mijn haflinger probeert mij te trappen-->

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

mijn haflinger probeert mij te trappen-->

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 17:20

Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe haflinger ik heb zondag mijn haflinger haar hoeven uigekrabt en dat ging prima, wel hield mijn vriend haar vast.
Nu probeer ik het elke dag alleen trekt ze bij haar voorbenen onwijs hard haar benen weg en die kan je gewoon niet vast houden, de voorbenen zijn het probleem nog niet zo.
Maar bij de achterbenen als ik die probeer te pakken trapt ze naar achteren of naar de zijkant, en na een paar keer proberen stop ik maar omdat ik geen zin heb om een trap in mijn gezicht of ergens anders te krijgen.

Kunenn jullie mij misschien helpen met dit probleem of hebben jullie tips?



Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:26

heel rustig doen iig!!
En je kan ook af en toe gewoon haar voetje optillen, 2 sec, vasthouden, en dan weer loslaten, verder nog niet uitkrabben!!
dan snapt ze vanzelf dat er niks engs gebeurt!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:29

een paard schopt niet zomaar naar je he, probeer te oorzaak te vinden,
misschien heeft ze wel wat meegemaakt met haar achterhand waardoor ze dar supergevoelig is,
mijn paardje heeft als veulen in het draad gelegen en daar moet ik ook goed opletten met hoeven uitkrabben, dr benen zijn echt heel gevoelig

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:43

Is de hoefsmid al eens geweest? Hij heeft meestal praktische tips hierover.(ze doen niets anders de hele dag)

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:43

Bij de haflinger van mijn vriendin hebben we eerst de voeten met een sjaal opgetild totdat hij niet meer schopte. Klinkt misschien wel link, maar wat beters konden we niet verzinnen.Sjaal tussen de benen door laten zakken tot de kogel iets strak trekken en voet zeggen tot hij hem op tilt, als hij niet meteen reageerd gewoon wat harder trekken. Maar er geen knoop oid in maken hoor! Maar dat snap je zelf ook. Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:22

Guus heeft dit ook nog eens een periode gedaan, waarom weet ik nog niet. Ik heb hem eenmaal goed op zijn kl*te gegeven hiervoor en daarna heeft hij het nooit meer gedaan.

Mijn buurmeisje heeft sinds kort een Fries die hetzelfde flikt Boos! Ook eenmaal goed op de flikker gegeven en doet het ook niet meer

Ze proberen je uit op alle fronten.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:32

Par *haflinger* deedft het in het begin ook weleens.
Eerst idd alles bekeken, nergens pijn aan, hoefsmid laten kijken, rustig aan gedaan.

Maar ze bleef dit doen, ondanks ons geduld en dat haar hoefjes helemaal in orde waren.

Toen was ik het op een dag helemaal zat, heb haar onwijs op der kl*te gegeven, een flinke mep tegen haar kont en daar kwam braaf het voetje omhoog, zonder trekken, uithalen of naschoppen.

Dus als je alles in orde is *en dan zeker weten* helpt een keer boos worden ook errug goed. *al is het best wel moeilijk als je net een nieuw paardje hebt Haha! *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Duhelo

Berichten: 28504
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:36

ga mee met sily, als er niks lichamelijk es kan een knietje in haar buik es wonderen doen (wel zorgen dat ze niet drachtig is, en zo dat ze het wl voelen, maar ook niet verrot schoppen Haha!)
grtz kim

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:00

Ik ben niet voor het slaan. Maar denk wel dat het uit proberen is. Het paard vind het niet fijn om zijn been op te tillen. En als hij dat kan voorkomen dan zou hij dat doen. Maar dat hij alleen als hij denkt dat er kans op is. Dat hij niet meer zijn been op hoeft te tillen.

Ik zou dus zeggen. Laat hem gewoon zijn been optillen. Als je voelt dat hij zich af gaat zetten. Zet je even een grote kil op. En ga daarna gewoon weer rustig verder. Probeer in geen geval zijn hoef los te laten. Pas als jij zijn voet neer zet of los laat mag hij zijn hoef neer zetten.

Hij zou dus leren dat als hij begint tegen te stribbelen een reactie krijgt door jouw schreeuw. Reageerd hij daar niet op. Even vlink zijn been opzij trekken. EN dan weer los. Hij leert daarbij ook dat het alleen maar lastiger word als hij begint tegen te stribbelen. ALs hij dit verwerkt heeft. Zou je geen problemen er meer bij hebben.

Niet opgeven. Rustig door gaan. Als hij eenmaal weet dat je snel opgeeft. Dan gaat hij dit op verschillende manieren gebruik van maken.

Een paard stribbeld niet tegen. Als hij niet denkt het voor elkaar te kunnen krijgen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:24

Praten praten en nog eens praten. Niet schelden. Gewoon zeggen "wat ben je braaaaf" of "goedzoooo".

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:48

Trap eens terug Extreme duivel

Voorbeen gewoon vast blijven houden, wat ze ook doen.
Gewoon stevig vasthouden bij de kootholte daar. Op de hoef zelf heb je minder grip.
Je kunt ook eventueel de vetlok vastpakken.
Als de hoef toch los is gekomen door z'n getrek pak je hem gewoon weer op.
Schoon of niet. Pas als jij het zegt wordt het voetje neergezet Lachen

De achterbenen kun je gewoon oppakken, haar streng toespreken, knie erachter zetten en als ze trapt krijgt ze een klap (kunnen ze wel hebben op die dikke reet) en als ze terug trek waarschuw je haar en duw je haar been met je knie weer naar achter.

Mijn haf tilde in het begin oom haar voetjes niet op.
Zij dacht daarmee een dominantie spelletje te spelen.

Vaak helpt het ook als je er met een borstel op tikt.
Dan tillen ze "van schrik" hun been op.

Heel veel succes! OK dan!
Laat je even horen hoe het af is gelopen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:52

Het kan ook gewoon zijn dat ze het niet kent. Je hoeft niet meteen te denken dat je paard slechte bedoelingen heeft! Kyra had het ook, na een paar dagen was het over. Elke dag even haar hoefjes oppakken, eerst 2 sec, en dan steeds langer. Dan lukt het vanzelf wel. Succes!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:05

Ik zou eerst eens kijken of ze misschien pijn heeft aan haar benen of hoeven ofzoiets en anders zou ik haar wel eens aanpakken!
als het niets lichaamlijks is test ze je naar mijn mening gewoon uit, en heeft ze dondersgoed door dat als ze trapt jij er mee stopt...

Dag lieve mama...

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:16

nooit opgeven op het moment zelf. Zorg altijd dat je dan pas stopt wanneer je Haf (als is het maar 2 sec.) zijn achterbeen heeft aangegeven. Je hoeft dan niet te krabben maar zorg er wel voor dat de laatste handeling voldoet aan jouw commando. Wat tevens wel wil helpen bij de achterbenen......pak haar staart als hulpmiddel...en hou daarmee het achterbeen onder haar lijf....dan schopt ze echt niet meer zo hard hoor als ze dat eenmaal doorheeft. Verder.....trekt benen niet te hoog op en kantel de hoef niet te ver naar omhoog want dat doet zeer en is misschien ook wel een reden waarom ze schopt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:20

Ik ben van mening dat een pony, ook al kent hij het niet, ook al heeft ie pijn, ook al is hij bang, NOOIT naar mensen mag trappen.
Ik kies voor de snelste manier om het af te leren > trappen ze mij, kunnen ze er 5 terug verwachten.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 11:24

Gisteren is dus iemand gekomen van de verzekering, want die kwam haar voor de verzekering keuren.
Die zei dat ze met haar linker achterbeen veel korter loopt en dat ik er maar even door een dierenarts naar moest laten kijken.
ik heb de dierenarts gebeld en die kotm vrijdag om 1 uur langs om te kijken naar haar been.
Misschien dat het daar aan lag dat ze trapte misschien heeft ze last van haar achterbeen.
Maar ik laat jullie hierna wel weten wat er was en hoe het gegaan is, okey?

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:19

Sjuimpje schreef:
Ik ben van mening dat een pony, ook al kent hij het niet, ook al heeft ie pijn, ook al is hij bang, NOOIT naar mensen mag trappen.
Ik kies voor de snelste manier om het af te leren > trappen ze mij, kunnen ze er 5 terug verwachten.


Inderdaad, mijn zusje was de achterhoeven van mijn merrie aan het uitkrabben en ze begint te drammen en trapt zo mijn zusje
0.05 seconden later had ze een dikke schop onder de kont.
Heeft niet weer getrapt.

NH heet dat toch, spreek de paardentaal Schijnheilig

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:30

Sjuimpje schreef:
Ik ben van mening dat een pony, ook al kent hij het niet, ook al heeft ie pijn, ook al is hij bang, NOOIT naar mensen mag trappen.
Ik kies voor de snelste manier om het af te leren > trappen ze mij, kunnen ze er 5 terug verwachten.


Inderdaad! Er wordt niet gericht naar mij geschopt, gebeten of over me heen gelopen, ongeacht de oorzaak.
Beetje spartelen kan best eens, dat probeer je natuurlijk wel op te lossen, maar zodra mijn persoonlijk veiligheid in het geding komt, dan grijp ik echt in en grof ook als het moet, is zo'n beest nou helemaal belazerd!

Nulla tenaci invia est via

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:32

Sjuimpje schreef:
Ik ben van mening dat een pony, ook al kent hij het niet, ook al heeft ie pijn, ook al is hij bang, NOOIT naar mensen mag trappen.
Ik kies voor de snelste manier om het af te leren > trappen ze mij, kunnen ze er 5 terug verwachten.


Ja, ik vond iedereen hier al zo zachtaardig,
.... braaf en goed zo.....?
Een flinke oplawaai kan hij krijgen als hij mij zou proberen te trappen.
Kijk, een paard dat het nog niet kent, en onwennig zijn achterbeen heen en weer beweegd...dat is wat anders, dan is het een kwestie van op de gemak stellen. Maar achteruit trappen en naar de zijkant... , niet bij mij....

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:23

Ze moet eerst maar eens leren dat je d'r overal mag aanraken, probeer een wat NH met haar een join-up (als je weet wat het is) doet vaak wonderen.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:33

gewoon een paar rotschoppen terug geven...... als jij door een klasgenoot geslagen word dan laat je dat toch ook niet gebeuren....

Ik snap dat niet he.... mensen laten zich niet slaan door andere mensen maar wel door hun paarden........

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:44

Lopen wij of vier benen?
Hebben wij vijanden??
Paard is niet het zelfde als een mens!!! Boos!
Laatst bijgewerkt door Alice op 05-11-03 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:45

Alice schreef:
Eet een paard het zelfde als wij?
Lopen wij of vier benen?
Hebben wij natuurlijke vijanden??

Paard is niet het zelfde als een mens!!!



hahahahahahahahahahahahahahaaaaaa

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:23

Om het verschil nog groter te maken. De mens is een voor het paard een jacht dier. En het paard de prooi dier.
Het paard vlucht voor angst. Als het zich verzet. Dan heeft hij daar echt een reden voor.

Mischien dat hij er last van heeft. Of hij wil weten wie de baas is. Er zijn maar weinig paarden die echt om te raken schoppen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:25

als een paard vriendelijk is naar mij ben ik vriendelijk naar het paard....... naar mij trappen is een trap terug krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers