Luchtbalon in ons weiland...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 19:44

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat we ons doodschrokken he?
Toen wij aankwamen stond ie al aan de gron maar wat een eikels zijn die lui... Eerst wilden ze 'm bij Arme kreupele Charlot en de koeien in de wei plaatsten de boer als een gek op de fiets erheen,als de dood dat zijn merrie en koeien hun nek zouden breken als ze in paniek de draden door gingen...
Toch hebben ze op het laatste moment de koeien gezien (onze weilanden zijn omgeven doorbosrand dus als ze daar staan lijkt het of het land leeg is)
Op naar het weiland voor het huis (nog meer bosrand) wat een mazzeld at we zondag daar de paarden uit hebben gehaald.. op 3 meter van het weiland van de shetjes en ik het weiland er naast liepen ook 10 pony's..
Die waren alleen aan het rennen.. maar Toch wat een mazzel dat Lot net binnen werd gezet toen de balon eraan kwam...
Je moet er niet aan denken, Hoevaak lees je wel niet dat een paard of een koe verongelukt door de grote paniek met zo'n luchtbalon??
Gelukkig is mijn paard nog heel maar leuk is het niet dat je elk moment zo'n ding tussen de paarden kunt krijgen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:50

Ik begrijp dat niet. Mag een luchtballon zomaar overal landen Verward Dat is toch raar?

Ik stel me maar niet voor wat er allemaal had kunnen gebeuren met al die dieren daar bij jullie!

Wat zeiden die mensen uit die ballon, heb je (of Frans) ze nog gesproken ofzo?


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:51

Dat is best wel schrikken ja! gelukkig is alles goed afgelopen!
Bij mijn paardjes zal het niet snel gebeuren, zoveel ruimte hebben we nou ook weer niet. Ik ben al heel blij dat ik straks een plekje voor mezelf heb, dat er geen weiland bij zit neem ik dan maar op de koop toe(sorry, beetje offtopic, maar ik ben ook zo blij *LOL*

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:54

a
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:54

jeetje mogen ze dat gewoon? heeel groot bord in de wei met: geen luchtballon landingen hier

*LOL*
gelukkig stond er geen paard meer in de wei..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:18

dat hoor je heel vaak ja, dat dieren in paniek door de draad heen gegaan zijn vanwege een luchtbalon.
ze mogen overal landen omdat ze niet goed kunnen sturen (?) Frusty

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:23

Belachelijk!!! En als het waar is dat ze overal mogen landen omdat ze niet goed kunnen sturen vind ik het eigenlijk belachelijk dat die dingen uberhaupt de lucht in mogen!!! Wat een mazzel dat er niets gebeurd is, als ik me niet vergis stond er niet zo lang geleden nog een stukje op bokt dat een paard afgemaakt moest worden nadat ze enorm was geschrokken van een luchtballon die in haar weiland landde...idioot!!! Ik zou die mensen onmiddellijk sommeren van mijn terrein af te gaan...zonder luchtballon! Extreme duivel

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:30

Ik was zaterdag een buitenrit aan het maken en toen waren er ook een stuk of zes luchtballonnen. Wij zijn expres de woonwijk verder ingegaan. Zodat de paarden ze niet aan de rand van het dorp in de weiden konden zien landen. Ik was blij dat de paarden de ballonnen niet hebben gezien.
Ik vind het ok niks hoor als ze zomaar ergens landen.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:40

Ik heb een keer meegemaakt dat een merrie het veulen had vergooid nadat er in het weiland ernaast een ballon was geland. Sindsdien staan mijn paardjes dus op mooie zomeravonden op stal.

Gelukkig hebben we er hier heel weinig last van, alleen in de zomer.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:49

Volgens mij heb ik die ballon over zien komen hier thuis........was het een blauwe?
Er ging hier over het huis ook een hele lage ballon Verward

Wat een geluk inderdaad dat de rest van de paarden allemaal op stal stonden..........
Vorige week kwam er een heel laag over ons land heen, en echt ik zag dat ding uit de verte al aankomen en ik zag dat dat ding aan het dalen was........kreeg het helemaal benauwd.....ik was zo bang dat hij bij ons of ernaast zou gaan landen....is ook net een vlak stuk.......ik hoorde de branders Verward
Gelukkig voerden ze over....en de paarden hebben niks gemerkt......ik denk wel gehoort.

Mafketels zijn het Lips are sealed

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 20:50

ja een blauwe!!!! echt belachelijk ik kon het erf niet op 2 auto's met aanhangers en een touringcar was een personeelsuitje ofzoiets was iig zo'n mand waar je met z'n 20-en in kan er bleven maar mensen uitkomen Boos!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:54

lekker he die ballonnen,

hier in breda heb je altijd ballonfiesta. vorig jaar hadden wij ponykamp. we sliepen in tenten. wordt ik smorgens ineens wakker, hoor geluid van ballon dichtbij, staat ie achter de tent!!!!!! een geluk dat er in die weien geen pony's ofzo liepen!!! of een geluk dat ie nie op de tent stond........

nee, ik vind die ballonnen maar niks!!!
gr linda

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:55

tja, door zo'n k*t balon had boyke (shet hier vlakbij) dus 20 krammen in zijn koppie.
Hij was toen nog veulen, toen er een ballon in zijn wei landde, boyke in paniek, glijd in de hoek van de wei uit, met zijn koppie in de draad.
20 krammen erin....
De mensen van de ballon vonden het heel erg, en hebben alle DA kosten betaald, en ze hadden de pony's niet gezien, maar toch

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 07:37

ojee wat erg!
godzijdank dat alles goed afgelopen is en dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
er waren idd veel ballonnen in de lucht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 08:03

Dat andere mensen je paarden op JOUW grond toch zo maar de verdoemenis in mogen jagen he, daar snap ik nou helemaal niets van.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:55

Wat mij zo irriteert aan ballonvaarders is dat ze als excuus het moeilijk te sturen zijn van zo'n ballon voor landen in een weiland met dieren gebruiken.

Nou als zo'n ding inderdaad moeilijk te sturen is, waarom belandt zo'n ballon dan niet regelmatig op de snelweg??? Reden: Dan brengen de dames en heren zichzelf in gevaar en dus lukt het dan blijkbaar wel om ergens anders te landen.

Hier in Heiloo is ook iemand die in het verleden erg veel ballonvaarten deed en regelmatig tussen de koeien landde, of vlakboven een weiland zijn gasbrander even aandeed met alle gevolgen van dien. Deze meneer is dus serieus met de dood bedreigd door een aantal veehouders hier in de omgeving. Had hij maling aan, hij wilde zijn hobby uitoefenen.... Frusty

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:38

Je kunt aangeven dat je een fokkerij oid hebt, en dan zijn ze verplicht daar rekening te houden, maar (en deze is heel vervelend), ze kunnen niet sturen, wel voorspellen, maar t kan altijd anders gaan, dus dan komen ze nog overblazen. Wij ehbben dat gedaan omdat bij ons in de buurt heel veel balonnen op 2 mtr overkwamen. Nu komen ze nog wel eens over, maar niet meer zo vroeg. Onze beesten zijn dat wel redelijk gewend ,maar toch.
Wij zitten ook nog met een militair vliegveld, waar je gewoon niks aan kan doen, maar als je het goed regelt, dan heb je er zo min mogelijk last van.
Ik kan wel achterhalen hoe of wat als je dat wilt doorgeven, maar t kan wel een paar dagen duren voordat ik t kan zeggen (mijn vader is er niet). Stuur anders een pb...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:45

Echt stom joh!
Ik kwam ook net aan met de auto en toen waren ze nog bezig. Echt geluk gehad dat er geen paarden verongelukt zijn! Vind het wel errugggg aso hoor!

_________________
<font color=red>I Luv' Groningers! <font color=white>Floor <font color=blue>I LoVe You!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilona op 2001-10-17 14:55 ]</font>

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:13

Ja, dat gebeurde van 't weekend bij ons dus ook...
Ze landde in het weiland naast onze paarden waar schapen lopen.
De paarden liepen alle 4 buiten en waren als een idioot door 't land aan het scheuren.
Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt, maar ze hadden de volgende dag nog wel de schrik in hun benen. Fie en Quiet gingen bij alles wat ze hoorden of zagen aan de kletter...
Leuk hoor, zulke mensen!
En die man van die luchtballon zegt ook nog doodleuk tegen mijn moeder dat paarden er nooit van schrikken...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:47

Wat een idioten zeg!! Boos!

Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou niet erg vriendelijk reageren! Haha!
Pfff gelukkig is er niets ergs gebeurd...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, roucha1 en 38 bezoekers