Western Horseworld, speciale NK uitgave

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Western Horseworld, speciale NK uitgave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:19

Wat ontzettend leuk om wat foto's die ik zelf heb gemaakt in de NK uitgave van de Western Horseworld te vinden! Vera, wat vind je van de foto op pagina 22? Leuk toch?
Ik 'moet' nu naar de premiere van The Matrix Revolutions, dus zal straks pas het hele blad doorkijken, maar ik ben alvast benieuwd of jullie de nieuwe WHW al hebben gehad en wat jullie er van vinden! *LOL*


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:21

En wat een boel halterfoto's! Ik ben alleen niet zo tevreden over de reining foto's

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:50

heb alleen de quarter nog maar gehad, hoop dat whw vanavond in de bus ligt.

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:18

Ik heb hem ook nog niet ...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:27

Grrrrrrr..............ik vond het jammer dat Kobus er niet echt voordelig opstond en er een mooie foto van Straw Miss ontbrak, Boos!, verder veel mooie en bekende foto's Haha! , Gera !!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:52

gera schreef:
Wat ontzettend leuk om wat foto's die ik zelf heb gemaakt in de NK uitgave van de Western Horseworld te vinden! Vera, wat vind je van de foto op pagina 22? Leuk toch?
Ik 'moet' nu naar de premiere van The Matrix Revolutions, dus zal straks pas het hele blad doorkijken, maar ik ben alvast benieuwd of jullie de nieuwe WHW al hebben gehad en wat jullie er van vinden! *LOL*

Huh??
Ik ben geen lid van het blad........wat zie je dan Verward Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:09

ik heb een meisje gezien op een hele brede wilde haf met HEEL veel haar Haha!
verder leuke foto's

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:41

vera"]
[quote="gera schreef:
Wat ontzettend leuk om wat foto's die ik zelf heb gemaakt in de NK uitgave van de Western Horseworld te vinden! Vera, wat vind je van de foto op pagina 22? Leuk toch?
Ik 'moet' nu naar de premiere van The Matrix Revolutions, dus zal straks pas het hele blad doorkijken, maar ik ben alvast benieuwd of jullie de nieuwe WHW al hebben gehad en wat jullie er van vinden! *LOL*

Huh??
Ik ben geen lid van het blad........wat zie je dan Verward Haha!
[/quote]

Ben jij geen lid van dit blad?????? Oeiiii, jammer zeg!!!!! **Gniffel**
Jullie staan er namelijk ook in, tijdens de make- up tijd bij de trailer voor je halterklasse, Lachen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:12

En drie foto's van de barrelrace zijn niet eens van het WRAN NK Haha! , die zijn van de Barrel futurity in Oklahoma 2000, de middelste lijkt me van de Convention aan het logo op de ton te zien. Ja,ja Cool Die van de reining zijn inderdaad wel een beetje erg wazig. Verder zijn er een boel mooie foto's wel. Jammer FH, van die foto van Made in Holland. Voor de rest nog maar even vluchtig gekeken.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:57

Echt heel veel mooie foto's stonden erin vond ik. Ik vond het leuk om te zien dat er heel veel van Sil in stonden! Vooral die sfeer foto was erg mooi genomen. Maar die van Sanwood mochten er ook wezen!

Bij het verslag dat ik heb geschreven van de cowclasses stonden helaas ook oude foto's die duidelijk niet op het nk waren genomen. De batterij van mijn digitale camera was een beetje leeg..

Er staat ook nog een klein fotootje van mij en mijn paint in(supertrots op mijn knolletje). En natuurlijk van Xono en Buddy.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 23:47

Die van XoNo en Buddy was ook van mij, maar ik had dus geen idee dat XoNo die ingestuurd had. Op zich vind ik dat geen probleem, maar ben wel copyright op foto's aan het plaatsen, dus ik weet niet of zoiets binnenkort nog erg verstandig is... XoNo! Knipoog Maar wel leuk om nog een foto van mezelf terug te vinden in de WHW. Hij had alleen een stuk beter kunnen zijn van kwaliteit als ik hem ook meteen in hogere dpi en CMYK had gestuurd, maar ja... volgende keer beter.
Jammer inderdaad van die barrel foto's. Het kon me al niet voorstellen dat de foto's in Nederland gemaakt waren. Punt een omdat ik alle paarden en ruiters niet kende (tenminste niet als Nederlanders Haha! ) en punt twee omdat de ruiters zo op de foto staan dat het duidelijk is dat het behoorlijk professionele barrelracers zijn. Nu wil ik niet zeggen dat Nederlanders dat niet zijn, ik heb een hoge pet op van Wendy bijvoorbeeld, maar omdat ik juist de voor mij bekende namen niet op de foto zag staan, vroeg ik me af of ze dan juist foto's van de lager geplaatste deelnemers hadden gepubliceerd... Tja ach, je kunt niet overal foto's van hebben. Volgende keer sta ik weer aan de kant, mét nieuwe camera (zeer waarschijnlijk). Die is een stuk beter voor sportfotografie en ik hoop dan ook wat betere foto's te kunnen leveren.. En natuurlijk zal ik dan ook de barrel race niet overslaan (die ik dit jaar om verschillende redenen heb moeten missen)

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 01:00

Gera dat zou helemaal te gek zijn Ten eerste kan ik zelfs met een digi niet fatsoenlijk fotograferen (je kunt nu ook niet alles moet kunnen, toch?) en ten tweede laat ik gegarandeerd van schrik dat ding ook nog vallen ook. Zal beslist niet de laatste keer zijn geweest.
Maar jouw foto's zijn werkelijk super geworden, toppie!!

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:44

De sfeerfoto van sil vond ik ook heel leuk. Maarre, de haflinger met amazone herkende ik nog wel Lachen en xono ook maar staan er nog meer bokkers in? En welk nummer?

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:44

De foto's van de barrel race zijn nog gestolen ook !
Het zijn fotos die ik van de fokker van mijn overleden merrie heb gekregen (van o.a. haar volle zus) en die ik van plan was om voor een artikel te gebruiken. Door meningsverschil met de Wran heb ik dit artikel teruggetrokken en was van plan om de fotos te gebruiken voor een boek dat een kennis van mij aan het schrijven is over Western (paarden, rijden enz) en ik het barrel race gedeelte ga doen...
Tot mijn verbazing zie ik de fotos zonder bronvermelding in het Wran blad staan ! Boos! Onbeschoft en ongevoelig vind ik ! Boos!

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:47

Kan iemand mij vertellen, waar de redactie van dat blad zit, of een website o.i.d. ?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:48

WenS schreef:
De foto's van de barrel race zijn nog gestolen ook !
Tot mijn verbazing zie ik de fotos zonder bronvermelding in het Wran blad staan ! Boos! Onbeschoft en ongevoelig vind ik ! Boos!


Ik heb laatst eens een link geplaatst (mbt foto's van EvS) wat ging over copyright, dat geldt ook voor de WRAN. Je kunt hier dus wel iets aan doen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:51

Yes... Je kunt ze gewoon een rekening sturen voor de geplaatste foto's.
Eventueel is het ook verstandig (als je vaker professioneel foto's geplaatst ziet) om lid te worden van de Stichting Beeldrecht. Zij ondersteunen ook met juridisch advies indien zonder toestemming beeld geplaatst wordt.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 11:57

Het is sowieso moeilijk met bladen als de WHW, denk ik zelf. Zij hebben wel bronvermelding, maar dat staat niet onder de foto's, maar op de eerste pagina (daar staan de mensen vermeld die hun medewerking aan de uitgave hebben verleend). Wanneer je foto's gebruikt als die van de barrelrace wil de maker vaak niet dat de foto's geplaatst worden zonder dat er een bronvermelding direct onder staat, weet ik uit ervaring. Copyright is iets heel moeilijks en akeligs. Ik heb ongeveer tien lessen gehad over beeldrecht en dergelijke, maar het is gewoon heel erg divers en ingewikkeld. Het klinkt heel stom, maar je kunt zo ontzettend makkelijk protest aantekenen tegen een foto en je krijgt als fotograaf, dus maker van het produkt, heel vaak gelijk. Dat is een hekel punt voor een blad als de WHW die de foto's toch vaak aangeboden krijgt zonder dat zij er een bijdrage voor moet betalen. Ik doneer de WRAN graag foto's, mits ik zelf achter de foto sta. Het is voor hen praktisch onmogelijk om voor iedere foto die zij gebruiken in hun NK editie (en dat zijn er een heeeeeleboel) een passende bijdrage te betalen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:59

Anya schreef:
Kan iemand mij vertellen, waar de redactie van dat blad zit, of een website o.i.d. ?


Neem even contact op de de WRAN, het is hun verenigingsblad...

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:59

Maar ze kunnen wel de moeite nemen om de maker van de foto (zeker als hij bekend is of makkelijk te achterhelen) toestemming vragen voor plaatsing. En bronvermelding onder een foto moet toch ook niet al te moeilijk zijn, zeker niet met de digitale technieken tegenwoordig.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:05

Ik denk dat ze dan de hele layout om zouden moeten gooien, aangezien momenteel onder geen enkele foto bronvermelding staat. Het zal dan dus OF alle foto's geen bronvermelding (in principe), maar een mededeling voorin het blad of alle foto's met bronvermelding onder de foto moeten worden. Anders krijg je weer problemen..
Toestemming van de maker is altijd nodig of in ieder geval zeer gewenst, tenzij je geld teveel hebt Haha! Over het algemeen leveren de fotografen volgens mij sowieso hun eigen foto's aan de WHW. Je hebt ook wel eens andere gevallen, zoals, laten we even als voorbeeld nemen, XoNo, die mijn foto opstuurt naar de WHW. Mocht het nou zijn dat ik copyright op die foto had gezet (en thank God dat ik dat toen nog niet deed) dan was de WHW waarschijnlijk niet zo blij geweest met de tip om die foto te plaatsen, omdat dan de maker er niet van op de hoogte was geweest. Net zoals met die foto's uit Amerika dus eigenlijk, de maker zal de foto's waarschijnlijk nooit tegenkomen in de WHW. Het zal wel heel toevallig zijn als de fotograaf een keer in Nederland is en al bladerende in de WHW zijn/haar eigen foto's aantreft.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:07

Redactie van WHW, zie pagina 3:
Heleen Burghout uit Ede. Ik weet niet of ik wat privacy betreft hier mailadres en telefoonnummer kan noemen? Ik wil je wel een pb sturen, Cassidy

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:53

Cassidy"]
[quote="Anya schreef:
Kan iemand mij vertellen, waar de redactie van dat blad zit, of een website o.i.d. ?


Neem even contact op de de WRAN, het is hun verenigingsblad...
[/quote]

Tjonge wat dom... dat blad heb ik gewoon. Het is alleen nooit zo tot me doorgedrongen dat het zo heette. Super Barbie Blont met een t.... Bloos!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 13:00

Ik bedoelde Anya... oeps. Ik had mijn berichtje aan Cassidy gericht.. B-L-O-N-.....

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:09

Daar gaan we weer: Hebben we een volle WHW dit keer zelfs in FULL COLOUR en dan is er weer iets mis mee. Wendy, ik snap dat je het niet leuk vindt dat je foto's gebruikt zijn, maar om dan gelijk over stelen te beginnen is wel een beetje voorbarig. Neem eerst contact op met Heleen en vraag hoe het zit. Misschien is het per ongeluk zo gelopen.
Eindelijk zijn er voldoende leuke foto's beschikbaar voor de WHW en, Sugarmiss, de foto's die Heleen heeft zijn of door mensen ingestuurd en dan kan je er vanuit gaan dat er toestemming voor plaatsing is of zijn door Marioin Keijzer gemaakt en daarvan hebben we ook toestemming. Het is natuurlijk niet haalbaar voor Heleen om achter de originele fotograaf aan te gaan zoals in het geval van Gera en Xono. Jongens, wat willen jullie dan, terug naar een zwart-wit velletje met tekst...........???
Ik snap het echt niet, eerst klagen over een waardeloos blad en nu dit weer......... We (de WRAN) zijn in het allemaal vrijwillig in onze vrije tijd bezig en dan is het nooit goed. Maar goed zo doorgaan hoor, de voorraad vrijwilligers raakt vanzelf uitgeput....................................
De groetjes, Natascha de Heer, bestuurslid WRAN


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers