Paardenmarkt hedel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Paardenmarkt hedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 14:03

Ik ben er geweest en ben wederom erg geschrokken dat mensen zo met paarden omgaan Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! , daarom ben ik ook van plan om een brief te schrijven naar de gemeente hedel.
Heeft er iemand foto's gemaakt gister waarop aantoont dat sommige dingen echt niet kunnen en kun je de foto missen ? Graag zou ik deze dan bij mijn brief toevoegen.

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:16

Heej wasser gebeurd dan? Enne heeft sjef nog wat meegenomen?

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:17

er staan fotows van hedel bij in the picture geloof ik

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:10

Ik heb helaas geen foto's gemaakt. Wel gezien: een kaalgeschoren pony die zonder deken de hele dag in de regen en de kou stond, een spierbevangen paard dat bijna omviel en een paard dat in de veewagen was omgevallen. De politie had hem weer overeind gezet waarna hij naar de andere kant viel. Verder had het gros van de paarden wel exterieur gebreken.

Ik ben zo stom gewesst om me over te laten halen om mee te gaan. Dit zou anders zijn zei die persoon. Ik hoef nu echt nooit meer naar een paardemarkt.

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:30

sommige dieren waren echt te erg om naar te kijken sooo zielig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:34

bij ITP staat er een veel interessanter topic over hedel MET foto's. Daarbij had het gros van de paarden NIET exterieur gebreken. die opmerking slaat dus nergens op.

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:49

zo desiree je hebt het zeker weer over mijn opmerking??? en wat dan dat is mijn mening

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:52

sorry je had het over iemand anders opmerking!!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:53

Desiree schreef:
bij ITP staat er een veel interessanter topic over hedel MET foto's. Daarbij had het gros van de paarden NIET exterieur gebreken. die opmerking slaat dus nergens op.


so s h i t joh, jij heb egt op iedereen commentaar zeg, jezus man. Boos!
*sommige mensen, pfffffff)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:58

En wat denk je dat de gemeente er aan kan doen? Die doet echt niet meer dan het vergunnen van een evenement, ze kan niet bepalen hoe er daar met de dieren omgegaan moet worden...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:07

goofy schreef:
sorry je had het over iemand anders opmerking!!!!


tja, maar ze zit tog over iedereen te zeiken Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:29

goofy"]
sorry je had het over iemand anders opmerking!!!!
[/quote]
het sloeg inderdaad op degene die zij dat de meeste paarden qua exterieur niet kloppen. Ik vind dat zeer onterecht. die meeste paarden zijn namelijk WEL goed genoeg om mee te werken (rijden of wat dan ook) en als iedereen zo dacht, zouden die paarden allemaal onterecht voor de slacht zijn. Ik vind het als paardenliefhebber erg als paarden onterecht naar de slacht gaan. snappie?

[quote="yokie"]
En wat denk je dat de gemeente er aan kan doen? Die doet echt niet meer dan het vergunnen van een evenement, ze kan niet bepalen hoe er daar met de dieren omgegaan moet worden...
[/quote]

Ik denk ook dat zolang dieren niet erg veel intrensieke waarde toegekend wordt in de vorm van een fundamenteel recht op een goede behandeling, dat de zelfs de dierenbescherming niets kan uithalen. Laat staan de gemeente. Op de markt staan ook veel paarden te koop die gewoon netjes eruit zien, goed doorvoed zijn, met verzorgde hoeven. Maar je hebt er inderdaad bij, die hoeven zien er werkelijk niet uit, slechte vacht (wat voortkomt uit slechte verzorging), lomp behandeld (wat je kunt zien aan wonden) en paarden die zo slecht zijn dat ze daar eigenlijk niet horen te staan, omdat je daar niet mee moet gaan lopen leuren (dat is onwaardig). Dat geeft namelijk alleen nog maar meer ellende.

[quote="xcynthiax"]
[quote="goofy schreef:
sorry je had het over iemand anders opmerking!!!!


tja, maar ze zit tog over iedereen te zeiken Boos!
[/quote]
nee hoor, alleen op jou. Haha!
Nou goed?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:37

nouwja Verward

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:08

Ze heeft het over mijn opmerkimg Haha! . Toch was het zo. Heel steil of juist heel week gekoot, verkeerde beenstanden. De beste paarden waren 's nachts allang verhandelt.

Ik vind dat mijn opmerking dus wel degelijk ergens op slaat. Dat jij het er niet mee eens bent is wat anders. Maar laten we er niet teveel over doorzeuren. Er zijn belangrijkere dingen in het leven Knipoog .