steigeren steigeren en nog eens steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

steigeren steigeren en nog eens steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 21:15

vandaag was ik gaan buitenrijden met kimmy samen met een meisje bij mij op stal.
zij op haar pony en ik op kimmy.
we gaan buitenrijden, alles was oke.
lekker een half uurtje stappen toen even draven en toen weer stappen. we kwamen bij een heel lang stuk gras dus even een galopje.
toen weer terug en weer galop (nou ja ren galop) (dit duurde trouwens misschien 2 min.)
toen wilde we terug naar stal rijden. doet kimmy ineens heel druk wilde alleen maar rennen en ik haar maar inhouden (we liepen op een dijkje)
gaat ze als een gek lopen dribbelen en toen wilde me zus haar beethouden gaat ze steigeren Verward
toen liet me zus haar los want ze schrok en wilde haar toen weer beethouden aangezien ze weer begon te dribbelen. ging ze weer steigeren toen heeft me zus haar losgelaten en is het meisje van stal met haar pony even blijven staan met mijn zus. en ben door gaan stappen en weer heel de tijd dribbelen en stijgeren. echt vreemd we rijden vaak op die dijk ds het was niet nieuw voor haar er was ook niks vreemds.
eenmaal veilig op stal aangekomen ben ik de bak ingegaan. (tja ze zal toch even beweging moeten hebben) in de bak ging alles weer gewoon oke. echt heel vreemd.
zou dit nou aan dat ene galopje liggen of zou het wat anders zijn want normaal doet ze dit nooit ook niet als ik galoppeer ofzo?????
weten jullie het misschien????

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:02

Was dit vandaag. Dan kan het door de wind komen. Vooral op de dijk heb je veel wind.
Mijn paard word er zelf altijd nogal wild van. Hoewel hij altijd goed onder controle blijf.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:23

Mijn paard ging met een gigantische spurt er van tussen vandaag. En dat doet ze normaal gesproken dus echt nooit. Het is volgens mij de wind.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 22:39

oke bedankt. ik zal kijken hoe ze morgen is. maar ja het waaide gister en eergister ook hard en toen deed ze niks Verward

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:07

misschien was ze wel eventjes heel vrolijk, en de wind zou dat alleen nog maar erger kunnen maken. zal je er geen zorgen over maken, wel kan je bij jezelf nagaan dat je vast ook wel is een bui hebt dat je heel vrolijk bent en wilt springen en gek doen. dat heeft je paard ook gewoon!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:03

ja, ik heb dat ook vaak met mijn paardje, gelukkig steigert hij erg gecontroleerd, heel langzaam. Alleen is het bij mij voordat hij een sprintje wil trekken.
Na het galoperen is plagom ook erg druk, maar je maakt met zo'n galopje een paard ook erg wakker natuurlijk. Zeker als ze in goede conditie zijn!
En de wind, tsja daar heb ik ook prblemen mee!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 22:11

nou vandaag stond er haast geen wind en ze was zo lief. dus denk gewoon dat ze wat fris was.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:46

gelukkig maar Haha!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:11

Mocht je paard blijven steigeren en er een gewoonte van maken, moet je tijdens een buitenrit maar een slofje omdoen (wel door de keelriem halen zodat hij er niet inspringt)en de slof alleen aantrekken als hij begint met die onzin, want een paard moet eerst zijn hoofd omhoog doen en dan pas kan hij steigeren...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 22:23

oke bedankt voor de tip.

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:32

Je kan ook een stoot gebruiken...
Zelfe idee als een slof, alleen hoef je dan geen extra teugels vast te houden en dergelijke..
Is dus misschien nog wel makkelijker!
Ik heb Kim in het begin ook met stoot gereden, niet omdat ze toen stijgerde, maar omdat ik gewoon nog nie zo zeker van mn zaak was 9ik was 12 dus ja...)
Je hebt dna lleen kans dat ze wel wat slomer gaat lopen, omdat ze nu eenmaal graag met dr neusje in de wind loopt...

Succes meis, en als er wat is hoor ik t graag!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:30

Rijd je met het bit dat Kimmy in heeft zoals op de foto's in je profiel ?
En kent ze dit bit al lang ?

Het zou zo kunnen zijn dat ze in opstand komt op het moment dat je een ophouding maakt of halt wilt houden omdat ze niet aan de druk van dit bit gewend is.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 23:08

ja volgens kiekiek was het zo'n zelfde soort bit. vanavond is het overigens goed gegaan ik heb met haar gewandeld en heb haar veel laten halthouden lopen halthouden lopen en het ging heel goed. toen ben ik even op haar gestapt en ging het eigenlijk best goed. Haha! niet gesteigerd alleen 1 x een poging tot....

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:49

Gelukkig!!
Zo ken ik Kimmy weer...

Ben blij dat t nu beter gaat!
Misschien was het inderdaad het weer...
Of ze was hengstig?

Anyway, gelukkig is ze nu weer de ouwe!
Liefs
KIKI