Vraag over E achter B

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Vraag over E achter B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 23:09

Wie oh wie weet er in de provincie een Rijschool die dat doet, tja ik weet dat ze het allemaal doen maar weten jullie toevallig een die heel goedkoop is...?
De duurste tot nu is €545,00 en de goekoperen €345,00!
Ben benieuwd naar jullie reactie!!


Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:16

Ik heb het vorig jaar gedaan bij rijschool Twin in Utrecht. In 1 dag geslaagd voor in totaal 390 euro. Ik was zeer tevreden over ze, en volgens mij zijn ze relatief goedkoop.
Succes ermee OK dan!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 01:43

Ik ben ook aan het speuren geweest en kom idd iedere keer weer bij Twin uit, die zijn vrij goedkoop
Jammer alleen dat ik daar nogal een stukje vandaan woon maar zit er toch over te denken om het bij hun te gaan doen, smorgens vroeg heen rijden en savonds dan hopelijk met E weer terug, als het in 1 dag kan dan is het niet zo'n ramp als het ver weg is maar eerst ga ik nog even oefenen met kleine aanhangertjes, daar heb ik geen E voor nodig en dan weet ik iig wat het is om iets achter de auto te hebben Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:28

Ik ben toevallig ook aan het speuren naar een goeie rijschool voor E achter B. Dan is hier in Zoetermeer dus daar heb jij niets aan, maar de kosten zijn €510,- . Dan moet je 's-ochtens lessen en 's middags examen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:44

Cinzano schreef:
Ik ben toevallig ook aan het speuren naar een goeie rijschool voor E achter B. Dan is hier in Zoetermeer dus daar heb jij niets aan, maar de kosten zijn €510,- . Dan moet je 's-ochtens lessen en 's middags examen.


jij wilt het in 1 dag doen ? het is HEEL goed mogelijk dat je het haalt hoor, maar ik zou het je afraden !!! Ik heb het 'gewoon' in 8 weken gedaan elke week 1 lesje van 1 uur + examen, 475 euro (rijswijk/voorburg)
Als ik het in 1 dag had moeten doen had ik het nooit gehaald...... Ik vind dat er toch echt nog wel iets bij komt kijken.......

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:47

ach, ik heb het gehaald in anderhalve dag (1 dag les, volgende ochtend examen. Prima te doen als je voldoende rijervaring hebt (met de gewone auto, ik had vrijwel geen ervaring met een trailer), en idd is een keertje oefenen met een kleine aanhanger best aan te raden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:37

IngridM"]
[quote="Cinzano schreef:
Ik ben toevallig ook aan het speuren naar een goeie rijschool voor E achter B. Dan is hier in Zoetermeer dus daar heb jij niets aan, maar de kosten zijn €510,- . Dan moet je 's-ochtens lessen en 's middags examen.


jij wilt het in 1 dag doen ? het is HEEL goed mogelijk dat je het haalt hoor, maar ik zou het je afraden !!! Ik vind dat er toch echt nog wel iets bij komt kijken.......
[/quote]


Ach... ik wil hem gewoon snel hebben... heb helemaal geen tijd om er 8 weken over te doen....... dat weet je toch, als ik iets wil, wil ik het snel! Haha!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:47

Ik hou dit topic ff in de gaten. Ik wil ook m'n E nog halen omdat dat gewoon handig is(ik mag wel met mijn eigen pony trailer rijden nu).

Ik wil voor zo'n dagcursus gaan denk ik. Ik cross al heel Noord-Holland door met mijn kleine trailertje en dat gaat me(als ik het zelf mag zeggen) aardig af. Zelfs netjes steken en achter uitrijden gaat prima(zelfs beter dan sommige mensen die al jaren met aanhangers/trailers rijden, ik heb zelf nog maar zo'n 4 maanden mijn rijbewijs).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 14:16

Ik ga mijn E gewoon in EEn dag halen! Ik rij doe ook al met wagens van 12m lang rond achter in trekker! Dus ik hoef er ook echt geen 8 weken over te doen!

..........................................................

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:20

Ik heb het zelf in twee dagen gedaan en dat is mij best bevallen, omdat je dan de eerste dag na de les nog eens kan nadenken over wat je allemaal hebt gedaan en dan de tweede dag nog even een beetje oefenen en dan examen.

En het is zeker heel verstandig om van te voren eerst wat te oefenen Lachen
Wat soms ook al kan helpen met oefenen (klinkt misschien vreemd), maar is met lego oefenen. Het moet wel technisch lego zijn en dan een bestuurbare auto en een aanhanger maken en daarmee een aantal keer het achteruitrijden oefenen. Probeer tussen een aantal blokjes te parkeren enz. zonder de auto op te tillen en puur op sturen oefenen.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:22

Wilma1983 schreef:
Ik rij doe ook al met wagens van 12m lang rond achter in trekker! Dus ik hoef er ook echt geen 8 weken over te doen!


Dat is natuurlijk de mooiste manier van oefenen Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:36

Veel rij-ervaring hebben vind ik er werkelijk helemaal NIETS mee te maken hebben Lielle. Ik had 9 jaar rij-ervaring en ik was blij dat ik niet een dagcursus heb genomen!! Er komt aardig wat op je af als je den haag ingaat....................
En Wilma, als je er 8 weken over doet, zijn dat ook gewoon maar 8 lessen hoor

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:11

nou wilma, succes meid!!!! dat gaat je denk ik niet lukken........ ik dacht het ook wel ff te doen maar het valt zo tegen, als het meezit kan heb ik 12 nov mijn E! In 1 dag.....knap hoor

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 15:50

Ik denk dat mij dat wel gaat lukken hoor! Ik had ook binnen 10 lessen met normale rijbewijs! HIHI nu jullie weer!!!! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Ik heb E achter B ook al rond gemaakt
Ik ga bij een rijschool in Zeist.
Ik rij in december 4 jaar met hooiwagens etc van cr. 12 meter lang!
We zullen zien!! Ik laat het jullie weten okay!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:51

IngridM schreef:
Veel rij-ervaring hebben vind ik er werkelijk helemaal NIETS mee te maken hebben Lielle.


ik dus wel, en dat is bevestigd door mijn examinator. Ik zat te rotzooien met de bijzondere verrichtingen (bochtje achteruit was een drama) en reed direct daarna bijna een straat in tegen de rijrichting maar ging wel vloeiend door hartje Breda Knipoog middenin de spits. Ik slaagde puur op verkeersinzicht (= grotendeels ervaring) en verantwoord rijden met een aanhanger, dat heeft hij zo expliciet gezegd. Ik zal erbij zeggen dat ik zo'n 50.000 km per jaar rijd en in heel veel grote steden (incl het buitenland) heb gereden.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:12

Lielle: Dus jij hoefde de bijzonder verrichtingen niet vlekkeloos te doen?

Ik heb nu twee lessen van 2 uur gehad. En ik moet zeggen het valt echt tegen. Ik oefen thuis regelmatig, ga naast de les naar een parkeerplaats of bochtje achteruit. Dat ging best goed, kom ik vandaag op les: ik bakte er niks van! Snap het niet hoor....
Als ik dat in een dag had moeten leren, nee... Ze zeggen ook bij de 1-daagse cursus dat ze eerst gaan kijken of je wel voldoende inzicht hebt. Als je dat hebt kun je het goed doen denk ik.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:29

Fabiënne1"]
Lielle: Dus jij hoefde de bijzonder verrichtingen niet vlekkeloos te doen?

[/quote]

Nee, maar ik had wel een paar dingen die voor me spraken.
- aankoppelen, uitleg over kenteken e.d. was perfect
- ik stopte keurig met mijn bochtje (althans de poging Knipoog ) toen er een fietser aan kwam
- recht achteruit ging dus wel vlekkeloos
- en ik reed verder gewoon goed, dat weet je wel van jezelf. Vlot zonder te hard te rijden, en met zelfvertrouwen.

dit is mijn verslag van twee jaar terug, waaruit het duidelijkst blijkt
hoe mijn examen beoordeeld is:


[quote="Lielle schreef:
Yes! Geslaagd dus, maar dat is nog wel een heel verhaal. Het eerste stuk (uitleg kenteken, aankoppelen, controle) ging prima, het eerste stuk autorijden ook. Daarna een bochtje achteruit, waar ik al tegenop zag. Terecht dus want het leek helemaal nergens op, er stonden twee lantaarnpalen in de weg, en alles ging fout. Daardoor was ik even de kluts kwijt (had trouwens wel goed op het verkeer gelet tijdens het manoeuvreren, dat heeft me nl jaren geleden doen zakken voor mijn B rijbewijs), en ging iets verderop bijna een verkeerde straat in, waar de examinator me op moest wijzen. Toen had ik dus echt alle hoop verloren, maar op zich ging het verder wel goed. Nog een recht stuk achteruit, dat ging keurig, en terug bij het begin feliciteert hij me. Mijn mond viel open, maar hij zei dat ik door het keurige rijden en de tweede bijzondere verrichting het had goed gemaakt. En de verkeerde straat in, daarvan zei hij 'dat doe jij anders nooit, je was even de draad kwijt'. Ik dus helemaal blij en jullie bedankt voor het duimen!

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:38

ik heb sind afgelopen donderdag mijn E achter B, en ik moet zeggen ik ben er heel blij mee!
ik heb precies 10 lessen gehad en dat ging prima, toch denk ik dat ik het absoluut niet in 1 dag had gered. het valt echt niet mee, en het kost best even oefenen. stel dat je al veel met dat ding hebt gereden word het een ander verhaal. ik had er nog niets mee gedaan, en dan moet het kwartje echt even vallen hoor!
en wat is nou 10 lessen , ik ben wel mooi in 1x geslaagd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, GoogleAdsense en 83 bezoekers