijn deken was die daar in de hoek lag,maar er daarna ook niet meer langs willen natuurlijk..Logisch..Je weet ook nooit wanneer zo'n deken je naar de keel vliegt! Haha!
Hij was ook op alles aan het letten behalve op mij..Is het normaal zo'n braaf oplettend paard,waarbij je een bom kunt laten ontploffen,en dan loopt ie nog door..Nou vandaag dus niet..
Toen moesten we de bak weer uit,maar het Monster lag er kennelijk nog steeds in Hinderlaag,zodat ik wel een minuut of 5 heb lopen smeken of ie alstublieft met me mee wou komen..Uiteindelijk ging ie toch overstag en liep mijn held op sokken..eh..hoefijzers Knipoog toch achter me aan naar stal!

Sorry voor het lange verhaal,maar wou toch even laten weten wat een ontzettende aansteller ik heb!! Haha!

hopelijk ben ik niet de enige met zo'n paard! Knipoog

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:55

Nee hoor die van mij is ook net verhuist en ik heb zondag voor het eerst in de nieuwe bak gereden.. En daar was het ook zo eng.. Beetje het zelfde verhaal als bij die van jou.. Gellukkig was het gister al een stuk minder eng...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:35

San die kent de bak inmiddels op zijn duimpje.. maar ook die ziet elke keer weer nieuwe dingen hoor Tong uitsteken
Zeker in het donker Cool
Als er ook maar een draadje of een paaltje scheef staat heeft hij dat in de gaten..
Ingang blijft spannend zeker in het donker en de donkere hoek links achterin blijft een kermisattractie waar steeds weer wat nieuws aan de hand is..

Ben toch blij dat jouw hetzelfde overkomt.. Haha!

Ik ga kijken of mijn aansteller het vanavond ook weer leuk vind..
Gistermorgen.. was van rijden niet echt sprake in de regen en storm..

Clown

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:02

ach...ken der nog zo een!in het donker is meneer opeens overal bang vor!

Die aansteller Tong uitsteken

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:10

Zandvlooien? Monsters? Schijnheilig Geen wonder dat Orlando bang is, en San geen ruiter op zijn rug wil hebben. Ik voel met die paardjes mee.
OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:59

Op weg van de wei naar de stal staat een caravan in de zomer. en die is doodeng. Goed niwus! de caravan is weggehaald, nu zal er dus wel niets meer aan dehand zijn. Drie maal raden: Inderdaad: De plek waar de caravan stond is doodeng. En de caravan, die nu tegenover stal staat nog steeds... *joy*

pokkepuber Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:01

conclusie: je bent bij lange na niet de enige Knipoog

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:22

Sheek vindt witte lintjes eng (ja er zal toch maar stroom op staat eh!) en zeer onnatuurlijk bewegende boompjes Haha!.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:34

Mable was geen haar beter toen ik er net was Haha!
Maar na 3 weken kan ik haar eindelijk netjes door de bak sturen Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:35

Ach ja..... bij mij heeft het weken geduurt voordat mijn pony de bak pas leerde kennen Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 10:44

Gelukkig ben ik dus niet de enige met zo'n 'raar paard!
Altijd goed om te weten! Haha!