Moeilijke keus----> welke opleiding bij Deurne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Moeilijke keus----> welke opleiding bij Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 15:51

Ben er al een tijdje mee bezig. We hebben een video opgestuurd waarbij ik op een pony en mijn paard reed. We hadden namelijk naar de mogelijkheden gevraagd binnen de opleiding. Ik zag het namelijk niet echt zitten om opnieuw te leren poetsen etc.. Ik wil gaan lesgeven, maar niet echt manege lessen (zie me al mijn hele leven staan) en een stal erbij o.i.d., maar ik wil dus een opleiding waar ik alle kanten binnen de paardenwereld mee op kan. Ik wil de opleiding afsluiten met een HBO diploma (heb havo). Aangezien mij van verschillende kanten de HBO-opleiding paardensport (M/Z) afgeraden werd hebben we even gebeld. Nadat ze de film bekeken hebben heb ik dus verschillende keuzes:
- Masterclass met daarachteraan HBO-deeltijd paardehouderij.
- Voltijd HBO-paardensport (M/Z).
- Iets anders binnen Deurne.

Volgende week hebben we (ik en mijn ouders) daar een gesprek met Deurne over de mogelijkheden die ze kunnen bieden. Ik wil graag alvast vragen waar jullie denken dat ik meer aan heb.

Iig werd gezegd dat als ik de Masterclass wil doen, dat ik een baan van 20 uur p/w moet hebben die dus echt met het rijden (bij zeer goede stallen, ruiters/ amazones) te maken heeft. Ze zeggen dat daar erg moelijk aan te komen is.
Als ik de voltijd ga doen, kunnen ze me bij stages aan goede stallen etc. helpen.
Zelf zit ik te twijvelen of ik mijn paard wel bij Deurne wil stallen, omdat het niet super schijnt te zijn voor een paard.

Naar welke opleiding is meer vraag? Wie geeft advies? Ik wil graag al een beetje nagedacht hebben voordat ik daar ga praten.

P.s. aan reacties als: "ga geen Deurne doen" heb ik niks.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:29

Klein schopje


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 18:17

Nog een schop Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:24

Ik zou iig wel uitkijken. Laatst was een meisje op bokt geloof ik gestopt met de masterclass opleiding (dacht ik?) omdat ze gewoon geen werk kon vinden en de opleiding dus niet af kon maken.
Verder kan ik je niet helpen, heb geen ervaring met Deurne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:28

Maar masterclass mag je toch alleen rijden als je nationaal nivo hebt behaald, of heb ik dat mis?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 19:18

runningkawa schreef:
Maar masterclass mag je toch alleen rijden als je nationaal nivo hebt behaald, of heb ik dat mis?

Uitzonderingsgeval Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:14

tja, die zijn er meer. er worden ook uitzonderingen gemaakt op het HBO niveau. Er zit iemand op, die een mavo speciaal onderwijs diploma heeft. een stel scheefgetrokken paarden en een pappa met een grote zak met geld....... Dus tja hoe geloofwaardig is de masterklas.

Met Hbo kun je straks weer 3 of 4 stromingen in, geloof oa lesgeven en organisatie. Misschien dat je daar meer aan hebt.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:19

Hoefsmid!

Er is veel vraag naar goede hoefsmeden.

Maar ik denk dat je dat niet wilt doen.

Het is wel moeilijk, ik denk dat je gewoon eerst daar op deurne moet gaan praten.
Hoor eens aan wat hun voor advies hebben.

Ondertussen zou je al vast op zoek kunnen gaan naar die baan bij een gerenomeerde ruiter/amazone.
Mocht dat niet lukken kun je altijd de opleiding gaan doen met stage plaatsen , wie weet wat je daar allemaal gebeurd.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:21

Maakt geen zak uit wat je doet, als je klaar bent vragen ze maar een ding. Heb je deurne gedaan? Zo ja............oke, mooi kan je starten of niet.

Ze vragen niet eens naar alle vormen, gaat er gewoon om dat je het papiertje hebt.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:25

al vanaf klein meisje had ik maar 1 wens. deurne. toen ik eindelijk oud genoeg was ben ik naar de open dag gegaan.
hier had ik nou altijd al van gedroomd. nou binnen 5 minuten was het me geheel duidelijk.

ze verzinnen iedere keer nieuwe opleidingen erbij, terwijl de arbeids markt daar helemaal niet op aansluit.
de mentaliteit van de medecurstisten was ook ronduit slecht.

als je veel geld hebt, en je pa een eigen stal hebt dan heb je er misschien wat aan. maar voor het geld wat je daar neer moet leggen kun je ook andere dingen doen. prive instructeur oid

ik ben naar de mas gegaan, en na de opleiding bij een africhtings stal gaan werken. daar had ik deurne niet voor nodig.

een aantal jaar geleden was het echt een elite opleiding. toen zij het nog wel wat als je deurne gedaan had. nu kan iedere boerentrien daar heen wat hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe meer er binnen komt

ik zou je dus geen van drieen adviseren.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:26

ik deed paardenhouderij mbo en ben deze wek gestopt met school omdat er simpel weg geen werk te vinden is in de paarden..succes met je beslissing !!

Karaat_the_newforest op Instagram

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:10

Ik heb geen idee wat je moet gaan doen, gewoon wat jou het leukste lijkt..
Ik zelf wil de buitenschoolse opleidng gaan doen.. Lijkt me eigelijk ideaal. + je hoeft geen eige paard te hebben en je hebt een eigen inkomen...
Slim

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:43

Ben je zelf al opzoek gegaan naar een baan bij een goede stal? Dan zou je daarnaast kunnen overwegen om Orun te gaan doen. Hoef je Jiron niet ergens neer te zetten waar jezelf niet achter staat. Ik denk dat het voor jouw ook geen leuke optie is om op een Deurne paard de opleiding te doen. Ik ken eigenlijk meer mensen met Orun diploma's die veel les geven dan met Deurne diploma. (of die Deurne uberhaupt afgemaakt hebben) Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat Deurne slecht is, ik bedoel je met Orun ook veel kan. Er zitten hier op bokt ook best wat mensen die een of meerdere Orun diploma's hebben, moet je maar eens navragen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:01

mag ik je een advies geven, geen deurne.... Haha!
ik heb heel mijn leven naar deurne gewild, en heb nog steeds ambities in de paarden, maar mijn idee over een opleiding op hippich niveau heeft een heel andere wending gekregen.

ik ken verschillende mensen die op deurne of een ander paardenschool zitten of gezeten hebben, en ik kan nou niet zeggen dat ze zo fantastisch kunnen rijden of lesgeven.

mijn stiefzussen hebben hun hele leven paard gereden zijn een aantal keer europeeskampioen geweest en hebben de mastelclas gevolg, nou echt geloof me die was ronduit knudde. ze mochten gerust de helft van de tijd niet aanwezig zijn, toetsen verprutsen enz enz en ze zijn tot grote verbazing toch geslaagd.
marion schreuder die daar les geeft, heeft haar eigen dochter muis zelf afgeraden om een opleiding op deurne te doen omdat ze er volgens haar niets aan zou hebben, als je echt goed bent kom je er zonder deurne wel en heb je die opleiding echt niet nodig.
om te leren rijden en les te geven hoef je echt niet naar die school dat kan ook op een andere manier, (orun en goede priveles)

nog even op mijn stiefzussen terug komend, in hun leven was altijd maar 1 ding en dat waren paarden er werd niet gedacht aan een opleiding buiten de paarden. ze zijn nu inmiddels 25 en al 1 1/2 jaar gestopt in de paarden na een goede carriere, en weet je wat ze konden gaan doen? in de winkel staan dat was het enige waar ze voor in aanmerking kwamen en dat is ook niet echt wat nou een super baan is.

mede hier door is mijn mening hier over dus verandert, ik wilde ook altijd naar deurne om daar een opleiding te volgen en soms denk ik nog wel eens he ik had daar nu ook kunnen zijn, en echt het lijkt me heerlijk om daar te zijn, maar ik denk dat ik nu een betere keuze heb gemaakt, ik doe nu detailhandel ondernemer/manager waar ik leer mijn eigen zaak op te zetten. ik wil nog steeds iets in de paarden maar het idee dat ik dadelijk deze opleiding achter de hand heb vind ik erg fijn.

ik denk dat je ook naar je toekomst moet kijken het zou zo maar kunnen dat je ineens de paardenwereld niet meer ziet zitten en wat dan ga je dan in een winkel staan of als schoonmaakster werken, dat is toch ook niet wat je de rest van je leven wil.

denk er goed over na

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 22:02

Suzan schreef:
Ben je zelf al opzoek gegaan naar een baan bij een goede stal? Dan zou je daarnaast kunnen overwegen om Orun te gaan doen. Hoef je Jiron niet ergens neer te zetten waar jezelf niet achter staat. Ik denk dat het voor jouw ook geen leuke optie is om op een Deurne paard de opleiding te doen. Ik ken eigenlijk meer mensen met Orun diploma's die veel les geven dan met Deurne diploma. (of die Deurne uberhaupt afgemaakt hebben) Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat Deurne slecht is, ik bedoel je met Orun ook veel kan. Er zitten hier op bokt ook best wat mensen die een of meerdere Orun diploma's hebben, moet je maar eens navragen.

Ik wil graag een zo uitgebreid mogelijke opleiding. Dus niet alleen lesgeven.

Bedankt voor de antwoorden, ik wacht het gesprek zowieso nog af.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 06:19

En Management & Paardenhouderij is niets voor je? Je kunt daar namelijk ook heel veel kanten mee op, zelfs de makelaardij-kant. Het is mogelijk om via school ORUN-cursussen te volgen, zodat je toch een bepaalde toch les kunt gaan geven..

Nog vragen? PB me maar of Maya of Snowdon.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 07:13

Ik zou voor de hbo gaan.
Je wordt dan toch iets breder opgeleid dan masterclass

Eerst masterclass en dan hbo zou voor mij geen optie zijn want ik geloof dat de hbo al 5 en een half jaar is!!!

Succes met je keuze!

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:08

paardje"]
[quote="runningkawa schreef:
Maar masterclass mag je toch alleen rijden als je nationaal nivo hebt behaald, of heb ik dat mis?

Uitzonderingsgeval Haha!
[/quote]

Mag ik vragen waarom jij dan een uitzonderingsgeval bent?
Volgens mijn bronnen (Deurne-studenten) mag je de Masterclass doen als je Z2 bent en een baan in de paarden hebt die het rijden beslaat.

Een van m'n huidige beste vriendinnetjes is 3e jaars MBO-Deurne, de sportopleiding, het is zwaar en niet altijd even leuk, maar ze wordt wel heel breed opgeleid. Als ze opnieuw zou mogen kiezen, zou ze niet nog eens aan de opleiding beginnen.
Een vriendinnetje van vroeger is 4e jaars aan de zelfde opleiding, zij vindt het helemaal het einde. Maar goed, zij heeft ook een VWO-diploma en kan heel makkelijk leren, ze vliegt door de theorie heen.

Beide hebben ze hun eigen paard mee, en zo erg is de stalling nou ook weer niet.

Als ik jou was zou ik voor de fulltime-HBO opleiding gaan, als je persé een HBO-diploma wilt. Mij is verteld dat een groot deel hetzelfde is als de MBO-opleiding, alleen wordt alles nog even nóg zwaarder gemaakt.
Of aan Warendorff denken!

Trouwens, ik lees net dat je op manege Any dale hebt gestaan, dan ken je misschien één van bovenbedoelde meiden. (4e jaars, gaat er een belletje rinkelen?)

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 15:37

Aimee"]
[quote="paardje"][quote="runningkawa schreef:
Maar masterclass mag je toch alleen rijden als je nationaal nivo hebt behaald, of heb ik dat mis?

Uitzonderingsgeval Haha!
[/quote]

Mag ik vragen waarom jij dan een uitzonderingsgeval bent?
Volgens mijn bronnen (Deurne-studenten) mag je de Masterclass doen als je Z2 bent en een baan in de paarden hebt die het rijden beslaat.

Een van m'n huidige beste vriendinnetjes is 3e jaars MBO-Deurne, de sportopleiding, het is zwaar en niet altijd even leuk, maar ze wordt wel heel breed opgeleid. Als ze opnieuw zou mogen kiezen, zou ze niet nog eens aan de opleiding beginnen.
Een vriendinnetje van vroeger is 4e jaars aan de zelfde opleiding, zij vindt het helemaal het einde. Maar goed, zij heeft ook een VWO-diploma en kan heel makkelijk leren, ze vliegt door de theorie heen.

Beide hebben ze hun eigen paard mee, en zo erg is de stalling nou ook weer niet.

Als ik jou was zou ik voor de fulltime-HBO opleiding gaan, als je persé een HBO-diploma wilt. Mij is verteld dat een groot deel hetzelfde is als de MBO-opleiding, alleen wordt alles nog even nóg zwaarder gemaakt.
Of aan Warendorff denken!

Trouwens, ik lees net dat je op manege Any dale hebt gestaan, dan ken je misschien één van bovenbedoelde meiden. (4e jaars, gaat er een belletje rinkelen?)
[/quote]
We hebben een video opgestuurd, ze vonden dat ik geschikt was voor de masterclass. De HBO houdt in dat je de 4 jarige MBO opleding in de 1e drie jaar afrond, met daarna nog 2 jaar HAS erbij als HBO deel.

Ik ken meerdere mensen die op Deurne zitten. Inge, Tamara (of is die al klaar?), Ranjana, Rogier en Frank.

Overigens, mijn paard staat niet meer bij Any Dale, maar ik kom er nog wel (zal mijn profiel aanpassen).

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 16:02

Aimee schreef:
Of aan Warendorff denken!

Heeft die ook een site? Nog nooit van die school gehoord!

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:26

In Warendorff is het belangrijkste paardencentrum van Duitsland gevestigd. Vanuit daar wordt dan ook de duitse paardenopleiding gegeven. Net als we hier in Nederland 'Deurne' zeggen, wanneer we de opleiding daar bedoelen, noemt men de duitse opleiding 'Warendorff'.
Ik ga even voor je nakijken wat de website is, spreek je een woordje duits?
Dit is trouwens de opleiding die Marlies van Baalen heeft gedaan.

Diegene die ik ken, 4e jaars Deurne-studente, staat niet in je lijstje.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:31

als ik mocht kiezen tussen deurne en duitsland, zou ik het wel weten...

Duitsland dus echt wel he.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 17:19

Aimee schreef:
In Warendorff is het belangrijkste paardencentrum van Duitsland gevestigd. Vanuit daar wordt dan ook de duitse paardenopleiding gegeven. Net als we hier in Nederland 'Deurne' zeggen, wanneer we de opleiding daar bedoelen, noemt men de duitse opleiding 'Warendorff'.
Ik ga even voor je nakijken wat de website is, spreek je een woordje duits?
Dit is trouwens de opleiding die Marlies van Baalen heeft gedaan.

Diegene die ik ken, 4e jaars Deurne-studente, staat niet in je lijstje.

Ben beniuwd naar de site. Uhm, nee ik spreek niet echt Duits Bloos! , heb het wel tot de 3e gehad.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:08

Heeft ORUN een internet adres?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:17

fsoudan schreef:
Heeft ORUN een internet adres?

Dat ik toch vanuit de KNHS? Dus gewoon op de KNHS site.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Paardengek81 en 32 bezoekers