Rijden in de regen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Rijden in de regen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 15:12

Ik lees hier regelmatig topics over mensen die niet rijden omdat het regent of juist trots op zichzelf zijn omdat ze wel gereden hebben Knipoog.

Hoe doen jullie dat dan? Ik sta zelf op een stal met alleen een gedraineerde buiten bak. In principe kan je dus altijd rijden (of het moet zo stortregenen dan staat de bak bij ons ook blank!). En ik rijd bijna altijd wel. Of het nu regent of niet. Na het rijden onder het solarium, zweetdeken op en na een uurtje is mijn paardje weer droog. Ik zie het probleem dus niet zo van de regen Schijnheilig. Ik maak van mezelf geen mietje dus van mijn paard ook niet Haha!.

Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die niet kunnen rijden omdat de bak/het land onder water staat en het gewoonweg niet kan. Maar dan kan je altijd toch nog naar buiten? Of laten jullie je paarden staan als het een week aan 1 stuk blijft regenen?

En wat doen jullie met eventuele weidegang? Wij hebben ook gedraineerde paddocks waardoor ze hele winter naar buiten kunnen. Die van mij gaat dus ook dagelijks minimaal 4 uur naar buiten, ook als het regent.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:17

Als het echt Tita-takkeweer is en ik heb nog niet gezadeld, laad ik mijn beessies op de trailer en ga naar de rijvereniging. Mocht het zo zijn dat het pas gaat regenen als ik bezig ben, dan stop ik niet. Ik heb geen hekel aan de regen en ben ook niet bang om te smelten. Het enige probleem dat ik heb in de regen, is dat de paarden niet met hun neus tegen de regen in willen lopen.

Gister heb ik ook gewoon in de stromende regen gereden.

Toos paardloos


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:18

ik rijd ook met regen, we hebben wel een gedraineerde bak, maar als die ook te blubberig is, ga ik naar buiten, tenzij het al donker is. Mijn pony loopt elke dag in de wei, tenzij het echt de hele dag regent, maar tegen een paar buitjes kan ze wel.

[o]

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 15:21

Dat tegen de regen in lopen is bij ons ook altijd een struikelblok. Maar ach, ze weet zich dan ineens in de meest onvoorstelbare bochten te wringen waardoor ze wel weer lekker soepel wordt *LOL*.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:00

Vaak ligt het een beetje aan mijn eigen stemming en aan de tijd die heb. Gisteren bijvoorbeeld heb ik maar een kwartiertje gereden omdat ik nu midden in de proefwerkweek zat en het begon te regenen. Normaal vind ik het dan niet erg, dan rij ik gewoon door. Sevin liep gisteren in die 15 minuten wel heel lekker, dus dan stop ik maar omdat ik ook veel huiswerk had.

Ik heb ook alleen (nou ja, het is wel heel wat) een buitenbak, maar ik probeer zo vaak mogelijk te rijden Lachen

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:16

Ik heb geeneens een buitenbak tot mijn beschikking. Ik rij gewoon buiten. Maar het probleem is dat ik eerst een halfuur moet fietsen. Dus als het echt regent, dan ga ik niet. Maar de paarden staan wel gewoon in de wei, dus heel erg maakt het ook niet uit.

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:28

ik rijd altijd buiten ken nergens anders.
ook als het regent gewoon water dichte jas aan
en een regenbroek en ken der tegenaan.
vind het altijd wel wat hebben,
heb je ook geen last van andere mensen!!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:04

Bij mij is regen geen probleem alleen het licht. Ik ben nu iedere dag om half vijf bij mijn paarden, maar moet wel flink doorpakken wil ik om zes uur klaar zijn, want dat is het zowat donker. Baal ik flink van, maar een half uurtje rijden zit er altijd wel in. En wanneer ik een middag vrij heb ga ik lekker naar buiten. Regen kan mij dan echt niet tegenhouden.
Ze hebben overdag wel een regendeken op omdat ze dan in de wei lopen en ik geen nat paard onder het zadeldekje wil. Oke, helemaal droog zijn ze nooit maar goed.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:06

Als het erg slecht weer is dan wordt het inladen en richting manege. Een beetje regen is niet erg maar als het hard regent ga ik er niet op. Zit ik er al wel op dan rij ik gewoon door. Zoals gister toen ik een hoosbui op mijn hoofd kreeg tijdens het uitstappen...

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 17:16

Gelukkig denken er dus veel hetzelfde over als ik.
Ik begon al te denken dat ik zo streng was maar er zijn er meer die een beetje stoere paarden proberen te kweken Haha!.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:33

Dat van t licht heb ik ook last van, moet nu ook snel opschieten, moet er nog 2 rijden voor t donker.
Onze bak is ook gedraineerd, en dat gaat dus altijd wel.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:33

Als het niet te hard waait bij de regen ga ik gewoon lekker buiten rijden want onze bak staat al een paar weken blank En dan na het rijden lekker afdrogen en een deken erop. In de wei staan ze immers ook wel eens in de regen en daar heeft mijn pony ook geen problemen mee.

Rona, Linanda en Oackly

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:35

Ik probeer toch altijd de regen een beetje te vermijden. Niet dat ik de regen zo erg vindt (maar leuk is anders), Marco heeft er een gruwelijk hekel aan, en maakt het mij (nog) moeilijker om te rijden. De hele tijd als we lang het hek rijden gaat meneer stilstaan dat hij naar binnen wil. Ook als hij in de wei staat en het begint te regenen staat hij al hinikkend voor het hek, net zo lang totdat hij binnen wordt gezet.
Onze buitenbak is ook niet gedraineerd, maar ligt wel een stukje hoger, dat scheelt. Alleen is de bak als hij alleen nat is zonder plassen spiegelglad, dus kies ik meestal voor een buitenritje.
Maar de duisternis zit me nu toch het meest dwars..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:35

Ik waag me met mijn 4 maanden onder het zadel zijnde, zeer sterke en drammerige haf nog niet over straat Haha!
Onze bak is als het flink geregent heeft net een zwembad dus dat feest gaat dan ook niet door.

Ik vindt het niet erg om in een miezerig regentje te rijden, maar als het met bakken naar beneden komt en de wind er nog eens aan meedoet heeft het gewoon totaal geen zin.
Mevrouw heeft het niet naar haar zin en draait haar kont 1 kant uit en ik eigenlijk ook niet.
Dan kan ik door blijven gaan maar wat hebben we eraan?

Ze staat sowieso de hele dag buiten in een paddock met een maatje, we kunnen wandelen en longeren.

Maar de luxe van een solarium hebben we niet, dus als het regent *keihard met wind* blijft ze lekker een avondje binnen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:04

loulou staat 24/7 buiten. dus ook met regen/hagel/sneeuw/zon.

als het heeel hard regent ga ik niet rijden, maar als het nie zo hard regent wel gewoon hoor gewoon waterdicht uitrijdekentje erop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 96 bezoekers