Mensen met paarden en etenstijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Mensen met paarden en etenstijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 22:56

Zitten jullie ook op de raarste tijden van de dag te eten?

Dat lijkt mensen met paarden wel een beetje eigen. Bij ons op stal komen de meeste mensen direct uit hun werk eerst rijden en pas daarna gaan ze naar huis om te eten. Ik zat vanavond al om half 9 te eten maar 1 van mijn stalgenoten eet vaak niet voor half 11 's avonds.
Eigenlijk vind ik dat geen tijden meer om warm te eten, zo kort voor het slapen gaan.

Eten jullie voor of nadat je naar je paard gaat/gegaan bent?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:59

Het is de bedoeling dat ik voor mijn paard eet.
Maar meestal wordt het toch daarna, alhoewel ik een behoorlijk slechte eter ben, dus zoms *nou ja meestal* sla ik het maar gewoon helemaal over.

Fel protest van mijn ouders want ontbijt krijg ik er ook al niet ingedouwd Haha!

Vooral op zondag is het ene rare dag, opstaan, omkleden, eff Bokt lezen Haha! en naar paard, om een uur of 3 smiddags denk ik oja, en prop een appel of iets dergelijks naar binnen.
Voordeel hiervan is dat ik dan sávonds weer wel eet Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:15

Ik at altijd een broodje om 17.30 meteen na mijn werk ging dan naar mijn paard en at dan 's avonds 21.30 nog wat soep, boterham of muesli ofzo. Geen hele warme maaltijd meer meestal.


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:16

Ja als ik ochtenddienst heb (07.00- 15.00) dan voer ik de paarden. Dan eet ik snel om 17.00 dan om 17.30 voer ik de paarden. Dus op zich vallen de tijden wel mee. De vorige stal waar ik stond was het helemaal een ramp dan at ik s'avonds laat pas.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:16

bij mij gaan de paarden ook voor, maar ze staan aan huis, dus dat voeren is in 10 min. klaar.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:18

Ik ontbijt nooit thuis, dus neem een enorme stapel boterhammen mee naar het werk. Daar begin ik dan om 9 uur met eten en knabbel tot 17.30 door. Dan ga ik naar Fleur tot een uur of 9 en eet daarna thuis warm (gewone maaltijd, de laatste tijd zelfs soep als ik binnenkom, salade en warm daarna) Meestal is het rond 11 uur wel gezakt, dus kan ik rustig gaan slapen Lachen
Het enige wat ik echt mis is de bak sterkte koffie na het eten.. dat kan ik om 10 uur wel vergeten! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 23:20

Hey batje, dan neem je toch gewoon cafeinevrije koffie? Dat doe ik ook.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:24

In de zomer is het hier ook altijd belachelijk laat......dan sta ik rond een uur of 21.00 nog te koken......dan eten we rond 21.30 en dan rond 22.00 uur heb ik de boel weer opgeruimd.......
Nu met de winterdag word het allemaal weer wat makkelijker en eten we rond een uur of 19.00.

Voordeel van laat eten is wel dat je s'avonds niks meer snaait

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:25

Fitzroy schreef:
Hey batje, dan neem je toch gewoon cafeinevrije koffie? Dat doe ik ook.

Heb idd een Senseo gekocht omdat die decaf wel lekker is, maar ik mis de caffeine boost Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:29

Meestal kan ik pas laat naar de paarden omdat ik overdag op school zit, dan eet ik dus vantevoren. Als ik 's middags ga moet ik écht om 6 uur thuis zijn (oké meestal lukt dit dan toch niet Schijnheilig en dan eet ik wel later.)

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:41

vandaag heb ik om 20.38 uur warm gegeten Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:53

Warm eten gebeurd bij ons zowieso op de raarste tijden. Op een vrije dag ga ik bijtijds naar de manege en heb dan al mijn ontbijt gemist. Tegen de tijd dat ik hier weg ben dan is het al in de middag, heb het dan druk met huishouden, boodschappen e.d dat het middageten ook al niet meer hoeft. Avondeten gebeurd wel, dat is vaak ook de eerste maaltijd van die dag voor mij. Schijnheilig
Tussendoor eens een appeltje of een sultana maar dan houdt het op. Mijn maag is ondertussen zwaar getraint in weinig eten. Haha!

Veni, vidi, vici

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:58

Uhh,

Nu heb ik tot januari even niets aan paard om naar om te kijken (staan in de wei en zijn te jong)

Maar mijn etenspatroon word er niet beter van......... Haha! Vroeger at ik al een bakje fruit in de auto samen met het bakkie koffie ( in de file)

Lunchen doe ik dan wel goed, meestal een salade met broodje.

En avondeten....... Verward Dat sla ik regelmatig over, of ga uit eten!!!

Vanavond heb ik wel iets klaar gemaakt, koude pastasalade..............

En als ik dus in de avond eet, is het meestal iets wat makkelijk klaar is, dus meestal een maaltijdsalade ( nou klinkt dat heel gezond he, maar je moet eens weten wat voor lekkers daar ik kan gaan Haha! )

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:58

Op zich valt het wel wat mee. Als ik direct na het werk ga rijden, dan maakt Marco meestal het eten klaar, zodat ik als ik om 8 uur thuis kom direct kan eten.
Als ik eerst eet en dan ga rijden pas ik altijd wel een beetje op wat en hoeveel ik eet, anders krijg ik onderweg een beetje kramp in mijn buik Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:00

Hier valt het nog mee, ik kom om 16.00 uur uit mijn werk, ga dan gelijk naar mijn paard, dus meestal eet ik rond 19.00 uur.
Ik rijd ook nog 2x per week het paard van de buren maar dat doe ik vaak na het eten anders val ik echt om hoor Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:02

Het liefst ga ik uit mijn werk meteen door naar stal, vervolgens langs mijn ouders waar ik aan kan schuiven Lachen
Maar aangezien ik wel een beetje afhankelijk ben van mijn ouders ga ik meestal wel eerst eten. Maakt nu toch niet meer uit, het is sowieso donker.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:14

Ik zit nu dus te eten Bloos
Ik ga gelijk uit het werk naar de manege, vanavond moest ik wachten tot er ruimte was om te longeren dus is het later dan gepland geworden. Om kwart over tien was ik thuis, direkt aardappels geschild, zit nu aan de hutspot Vork Cool

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:18

Ben om 18.30 uur meestal wel thuis en kan dan eten als m'n vriend thuis is.Heeft hij middagdienst dan eten de kinders iets simpels(shoarma,pizza) en ik als we bij het paardje zijn geweest,dat word dan al gauw 23.00 uur,of niet.

And then she realized nothing would change...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:19

Jola vind het knap dat je uberhaupt nog kookt voorjezelf. Ik had op dit tijdstip gewoon een fijne Albert Heijn magnetron stoommaaltijd in de magnetron gemikt. ( doe je dat niet al altijd, uuh ja Bloos )

Nou houd ik ook niet echt van aardappels dus............... Haha!

Ben ook blij dat mijn nieuwe pensionstal denkt aan vrijgezelle drukke baanhebbende mensen zoals ik Lachen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:40

Pipo schreef:
Jola vind het knap dat je uberhaupt nog kookt voorjezelf.

Gebeurt niet altijd hoor Haha! Soms sla ik wel eens een maaltijd over, of ik bak even snel een eitje. Ik ben niet zo dol op die magnetronmaaltijden, vind er altijd zo'n apart smaakje aan zitten *LOL*

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:48

Pipo schreef:
Ben ook blij dat mijn nieuwe pensionstal denkt aan vrijgezelle drukke baanhebbende mensen zoals ik Lachen

Worden de eigenaren ook gevoerd dan? Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:55

Warme maaltijden worden door de week helaas overgeslagen, of er moet een warme maaltijd op het werk in de kantine te krijgen zijn.

Ik begin om half 10, moet om 8 uur het huis uit ivm de files. Ben om 6 uur klaar, ben dan om een uur of 7, half 8 op stal. Rijden, paard verzorgen, even zitten met een kopje koffie, en dan is het zo 11 uur geweest. En dan heb ik geen zin meer in koken hoor!

Maar eigenlijk zou ik gewoon in het weekend moeten koken. Maaltijden invriezen en meenemen, er is een magnetron op het werk, dan gewoon tussen de middag warm eten.

Maar in het weekend voor de hele week koken...pfffff.....daar heb ik nou ook geen zin in....

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:56

Jola"]
[quote="Pipo schreef:
Jola vind het knap dat je uberhaupt nog kookt voorjezelf.

Gebeurt niet altijd hoor Haha! Soms sla ik wel eens een maaltijd over, of ik bak even snel een eitje. Ik ben niet zo dol op die magnetronmaaltijden, vind er altijd zo'n apart smaakje aan zitten *LOL*
[/quote]

stoommaaltijden van de appie heijn............ze zijn echt goed eetbaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:57

batje"]
[quote="Pipo schreef:
Ben ook blij dat mijn nieuwe pensionstal denkt aan vrijgezelle drukke baanhebbende mensen zoals ik Lachen

Worden de eigenaren ook gevoerd dan? Knipoog
[/quote]

Voor een kleine bijdrage............... Haha!

Waarom denk je dat ik er dan voor kies, heus niet omdat het beter voor mijn paard is hoor Schijnheilig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:01

Op mijn stal kun je ook twee keer in de week eten. Maar om dan eerst te eten en dan je paard te doen...ik rij echt niet lekker met volle maag!

En wat Pipo zei: die magnetronstoommaaltijden (drie keer woordwaarde) van de AH zijn zeker eetbaar. Alleen gaat dat op den duur toch aardig in de papieren lopen...

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flavlip, herous, Plus_en_Min, Riviera87 en 133 bezoekers