Scheer twijfel!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Scheer twijfel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 22:06

Mmm ja degene die me kennen zullen wel denken dat ik van me geloof ben gevallen!! *LOL*
Maar ik zit er toch aan te denken om Obelix te scheren...

Dit omdat we nu toch echt weer fanatiek aan het rijden en trainen zijn....
Hij is savonds na de les neit droog te krijgen... Nu is dat op maandag geen probleem dan kan ik op me gemak uitstappen maar op donderdag is er nog een les na en moet ik dus binnen 10 min uitgestapt zijn ... Of ik meot buiten nog willen uitstappen maar met die regen en zo lijkt me dit voor obelix niet gezond...

Mar omdat mijn paard wel heel erg kwakkelt met zn hoeven en dus ineens volgende week weer stil kan staan omdat hij kreupel is... Scheve mond (ik zeg neit dat het zo hoeft te zijn maar het kan wel zo zijn)

Hier zit dus me twijfel..zal ik m scheren ja of nee???

keep calm, I'm engaged!!! <3


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:14

ik zou wel scheren! maar wel 2 dekens gebruiken! Vragen pb!

ik geef scheerlessen!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:22

Ik zou het wel doen.
En 2 dekens erop lijkt me nu redelijk overdreven, maar wie ben ik Verward (en wat moet je dan als het -10 is?)

Het kan wel zijn dat hij zo weer kreupel is, maar dan staat hij met dek op evengoed lekker warm. En nu is hij goed en kun je eigenlijk nog niet lekker rijden.

Zou er niet te lang meer over na denken (ik heb mijn paard ook al geschoren en over die andere twijfel ik nog Lachen )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:32

anders gedeeltelijk scheren.
ik heb mijn eigen nu helemaal geschoren maar dat is vanwege de wedstrijden, vind het jachtmodel wel gaaf alleen de jury niet (ik rijd western vandaar) en jachtmodel is in zoverre gemakkelijk dat als het lekker weer is je hem evt. ook zonder deken kunt laten staan, je scheert alleen de hals en buik.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:36

Dat gaan wij inderdaad ook bij mijn zusjes pony doen (ik geloof dekenmodel)
Die kan heel slecht onder dek(zweet zich rot) en de benen krijg ik er toch al niet uit zonder verdoving...Lekker makkelijk dus Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 07:50

Ik wil zowieso zn lichaam doen want daar zweet hij heel erg mee... Zn benen weet ik niet,alleen als het lukt...Anders laat ik die erin zitten.. Haha! Ik weet hoe hij is nl. Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 08:52

Ik zou het ook gewoon doen want dat is beter voor hem als hij zoveel zweet.
Ik heb met mijn haflinger hetzelfde en heb ook maar besloten om het te doen ook al is hij een 'haflinger'. Ik wil hem ook helemaal gaan scheren als dat lukt.

Siƫsti van de Rythpluim

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:11

Een haflinger mag je niet helemaal scheren dit ivm het been behang. Je kunt hem wel behalve de benen helemaal scheren.

Je kunt ook in een half jachtmodel scheren das de onderkant van de hals en de buik

...Dreaming with my eye's wide open...


LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:14

Mijn haflinger is helemaal geschoren.. Al 4 of 5 weken geleden. Hij voelt zich weer heerlijk en nu is het haar ook weer een beetje aangegroeid, dus precies goed nu.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:29

Chronos schreef:
Een haflinger mag je niet helemaal scheren dit ivm het been behang. Je kunt hem wel behalve de benen helemaal scheren.

Je kunt ook in een half jachtmodel scheren das de onderkant van de hals en de buik


Het mag wel hoor Ik zie wel vaker haffies die helemaal geschoren zijn. Je moet ze op dat moment alleen niet voor stamboekkeuring willen doen Knipoog (dus niet in de zomer netjes de benen opscheren Haha! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:33

Het mag wel maar je krijgt slecht het "mooie" been behang weer terug. Het zelfde geldt voor Tinkers en Friesen enzo

...Dreaming with my eye's wide open...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:35

Toch valt het mij mee hoe het haar weer teruggroeit. Al zou ik de benen van een haf/fries/tinker er misschien gewoon in laten zitten

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:42

ik heb loulous benen ook geschoren. ze krijgt in de zomer idd veel minder behang terug. maar dat vind ik niet erg, vond dat behang toch al niet zo mooi Lachen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 22:32

Mm bedankt voor de antwoorden...Ik scheer m denk ik as weekend..Hoop dat het lukken gaat Haha! Tnnxx voor de reacties iig..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:55

Ik zit er ook over te denken om mijn paardje te scheren.

Maar heb twijfels over de kleur en of het nu echt wel nodig is.
Hij is altijd wel behoorlijk nat onder het zadel, hals enz.

Maar de kleur van geschoren vosjes vind ik nou niet echt mooi.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:24

op kleur kun je niet rijden Noureyev en dat haar groeit wel weer aan

Mijn bruintje en mijn zusjes valkje worden er ook niet echt voordeliger van, maar die lange natte haren is veel erger Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:37

Wat is er dan mis met de hoeven van je paard? Je schrijft namelijk dat ie er kreupel door kan worden.

En dit staat een fanatieke training niet in de weg??

There is no reality, only perception.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 01:05

ik snap je 'geloof' Lachen ik ben wrs. ook van plan om er half af te stappen. dus een soort dekenmodel te scheren maar dan niet milimeteren maar wat langer laten en idd NIET de benen doen!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 07:51

Wat betreft behang als je helemaal scheert. Mijn kennis en ik hebben samen zijn pony geschoren. En hij wilde perse de benen eruit hebben. Maar de sokken er niet af. Dus de sokken zitten er nog aan. En het ziet er netjes uit.
Zelf heb ik de benen gewoon niet gedaan. Vind ik veel beter.
Maar gewoon doen als je niet lekker kunt trainen. Met deken kan hij ook op rust.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:59

Volgens mij heeft Obelix niet zoveel behang dus hoeft ze zich daar niet druk om te maken Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 23:28

gomir schreef:
Volgens mij heeft Obelix niet zoveel behang dus hoeft ze zich daar niet druk om te maken Knipoog


Schijnheilig Hij heeft wel onwijs mooie sokken hoor Haha! *LOL* *LOL* *LOL* Maar die mogen er wel van af!! Tong uitsteken Schijnheilig
Zal wel effe voor en na fotoos maken als het allemaal gaat lukken Haha! OK dan!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:26

Ik zou hem ook gewoon lekker scheren, weet je al wanneer je het laat doen? Die van mij gaan dit weekend.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:55

Ik zou het wel doen. Ik heb er zelf ook al over zitten denken om mijn beestje in zijn zomer vacht te laten zitten (ben ik nou wel te laat mee) of te laten scheren. Hij moet met die dikke vacht veel meer moeite doen om zich warm te houden na het rijden en wordt zo ook heel snel moe. Maar aangezien ik vaak maar 1 of 2 keer in de week rij, omdat ik gewoon niet meer tijd heb doe ik het toch maar niet.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:14

Ik rijd mijn paard ook niet iedere dag, maar als ik rijd wil ik wel kunnen trainen. En niet drie uur later nog een zeiknat paard hebben...

En met dek op staat hij prima, ook gewoon buiten

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, MariskaFally, Poldermenner en 11 bezoekers