Groot gezin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Groot gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 11:36

Ik kom zelf een een gezin van drie kinderen en heb dat altijd als erg gezellig ervaren. Daarom zou ik graag een gezinnetje stichten met vier kinderen in de toekomst. Hoe het allemaal uitpakt moeten we nog maat zien, maar zo denk ik er nu over.

Hoe zit dat met jullie? En hoe zit het met het grote gezin in het algemeen: leeft dit nog of zijn de kleinere gezinnen populairder?


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:56

Wij zijn hier met vier kinderen Knipoog
Ik ben de oudste (ben nu 18)....

Maar als ik hier in de buurt kijk, gezinnen met jonge kinderen. Hebben de meeste 2 of 3 kinderen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:58

Ik vind grote gezinnen ook heel gezellig! Ik heb alleen maar een broertje en veel pleeg broertjes en zusjes gehad. Hoe meer er kwamen hoe gezelliger! Mijn ouders zelf komen uit gezinnen van 11 en 6 kinderen.

Als ik ooit een man heb dan wil ik ook liever meer dan twee kinderen! Maar de kosten tegenwoordig... alleen studeren al.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:59

Haha groot kan je ons gezin niet noemen, op het moment woon ik namelijk alleen maar met m'n moeder in 1 huis.

mijn vader kwam wel uit een groot gezin, 13! broers en 1 zus.
En hij was zelf de jongste, maar volgens mij waren in die tijd zoveel kinderen best normaal Scheve mond

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:38

Wij zijn heel erg ingewikkeld. Haha!
Mijn ouders waren beide voordat ze met elkaar getrouwd zijn, al een getrouwd en beide hadden ze uit het vorige huwelijk 2 kinderen. Mijn moeder een zoon en dochter, mijn vader 2 dochters.

De kinderen van mijn moeder hebben altijd (tot dat ze het huis uit gingen) bij mij gewoond. De kinderen van mijn vader niet, die woonden bij hun eigen moeder. De kinderen van mijn moeder beschouw ik gewoon als mijn echte broer en zus. Die van mijn vader niet, dat zijn echt half-zussen, ik heb niet zo veel met ze gemeen en we delen absoluut niet dezelfde interesses.

Mijn ouders hebben toen samen nog 2 kinderen gekregen, ik en mijn broertje. Dus totaal zijn we met zijn 6-en. Maar het komt zelden voor, dat we allemaal bij elkaar zijn.....Gelukkig! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:39

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen. Dit land is echt overbevolkt. Te veel mensen zitten elkaar te irriteren in appartementen en kleine huisjes die niet voldoende geisoleerd zijn, en uitwijken naar mogelijkheden met meer ruimte is er niet bij, omdat dat niet bestaat of onbetaalbaar is.

Nederland is gewoon vol. De VVD kwam met een heel goed voorstel om de kinderbijslag bij het 3e kind af te schaffen. Een HEEL goed plan, en een zeer terecht plan. Mensen die willen fokken als konijnen moeten zelf maar flink dokken voor hun "hobby".

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:40

Ik ben enig kind van gescheiden ouders. Niet echt een drukke boel dus.

Nulla tenaci invia est via

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:45

ik ben de oudste van 5 kinderen. heb daarbij ook nog een pleegbroer (vanaf dat ik anderhalf was), maar die is 11 jaar ouder en intussen allang het huis uit. verder hebben we een weekendpleegbroertje, die in kindertehuis zit en die af en toe weekenden in de vakanties komt. best drukke boel, en soms heeel gezellig.
zelf wil later niet zoveel kinderen. 3 ofzo denk ik.

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:47

Ik heb een oudere broer en een oudere zus.. Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik er 3 oudere stiefbroers bij gekregen, ook een erg drukke boel dus, zeker nu iedereen ook aanhang heeft!

En ik blijf altijd te jongste.. Boos!

Alright then, I confess.. It's my intention to commandeer one of these ships, pick up a crew in Tortuga, raid, pillage, and plunder, and otherwise pilfer my weasley black guts out.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:49

Desiree schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen. Dit land is echt overbevolkt. Te veel mensen zitten elkaar te irriteren in appartementen en kleine huisjes die niet voldoende geisoleerd zijn, en uitwijken naar mogelijkheden met meer ruimte is er niet bij, omdat dat niet bestaat of onbetaalbaar is.

Nederland is gewoon vol. De VVD kwam met een heel goed voorstel om de kinderbijslag bij het 3e kind af te schaffen. Een HEEL goed plan, en een zeer terecht plan. Mensen die willen fokken als konijnen moeten zelf maar flink dokken voor hun "hobby".


Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens (en dat is niet omdat wij toevallig een groot gezin hebben )!

Bovendien heb je in Nederland ook te maken met vergrijzing. Er zijn veel te veel ouderen, en te weinig jongeren om voor ze te zorgen. Nu valt het nog te overzien, maar over een aantal jaar is dit een serieus probleem.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:54

Desiree schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen. Dit land is echt overbevolkt. Te veel mensen zitten elkaar te irriteren in appartementen en kleine huisjes die niet voldoende geisoleerd zijn, en uitwijken naar mogelijkheden met meer ruimte is er niet bij, omdat dat niet bestaat of onbetaalbaar is.

Nederland is gewoon vol. De VVD kwam met een heel goed voorstel om de kinderbijslag bij het 3e kind af te schaffen. Een HEEL goed plan, en een zeer terecht plan. Mensen die willen fokken als konijnen moeten zelf maar flink dokken voor hun "hobby".


Wat een kansloze opmerking, Echt heeeeeeeel erg kortzichtig!!!! Maar zulke reacties hebben we al vaker in andere toppics van jou gezien.... Jammer zulke mensen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:54

Richtje schreef:
[
Er zijn veel te veel ouderen, en te weinig jongeren om voor ze te zorgen. Nu valt het nog te overzien, maar over een aantal jaar is dit een serieus probleem.
[/quote]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Vergrijzing is van tijdelijke aard. De tijd lost dat probleem vanzelf op.

Daarbij zijn het niet jongeren die voor ouderen zorgen. Het zijn de ouderen ZELF die dat doen, doordat ze ZELF jaren lang gewerkt hebben voor hun AOW of pensioen! En het zijn niet de jongeren die dat voor ouderen afdragen, die dragen het af voor zichzelf voor later als oud zijn! Zo, ook weer uit die droom geholpen.

De hond is de betere mens

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:00

tjeeetje! Het vergrijzingsprobleem blijkt dus niet te bestaan!! Bloos! Dat is goed nieuws Knipoog
Volgens mij zijn er tegenwoordig juist ook zat mensen die er voor kiezen om geen kinderen te krijgen (meer dan vroeger!) , omdat ze liever hun tijd en geld aan zichzelf besteden.. Prima toch, dat compenseert dan weer de gezinnen met wat meer kinderen. Het lijkt mij overigens ook best gezellig, iets van 3 of 4 kinderen. 3 of 4 bevallingen lijken me weer wat minder..

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:03

Desiree"]
[quote="Richtje schreef:
[
Er zijn veel te veel ouderen, en te weinig jongeren om voor ze te zorgen. Nu valt het nog te overzien, maar over een aantal jaar is dit een serieus probleem.
[/quote]
Hier ben ik het dus niet mee eens. Vergrijzing is van tijdelijke aard. De tijd lost dat probleem vanzelf op.

Daarbij zijn het niet jongeren die voor ouderen zorgen. Het zijn de ouderen ZELF die dat doen, doordat ze ZELF jaren lang gewerkt hebben voor hun AOW of pensioen! En het zijn niet de jongeren die dat voor ouderen afdragen, die dragen het af voor zichzelf voor later als oud zijn! Zo, ook weer uit die droom geholpen.


Heb je ooit van het omslagstelsel gehoord???! Zo werkt onze economie namelijk. Wat je zegt klopt niet, het geldt wel voor het pensioen maar niet voor de AOW en niet voor de AWBZ (bijvoorbeeld de kosten van verpleeghuizen! Rolleyes ) . Zal het je even uitleggen: Mensen die werken (jonge mensen to 65 jaar!) betalen de belasting en sociale lasten, hieruit worden ook de voorzieningen voor de ouderen betaald zoals AOW EN AWBZ! Binnenkort ontstaat er een situatie waarbij er meer mensen een beroep doen op die sociale voorzieningen dan dat er mensen hiervoor belasting afdragen!

Zo ook weer uit de droom geholpen Gaaaap

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:10

saluut schreef:
[Zo ook weer uit de droom geholpen Gaaaap
[/quote]

voor mij nog altijd geen reden om nederland nog voller te fokken dan het al is.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:11

Desiree schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je het nog kunt maken in deze tijd om in nederland zoveel kinderen te krijgen. Dit land is echt overbevolkt. Te veel mensen zitten elkaar te irriteren in appartementen en kleine huisjes die niet voldoende geisoleerd zijn, en uitwijken naar mogelijkheden met meer ruimte is er niet bij, omdat dat niet bestaat of onbetaalbaar is.

Nederland is gewoon vol. De VVD kwam met een heel goed voorstel om de kinderbijslag bij het 3e kind af te schaffen. Een HEEL goed plan, en een zeer terecht plan. Mensen die willen fokken als konijnen moeten zelf maar flink dokken voor hun "hobby".


Ik ben het hier dus WEL mee eens. Er wonen al teveel mensen hier in Nederland en er moet eens een grens worden getrokken. Die kinderen moeten straks ook allemaal weer in een huis gaan wonen, straks is heel Nederland volgeplempt met vinex-wijken en is er geen streepje groen meer over.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:12

saluut"]
[quote="Desiree"][quote="Richtje schreef:
[
Er zijn veel te veel ouderen, en te weinig jongeren om voor ze te zorgen. Nu valt het nog te overzien, maar over een aantal jaar is dit een serieus probleem.
[/quote]
Hier ben ik het dus niet mee eens. Vergrijzing is van tijdelijke aard. De tijd lost dat probleem vanzelf op.

Daarbij zijn het niet jongeren die voor ouderen zorgen. Het zijn de ouderen ZELF die dat doen, doordat ze ZELF jaren lang gewerkt hebben voor hun AOW of pensioen! En het zijn niet de jongeren die dat voor ouderen afdragen, die dragen het af voor zichzelf voor later als oud zijn! Zo, ook weer uit die droom geholpen.


Heb je ooit van het omslagstelsel gehoord???! Zo werkt onze economie namelijk. Wat je zegt klopt niet, het geldt wel voor het pensioen maar niet voor de AOW en niet voor de AWBZ (bijvoorbeeld de kosten van verpleeghuizen! Rolleyes ) . Zal het je even uitleggen: Mensen die werken (jonge mensen to 65 jaar!) betalen de belasting en sociale lasten, hieruit worden ook de voorzieningen voor de ouderen betaald zoals AOW EN AWBZ! Binnenkort ontstaat er een situatie waarbij er meer mensen een beroep doen op die sociale voorzieningen dan dat er mensen hiervoor belasting afdragen!

Zo ook weer uit de droom geholpen Gaaaap
[/quote]


Wat Saluut zegt klopt.
Daarbij komt ook nog eens, dat er nog zoveel geld kan zijn, maar dat de personen erachter nog belangrijker zijn.
Heel fijn, als jij straks (door wie of wat dan ook gefinancierd) genoeg geld hebt. Maar zolang er niemand is om te betalen om voor jou te zorgen, heb je nog geen zorg.
En dat zullen toch de huidige jongeren, moeten zijn die die zorg gaan verlenen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:17

Ik zelf heb een broertje (kan nog half familie hebben maar dat weet ik niet)
mijn vriend heeft een zus, een(drieling) half broertje en zusjes van zijn vader, een half zusje van zijn moeder en een stiefbroertje van de man van zijn moeder. Nog te volgen allemaal?


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:21

Kunnen we het asjeblieft gewoon vriendelijk houden? Geen kattige opmerkingen plaatsen e.d. Het is nog altijd ieders eigen keus om wel of geen kinderen te wensen en de hoeveelheid mag ook ieder voor zich bepalen. Wat iemand anders daar van vindt, dat vindt hij of zij maar lekker, maar laten we het dan ajb niet aan elkaar gaan opdringen. Ik krijg hier een beetje het: jij mag geen kinderen krijgen, want ik vind dat het overbevolkt is of het: jij mag geen lelijke dingen zeggen, want ik ga lekker twintig kinderen krijgen - gevoel van. Gaarne beetje op je woorden letten.

[modmodus uit]
Wat is groot? Ik heb zelf 1 broer en 2 zussen, vroeger met z'n 6jes was het wel druk, maar inmiddels zitten we alweer zo'n 8 jaar met z'n 4tjes (oudste is 12 jaar ouder dan de jongste), vind het nu dus niet zo groot meer. Ik zou geen tien kinderen willen, dat lijkt me toch een beetje teveel van het goede, maar eentje vind ik zo alleen. Dus als ik ooit kinderen krijg, dan zijn het er zeker 2.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:21

Richtje schreef:
[
Wat Saluut zegt klopt.
Daarbij komt ook nog eens, dat er nog zoveel geld kan zijn, maar dat de personen erachter nog belangrijker zijn.
Heel fijn, als jij straks (door wie of wat dan ook gefinancierd) genoeg geld hebt. Maar zolang er niemand is om te betalen om voor jou te zorgen, heb je nog geen zorg.
En dat zullen toch de huidige jongeren, moeten zijn die die zorg gaan verlenen.
[/quote]

De kinderen die nog geboren gaan worden hoeven niet voor de ouderen van nu te zorgen: de generatie die wij vergrijzing noemen. en zelf zijn we geen babyboomers. Als mensen nu eens verstandig werden, gingen ze kleine gezinnen stichten. oude mensen gaan dood, en er komt dus een dag dat er geen sprake meer is van vergrijzing en dat alles weer in evenwicht is maar daar moeten wel een paar generaties overheen gaan. Maar evenwicht komt niet als je maar mensen bij blijft fokken, integendeel. De mensen raken er namelijk mee uit hun evenwicht, ze moeten ruimte en vrijheid ontberen. Mensen werk aan een goede toekomst voor je kinderen, gun ze ruimte, krijg dus NIET meer dan 2 kinderen!

De hond is de betere mens

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:24

Juliaa schreef:
Volgens mij zijn er tegenwoordig juist ook zat mensen die er voor kiezen om geen kinderen te krijgen (meer dan vroeger!) , omdat ze liever hun tijd en geld aan zichzelf besteden.. Prima toch, dat compenseert dan weer de gezinnen met wat meer kinderen.


Volgens mij is dat dus echt een druppel op de gloeiende plaat... Ik heb gestudeerd en ben nu aan het promoveren, dan zou je toch denken dat je tussen mensen zit die ook graag willen werken etc. Maar als ik hier om heen kijk zeggen bijna alle vrouwen dat ze kinderen willen én minder (of niet meer) wilen werken als de kinderen er eenmaal zijn.

Dat verbaasd mij altijd zo enorm! Heb je tot aan je dertigste besteed aan school en opleiding, om vervolgens thuis met de kids te gaan zitten als je écht aan het werk kan gaan! Dus volgens mij zijn er tegenwoordig echt niet zoveel meer mensen bewust kinderloos als twintig jaar geleden!

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het er niet mee eens zou zijn als mensen kiezen voor kinderen. Ik zie zelf de meerwaarde van meer dan twee kinderen niet zo, maar iedereen moet dat lekker voor zichzelf bepalen. Het kiezen voor kinderen lijkt mij iets dusdanig persoonlijks dat niemand daar een oordeel over kan en mag vellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:25

Ik kom zelf uit een normaal gezin dacht ik, 3 kinderen. Blijkt dat jullie dat groot vinden Verward Wat ik groot vind, is gezinnen vanaf 5 kinderen... Vrij algemeen zijn toch de gezinnen van 2 of 3 kinderen. Enige kinderen, die vind ik "zielig" ze missen toch een hoop sociale contacten die ze niet via hun vriendjes en vriendinnen kunnen opdoen. En dat is *mijn* mening.

Ik wil later 2 of 3 kinderen, hangt ervanaf hoe het eruit komt. Kinderbijslag voor het 3e kind en hoger afschaffen vind ik enorme onzin. Het is een ieder toch zijn eigen keuze? Degenen die geen of maar 1 kind willen, kiezen daar toch ook voor?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:29

Maya schreef:
Kinderbijslag voor het 3e kind en hoger afschaffen vind ik enorme onzin. Het is een ieder toch zijn eigen keuze? Degenen die geen of maar 1 kind willen, kiezen daar toch ook voor?

Juist, ze kiezen toch ZELf voor kinderen? DAn kunnen ze er toch ook ZELf voor betalen? Ik vraag toch ook niemand om mee te betalen aan mijn keuze: geen kinderen maar een hond en paarden? Zoals ik al eerder zei, iedereen moet maar ZELF betalen voor zijn eigen "hobby".

De hond is de betere mens

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:32

Ben het wel enigzins met Desiree eens hoor. Grote gezinnen hoeft niet meer, niet modern zeg maar.
Ik kom uit een gezin van 2 kids, zelf heb ik geen kids OK dan!
Alles moet maar kunnen tegenwoordig, werken, kind, dure auto, duur huis enz. De bomen groeien echt niet tot aan de hemel
Een gezin met 2 kinderen is volkomen compleet imo, maar goed, jammer genoeg wel de keuze die ieder voorzich moet maken. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:53

Geral ben jij het ook eens met Desiree dan dat je zelf moet gaan betalen voor als je meer dan 2 kinderen wil? Volgens mij is dat namelijk financieel gezien juist niet interessant. JE krijgt het probleem dat straks als wij "oud" zijn er niemand is om voor ons te zorgen, waardoor de staatsschuld wederom flink omhoog gaat. Dus of je het nu uitgeeft of later, uitgeven zal je toch moeten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, BETUWE, Bloemetje75, chocky84, Flux, fotolijstje, germie, goesju, Kimmie25501, LesleyAnne, ManonGrr, mvdende, MyrtheJ, Pauline2cv, Roosch, Sintara, Touchem, xoranlover, xSalina, xxxmh, YandexBot en 139 bezoekers