Wel of niet doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 21:05

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:34 ]</font>


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:14

Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont want ik wil ook heel graag les en ik ben wel gemotiveert...snik snik!!!
Maare ik denk aan de ene kant dat het niet echt heel leuk is om iemand les te geven die niet is gemotiveert......maar wie weet vind ze het op een gegeven moment wel heel leuk en word ze wat gemotiveerder!!!!
Je kan het altijd proberen dan kun je altijd nog zeggen (als het neit gaat) dat je er mee stopt!!! Scheve mond\\

Jacqueline.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:15

gemotiveerd.....is dus met een d hihihihi *LOL*

Jacqueline

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 21:20

hihih, ik ben pas 17 (bijna 18) , en heb geen opleiding ervoor gedaan. Maar ik heb heel veel lesgegeven en iedereen was wel enthousiast.Ik leer heel veel van soorten paarden die ik rij en vergelijk de paarden die ik les moet geven.Tot nu toe heb ik wel wat problemen opgelost Pling

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:26

In principe maakt leeftijd toch niet uit......het gaat om de ervaringen....ik ben nu uhum 29 jaar maar ik weet zeker dat ik nog heel veel van jou of wie dan ook zou kunnen leren......ben namelijk nu ongeveer weer een half jaar echt weer aan het rijden en het gaat in mijn eentje niet zo je van het hahahahaha.......maar goed .....jaren geleden wel heel veel gereden maar ook geen les meer, dus alles is in weze nieuw voor me, tja tuurlijk kan ik alle basis dingen.....stap draf galop en de figuren maar als het op hulpen enzo aankomt dan weet ik een heleboel niet meer.......vandaar dat ik nu dus zit te springen om les.......vooral ook omdat ik dus nu een pony heb die ook nog niet zo lang onder het zadel is!!!!

Jacqueline

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 21:42

ik heb een fjord ingereden en mijn eigen pony ( een arabier ruin van 19 jaar, die 16 jaar hengst is geweest) opnieuw beleerd ( was verkeerd om aangereden) en hij loopt nu Mdrs. Ik heb ok op een zeer bijdehante ZZ-drs merrie gereden ( was wel met pensioen) en daar heb ik heel veel van geleerd. ik kan zo nog wel even doorgaan, hihi maar daar ga ik je niet mee lastig vallen.

Afbeelding

Deze foto ben ik op mijn pony in actie. Stukje wijken. Op de foto reed ik net een nieuwe oefening, 2 passen wijken, hulpen wisselen, 2 passen wijken de andere kant op. IK heb iets te ver mijn been naar achteren, dat is een foutje op deze foto Lachen .

Ik rij bijna 10 jaar en hou niet van makkelijke paarden.Een potje stoeien vind ik leuker dan een paard dat alles doet!!

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:48

heeey Ymke rijd je nu echt M? gaaf wanneer start je de nieuwe M1 proef? ik hoopte 13 mei maar dat gaat niet lukken denk ik.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:51

Ik heb ook ongeveer 8 jaar gereden vanaf mijn 8e tot ongeveer mijn 16e jaar waarvan ik ongeveer 3 jaar les heb gehad.....toen heel lang niet gereden om vervolgens toen ik 21 ofzo weer een half jaartje te rijden, toen heel lang niet.....af en toe een bosritje en toen kreeg ik vorig jaar de kriebels en nu hebben we dus 3 shets en een fjord........maar dus nooit geen les meer gehad.......maar ach wie weet word het ooit nog eens wat met mij en Oliva hahahaha....vast wel ga er gewoon voor!!! *LOL*
Maar als ik het zo van jou allemaal lees dan weet jij heel goed wat je doet en dat bedoel ik dan met ervaring ......dat is echt belangrijker dan leeftijd.....maar als je ooit hier in de buurt komt wonen dan hou ik me aanbevolen hahahaha Pling

Jacqueline

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 22:01

Ymke probeer anders eens een proefles met haar af te spreken?
Soms is het ook hoe meer jij je best er voor doet dat je het over laat slaan op je leerling en dat het dan ook beter gaat.

Ik heb zelf 6 jaar op een ponyclub gereden waarvan 1 uur priveles, 1 uur groepsles en 1 uur bosrit 3 keer in de week dus Daarna een jaar naar een grote manege gegaan (Pothoven) waar ze ook erg veel handelspaarden hadden daar heb ik pas echt leren rijden en zandhappen *LOL*
Toen mocht ik Floor komen rijden een 3 jarige die net zadelmak was maar verder niets kon haha dat heb ik geweten.
Ik heb dit hele paard naar de maan geholpen dankzij instructeurs die er zoveel verstand van hadden (dit is een slof hoe harder je trekt hoe beter ie loopt,drijven? ja als ie langzamer gaat door de slof maar zet dan deze prikkers er maar flink in)
Na 3 jaar gekloot veel spierpijn en blaren op m'n handen heb ik 2 jaar mogen afzien bij m'n huidige instructeur en dat was eindelijk iemand die ik niet na 2 mnd heb ontslagen Tong uitsteken
Een boel zweet en tranen later was ik omgetoverd en begon langzaam het paard ook normaal te lopen we hebben het zelfs na de L-SGW geschopt haha ondertussen wat paardjes ingereden en Lottie gekregen en zelf ingereden.
Grappig is dat mesne nu naar me toe komen of ik hun paard kan rijden en ook of ik les wil geven. Ik heb nu 2 meiden die bij mij lessen en die gaan er ook voor de 100% voor anders wil ik het zelf namelijk niet.
Ik moet het namelijk zelf ook leuk vinden dus Ymke als je het aankan : Doen! als het niets is kun je altijd kappen toch?bovendien overal leer je van

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 22:06

Misschien niet leuk om te horen maar ik raad het absoluut af.
Met alle respect voor jou hoor Ymke, maar lesgeven is een vak apart. Het vereist naast veel ervaring inzicht en creativiteit. Bij beginnende combinaties en eevoudige paarden stuit je misschien nog niet op grote problemen.
Ik weet niet of jij de capaciteiten in huis hebt om deze combinatie verder te helpen, maar het feit dat je er over twijfelt zegt voor mij al genoeg.
ik wens je veel wijsheid toe. Lachen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 22:32

Ik sluit me aan bij Jippie. Les geven is een vak apart (in alle onderwerpen) en zeker bij ongemotiveerde leerlingen. Laat je niet frustreren (want dat is het) en zoek lekker iemand anders die het wel leuk vindt!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 08:36

Hoi, ik geef GEEN gratis lessen, want op een gegeven moment zien mensen het als "vanzefsprekend" dat jij je agenda aan gaat passen aan hun wensen, en ga je je daaraan irriteren.
Mijn (lange) ervaring is dat iets waarvoor men moet betalen, automatisch "meer waarde" krijgt. Dat mensen dus bv. tussen de lessen door ook serieuzer gaan oefenen enzo.

Maar als dat kind zo ongemotiveerd is, zou ik het persoonlijk niet eens doen. In eerste instantie lijkt het misschien een uitdaging, maar hoe lang duurt het voordat dat een ergernis wordt?
Het idee van een proefles lijkt me heel verstandig, want misschien lijkt het kind wel heel ongemotiveerd omdat ze nog nooit leuk les gehad heeft!

Veel succes, en laat je weten hoe het gaat?
Groetjes, Sonja.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 18:44

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-19 15:06 ]</font>

meatime
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-01-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 11:22

misschien moet je dingen doen die ze heel erg leuk vond, spelletjes enzo om haar zo proberen te motiveren. Misschien vind ze buitenrijden wel veel leuker, en ga je met haar buitenrijden, en als jijj geen paard heb om haar mee te nemen ga je gewoon op de fiets ernaast.
succes ermee

Daphne
Berichten: 55
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:42

ik woon ook in apeldoorn waar staat jou fjord dan jacqueline

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:56

In Beekbergen Lachen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:57

en mijn paard staat in Wenum wiessel

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizzy__87 en 13 bezoekers