Veluweranch stopt ermee!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Veluweranch stopt ermee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 16:15

Vandaag kreeg ik te horen dat per half december de Veluweranch te Hoenderloo er mee stopt. Dit bericht kwam toch wel hard aan.
Heb er 3 jaar western gereden en was wegens de prijsverhoging vorig jaar december gestopt. Dat doet nu nog zeer daar ik geen vervanging heb kunnen vinden in Gelderland.
Met mij zullen nu vele andere hun hobby cq grote liefde moeten missen.
Ziet er dan niemand brood in om op de Veluwe een westernmanege te runnen? We wonen nota bene in het mooiste stukje nederland, met geweldige uitrij mogelijkheden.
Er zijn veel westernliefhebbers die geen paard hebben en nauwelijks aan de bak kunnen komen.
Maar de liefde is minstens zo groot als die van de paardenbezitters.

Wilde dit toch even kwijt hier, zijnde een zeer trouwe lezer van Bokt Western.

Groetjes Irene


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:23

Wordt het bedrijf verkocht of stopt de gehele manege met bestaan??? Wie weet zijn er andere mensen geinteresseerd...........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:25

Ja het is natuurlijk wel jammer dat het de zoveelste keer is dat die manege het niet blijkt te kunnen redden.
Iedereen die de Veluwe Ranch al wat langer kent weet wat voor verschillen er in de loop der jaren zijn opgetreden. Het onderhoud is al snel het kind van de rekening en mede dat kost ook klanten.

Verder is het een dun bevolkt gebied en kun je niet leven van alleen het tourisme of je moet echt iets leuks te bieden hebben.

Ik hoop dat er iemand gevonden wordt met voldoende kennis en kwaliteiten (en geld Lachen ) om er weer een leuk bedrijf van te maken.
Want dat het zonde is dat er weer een westernmanege minder is mag duidelijk zijn.

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 16:29

Het is nog niet duidelijk wat er met de manege gebeurd, maar alle paarden staan te koop. Dus ik denk niet aan een doorstart. Door dit bericht te zetten hoop ik natuurlijk wel dat er iemand geinteresseerd is Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:32

Staan er nog veel pensionklanten, want die moeten bij leegstand ook allemaal iets anders zoeken.

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 16:55

Ik denk dat dat er wel in zit Sugarmiss, het bericht is nl afgelopen weekend bij donderslag gepresenteerd.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:23

Ik zie Baroness niet in de lijst van te koop staande paarden staan. Weet iemand waar zij is? Voluit heet ze Imprimis Baroness.
Het is een sorrel Quarterhorsemerrie uit 1987.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:50

Kent iemand die Dun ??

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 19:08

Baroness was al verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:11

Sugarmiss schreef:
Het onderhoud is al snel het kind van de rekening en mede dat kost ook klanten.


Ik ben er van de zomer nog een keer geweest terwijl het al jaren geleden was dat ik er geweest was (toen was het nog de "Krimhoeve").
Ik schrok er echt van wat een verwaarloosde bende, niet echt reclame voor je bedrijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:57

Hallo!

Hier een heel verdrietig persoon... Huilen ik rij er nu nog...tot 15 december of tot alle paarden verkocht zijn...
Die Dun, da's Buck...mijn grote favoriet Lovers Huilen Huilen Huilen !!!! Als iemand hem koopt...denk dan aan mij....mag ik dan eens komen rijden??????? Heb geen geld voor een paard, anders kocht ik m wel...
Ik wil geen Engels rijden (dat heb ik vroeger gedaan), dus waarschijnlijk zal ik voor t eerst in 18 jaar niet meer wekelijks rijden Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen .
Als iemand wat voor mij weet... wil je me dan waarschuwen????

snik snik,
Ikke

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:56

Ook ik vind het jammer dat het bedrijf waar ik een waanzinnnige stage heb gehad er mee op houdt. Maar ja, je ziet de maneges bij bosjes ophouden met bestaan. Juíst in de dunbevolkte gebieden. Bijna iedereen heeft er de mogelijkheid om zijn paard bij huis te zetten, wat een stuk minder kost. En alleen de échte liefhebbers komen die kant op. Mensen met kinderen willen vaak niet een eind rijden voor "een hobby".

Jammer maar helaas. Hopelijk komen de paardjes goed terecht en weten de werknemers ook een leuke andere baan te vinden...

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:32



Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:44

hoi,

ik kreeg vanmiddag een verdrietige moeder aan de telefoon...of wij 'lessen' verzorgen, voor haar dochter Verdrietig

idd... jammer, maar ik begreep v. haar dus ook dat de manege ermee stopt.

wat dat betreft... de locatie hebben we er wel voor, maar niet het geld, de paarden & de instructie Knipoog helaas...

ik hoop dat iedereen een nieuwe, leuke, maar vooral goeie plek kan vinden Pling

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:49

Volgens mij staat er in de quarter een advertentie over stallingen met binnen en buitenbak plus 7 ha land op de Veluwe te huur. Misschien is dat, tenminste een stuk, van de Veluweranch?

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:56

Nee, dat is volgens mij niet de Veluwe Ranch, in de quarter.

Oh Sugarmiss, ik heb 2 foto's van Buck bij de rest gezet. je ziet m wel niet zo goed, want er hangt een witte jurk overheen, maar in ieder geval een beetje...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:05

Rhaïa schreef:
En alleen de échte liefhebbers komen die kant op. Mensen met kinderen willen vaak niet een eind rijden voor "een hobby".

Da's waar. Ik reed tot anderhalf jaar geleden ook 60 kilometer van Assen naar Marum voor lessen (en een hoop gezelligheid). Omdat ik eigenlijk alleen maar verhalen van iedereen hoorde dat het bij de Veluweranch zo'n rommeltje was, heb ik daar die moeite niet voor gedaan.... terwijl het (heb ik net uitgevonden) "maar" 30 kilometer is... Bloos!
En het valt inderdaad niet mee in dit gebied om aan het rijden te blijven, als je zelf geen paard hebt...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:38

Balen dit. Ik heb er als kind gereden toen het nog de Krimhoeve was. En heb twee keer op de veluwe ranch gereden op Merzug, Buck (droompaard inderdaad, die had ik ook zo mee willen nemen) en Pluis. Ik hoop dat alle paardjes een goed tehuis vinden. Sterkte voor de eigenaren. Hopelijk kan iemand er weer een goed bedrijf gaan runnen.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:35

Wat jammer zeg! maar inderdaad heb ik me ook wel 'ns verdiept in de mogelijkheden om een stalhouderij (al dan niet western) rendabel te krijgen in die omgeving; niet te doen. Kosten zijn hoger dan de baten en zeker als je een verwaarloosd bedrijf koopt. Doodzonde.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:34


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:38

Ik moeteerlijk zeggen dat ik de foto's van de paarden niet bepaald vleiend vindt: een hele schrale, een die bhoorlijk in de mond getrokken wordt, een martingaal die strak staat, frontriemen die te laag zitten.
Zo maak je geen reclame voor je bedrijf en voor je paarden jammer genoeg.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:45

Loky schreef:
.....zeker als je een verwaarloosd bedrijf koopt. Doodzonde.

Dat is inderdaad een van de grotere problemen van dat complex, de staat van onderhoud is erbarmelijk. Daar gaat veel te veel geld in zitten wil je dat gaan exploiteren. En als je het op de lange baan schuift, schrikt dat weer klanten af. Ik schrok me ook rot toen ik er voor het eerst op het erf kwam, wat een zooitje. Terwijl het een hartstikke mooi complex is.....

Nee 'k zou me d'r niet aan branden. Niet te doen daar.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:10

Rhaïa schreef:
Oh Sugarmiss, ik heb 2 foto's van Buck bij de rest gezet. je ziet m wel niet zo goed, want er hangt een witte jurk overheen, maar in ieder geval een beetje...

Foto's gezien, bedankt. Maar nav een PB...laat ik hem maar staan Cool

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:28

Ik heb de site ook es bekeken, maar zoals ik het lees, stoppen ze alleen maar met de lespaarden... nergens staat dat het hele bedrijf te koop staat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:36

Klopt, het bedrijf staat ookniet te koop, alleen het manege gebeuren stopt. Ze blijven nog wel als pension bestaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker