2 winstpunten in Bpaarden en eerste plaats!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

2 winstpunten in Bpaarden en eerste plaats!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 00:36

Afelopen zondag weer een wedstrijd gereden bij klein vosdal in heelsum. Het was onstuimig weer die dag en dat was goed te merken aan chico. Hij liep al helemaal te stuiteren toen ik naar de manege liep. De buitenbak daar was een grote modderpoel. Toen maar de eerste proef gaan rijden in de binnenbak. Tijdens de proef begonj er iemand van buitenaf aan de deur te rammelen. Dit veroorzaakte spanning voor de betreffende hoek bij mij pony. Ik zelf dacht echtdat ik 120 punten zou rijden maar had er 156. Zag er blijkbaar niet echt slecht uit.

Voordat ik de tweede proef weer ging rijden toch maar even wat oevrgangen laten rijden. Even zijn aandacht erbij( en niet bij de mooie merries)De tweede proef ging voor mijn idee veel ontspannerder. Ik had hier 162 punten met zelfs een 7 voor mijn middendraf. en een 7 voor mijn houding. Blijkbaar helpen die lessen van jarco dun echt wel.Ik heb nu 6 lessen van hem gehad en hij komt 1 keer per maand bij ons op stal.
En ik was ook eerste dus ben ook in bezit van een beker.
Ik heb nu 9 winstpunten en moet me maar eens klaar gaan maken voor het L want ik moet nog maar 1 winstpunten dus wiewweet.
sorry dat het zo'n lange tekst is.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:15

goed gedaan hoor, proficiat met je 2 wp en je eerste plaats.
had die van jou ook al zo'n 'last' vna het weer, hier waaide het best hard, die van mij vloog letterlijk over de hindenissen heen, misschien dat we daardoor hebben gewonnen....hahaha

maar goed gedaan en alvast veel succes in de L1!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:08

gefeliciteerd OK dan!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:34

Gefeliciteerd

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 17:08

ja het waaide best wel en dan is alles nog veeel spannender voor hem. Ik merkkte op aan andere paarden dat ze wat opgefokt waren.
heeft iemand nog tips voor het aanleren van wijken?Hij kan het wel iets maar wil ze achterhand nog niet echt meenemen. Ben nu bezig met volte opene en volte sluiten. Hij reageert niet echt op mijn binnenbeen in de trand van bootje over.Steeds bijtikken met zweep lijkt me niet echt normaal Miscchien nog tios daarvoor?

Annash
Blogger

Berichten: 26559
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:57

goedzoww zo doen wij bokkers dat Knipoog hehe sorry ik ben supermelig vandaag *berg je maar vast Tong uitsteken*

en succes in de L1 joh!

met wijken. .tja.. ik ken het, ik heb er een jaar op geoefend met Dancer, en in 1x ging t knopje om en kon ze in 1 dag 10 m wijken voor een 6/7, nu heb ik het bijgespijkerd en gaat het voor een 7 Knipoog

wat je kunt proberen is hem dwars voor de bakrand zetten, en hem dan met je been opzij drukken. hiermee kun je kijken of je paard goed aan je been is, en zo leert hij ook het scharen goed. aangezien je in de L1 maar 5 meter hoeft te wijken, went is eens 5 meter voorbij A of C af en druk hem opzij. Mijn ervaring is dat het dan vaak beter gaat als dat je bij A of C afwent en hem 5 meter opzij drukt om vervolgens rechtdoor te gaan. Als ie t wijken door heeft, wel goed oefenen op het zijwaarts gaan en dan in de rechte lijn verder te rijden, zoals je in de proef moet!

Succes ermee!

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 15:18

nou dat dwars voor de bakrand zetten en dan wijken dat kan hij al wel.geen probleem zelf . Aleen afwenden voorbij ac gaat toch heel rommelig en zijn achetrhand wil niet echt mee zoals het hoort. De zijwaartse druk kent hij wel maar daadwerkelijk ook helemaal zijwaarts gaan geeft toch verzet