een zeer geslaagd Ruiterbewijs weekend!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

een zeer geslaagd Ruiterbewijs weekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 21:45

Jeuj ik heb de eer als eerste veralg uit te brengen van onze spectaculaire RB weekend!

Nou natuurlijk was t super gezellig en bleken ik en Pauline al in de zelfde trein te zitten vanuit Amersfoort.. Aangekomen in Zwolle even bellen met mekaar; "Ja, waar ben jij nu?" Etc.. Tot het "volgens mij sta ik nu recht tegen over je!".
De NS bleek even een vertraging te hebben, waardoor wij onze aansluiting misten en na te horen te hebben gekregen dat er nog ene Marleen op Zwolle moest staan, hebben we aan elk meisje dat alleen was met veel tassen gevraagd of t Marleen was,maar nee, geen Marleen.. Haha!

Na een klein half uurtje konden we eindelijk richting Heino! Nog een paar minuutjes later aangekomen en werden we opgehaald door mensen van de stal. EN.. ook Marleen!

Eenmaal aangekomen konden we onze tassen droppen in de kamers en een paard uitzoeken. Pauline kwam op (Julius) Ceasar terecht, alisa Sjees Haha! Sloom paard, echt voor de beginners, maar Pauline vond m in t begin geweldig! "mooi ik zit op een braaf paard dat geen stap verkeerd zet!" Maar later werd dat toch iets meer: "Jeetje ik heb nog nooit zo hard moeten werken!!"
Ik wilde eerste op brave Samson maar die bleek al bezet, dus kwam ik terecht op Saronno. Nog nooit op gereden en t viel me ook echt nogal tegen. Paard liep alle kantzen op die ik absoluut niet wilde en draf, Wat is dat??? Volgende dag nog eens rijden, twee uur dit keer. En nog steeds komt draf niet in ons vocabulair voor.. Dus ik al balen, maar sietske (van stal) stapte er even op en deed even voor hoe t nou eigelijk moest! Haha! Daarna ging t al beter en hadden we de draf echt ontdekt!
Annemieke (anneomie) kwam terecht op Milano, de moeder van mijn grote vriendin Verona die helaas verkocht is.. Moddervet (heeft een jaar in drenthe gestaan met een blessure) en ook wel bekend als echte pismerrie! Even wennen natuurlijk, van slanke kleine arab, naar een grote dikke merrie! Maar ook onze Annemieke sloeg zich er doorheen!

Na die twee uur gereden te hebben, de verkeersroute nog even per auto een stuk of 3 keer door "gedraafd" (kruispunt; ho stap, halthouden, handuitsteken en drrrrrrraf!!) en 's ochtends een 3 uur durende theorieles gehad te hebben, waren we wat moe en hebben nog even wat geleerd (Pauline is een echte schooljuf; "waarom?") zijn we naar ons "warme" bedje gegaan.. Maar slapen kon je nog wel even vergeten, want daar was t veel te gezellig voor! Uiteindelijk zal t zo rond half 2 zijn geweest om de volgende ochtend op 7 uur weer bruut gewekt te worden door 3 kleine meisjes...

Nou de dag van t examen is aangebroken!! Spannend!! Onze juf pauline kan t niet laten nog even wat door te nemen, tot grote ergenis van mij en Annemieke doordat wij daardoor nóg zenuwachtiger werden!
Na t ontbijt de paarden alvast poetsen om straks gelijk te kunnen zadelen.

Eerst het theorie examen, op van de zenuwen konden we eindelijk beginnen. Bladzijde 1: goh, valt best mee, bladzijde 2, sjonge is dit t nou? Bladzijde 3, ohoh die weet ik niet zeker, die niet en die niet, etc...
Maar, we zijn alle3 geslaagd voor de theorie!

Nu t praktijk examen nog! Gister al uitgebreid geofend allemaal en dat ging allemaal goed! We begonnen met wat los draven kriskras door t weiland. Daarna allemaal verzamelen op een lange lijn om t opstijgen,afstijgen en t begeleiden van t paard te tonen.. En met mijn stomme kop was ik vergeten mijn beugels op te steken. Achter de examinatrice stonde onze twee begeleiders te gebaren naar mij.. "Huh?? waar hebben ze t over??? wat is er nou??" Maar uiteindelijk viel t muntje!!

Volgende onderdeel: door een smalle doorgang: 2 hindernissen naast elkaar met dekens over de balken. De eerste keer liep meneer er gewoon dwars doorheen, terwijl t de bedoeling was dat je halt hield en met je linkerhjand de rechterbalk aanraakte en andersom.

Daarna de sprong denk ik.. Eerst even oefenen over een kruisje, maar t liep allemaal wat uit door de meisjes die van hun paard vielen, lang de hindernis gingen of simpelweg het paard niet eens in draf zette..
Maar bij ons ging t allemaal wel ok.

Ow tussendoor nog een onderdeel doorzitten zonder beugels en 1 hand. Allemaal op de volte om vervolgens in draf met 1 hand van hand te veranderen dmv een kleine volte naar buiten.

En laatste onderdeel was de individuele galop. Allemaal op de volte in een hoek van t land en 1 voor 1 weggaloperen van groep, eerste lange zijde versnellen, terugnemen voor het eind van t land, volte om de examinatrice en langs t hek terug en op tijd terug nemen naar de stap. Bij ons ging t goed, maar bij vele anderen was dit een erg moeilijk onderdeel waar er nogal wat op zijn gezakt!
1 van die meisjes begon alvast met de volte toen ze net voorbij de groep was en herhaalde dit ritueel steeds een paar meter verder tot ze eindelijk bij die vrouw was..

Nou gelukkig waren wij 3en door voor de (per auto goed geoefende!! Haha! ) verkeersproef en ook hier geen problemen..

Dus wij zijn alle3 geslaagd!! Feliciteer ons maar! En zoals veel mensen denken: het is niet zo makkelijk.. Het viel ons bitter tegen! Je haalt t niet meer zomaar en je moet echt wel een beetje fatsoenlijk kunnen rijden! Scheve mond

Foto's volgen nog! Cheese!

Onderschriftloos :Y)


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:01

[VvdD] Boktbabes veroveren Heino! Schijnheilig

Nou ik ben echt met je eens dat het pittig is, viel echt tegen. Waarom? Omdat ik andere verhalen had gehoord Haha!

Het was wel bijzonder gezellig, volgend jaar dit weekend houden wij een veluwetrail hebben we bedacht.
En: een sloom paard? Het is maar wat je er zelf van maakt Hij zat als een stoel, moest hem alleen wat helpen bij de sprone (lees: eroverheen dragen Schijnheilig ) maar het was echt een schatje. Om hem wat op t beuren noem ik hem dus Julius Ceaser, ik hoopte dat die naam hem wat pit zou geven Lachen

Wel lachen dat iemand dat paard afkraakte er zelf niks van bakte, hahaha. De insiders pb ik de naam wel Knipoog

Kwamen erachter dat er nog een bokker was : Joke G Haha, dat wist ik neit.

Ik ben echt heeeeeeel trots op ons, goed zo dames Cool

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:16

Het was inderdaad een supergezellig en leerzaam weekend Haha! Schijnheilig Waarom Verward *LOL* Het was gewoon helemaal top en de beloning voor ons harde ploeteren en het zitten op harde zadels (he Pauline *LOL* ) de beloning was dat we alle drie ons ruiterbewijs hebben gehaald! Wat heb ik gelachen met zijn vieren in mijn autootje.. we waren net 4 pennymeisjes *LOL* *arm omhoog* stap.. halt.. links, rechts kijken... geen auto's drrrrraf.. vervolgens zat de arm van Supersmurf tussen mijn raampje... ze was net de richting aan het aangeven en ik dacht ik doe het raampje maar weer dicht Schijnheilig Tong uitsteken

Het ruiterbewijs halen is echt niet meer wat het is geweest Ik vond het ook behoorlijk pittig en ook erg intensief... Ik was echt helemaal gesloopt toen we klaar waren maar oh wat waren we trots en blij toen we hoorden dat we alle 3 geslaagd waren Het was echt jammer voor de afvallers maar helaas hadden ze hun paard niet volledig onder controle en een paar meisjes zijn er ook behoorlijk hard afgevallen Scheve mond

Het moeilijkste onderdeel was het weggaloperen uit de groep en dan een volte om de examinatrice heen.... die maar liep te roepen.. langzamer langzamer wat ze vervolgens de rest van de dag tegen iedereen bleef zeggen... langzamer Scheve mond ze was ook behoorlijk streng Scheve mond na de volte om haar heen moest je een stukje doorgaloperen en vervolgens voor een bepaald punt moest je paard terug in stap zijn.

Ik heb ook even mijn volle gewicht in de strijd moeten gooien omdat de paarden natuurlijk het liefst keihard terug naar de groep galoperen die zo'n 150 m verderop in de volte reden.. Op dit onderdeel zijn de meesten gezakt waaronder ook 2 van mijn groep waar we het helemaal niet van hadden verwacht omdat alles super ging en ook het oefenen de dag daarvoor, helaas met het examen ging het verkeerd, echt heel sneu.

Volgend jaar de veluwetrail Verward Haha!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 10:49

jeeeeuj nog maar een jaartje!! Knipoog

en die muts van een examinatrice; zal die nu dromen van alle paarden die 'te hard'om haar heen galoppeerden? Haha!

Onderschriftloos :Y)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:40

Jaa, maar die veluwetrail wel met mijn eigen zadel Haha!
Ik heb echt zo gelachen toen ik Marcel van ons dorpsverkennenavontuur vertelde, hij snapte er echt helemaal niks van Verward Kan ik ook niks aan doen hoor.

Wat is belastingskreupel? Hoe zie je dat?

EN bewegingskreupel?


WAAROM?!


hahahahahahaha

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:46

Haha je hebt je onderschrift ook maar meteen aangepast zie ik Haha! Waarom Verward *effe checken* Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:55

Idd ja, huhuhuh.

Jouwes even aanpassen: Het grootste geluk op aard ligt op de rug van een pismerriepaard Lovers

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:58

SuperSmurf schreef:
en die muts van een examinatrice; zal die nu dromen van alle paarden die 'te hard'om haar heen galoppeerden? Haha!


Te hard??? Naaahhh niks van gemerkt! Schijnheilig

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:40

Gelukkig heb ik voor haar het evenwicht gebracht door te zacht te gaan Lachen En mooi dat mijn paardje dus uitgleed Verward

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:43

Pauline schreef:
Gelukkig heb ik voor haar het evenwicht gebracht door te zacht te gaan Lachen En mooi dat mijn paardje dus uitgleed Verward


Is dat zo? Dat heb ik helemaal niet gezien joh! Waar begon hij dan te glibberen?

Ennuh ik vond dat je hem mooi voorwaarts kreeg op een gegeven moment hoor! En inderdaad vulde die twee elkaar mooi aan. *LOL*

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 15:01

ach gozzie, begon je te glibberen??

Mja, ik heb jullie acties even gecompenseerd door gewoon lekker te hard te gaan..

Op zich wel wat vreemd dat er op dit topic, terwijl er toch wel gauw 100 mensen online zijn er niemand reageert? Verward
We zijn zeker niet zo intressant, Lekker belangrijk (aldus een vrij irritant persoon, genaamd M......)

Onderschriftloos :Y)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:05

Pauline schreef:
Idd ja, huhuhuh.

Jouwes even aanpassen: Het grootste geluk op aard ligt op de rug van een pismerriepaard Lovers


*LOL* Ja dit weekend wel *LOL*

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:06

SuperSmurf schreef:
Lekker belangrijk (aldus een vrij irritant persoon, genaamd M......)


En het eindigt op ..een Verward Haha!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:03

Neehee, op arleen Schijnheilig
O wat een d**s was dat, haha. Met een mega-foon.
Tja ik ging er niet echt onderuit, maar toen ik ed volte in galop inzette gleed hij weg. Riep ze meteen: "doorgaan, doorgaan" En dat deed ik.


Nee, wij zijn echt te geinig onderling, vrees ik.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:00

het was wel gezellig dus.... Clown
en nog gefeliciteerd alle 3! OK dan!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:15

Gefeliciteerd!!! Echt jammer dat ik niet meekon. Ik zou zondag weggaan, ging alleen op het laatste moment niet door. Dus had achteraf wel meegekund.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 23:08

ow balen dyonne! Was dat niet iets met een wedstrijd of zo? Of heb ik t nu helemaal mis? Verward

Onderschriftloos :Y)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:33

zilverster schreef:
het was wel gezellig dus.... Clown
en nog gefeliciteerd alle 3! OK dan!

Thanx, overigens: 4 helden SuperSmurf, AnneOmi, JokeG en ik.

En gezellig was het zeker Tong uitsteken

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:47

Pauline"]
[quote="zilverster schreef:
het was wel gezellig dus.... Clown
en nog gefeliciteerd alle 3! OK dan!

Thanx, overigens: 4 helden SuperSmurf, AnneOmi, JokeG en ik.

En gezellig was het zeker Tong uitsteken
[/quote]

Ja gezellig was het zeker Clown

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:25

4 dan Clown

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:22

Goed zo Haha!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:25

Ik kan wel een braaf pennymeisje zijn Schijnheilig

*edit: typfout

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 22:08

haha, kan dat wel?? Zijn pennymeisjes niet per definitie "penny" (oftewel irritant? Haha!)

enne.. *schop!*

Onderschriftloos :Y)

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:57

SuperSmurf schreef:
haha, kan dat wel?? Zijn pennymeisjes niet per definitie "penny" (oftewel irritant? Haha!)

enne.. *schop!*


Volgens AnnaBabs ben ik een poooniemeisje Zij zijn groot en ik is klein!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:04

heej gefeliciteerd!
de volgende lading bokkers gaat in april Haha!

En waar blijven de foto's?

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 11 bezoekers