Kantine boven de stallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 13:07

Bij onze manege zijn ze druk bezig met allerlei plannen om te zaak grondig te gaan verbouwen. 'In de wandelgangen' heb ik gehoord dat ze o.a. van plan zijn om de kantine bóven de (binnen-)stallen te maken.

Dat lijkt mij een vreselijk slecht plan (herrie, onrust, etc.). Ze meeste paarden vinden het al vreselijk als de binnenbak gesproeid wordt en ze horen het water tegen de achterwand van hun stal slaan.

Hebben jullie ervaring met zo'n soort constructie? Valt het mee? Woensdag avond is er een vergadering, hebben jullie goede argumenten (misschien voorbeelden?) voor mij tégen dit plan (of denk je dat ik het verkeerd zie en is het helemaal geen probleem)???


DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:13

Ik ben het met je eens,het lijkt me voor de paarden helemaal niet lekker.Bij ons in de koeienstal is boven de paardenstal(dat zijn 5 boxen) een stuk waar je kunt lopen.Als je daar loopt(wat bijna nooit gebeurt)worden de paarden een beetje gek.

Liefs layla d

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:22

Ik denk dat ze daar wel rekening mee zullen houden hoor. Goede isolatie en zo, dikke vloeren, etc.
Dan merken die paarden er niks meer van.

Bij ons op de club is er ook een ruimte onder de kantine en daar hoor je niks van het lawaai boven.

Zal wel goed komen denk ik! Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:31

Ik woon boven de stallen.
Het is in een oude schuur, maar de stallen en mijn verdieping zijn nieuwbouw.
Door goede isolatie, wat verplicht is voor brandveiligheid, hoor je bijna niets. Natuurlijk wel contact-geluiden, als er eens een paard tegen de wand aanslaat ofzo. Maar ook dat valt erg mee. In de stallen hoor je vaag als er iemand boven loopt of als de radio (te) hard aan staat. Maar daar reageren de paarden absoluut niet op.

Ok, na 2 jaar verbouwen in de schuur reageren mijn paarden nergens meer op...

Het enige "nadeel": als ik wakker word, kan ik niet eerst op m'n gemak achter m'n computer zitten. Zodra ze het licht aan zien gaan willen ze eten!


EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 15:10

Oké tegen het geluid van lopen kun je vast genoeg isoleren. Maar we hebben het hier over een kantine: dus soms harde muziek, schuiven met tafels en stoelen. Denken jullie echt dat dat geluid 'tegen te houden' is?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:07

Ik denk het wel hoor. Toen ik er net zat heb ik een feestje gegeven. Ik ging 's avonds afvoeren en de paarden stonden gewoon te slapen terwijl de muziek toen echt hard aan stond en en heel wat mensen de boel weer aan het verbouwen waren boven.

Ook tijdens de bouw hadden de paarden er geen last van, waar ik eerst nog wel bang voor was.
En toen had ik nog wel eens het idee dat de bouwvakkers zo tekeer gingen dat de hele verdieping naar beneden zou komen...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:10

Ik denk dat ze er ook snel genoeg aan wennen, misschien dat ze de eerste dagen wat onrustig zijn, maar daarna hebben ze gauw genoeg dat er helemaal niets gebeurt. Als je de binnenbak heel regelmatig sproeit dan reageren ze daar op een gegeven moment echt niet meer op!
Ik ben op een manege geweest waar ze de stalgang iedere dag schoon maakten met een bladblazer, dat maakt echt een takkeherrie, maar die dieren reageerder er al niet meer op! (en schoon dat het daar was!!!)
Gipsy reageert ook totaal niet op sirenes omdat ze een hele tijd vlakbij het ziekenhuis heeft gestaan en de hele dag niets anders hoorde! Dus ze wennen er gauw genoeg aan.

Nulla tenaci invia est via

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:32

Soms snap je toch niets van paarden...
Die van mij kijken niet meer op van een betonmolen en lopen gewoon onder een steiger door. Maar staat de kruiwagen een keer rechtop...

Tis maar net wat ze gewent zijn.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:39

Het valt heus wel mee hoor. Gewoon goede isolatie en die paarden moeten er maar aan wennen hoor.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 22:50

tja, het zou misschien best wel kunnen, de paarden wennen er vanzelf aan, maar ik heb er niet altijd zo mooie ervaringen mee.

khad heel lang geleden een wedstrijd op een manege met de kantine boven de rijbak.
daar waar de rijbak ophield begon de kantine zeg maar, maar dan boven in de lucht.
mn pony wou dus echt niet die kant op, alleen maar de andere kant op, de hele proef verpest maar gewoon stug doorgereden, aan de kant vroeg iemand of ik een zweep wou, maar die mag je dus niet aannemen als je de proef begonnen bent, maar het is me gelukt die proef te doorstaan, wel met veel moeite maar ok.
de jury zei op een gegeven moment dat ik maar beter kon ophouden, ja bekijk het dus maar want van opgeven houd ik niet van.

daarentegen hebben wij in de grote binnenbak (springbak) ook een kantine boven, en daar keek ze niet van op.
daar kwam ook geen geluid van af, die van de wedstrijdmanege dus duidelijk wel, die was ook veel lager en opvallender, op onze eigen manege heb je er geen hinder van, geen geluid en dingen die je normaal niet tegen komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers