Wat vinden jouwn vader/moeder ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Wat vinden jouwn vader/moeder ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 22:33

... van paardjes!! Ben ik wel ff benieuwd naar! Knipoog

Mijn moeder vind het wel mooi om te zien als we buitenrijden ofzo.. maar het rijden zelf vind ze niks aan! Laatst heeft ze een paar meter gereden en gelijk een week spierpijn! *lol* Dus toen was het al helemaal niet meer leuk Haha!

En mijn vader enzo hadden vroeger ook paarden thuis (mn moeke had trouwens ook een pony Bloos!) Hij had laatst es op Hof gereden, dat vond ie maar beroerd zitten en Hof kon niet lopen enzo volgens hem Verward En als ik hier nu bijv. met Hof kom, en hij moet hof even vasthouden ofzo dan klimt ie er snel op en gaat ie het dorp in!! Haha!:D


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:41

mijn vader rijd aangespannen met ons paard dus die vind paarden sowieso leuk Tong uitsteken mijn moeder heeft iets van 3 jaar geleden gereden maar daar is ze nu mee gestopt. af en toe gaat ze wel mee naar stal en dan durft ze hem ook wel vast te houden en te poetsen enzo. soms gaat ze er even op zitten om uit te stappen. het lijkt haar wel leuk om lekker een rustige bosrit te maken... wie weet of ze ooit weer vaker gaat rijden?!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:47

Mijn ouders zijn allebei bang voor paarden. Ze vinden de sport ook niets aan. Gelukkig hebben ze wel belangstelling voor mij en kwamen regelmatig bij wedstrijden, lessen en verzorgpony's kijken.
En ze zijn heel trots op me dat ik nu Kyra heb gekocht. Daar komen ze ook wel vaak kijken. Maar ze hebben er zelf niets mee. Ze is lief, leuk en schattig op een afstand of met een hek ertussen Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:50

Mijn ouders staan niet achter mijn paardensport. Maar ja... Ze hebben me op mijn 10e wel netjes naar de manege laten gaan, maar kwamen niet in de buurt van de paarden. Met wedstrijden kwamen ze natuurlijk wel kijken, maar ze zorgden ervoor dat ze in de kantine bleven. Vond ik ook niet erg, ik vermaakte mezelf wel en vond het super dat ze kwamen kijken.

Later toen ik een verzorgpony had en daarmee naar de ponyclub ging. Later dus ook wedstrijden rijden ging mijn moeder gelukkig regelmatig mee. Ze moest mij en nog 2 vriendinnen vaak brengen omdat we niet met de paarden mee konden. Beetje bij beetje kreeg ze iets meer vertrouwen in paarden. Ze is er SUPER bang voor. Maar ze vond het toch altijd leuk om te komen kijken. Toch wel apart zei ze altijd.

Nu ik mijn eigen paard heb komt mijn moeder regelmatig een keer kijken of ze gaat even naar haar toe om wat brood te brengen. Ze vind alles goed zolang ze maar achter een draad of in de stal staat. Er moet iets tussen zitten zolang ik er niet op zit of haar vast houd. Ik ben al blij dat ze toch komt. Ze is laatst een keer met een vriendin van haar gaan kijken en wisten ze niet waar de sleutel lag. Ze wilde haar graag de stal laten zien dus is ze via de wei gegaan. Aangezien Solide echt een gezelligheidsdier is kwam ze meteen op hen af gelopen. Nou die 2 hadden allebei schrik voor een paard dus die hebben daar wat staan giechelen. Gelukkig bleven ze best rustig en had mams een beetje vertrouwen in Solide (ze doet geen vlieg kwaad). Dus toch de stal gezien en daarna heel snel de wei uit.

Mijn vader is nu 3x even komen kijken (ik heb Solide sinds januari 2003). Hem interesseert het helemaal niks. Op zich vind ik dat niet zo heel erg. Hij heeft toch weinig tijd en ik vermaak mezelf zeker wel met Solide. Hij maakt zich er helemaal geen zorgen over.

Gelukkig heb ik een SUPER opa (vader van mijn vader) die Solide wel helemaal geweldig vind (hij heeft vroeger altijd ponies gehad, zelfs mijn vader heeft er 1 gehad). Ik ben ook het enige (klein)kind dat paardenliefhebber is. Toen ik hem vertelde dat ik geld, wei en stal voor een eigen paard had was hij niet meer te houden. We zijn toen ook samen op paardenjacht geweest en opa heeft de stal gebouwd. Hij is er nu nog dagelijks een paar uur bezig. Is het niet met Solide dan heeft hij weer iets anders wat hij daar doet. Nu heb ik dankzij opa ook een lamp in de wei zodat ik 's-avonds ook lekker kan rijden.

Kortom ik heb gewoon super geluk met mijn opa. Mijn moeder vind het leuk, maar is er bang voor en mijn vader geeft er niks om. Ook makkelijk al zou ik het leuker vinden als ze er niet bang voor waren of het ze wat meer zou interesseren....

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:51

Me vader vind het niks en me mams vind het toppie
En nu we aan het rondkijken zijn voor een haf heeft me pap alleen comentaar Dat zijn ponys hoor enzovoort maar verder vind hij paarden niks

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:55

M'n vader is een mens met een pony. De arme pony is totaal verwilderd, hij kan er eigenlijk echt niet mee overweg. Hij is ook bang van mijn twee lieverds. Vorige week gaf ie nog de fjord een mep omdat ie kwam snuffelen Clown

M'n moeder heb ik al jaren geen contact meer mee.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:01

Mijn moeder vindt paarden helemaal geweldig, ze is zelf ook begonnen met rijden in mei dit jaar.
M'n vader vindt het maar vreemd dat je zo op kunt gaan in die beesten, maar hij en m'n broer zijn voetbalfreaks, dus ze moeten er maar mee leven.
Vind het wel leuk dat m'n moeder nu eindelijk ook rijdt, na 7 jaar alleen maar te hebben gekeken, nu komt er tenminste een paard Cool
Ongelooflijk trouwens hoeveel iemand kan vertellen over 1 uurtje rijden, als m'n moeder gereden heeft, mag ik er wel 2 uur voor gaan zitten om te horen hoe het ging (en dan heb ik ook nog eens heel het uur staan kijken Knipoog)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:02

Mijn moeder is er bang van en mijn par ziet het als lekkere biefstuk.

Geen flauw idee hoe ik aan mijn paardengekte ben gekomen.

Mijn moeder heeft mijn vorige paard 1 keer geaaid...vlak na de wedstrijd, op 1 meter afstand, arm uitsteken en goed gedaan paard zeggen.
Mijn oma heeft Amber toen op dezelfde afstand een peen gegeven (nou ok toegegooid Haha!) en daar houdt het mee op.

Mijn broertje kreeg ik wel even gek en die heeft er zelfs nog opgezeten, mijn vriend gaat aan de kant van de bak met de camera staan en wacht tot ik ga vallen Tong uitsteken

Mijn moeder deedt ook altijd standaard bij de manege de auto open en zei doeg, ze kwam niet eens mee het hek in want dat was eng Haha!
Ze ging weleens mee naar manegewedstrijdjes voor ik mijn eigen paard had....grijnsz...we hebben de film met haar bange kop erop bewaard Haha!
En standaard uitspraak iedere keer als ik eraf donderde was: Je gaat er niet meer op hoor, straks breek je je nek nog
Laatst bijgewerkt door Sily op 04-11-03 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:04

M'n vader vind het maar niets.. Verward (Gek mens) En me moeder vind het wel een beetje leuk, en ze durft er alleen op te stappen.. Nouja 2passen, daarna wil ze d'r gelijk weer af omdat hij 'hobbelt'? Verward *LOL*

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:11

Mijn opa is boer dus mijn moeder had vroeger al paarden. Dus eigenlijk heb ik die liefde overgenomen Lachen
Bij mij thuis is iedereen gek van paarden en dieren, maar ik ben wel de enige met een eigen paard.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:13

Ik vind het wel grappig om te lezen dat er meerdere zijn waarvan de ouders ook geen paardenliefhebbers zijn. Ik heb de liefde voor paarden duidelijk van mijn opa, maar er zijn inderdaad ook wat mensen die het niet zouden weten waar ze die gekte van hebben....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:17

Mijn vader vind het wel leuk, gaat ook altijd trouw mee op concours, maar zal er zelf nooit opstappen.

Mijn moeder is er zooo ontzettend bang van! die blijft in een straal van 3 meter van de pony's af staan. Zelfs voor een shetlander is ze nog bang!
Vind ik wel jammer eigenlijk, maarja niks aan te doen!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:17

Mijn vader is er niet bang voor en het maakt hem ook niks uit om er langs te staan, vast houden enz. maar hij gaat er écht niet op zitten want daar zijn ze volgens hem niet voor gemaakt (hetzelfde met kamelen rijden enzo. *LOL* )

Mijn moeder klimt er wel op maar na 1 rondje heeft ze het wel gezien Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:18

Ik zou ook niet weten waar het bij mij vandaan komt Verward
Mijn moeder vindt ze maar eng, die komt liever niet dichter bij dan echt noodzakelijk is, en vindt het ook nog eens doodeng om te kijken als wij er mee bezig zijn.
Mijn vader heeft nog steeds spijt dat ie ons ooit naar de manege heeft laten gaan, en vindt het een regelrechte ramp om met de trailer te moeten rijden (hij doet het wel braaf zo af en toe Knipoog).
Hij vindt het echter niet eng, geeft ze altijd wel een aai als hij langskomt, en vindt het maar zielig als ik een keer boos wordt als het beest bijna bovenop me springt Haha!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:30

Mijn moeder moest eerst niks van paarden weten, maar sinds ik Kim heb gaat het de goede kant op! Ze houdt der gewoon vast voor me en heeft er zelfs al eens opgereden, en als ik kim een keer een tik geeft is het echt zo van : 'zielig! kim is hartstikke lief' Clown Maar verder bemoeid ze zich er niet echt mee.
Mijn vader heeft nu niet echt heel veel meer met paarden, maar heeft vroeger wel veel gereden ( ook *spring* wedstrijden )

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:40

Mijn ouders hebben wel eens een weekendje op de hele reutemeteut gepast OK dan! ben ze eeuwig dankbaar

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:44

mijn ouders staan er helemaal achter! mijn vader wil ze ok ebst wel eens doen als ik echt niet kan! mijn moeder vind het heel leuk en stapt Buddy regelmatig uit!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:48

Mijn moeder vindt paarden wel mooi maar is er ook bang voor, ze komt niet dichter in de buurt dan noodzakelijk en het liefst moet er een hek of staldeur voorzitten. Als dat het geval is durft ze ze wel te aaien. Mijn vader heeft er niets mee, hij vindt ze wel grappig maar meer ook niet, wel is hij ervan overtuigd dat rijden totaal niet moeilijk is en dat iedere gek het kan, als ik hem dan aanbood om even op het paard waar ik toen opzat of toen reed te klimmen was hij daar toch absoluut niet voor te porren Haha! Verward
Nu dat ik al wat jaren het huis uit ben en mijn zusje al jaren niet meer rijdt komen ze niet meer in contact met paarden. Wel vragen ze altijd even hoe het met mijn bijrijdpaard en zijn "training" staat.
Hoe mijn zusje en ik ooit gek zijn geworden van paarden is mij een raadsel. Mijn man heeft er niets mee, mijn schoonouders niet (hoewel mijn schoonpa erover denkt om te gaan lessen)
Ik ben echt de enige in mijn familie die iets met paarden heeft OK dan!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:48

Mijn moeder vind paarden eng, en mijn vader vind ze erg leuk en is absoluut niet bang. Op mijn 11de mocht ik eindelijk naar de manege. Terwijl mijn moeder liever de andere kant op keek. Ze vond het maar eng.
Nu heeft ze inmiddels al aardig wat overwonnen, en durft ze Rhona te aaien (op een veilige afstand). Ze is wel altijd heel betrokken, en ze wil graag weten hoe het met Rhona gaat. Ook vind ze het leuk om regelmatig even te komen kijken.
Als ik op vakantie ben gaat mijn vader met Rhona wandelen, en poetst hij haar. Ook gaan we nog wel eens samen wandelen. Omdat Rhona deels een kado van mijn ouders is, vraagt hij ook altijd hoe het met zijn aandelen gaat Knipoog .
Al met al heb ik het aardig getroffen met mijn ouders.

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:07

Mijn moeder heeft vroeger altijd gereden en rijd nou nog steeds op mijn paard, soms dan Knipoog Mijn vader vind het mooie dieren, brengt mij naar wedstrijden etc. is er niet bang van, en houd ook wel een beetje van Geena.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:26

Mijn vader en moeder houden wel van de paarden, maar wedstrijden vinden ze helemaal niks. Je hoort ze weer klagen als we weer een weekend wedstrijd hebben. Sinds mijn moeder met de trailer durft te rijden, gaat m'n vader niet meer mee. Daarom ben ik nu ook flink aan het oefenen voor mijn E bij B.
M'n moeder durft absoluut niet te rijden, maar ze durft nu wel al Marco vast te houden, wat ze eerst niet durfde dus wie weet komt het er nog eens van Lachen
M'n vader heeft vroeger ook paardgereden (alleen buitenritten enzo) en jonge paarden ingereden. Allemaal wilde verhalen van vroeger Knipoog. Dan moest Marco toch helemaal geen probleem zijn. Heel soms krijg ik hem dus zover dat we een buitenritje gaan maken met Marco.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:09

Mijn moeder is ook gek van de paardjes ze heeft vroeger ook altijd eigen paarden gehad.. Nu vind ze het trutten erom heen veel leuker dan het rijden (zeker op onze eigen paarden).. Ze rijd nog wel maar op iemand anders zijn paard.. En me vader houd niet echt van paarden hij vind wedstrijden wel leuk om te zien en dan komt hij ook vaak kijken.. We hebben hem een tijdje laten lessen maar dat vond hij niet echt leuk..
Voor de rest is heel mijn moeder haar kant van de familie paarden gek of paarden gek geweest...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:16

Mijn ouders vinden COdex wel leuk, maar daar houd het dan ook mee op. Mijn moeder zou wel willen leren rijden, maar niet op een manege, want dan weten ze allemaal dat het mijn moeder is en als het dan fout gaat, dan staat ze voor jan-met-de-korte-achternaam. Ze heeft wel eens op dex gezeten, maar om heel eerlijk te zijn, wordt ik er soms wel een beetje kriegelig van. Dan stopt ze dex helemaal vol met brood en wortels en zegt dan poeslief: "Op zo'n groot lijf maakt een worteltje meer of minder ook niet uit", en ze geeft ook goede raad.
Mijn vader vindt het allemaal wel best. Als ik vraag of hij meegaat, dan doet hij dat wel en hij vindt dex ook wel leuk, maar dan houdt het ook echt op. (Hij is overigens wel helemaal weg van Equitana, dus dat valt dan weer mee.)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:52

Mijn opa (vader van mijn moeder) zat bij de bereden politie in Amsterdam, helaas heb ik hem nooit gekend maar waarschijnlijk heb ik mijn voorliefde voor paarden echt van hem Zijn vrouw, mijn oma, is verschrikkelijk bang voor paarden, op tv vind ze het heel mooi om naar te kijken maar in het eggie komt ze er in geen 100 jaar bij in de buurt

Mijn moeder was altijd als de dood voor paarden, met 2 vingers over de neus aaien wilde ze nog wel maar ook bij haar moest er altijd iets tussen zitten (het liefst een 2 meter hoog hek Haha! ) Toen ze vor de eerste keer Nappie zag was ze verkocht Ze heeft hem gelijk opgenomen als gezinslid Haha! geeft me altijd wortels appels en bananen voor hem mee en ze heeft voor het eerst in haar leven op een paard gezeten!!!!!!!! Wow wat was ik trost Nu praten we er zelfs over dat ze eerdaags haar eerste rijles gaat nemen, uiteraard wel op Nappie want een ander paard vertrouwd ze niet *LOL*

Mijn vader is niet te houden met Nap, hij vind hem helemaal geweldig en support me waar het nodig is Af en toe is hij nog wel een beetje onhandig en hij is wel heel voorzichtig met hem....... iets te voorzichtig *LOL* Hij vind het ook geen proleem meer om me te brengen naar wedstrijd en staat echt voor me klaar Ook heb ik natuurlijk heel lief 2 dekjes voor de wedstrijden gekregen met zijn bedrijfsnaam erop, vind ik ook heel leuk om te gebruiken helemaal als ik zie hoe trots hij dan is Lovers Verder doet hij ook de sponsoring van de Lipizzanervereniging waar ik nog bij zit en gaat hij onze clunvereniging sponsoren met het drukken van het clubblaadje! Kortom, hij komt helemaal into de paarden Pling

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:57

mijn moeder vind paarden helemaal te gek rijdt zelf 2 keer in de week paard..heeft zelfs een idee dat me moeder en ik samen een paard voor ons zelf gaan kopen Haha!
mijn vader vind het wel grappig maar intresseerd zich er niet voor..
ik heb een klein shetje en hij zit altijd te zeuren wat ik toch met dat ding moet..
stiekem is tie super trots..want hij laat altijd aan vrienden enzo fotos zien en hoe lief en klein me shetje toch is..
misschien heb ik othc geluk als je hoort dat sommige ouders er echt niks om geven...