Blowen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Blowen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 19:12

Sinds ruim 2 maanden heb ik een hele lieve vriend. Eigenlijk is alles perfect op 1 ding na; Hij blowt...

Vanaf dat ik een klein Kimmetje was is me geleerd dat blowen slecht is. Ik heb er nooit echt iets op tegen gehad als er iemand blowde, maar ik heb er zelf simpelweg nooit behoefte aan gehad.

Opzich lig ik er niet wakker van dat hij blowt. Ik wist het vantevoren dus ik heb er zelf voor gekozen. Ik kan alleen niet begrijpen dat mensen het nodig hebben om 'gelukkig' te zijn. Af en toe een blow, oke prima, ik vergelijk het maar met een avond zuipen op stap. Maar 3/5 blows in de week vind ik behoorlijk veel...

Meerdere keren heb ik hem gezegd dat ik liever zou hebben dat hij zou stoppen of iig (nogmeer) zou minderen (voor mij was 3/4 blows op een dag heel normaal, nu 3 dagen per week, 2 dagen als ik er niet ben).
Ik heb alleen geen zin om hier steeds weer over te beginnen of dat er zelfs ruzie komt door zoiets stoms. Dat is het me nl echt niet waard...
Ik wist het namelijk heel goed voordat ik eraan begon en ik weet ook dat hij niet zal stoppen.

Hoe denken jullie over blowen? Blowen jullie zelf? Fel op tegen? En wat zouden jullie doen in mijn positie?

Overiges moet ik wel eerlijk zijn en zeggen dat hij verder een super lief/trouw/behulpzaam vriendje is. Het blowen beinvloed zijn gedrag NOOIT negatief.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:14

Ik blow niet zelf ik rook ook niet. Maar als iemand blowt heb ik er ook niets op tegen.
Maar als mijn vriend zou blowen zou ik er wel met hem over praten. Scheve mond Ja ik weet niet.
Je zit idd in een moeilijke situatie

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:15

Ik vind dat mensen het helemaal zelf moeten weten als ze willen blowen. Ik blow zelf niet en ik ga het ook nooit doen! Ik vind persoonlijk dat ik me maar lekker moet kunnen voelen zonder al die troep.
Ik zou niet weten wat ik in jouw positie zou moeten doen, vooral omdat je er al een keer over gepraat hebt.. Succes in ieder geval!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 19:18

Vanillia schreef:
Ik blow zelf niet en ik ga het ook nooit doen! Ik vind persoonlijk dat ik me maar lekker moet kunnen voelen zonder al die troep.
Ik zou niet weten wat ik in jouw positie zou moeten doen, vooral omdat je er al een keer over gepraat hebt.. Succes in ieder geval!


Dit is dus precies mijn mening. Ik vind het gewoon erg dat iemand dit nodig heeft om zogenaamd gelukkig te zijn... (Hij noemt het zelf om te ontspannen). Oke, af en toe kan ik me voorstellen. Maar moet dat zovaak per week? Is er dan psychies (damn hoe schrijf je dat Bloos ) niet iets mis?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:18

Citaat:
Ik kan alleen niet begrijpen dat mensen het nodig hebben om 'gelukkig' te zijn.




Ik heb er zelf nooit de behoefte aan gehad dus ik zal het waarschijnlijk ook nooit begrijpen maar jammer vind ik het zeker Scheve mond

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:19

Ik heb niets tegen blowen, zou de term blowen niet meer bestaan dan zouden duizenden verslaafden er aan onder door gaan.
Wel vind ik het erg slecht, tuurlijk, het is ook ongezond.

In jouw positie: ik zou er juist wel wat tegen proberen te ondernemen.
Zat lieve jongens op deze wereldbol, ook zat lieve jongens die niet blowen.

Ik denk dat je beter met lichtelijke dreigenmenten kunt komen als:
-Wat zou je er van vinden als ik een grote blowverslaafde was?
-Waarom stop je niet, je hebt niet alleen je zelf er mee, maar mij ook
Of gewoon bot weg: Stop met blowen, anders ga ik bij je weg.

Ik vind dat je je mening mag uiten, of hij zijn gewoontes daar aan wil aan passen is dan nog maar de vraag.

Eigenlijk weet je gelijk waar je aan toe bent als je die botte eis stelt (Stop met blowen, anders ga ik bij je weg)
Hij kan dan 2 dingen doen:
-Stoppen, hij heeft het dus voor je over en wil je niet kwijt
-Hij gaat door, met gevolg dat hij jou verliest, kan hem dus geen reed schelen... klikt hard, maar lijkt me zo de waarheid

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Charaz

Berichten: 24256
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:21

mijn vriend is een keer bij mij geweest toen hij geblowt had, en ik heb hem gelijk maar verteld dat ie dat maar in zijn eigen tijd doet, oftewel nog een keer naar mij komen als ie net geblowt heeft en hij weet waar de deur is.

Ben fel op drugs tegen, maar dat komt ook omdat een vriend daar een vriend van is dood gegaan aan de drugs.

Nee aan dat soort onzin wil ik mijn vrienden niet kwijt, nooit niet

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:22

Tja moet ik even met hem praten?? Ik heb mijn vriend zelfs van het roken af gepraat. Ik had dat liever niet zei ik, hij rookte ook altijd buiten en dan zat ik weer in mijn eentje in de kamer. Heb ik gezegd dat ik het niet zo gezellig vond, nou is ie gestopt en wonderwel gaat het ook nog beter tussen ons.

Maar ik denk dat je het gewoon met hem er over moet hebben. Hij moet het zelf weten, alleen zou ik geen vriendje willen die blowd!! Als ik dat weet is het gewoon een afknapper.
Maar doet hij het ook als jij bij hem bent?? Anders zou je misschien de afspraak kunnem maken dat hij het niet doet als jij bij hem bent?

assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:28

Ik vind blowen echt niet slim gewoon. Alles gaat er verschrikkelijk van stinken. En ik snap het idd ook niet dat je het nodig hebt om gelukkig te zijn.
Sinds 'n nachtje slapen in 'n tent waar 'n doordringende wietlucht hing vind ik de geur niet meer zo erg, maar ben er wel meer op tegen geworden, doordat ik die nacht in m'n slaap echt de raarste dingen heb gedaan (heb alle hoeken van de tent gezien geloof ik Scheve mond )

Wat betreft je vriend: ik zou het hem gewoon nóg eens vragen, waarom ie het nou eigenlijk doet? En of ie niet zou willen stoppen. De tips van Fairie vind ik wel erg drastisch, maar als je écht graag wilt dat ie er vanaf gaat...

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:35

assie schreef:
De tips van Fairie vind ik wel erg drastisch, maar als je écht graag wilt dat ie er vanaf gaat...

Dat vond ik eigenlijk eerlijk gezegt ook Scheve mond
Ag, ik ben zelf een beetje drastisch Knipoog

Het is wel zo dat als je er écht van af wil dit de beste mogelijkheid is.
Weet je gelijk zeker of hij het voor je over heeft of niet...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 19:37

Tsja, dreigen vind ik gemeen. Ik meen het namelijk niet dat ik het hiervoor uit zou maken. Dan had ik er niet aan moeten beginnen vind ik zelf. Want ik wist het goed. Ik weet niet waarvoor hij zou kiezen als ik het direct zou vragen, maar ik vind het ook gemeen. Hij verbied mij mijn paarden ook niet terwijl hij meer last heeft van dat ik weg ben voor mijn paarden dan hij voor het blowen. En paardrijden is wel de gevaarlijkste sport he (Dit zijn zijn woorden).
van de ene kant vind ik het een stomme vergelijking, van de andere kant heeft hij wel gelijk. Ik ben vaak overdag weg of zelfs dat hij mee moet omdat ik iedere dag naar mijn pony's wil/moet. Hij hoeft nooit weg en valt mij er ook nooit mee lastig. Ik hoef er simpelweg niets voorover te hebben. Dat het niet goed voor zn gezonheid is tsja.. Ik eet super ongezond (soms dagen niets op avondeten na of een week mac voer) en dat is minstens zo ongezond als blowen...

Newforestlover: Rustig, het is maar blowen Haha! Hij gebruikt apsolute geen harddrugs. Hier wil hij ook apsolute niet aan beginnen (zijn woorden).

Sakkia: Haha ja dat mag wel Haha! Hij blowd 2 dagen bij vrienden (die ook blowen, ook een reden dat hij niet wil stoppen zegtie, voor de gezelligheid). En op zaterdagavond. Maar ik vind 1 keer per week ofzo niet zo erg. Ik drink me ook wel eens lazerus als hij erbij is (en ik zweer je, hij heeft dan meer last van mij dan ik van hem na 1 blow Tong uitsteken).

Assie: Ik kan prima tegen die lucht (hij heeft ook nog zelfgeteeld spul (niet door hem) en doordat dat in de buitenlucht groeit ofzo ruikt dat amper. Dus daar zit ik niet zo mee...
Het is meer het principe "nodig hebben om gelukkig te zijn" en zijn gezondheid.. Ik wil hem wel langer houden dan een paar jaar eigenlijk Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 19:39

Fairie"]
[quote="assie schreef:
De tips van Fairie vind ik wel erg drastisch, maar als je écht graag wilt dat ie er vanaf gaat...

Dat vond ik eigenlijk eerlijk gezegt ook Scheve mond
Ag, ik ben zelf een beetje drastisch Knipoog

Het is wel zo dat als je er écht van af wil dit de beste mogelijkheid is.
Weet je gelijk zeker of hij het voor je over heeft of niet...
[/quote]

Is dit eerlijk vinden jullie? Zo'n dreigement?
(Zie mijn bericht hierboven). Want volgensmij heeft hij dna net zo goed het volste recht te zeggen "Dan stop jij maar met je pony's".
(En dat doe ik NOOOOOOOIT voor een jongen (voor niemand overigens). Pink & Flies staan op plaats 1!)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:40

Ook mijn vriend doet het wel eens , begin had ik er moeite mee maar het blijft toch zijn keuze. En ik vind niet dat je het kan verbieden het is zijn leven en hij moet zelf bepalen wat goed voor hem is. De liefde word er niet minder om Lachen

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:40

Sommige mensen hebben een blowtje nodig,om goed te kunnen ontspannen..In sommige gevallen is het zelfs op dokters recept te verkrijgen..
Op zich zou ik er zelf niet zo veel op tegen hebben,zolang het niet gebeurd met mij in de buurt,en absoluut niet in huis..

Ik zelf heb een aantal jaar ook wel wat geexperimenteerd met drugs..(van blowen ging ik kotsen,was net zoiets als stomdronken zijn voor mij)Ik moet ook eerlijk zeggen,dat ik er niet echt op tegen ben,hoewel ik ook niet zou staan te springen als mijn vriend het deed..

Zolang hij zich niet gaat gedragen als een 'verslaafde' maar zich blijft houden als een lief en behulpzaam mens zou ik er niet zo'n probleem van maken...
Jij neemt een wijntje,hij een blowtje.. Tong uitsteken
Maar stel wel duidelijke grenzen..Bv,niet als jij er bent,niet in huis,etc...

Succes hoor!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:41

Dan zou ik het zo laten rusten. Je hebt er inderdaad zelf voor gekozen en ik kan me indenken dat hij ook wel last kan hebben van jouw hobby.
Ieder last van de ander zijn hobby...

Ik denk dat dat als ik jou was hier een einde aan gemaakt had... ik weet niet waarom. Je zegt dat je met hem verder wilt... dadelijk kinderen... en dan? Die hebben een blowende vader. Joepie... daar kijk je vast ook niet naar uit.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:42

Dreigementen e.d. helpen niet.

Mijn vriend blowt ook.
Dat ik hem leerde kennen was hij net begonnen ermee (weer, had al eerder geblowt maar is een poos gestopt geweest).
Nu probeert hij te stoppen maar dat is gewoon heel moeilijk.
En doordat hij mij niet wil terleurstellen probeert hij het dan soms nog te verbergen ook.

Mijn ex blowde ook, veel, niet werken e.d. en daar heb ik een beetje een nare bijsmaak aan over gehouden.

Mijn vriend weet dat en is bang dat ik ga vergelijken, onderbewust vergelijk ik ook.
Hij is alleen wel heel anders dan mijn ex, verwaarloost mij niet, sluit zich niet helemaal af, gaat met plezier naar zijn werk, heeft gewoon een vaste baan en helpt uit zichzelf mee in het huishouden en is ook nog eens lief voor me Knipoog
Allemaal dingen die mijn ex niet echt had, die was enkel bezig met blowen, hangen met vrienden en nix doen.

Ik weet alleen wel dat mijn vriend met een reden blowt, om een stukje realiteit aan te kunnen imo.
Hij is heel gevoelig van aard, een stukje onzekerheid, stukje faalangst.
Dan maakt blowen het toch een stuk 'makkelijker'.

En ik vind dat erg jammer, want het heeft ook veel negatieve kanten.
Mijn vriend is bijvoorbeeld enorm afgevallen sinds hij weer begonnen is met blowen, is nu zelfs gewoon veelste licht en blijft afvallen (terwijl ik er toch genoeg eten in probeer te stoppen Knipoog ).
Er is kans op psychoses, je wordt er vergeetachtiger van en je staat gewoon niet 'echt' in het leven.

Ik heb zelf ook geblowt in een ver verleden, maar ben er zelf gelukkig nooit verslaafd aan geweest.
Blowen vind ik ok, maar de verslaving niet, zie genoeg jongeren om me heen die gewoon problemen hebben om er af te komen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:43

Pinky_girl"]
[quote="Fairie"][quote="assie schreef:
De tips van Fairie vind ik wel erg drastisch, maar als je écht graag wilt dat ie er vanaf gaat...

Dat vond ik eigenlijk eerlijk gezegt ook Scheve mond
Ag, ik ben zelf een beetje drastisch Knipoog

Het is wel zo dat als je er écht van af wil dit de beste mogelijkheid is.
Weet je gelijk zeker of hij het voor je over heeft of niet...
[/quote]

Is dit eerlijk vinden jullie? Zo'n dreigement?
(Zie mijn bericht hierboven). Want volgensmij heeft hij dna net zo goed het volste recht te zeggen "Dan stop jij maar met je pony's".
(En dat doe ik NOOOOOOOIT voor een jongen (voor niemand overigens). Pink & Flies staan op plaats 1!)
[/quote]
Je hebt het om alles te zeggen zonder dat je een andere daar mee kwetst.
Dan heeft hij ook het recht om je te vertellen dat je je lievertjes maar weg moet doen. Daar heb je dan wel gelijk in.

Maar, wat is nu slechter? Een stel pony's of blowen? Blowen denk ik dan toch.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:43

Nee, dreigement vind ik dus niet eerlijk. Net wat te drastisch. Krijg d'r zo'n raar gevoel bij als je h4et over dreigementen gaat hebben. Dan is je relatie toch niet echt goed (vind ik)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:44

Fairie schreef:
Dan zou ik het zo laten rusten. Je hebt er inderdaad zelf voor gekozen en ik kan me indenken dat hij ook wel last kan hebben van jouw hobby.
Ieder last van de ander zijn hobby...

Ik denk dat dat als ik jou was hier een einde aan gemaakt had... ik weet niet waarom. Je zegt dat je met hem verder wilt... dadelijk kinderen... en dan? Die hebben een blowende vader. Joepie... daar kijk je vast ook niet naar uit.



Mijn vader was vroeger hippie en heeft ook wel eens geblowed, en genoeg andere ouders hebben wel vaker dan eens geblowed, toch is dat weer over gegaan toen er een burgerlijk leventje in het spel kwam.
Dat hoeft dus niet...

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:45

KellyenXena schreef:
Sommige mensen hebben een blowtje nodig,om goed te kunnen ontspannen

Loop een natuurvoedings winkel in en de winkelbediende heeft zo een lijstje natuurlijke niet schadelijke kalmerende druppeltjes voor je liggen...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:48

Llewella"]
[quote="Fairie schreef:
Dan zou ik het zo laten rusten. Je hebt er inderdaad zelf voor gekozen en ik kan me indenken dat hij ook wel last kan hebben van jouw hobby.
Ieder last van de ander zijn hobby...

Ik denk dat dat als ik jou was hier een einde aan gemaakt had... ik weet niet waarom. Je zegt dat je met hem verder wilt... dadelijk kinderen... en dan? Die hebben een blowende vader. Joepie... daar kijk je vast ook niet naar uit.

Mijn vader was vroeger hippie en heeft ook wel eens geblowed, en genoeg andere ouders hebben wel vaker dan eens geblowed, toch is dat weer over gegaan toen er een burgerlijk leventje in het spel kwam.
Dat hoeft dus niet...
[/quote]
Daar heb je gelijk in, het hoeft niet altijd zo uit te pakken als mijn drastische voorbeeld, maar het kan natuurlijk fout gaan.

Bij ons zat een 2 jaar terug een jongen op school waar van de ouders veel drugs gebruikten. Ouders en kinderen blowen heel de dag door.
Met gevolg: die jongen moest naar een afkick centrum en mocht niet meer bij zijn ouders thuis wonen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Charaz

Berichten: 24256
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:48

Pinky_girl schreef:
Newforestlover: Rustig, het is maar blowen Haha! Hij gebruikt apsolute geen harddrugs. Hier wil hij ook apsolute niet aan beginnen (zijn woorden).


de mensen die aan de hard drugs beginnen zijn ook met een blowtje begonnen, maar het is goed dat hij daar absoluut niet aan wil beginnen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:50

newforestlover"]
[quote="Pinky_girl schreef:
Newforestlover: Rustig, het is maar blowen Haha! Hij gebruikt apsolute geen harddrugs. Hier wil hij ook apsolute niet aan beginnen (zijn woorden).

de mensen die aan de hard drugs beginnen zijn ook met een blowtje begonnen, maar het is goed dat hij daar absoluut niet aan wil beginnen
[/quote]
Kan ik me iets bij indenken hoor. Je wilt na een tijd toch wel weer eens iets nieuws proberen omdat je uitgekeken bent op het huidige.

Flauw voorbeeld:
De GSM!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:52

Fairie"]
[quote="KellyenXena schreef:
Sommige mensen hebben een blowtje nodig,om goed te kunnen ontspannen

Loop een natuurvoedings winkel in en de winkelbediende heeft zo een lijstje natuurlijke niet schadelijke kalmerende druppeltjes voor je liggen...
[/quote]

Ieder op zijn eigen manier...Ik heb er gelukkig geen 'hulp'bij nodig..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 19:54

Fairie:
Ik heb het er niet voorover om voor zoiets een goede relatie te stoppen. Ik heb er namelijk weinig last van. Ik sta er niet op te spingen dta hij het doet maar hij staat vast ook niet te springen dat ik iedere dag naar mijn pony's ga en er complete dagen mee bezig ben.

Over kinderen hebben we het idd al gehad. Hij zegt dattie niet thuis zal roken en dat het kind er niets van hoeft te weten. En opzich is dat best te realiseren. Het is voor hem lastig maar dat is verder niet mijn probleem. Mijn kind zal iig niet in huis leven met een blowende vader, dat is zeker en dat weet hij ook.

Citaat:
Ik weet alleen wel dat mijn vriend met een reden blowt, om een stukje realiteit aan te kunnen imo.
Hij is heel gevoelig van aard, een stukje onzekerheid, stukje faalangst.
Dan maakt blowen het toch een stuk 'makkelijker'.

Dit is precies Dennis... (Al komt hij erg bikkel over voor mensen die hem niet door en door kennen....).

Hij verwaarloosd mij overigens apsolute niet. Een luie donder is hij ook niet. Hij weet heel goed dat hij moet werken voor zn huisje enz. En ik kan ook niet echt zeggen dat de rest eronder lijdt. Hij doet het echt op 'afgesproken tijden' en kan er voor de rest ook prima vanaf blijven.

Fairie: Qua gezondheid zal blowen slechter zijn ja, maar als je het gooit op 'last ervan' staat hij veel sterker...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, JudithDario, YandexBot en 21 bezoekers