hoeveel durven jullie te vragen voor een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat is jullie bijdrage voor een bijrijder/ster voor je paard?

10/20 euro per maand
14 (10%)
30/40 euro per maand
15 (11%)
50/60 euro per maand
19 (13%)
70/80 euro per maand
15 (11%)
90/100 euro per maand
10 (7%)
meer dan 100 euro per maand en zo ja hoeveel dan?
4 (2%)
helemaal niks!
59 (43%)

Totaal aantal stemmen: 136


Anoniem

hoeveel durven jullie te vragen voor een bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:43

Ik zit een beetje te dubben wat ik nu van een bijrijder kan vragen aan bijdrage voor het rijden van je paard.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over, ze mesten toch voor je uit, en je krijgt er vrije tijd voor terug.
Maar aan de andere kant rijden ze wel op je paard, bij een manege betalen ze ook genoeg, wat is nu reeel?

Ik zie soms bedragen staan van 100 euro en vindt het best veel tot nu toe heb ik nooit meer dan 25 euro gevraagt per maand en dan nog....hooguit eens een keer de hoefsmit, wat vinden jullie wat je vragen mag voor een bijrijdster?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-03 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:45

Misschien dat ik over een tijdje als Reina veel gaat buitenrijden een bijdrage voor de hoefsmid vraag. Verder moet ze haar eigen lessen betalen.
Dat vind ik redelijk, maar goed, ik vind ook dat je niet hoort te betalen voor een bijrijdpaard als je goed voor het beestje zorgt

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:49

Ik heb 30/40 euro in de maand aangekruist... maar het hangt er dan wel vanaf hoe vaak er gereden word en wat er allemaal kan!
En tja uitmesten hoord er gewoon bij in mijn ogen..
En het hangt er denk ik ook vanaf op wat voor stal je staat, welke facileiten de stal heeft enz.
daarnaast maakt ze ook gebruik van je spullen,
Maar de hoefsmid een keer betalen is ook wel redelijk, maar dan in combinatie met lagere kosten per maand Lachen

Heb je nu een bijrijster gevonden dan?

Dag lieve mama...

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:54

als er ook wordt uitmest e.d. naast het rijden vind ik dat het bedrag lager moet zijn dan wanneer er echt alleen maar op wordt gereden. Ik heb zelf echter nog nooit betaald om een paard bij te rijden. Ik betaal natuurlijk mn lessen en haal de mest uit de bak na het rijden, maar verder hoef ik nu weinig te doen. Dat is ook weleens anders geweest, bij de verzorgpony die ik vroeger had deed ik ontzettend veel en mocht ik bijna nooit rijden, in zo'n situatie zou ik er geen geld voor vragen. 25 euro is een mooi bedrag, dat zou ik er in ieder geval wel voorover hebben, misschien ook nog wel iets mee, maar ik heb een half jaar geleden een paard aangeboden gekregen om bij te rijden en moest daar 140 euro voor betalen (inlusief lessen), dus de helft van het stallingsgeld. Daar mocht ik dan 3x per week alles me doen, maar dat vond ik wel erg veel. Ze staat trouwens nu weer op marktplaats, kennelijk heeft ze geen geschikt persoon gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:57

Waterkippie schreef:
Heb je nu een bijrijster gevonden dan?

Hoi Waterkippie, idd ik heb een kandidate toppie he? Ze wil zelfs wedstrijden gaan rijden, nou van mij mag ze als het paardje er beter van wordt(Ik houd zelf niet van wedstrijden) sja en ze staat op een hele luxe stal met all weather rijbalk dus kan de hele winter rijden, en ze kan leuk buitenrijden( Bos en strand) en je kan binnen opzadelen.

Maar...het tsaat allemaal nog in de startblokken, ik heb haar overigens van de marktplaats gehaald, als het goed is gaat ze volgende week dinsdag proefrijden, duimen jullie voor me???? OK dan!

Maar omdat ik het lastig vondt geld te vragen en ik allerlij bedragen soms voorbij zien gaan, en ik er zlefs over dacht om haar van de winter bij mn oom te stallen ivm geld en tijdgebrek, heb ik een pol gemaakt.

Ben gewoon benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:59

Wind schreef:
en moest daar 140 euro voor betalen (inlusief lessen), dus de helft van het stallingsgeld. .

Nee vindt ik idd erg veel geld zou het zelf NOOIT durven vragen en ja lessen die moeten ze zelf betalen vindt ik, dat is logisch.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:00

heeej gaaf joh dat je een kandidaat hebt!
hoop echt dat het wat word!
Wel op de hoogte houden he Haha!

Dag lieve mama...


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:03

50/60 euro per maand zal ik er dan waarschijnlijk voor vragen als ik een pony mag en hier in Schiedam gaat stallen. Dat is dan voor 3 dagen per week. In het begin zal het wel dinsdag, donderdag en vrijdag zijn. Maar later donderdag, zaterdag en zondag. Het is wel exclusief lessen. Maar dat weet ik niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:06

Niks
Ben blij dat ze je uit de tijdnood helpen en je paard de aandacht geven die jij bepaalde dag(en) niet kunt.

Maar uit andere topics heb ik wel begrepen dat het regio gebonden is, hier in de regio is het ook geen gewoonte.

Uiteraard spreek ik dan wel over een bijrijder die mest en alle andere dingen die bij een paard verzorgen horen en ook echt op komt dagen op afgesproken tijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:12

Het ligt eraan wat ze mag doen en voor hoeveel dagen in de week.
Voor uitmesten moet er idd wat af, maar als ze bijvoorbeeld alles met het paard mag doen (wedstrijden, lessen, naar buiten, enz.) dan kun je wel een aardig bedragje vragen. Het ligt ook aan de lokatie waar je paard staat en welke faciliteiten op stal aanwezig zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:32

Even niet ingaande op het feit of ze wel of niet zouden moeten betalen........ikzelf vind het niet erg om te betalen voor een LEUK bijrijdpaard waar ik mee kan doen wat IK wil (tot op zekere hoogte uiteraard) Maar in ieder geval, ik betaalde meer dan 100 euro, maar kreeg daar wel een leuk gereden paard voor terug, 4 dagen in de week, mee mogen lessen, mee mogen starten, van alles. En omdat ik de kosten van een eigen paard gewend was, is dit peanuts voor me........

Maar ja, wat zou je bijrijdster met je paard mogen inderdaad, zoals tessebes al zegt, en wat zijn de faciliteiten ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:45

IngridM schreef:
Maar ja, wat zou je bijrijdster met je paard mogen inderdaad, zoals tessebes al zegt, en wat zijn de faciliteiten ??


in mijn geval??? Alles!! Haha!

dus...wedstrijden rijden door het hele land, vrij rijden door het bos of over het strand(Is om de hoek dus de lokatie is super) en in de bak rijden met lessen, en dat zo'n drie a vier keer per week, wel swinters zelf uitmesten....

Maar ze kunnen wel de hele winter door irjden want er is een all weather bak, anders zou het oneerlijk zijn...en de uitrijdmoglijkheden zijn ook om van te dromen.....

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:09

zelf heb voor 2 a 3 dagen in de week 50/60 euro per maand over, maar als ik gewoon alles mag met het paard wil ik ook best wel meer betalen en uitmesten vind ik ook geen probleem.
aan de ene kant vind ik het heel normaal om mee te betalen aan een bijrijdpaard, maar aan de andere kant is het toch eigenlijk wel raar; de eigenaar heeft hierdoor meer tijd voor zichzelf, is meestal dus meer werken = meer geld en dan krijgt hij ook nogeens extra geld omdat iemand zijn paard verzorgt, rijd en ook nog eens de stal uitmest.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:51

IcePrincess schreef:
zelf heb voor 2 a 3 dagen in de week 50/60 euro per maand over, maar als ik gewoon alles mag met het paard wil ik ook best wel meer betalen en uitmesten vind ik ook geen probleem.
aan de ene kant vind ik het heel normaal om mee te betalen aan een bijrijdpaard, maar aan de andere kant is het toch eigenlijk wel raar; de eigenaar heeft hierdoor meer tijd voor zichzelf, is meestal dus meer werken = meer geld en dan krijgt hij ook nogeens extra geld omdat iemand zijn paard verzorgt, rijd en ook nog eens de stal uitmest.


Sorry, maar dit vindt ik dus wel een beetje een kromme redenering. Allereerst .. iemand die schrik heeft voor uitmesten kan voor mij helemaal de boom in, maar dit terzijde.
Het gaat me om het tweede stukje over meer werk = meer geld ...en dan ook nog eensetc.

Komt opeens iets tussen dus ik kan niet te uitgebreid worden momenteel, maar het gaat wel om het verschil tussen hobby en werk. Even zelf nadenken dan maar.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:58

maar je neemt toch een paard voor jezelf? toch niet zodat je er ook nog eens iemand anders op kan laten rijden?
als je geen tijd hebt om alle dagen naar je paard te kunnen omdat je moet werken, dan neem je meestal een bijrijder...maar als je deze bijrijder laat betalen dan heb je toch eigenlijk 'winst' of zie ik dat dan weer verkeerd Verward

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 02:26

Mijn eigen paardje kost mij maar 60 euro per maand, dus ik vind het niet nodig dat mijn bijrijdster meebetaalt.
Maar voor 3x per week rijden, op een manege met goede voorzieningen en uitrijmogelijkheden, zou ik ook dat bedrag per maand wel over hebben voor een bijrijdpaard.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 05:04

Mijn bijrijdster moet haar eigen lessen/startkaart betalen maar verder... niks dus.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 08:19

Ik vind wel dat als je bijrijdster echt alles mag,dus het bijna net is alsof ze een eigen paard heeft, ze ook wel mag meebetalen eraan. Ok, ze helpt je wel en je hebt er zelf ook meer tijd door... Maar langs de andere kant geef je haar ook mogelijkheden die ze ervoor niet had... dus denk ik dat een bedragje afhankelijk van wat je zelf aan stalgeld betaald gerust mag.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 08:57

Voor Imker zoek ik ook een bijrijder/leaser. Gewoon omdat ik nu zelf in de knoei kom qua tijd.
Omdat de bijrijdster in principe alles mag (als het klikt) denk ik er wel aan om een redelijk bedrag te vragen. Paard mag uitgebracht gaan worden, trailer in gebruik en lessen mogen (op eigen kosten) genomen worden.

Toos paardloos

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:38

Omdat wij meerdere pony's hebben, zocht ik destijds een verzorgster. Die heb ik toen gevonden, maar zij heeft nooit iets hoeven te betalen of zo. Nu ze één van onze pony's gaat kopen, betaald ze wel stalgeld.
Ik ben overigens wel heel blij met haar, ze is er wel iedere week.

Kusje

saxie
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:43

Ik ben zelf bijrijdster en betaal 90 euries per maand. Heb ik geen probleem mee. Hiervoor heb ik een paard geleast op een manege en was ik dat ook kwijt.

Daarnaast heb ik het super getroffen met de eigenaresse. Ze overlegt eigenlijk alles. Voor mij voelt het daardoor ook echt aan als mijn paard, vindt er geen verschil in zitten of hij nu echt van mij zou zijn of zoals het nu gaat. Dus het geld vind ik geen probleem en alle werkzaamheden zoals mesten......dat hoort er toch gewoon bij.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:46

annegti schreef:
Mijn bijrijdster moet haar eigen lessen/startkaart betalen maar verder... niks dus.


Voor onze bijrijdster geld hetzelfde, geen bijdrage maar wel minimaal 2x in de maand op eigen kosten lessen bij mijn instructeur. Alleen komt daar op het moment nog niet veel van, aangezien er nog niet gereden kan worden Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:02

Mijn bijrijdster betaald € 50,- in de maand en haar lessen als ze die volgt.
Ik stel geen eisen, behalve dat ze me op de hoogte brengt als ze niet kan want dan ga ik zelf wel (en dat is welgeteld 4 keer gebeurd in 2 jaar dus ze is zo trouw als een deur *LOL*).

In ruil daarvoor krijgt zij 3 dagen in de week een eigen paard. Ze hoeft niet te mesten, voeren of wat dan ook. Dat zit allemaal bij de stalling in dus voor dat geld mag ze 3 x in de week lekker rijden zonder dat ik mij daar tegenaan bemoei. Lijkt mij toch een goede regeling.
3 leskaarten van een maand bij de manege kost toch snel € 120,- dus het mes snijdt aan twee kanten.

Nu kan zij zelf bepalen wanneer ze rijdt, hoe lang ze rijdt, wat ze gaat doen voor € 50,- en ik bespaar een hoop tijd en leg het geld apart voor wat extra's als mijn paardje wat nodig heeft.

Mooie oplossing toch?

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:07

Een bijrijder helpt mij, dus dat betekent dat ze er niks voor hoeven te betalen, maar dat ik als eigenaar m'n waardering regelmatig laat blijken door het te zeggen, en soms een kleine attentie te verzorgen. Bv inschrijfgeld onderlinge wedstrijd betalen voor de bijrijder, cadeautje met kerst (namens het paard) etc.
Ik vind het absurd dat bijrijders moeten betalen.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:30

Hai,

ik ben de bijrijdster van tiffy en ik hoef behalve de lessen idd niets te betalen. OK dan!
Hiervoor heb ik een aantal keer huur pony's gehad waar ik gem. 70 euro per maand voor moest betalen.
Ik vind dit eerlijk gezegd echt belachelijk. ik mocht er ook haast niets mee en alles was aan tijd gebonden. ( dan mocht ik niet komen, dan weer wel ) En ook liep die ene pony nog mee in lessen ook. Boos!
Zoiets zou ik nu echt nooit meer doen.
Gelukkig heb ik het nu goed getroffen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Charaz en 75 bezoekers

cron