Last van een droge huid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Last van een droge huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 13:20

Het wordt weer winter hoor

Ik heb het hele jaar door last van allergieën en ecxeem (op mijn handen).
Maar rond deze tijd van het jaar krijg ik gewoon ontzettende last van mijn gezicht. Vorig jaar heb ik er voor het eerst last van gehad, maar dat was toch anders dan nu.

Vorig jaar om deze tijd van het jaar, kreeg ik gewoon een hele schilverige gevoelige huid (vooral in m'n gezicht). Ben ermee naar de HA geweest, maar die wist ook niet precies wat het was, en ik heb hormoonzalf en een vette zalf meegekregen. Hormoonzalf hielp niet echt, en ik houd er ook niet zo van om die veel te gebruiken. Dus heb het goed vet gehouden en het is langzaam aan weer over gegaan.

Nu heb ik, vooral 's ochtends, een hele droge huid, soms wat schilfertjes maar meestal alleen ruw.
Ik heb er de laatste dagen 's ochtends en 's avonds een vette creme opgesmeerd, maar het helpt niet. Bovendien gaat mijn gezicht vreselijk branden als ik er wat opsmeer. Het is het gevoeligst net onder mijn ogen, en rond de onderkant van m'n neus, en bovenkant van mijn mond.

Heeft iemand hier ook last van, of enig idee wat het kan zijn? Of wat ik er aan kan doen?
Denk zelf dat het gewoon komt door de kou, en de droge lucht in huis nu de verwarming weer aangaat enzo. Maar ik vindt het vreemd dat het zo gaat branden als ik er iets opsmeer.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:22

Het lijkt inderdaad alsof het door de kou komt...

Net als droge lippen, helpt het niet als je er Vaseline opsmeert?

Het leven is een gebakje!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:02

ik heb het ook! op mn bovenarmen mn benen maar ik spray er elke dag bodycocoon van garnier op..is hydraterend oid Tong uitsteken
het is al een stuk minder! Lachen

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:04

Opkomend exceem. Naar de dermatoloog jij, waarschijnlijk krijg je dan een antibioticum en zalf voor je exceem. Klinkt mij helemaal bekend namelijk wat jij omschrijft. Heb jij het op alle gedeeltes van je gezicht waar je huid dun is? Dus oogleden, rond je neus etc?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:11

Ik heb er vroeger ook altijd vreselijk last van gehad. Maar eigenlijk sinds afgelopen jaar heb ik er haast geen last meer van gehad. Wat ik verder veranderd heb het afgelopen jaar is dat ik een zonnebank gekocht heb. Daar ga ik in de wintermaanden 1x in de week/2 weken onder. En verder regelmatig een bad nemen met babyolie erin. Nu is mijn huid niet zo droog meer, en de zonnebank voorkomt dat mijn eczeem op komt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:25

Ik heb het ook altijd `s winters... van die droge rode plekjes op mijn benen en armen. Doet geen zeer dus ik smeer het gewoon goed vet in en ze verdwijnen vanzelf weer.

Op mijn gezicht smeer ik `s avonds gewoon mijn hele gezicht wit van de nivea Tong uitsteken Anders is het net alsof ik schurft heb met al die schilfers en vlekjes.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:26

flair schreef:
Ik heb het ook altijd `s winters... van die droge rode plekjes op mijn benen en armen. Doet geen zeer dus ik smeer het gewoon goed vet in en ze verdwijnen vanzelf weer.

Op mijn gezicht smeer ik `s avonds gewoon mijn hele gezicht wit van de nivea Tong uitsteken Anders is het net alsof ik schurft heb met al die schilfers en vlekjes.


Dat heb je toch ook? Bloos!

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:27

Shhht, verraad me nou niet.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:29

Vooral mijn lippen zijn dan zo droog en schraal, dan blijf je smeren met labello. (is trouwens erg verslaven Haha! )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:32

flair schreef:
Shhht, verraad me nou niet.


Ikke een hotdog en jij schurft, is wel een goeie gelijkmaker! Tong uitsteken

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:35

Je paard een hotdog... jij bent de mayonaise.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:38

flair schreef:
Je paard een hotdog... jij bent de mayonaise.


Dan ben jij de schurft en je paard de vos....

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:39

Een schurft met vos... of een vos met schurft. Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:40

*grinnik*

Tja, het is maar hoe je het wilt zien!

Toos paardloos

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:56

Heb ik ook de laatste jaren. Zodra het een beetje koud begint te worden, dan begint mijn huid te klagen. Droge huid in mijn gezicht, mijn buik, rug, benen. En het is nog pijnlijk ook.
Ik gebruik nu veel vitamines, op aanraden van een vriendin. Daar ben ik net mee begonnen, dus ik weet nog niet of het echt werkt.
Ik heb verder alle smeerseltjes en olien al geprobeerd, maar geen resultaat (ja, twee dagen, en dan weer van voren af aan). Er werd me ook aangeraden mijn gezicht niet meer dan eens per dag met tonic of zeep schoon te maken, maar 's ochtends gewoon koud water te gebruiken, en droogdeppen, niet vegen. Ook proberen niet te heet te douchen en vooral ook weer droog te deppen. Er werd me zelfs gezegd om de dag te douchen, en dan de andere dag met een washandje aan de slag te gaan, maar dat vond ik niet zo frisjes!

Ik weet dus, denk ik, wel hoe je je voelt. Vooral douchen (rug) is bij mij altijd pijnlijk.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:41

Nou ik heb gen eczeem, maar wel een erg droge huid. Althans, dat dacht ik. Tot ik door een visagiste onder handen werd genomen die me vertelde dat ik een vochtarme huid had. Jij msischien ook? Ze hebben daar bij de kruidvat een speciale dag- en nachtcreme voor en die ben ik nu net gaan gebruiken dus ik kan er nog geen oordeel over geven maar het is het proberen waard! Verder smeer ik de rest van mijn lichaam in met bodylotion van Vaseline Intensive Care en dat werkt prima tegen het 'trekken' bij mij...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:58

Sizzy schreef:
Het lijkt inderdaad alsof het door de kou komt...

Niet alleen de kou, ook de vochtige lucht en koude/stevige wind.
Dat heeft waarschijnlijk iedereen in de winter periodes

Voor je lippen: Vaseline (s'nachts lekker dik op doen Knipoog)
Voor je gezicht: Een goede verzorgende dagcréme of babyolie (After Sun van welk merk dan ook wil ook wel eens helpen, daar zitten namelijk vetten in tegen het trekken van de huid, dus ook tegen schraalheid)
Voor je handen: Handschoenen! En s'nachts en overdag een aantal keer insmeren met Vaseline

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 12:55

Dank voor alle reacties!
Roos: Idd, mijn oogleden en rond m'n neus is het het ergste
M'n handen heb ik trouwens ook weer meer last van, maar daar heb ik al jaren last van ecxeem. En waar dat door komt Verward
HA, geeft me steeds weer hormoonzalf, maar daar ben ik eigenlijk ook niet zo blij mee

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:01

Cold Cream van Biodermal helpt goed tegen extreem droge huid. Het is wel duur, maar voedt je huid echt itt vaseline Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:18

Richtje schreef:
HA, geeft me steeds weer hormoonzalf, maar daar ben ik eigenlijk ook niet zo blij mee

Mijn oom is huisarts en die wist mij te melden dat huisartsen altijd die hormoonzalf (toevallig Locoïd?) voorschrijven als het met de huid te maken heeft en ze weten niet wat het is. Ik heb dus ook al 3 van die tubes gebruikt op m'n handen (eczeem)

Voor droge huid gebruik ik 'n hele fijne crème van Roc, Enydrial heet ie. Deze werkt bij mij echt perfect. Gewoon 1 keer per 1 à 2 dagen smeren en je bent weer klaar. Als je het meteen opsmeert na het douchen, heb je weer 'n heel tijdje nergens meer last van.

De tips van Jennygirl heb ik ook gekregen van m'n oom. En die werken ook goed.

Veel sterkte ook iig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:54

In de winter heb ik er ook last van, het komt vooral door de droge lucht geloof ik. Het helpt om water te verdampen in huis, een bakje water op de kachel doet dat al. Verder smeer ik met amandel olie en ik heb nog olie in een spuitbusje zitten van *denk*, lÓreal geloof ik.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:06

Wat heel goed schijnt te helpen (als je in zo'n beauty-mood bent): Yoghurt met wat honing.
Maak dus een papje van wat yoghurt met een aantal eetlepels honing er erdoor heen.
Dit een beetje op smeren en na zo'n 10 minuten afspoelen.


Geen id of het helpt,schijnt van wel....

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:13

Pas op met hormoonzalf op je gezicht.. Bij sommige mensen word de huid dan dunner op die plek en soms ontstaan er witte vlekken die niet meer weg gaan! Ik zou kijken of je een afspraak kan krijgen bij de dermatoloog!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:27

Ik heb ongelooflijk droge handen. Op mijn werk moet ik dan ook nog 2 à 3 dagen per week ongeveer 500 à 1000blz op 2u tijd door mijn handen laten gaan om ze in enveloppen te steken, is ook niet bevorderlijk voor mijn handen.
En vorig jaar voor het eerst winterhanden gehad, ongelooflijk pijnlijk als je ze dan in water moet houden.
De enige handcreme die tot nu toe echt helpt, is de 'herstellende handcreme voor beschadigde en droge handen' van Bodysol.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:27

Ik gebruik zelf nivea als ik een droge huid heb!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, Eefje_Sammy, ellen05, fjord_brucht, fotolijstje, Freyr, IASCrawler, Josien_, Robin_Rikkie, Sabbientje, Selina, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, zonnebloem18 en 247 bezoekers