Groot gezin = asociaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Groot gezin = asociaal?

Ja, dit is aso
20 (25%)
Nee, dit is een persoonlijke keuze!
57 (74%)

Totaal aantal stemmen: 77


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Groot gezin = asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 15:52

Naar aanleiding van het topic: [AM] Groot gezin?


Desiree schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen. Dit land is echt overbevolkt. Te veel mensen zitten elkaar te irriteren in appartementen en kleine huisjes die niet voldoende geisoleerd zijn, en uitwijken naar mogelijkheden met meer ruimte is er niet bij, omdat dat niet bestaat of onbetaalbaar is.

Nederland is gewoon vol. De VVD kwam met een heel goed voorstel om de kinderbijslag bij het 3e kind af te schaffen. Een HEEL goed plan, en een zeer terecht plan. Mensen die willen fokken als konijnen moeten zelf maar flink dokken voor hun "hobby".

{edit Sugarmiss: op verzoek titel verbeterd}
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 04-11-03 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:53

Vind het idee dat mensen zulke gedachtes kunnen hebben veel asocialer!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:53

Ik vind deze stelling nogal zwart wit eerlijk gezegd.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:54

Hij werd ook erg zwart/wit gezegt door aanstichtser Desiree!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:56

saluut schreef:
Hij werd ook erg zwart/wit gezegt door aanstichtser Desiree!


Ik kan me niet herinneren dat ze heeft gezegd dat het hebben van een groot gezin asociaal is.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:57

Maar goed nogmaals:

In nederland wonen op dit moment
16 192 572 inwoners
Daarvan komen er
1 622 602 uit niet westerse landen!
Vorig jaar zijn er 202 083 kinderen geboren. Waarvan er 45 299 van allochtonen.

Van die 45 299 baby'tjes komen er 21 213 uit ouders die afkomstig zijn uit: Marokaanse, Turkse, Surinaamse of Antiliaanse mensen.
21 213 op de 202 083 Geboortes!!!
Die andere 24 086 zijn dus van Europese mensen die in Nederland wonen.

Tuurlijk de bevolking groeit, maar dat hoeven we niet op de allochtonen af te schuiven!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 15:58

Desiree schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen.



ik vertaal dit naar asociaal, zit ik dan fout? Iets wat je niet kunt maken naar andere mensen toe is toch niet sociaal = asociaal
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 04-11-03 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:58

Tessebes"]
[quote="saluut schreef:
Hij werd ook erg zwart/wit gezegt door aanstichtser Desiree!


Ik kan me niet herinneren dat ze heeft gezegd dat het hebben van een groot gezin asociaal is.
[/quote]


Desiree zei:
Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen. Dit land is echt overbevolkt.


Nou alleen het wordt asociaal nam ze niet in de mond.Maar het kwam er wel lichtelijk op neer!
Laatst bijgewerkt door Pino24 op 04-11-03 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:59

mijn menig is dat iedereen zelf mag bepalen hoeveel kinderen hij wil. Ik vind het niet associaal.
van mij mag de kinderbijslag trouwens best afgeschaft worden hoor. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die aan de kinderbijslag denken als ze zwanger proberen te worden (of ben ik dan naief?)
Er zijn in dit land op dit moment volgens mij ook een heleboel mensen die bewust kinderloos willen blijven zodat het gemiddeld gezien vast wel meevalt met die overbevolking.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:00

Pipo schreef:
Vind het idee dat mensen zulke gedachtes kunnen hebben veel asocialer!


Waarom dan? Het is toch ook asociaal dat er zo geen ruimte meer overblijft in nederland? Een beetje rekening houden met je medemens is ook wel goed, je bent niet de enige op de wereld! (was het maar waar Tong uitsteken dan hoefden we dit ook niet te bespreken Clown )
Ik vind dat van die kindebijslag een heel goed plan. Je hebt dan nog steeds de keuze of je veel of weinig kinderen wil, je moet alleen zelf ervoor betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:00

Waarom reageert Desiree niet meer joh???????? Is die google aan het afstruinen om met tegenargumenten te komen t.o.v. de cijfers?

Of uitgelult?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:01

*volcano*"]
[quote="Pipo schreef:
Vind het idee dat mensen zulke gedachtes kunnen hebben veel asocialer!


Waarom dan? Het is toch ook asociaal dat er zo geen ruimte meer overblijft in nederland? Een beetje rekening houden met je medemens is ook wel goed, je bent niet de enige op de wereld! (was het maar waar Tong uitsteken dan hoefden we dit ook niet te bespreken Clown )
Ik vind dat van die kindebijslag een heel goed plan. Je hebt dan nog steeds de keuze of je veel of weinig kinderen wil, je moet alleen zelf ervoor betalen.
[/quote]


Hoe kom je er in godsnaam bij dat je geen ruimte meer hebt in Nederland?

Ik ben laatst nog verdwaalt in de buurt van hilversum met de auto, en ben zowaar toch vrij lang geen huis tegengekomen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 16:01

saluut schreef:
Maar goed nogmaals:

In nederland wonen op dit moment
16 192 572 inwoners
Daarvan komen er
1 622 602 uit niet westerse landen!
Vorig jaar zijn er 202 083 kinderen geboren. Waarvan er 45 299 van allochtonen.

Van die 45 299 baby'tjes komen er 21 213 uit ouders die afkomstig zijn uit: Marokaanse, Turkse, Surinaamse of Antiliaanse mensen.
21 213 op de 202 083 Geboortes!!!
Die andere 24 086 zijn dus van Europese mensen die in Nederland wonen.

Tuurlijk de bevolking groeit, maar dat hoeven we niet op de allochtonen af te schuiven!


Jeetje 202 083 - 45 299 = 156 784 NEDERLANDSE kinderen! whow, daar wordt hard gewerkt! Maar in deze cijfers zijn natuurlijk 'verkeerde' definities voor allochtoon en autochtoon gebruikt, want mensen met een hoofddoek zijn niet nederlands ookal hebben ze wel zo'n paspoort. Ze moeten eerst eindexamen nederlands doen (HIHI welk nivo, dan zakken vrees ik toch nog een boel echte kaaskoppen Haha! )

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:03

ps asociaal is met 1 S! Je bent nl niet as- sociaal maar A- sociaal.. A- staat voor niet. (en niet AS) Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Faline op 04-11-03 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:03

Zolang de belgen nog steeds winnen met de examens op nederlandse taal gebied, vind ik niet dat wij kaaskoppen ons zo druk daarom moeten maken.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 16:05

*volcano* schreef:
ps asociaal is met 1 S! Je bent nl as- sociaal maar A- sociaal.. A- staat voor niet. (en niet AS) Schijnheilig

oeps Bloos! Bloos!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:05

Pipo schreef:


Hoe kom je er in godsnaam bij dat je geen ruimte meer hebt in Nederland?

Ik ben laatst nog verdwaalt in de buurt van hilversum met de auto, en ben zowaar toch vrij lang geen huis tegengekomen.


Nú nog wel ja, maar nederland is overbevolkt en 1 van de dichtst bevolkte landen te wereld, dat is algemeen bekend *zucht*.
Moet je eens omrekenen hoeveel vierkantemeters ruimte een mens in nederland heeft in vergelijking met de US, Canada, of Nieuw Zeeland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:06

Waarom zou dat asociaal zijn? Bij mijn beste vriendin zijn ze thuis met z'n 8en. Het is natuurlijk wel wat drukken dan normaal, maar om het dan asociaal te noemen Het is ook een keuze die je als ouders zijnde zelf maakt, iedereen is toch vrij om te bepalen hoeveel kinderen hij/zij wil?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:06

Mag ik ook even met andere dingen bezig zijn Pipo?

Ik heb ingevuld dat ik het aso vind. Persoonlijke keuzes zijn allemaal leuk en wel, maar ze hebben in deze wel gevolgen voor de hele maatschappij. Natuurgebieden die vernietigd moeten worden omdat er autowegen bij moeten van alle mensen die naar hun werk moeten (en dat gewring op de weg..........pfieuw), en natuurlijk moeten er huizen worden gebouwd, want iedereen heeft een dak boven het hoofd nodig. WEer stukken groen minder.

En verder ben ik het eens met volcano: iedereen moet zelf dokken voor zijn eigen liefhebberij. Heeft niemand dan gemerkt dat mensen steeds intoleranter worden naar elkaar? Ja, enerzijds ligt dat probleem inderdaad bij de opvoeding omdat respect voor anderen niet meer bij wordt gebracht. Maar anderszijds ligt dat ook aan het feit dat als mensen rekening met elkaar houden, dat ze daarvoor een stukje eigen vrijheid op moeten offeren. En mensen zijn daartoe wel deels bereid, maar ik denk dat er over hun grens van bereidheid gegaan wordt. Ze moeten meer vrijheid opofferen dan ze lief is. Want als je met NOG meer mensen moet leven, moet je dus NOG meer rekening houden met anderen en dus NOG meer vrijheid inleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:07

*volcano* schreef:
Nú nog wel ja, maar nederland is overbevolkt en 1 van de dichtst bevolkte landen te wereld, dat is algemeen bekend *zucht*.
Moet je eens omrekenen hoeveel vierkantemeters ruimte een mens in nederland heeft in vergelijking met de US, Canada, of Nieuw Zeeland.


Als ze Nederland zo dicht bevolkt vinden, emigreren ze toch gewoon? Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:08

Yaar schreef:

Als ze Nederland zo dicht bevolkt vinden, emigreren ze toch gewoon? Knipoog

Ik geloof ook dat er juist ook meer emigreren momenteel dan eerst. Redenen: enorme asociale prijzen voor een stukje grond, en ook meer mensen om zich heen dan ze lief is. er zijn zowel allochtonen als autochtonen die emigreren.

Maar heel simpel ligt dat niet natuurlijk. Want niet alle landen zitten te wachten op immigranten, ze zijn niet allemaal zoals in Nederland he. Dus waar moet je heen?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 04-11-03 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:10

Ps, de reden dat ik tegen al dat 'fokken' ben is omdat er nog genoeg kinderen zonder ouders zitten, ik vind dat we die eerst maar eens met zn allen een goeie toekomst moeten geven ipv alleen maar aan onzelf te denken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:10

hoezo het groenst van de wereld? ik dacht dat dat het amazonegebied was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:12

Desiree"]
[quote="Yaar schreef:

Als ze Nederland zo dicht bevolkt vinden, emigreren ze toch gewoon? Knipoog

Maar heel simpel ligt dat niet natuurlijk. Want niet alle landen zitten te wachten op immigranten, ze zijn niet allemaal zoals in Nederland he. Dus waar moet je heen?
[/quote]
Ja, daar heb je ook gelijk in. Lang niet in alle landen zitten ze te wachten op immigranten. Het is ook wel zonde dat de natuur in NL er aan moet lijden, maar ik heb verder niks tegen grote gezinnen en vind dat een persoonlijke keuze die je gewoon maakt.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:12

Hoeveel kinderen heeft het gemiddelde Nederlandse gezin ?? Volgens mij was dat iets van 1,4 of 1,8 ofzo ??!
Dat betekend (imo !!) dat er dus niet echt veel gezinnen zijn die écht veel kinderen hebben (va. 2 vind ik het veel, vanaf 5 vind ik het écht veel Tong uitsteken !).
Ik vind dat iedereen dus gewoon lekker zelf mag/moet bepalen, hoeveel kinderen hij/zij willen hebben Lachen !
Er zullen denk ik, niet al te veel gezinnen zijn, die écht veel kinderen hebben en zij zijn dan imo!! dan ook niet verantwoordelijk voor de "drukte" die er in Ned. is Clown !