Het rijden (of niet dus) in deze periode.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Het rijden (of niet dus) in deze periode.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 21:16

Volgens mij hebben een aantal van jullie ook alleen maar een buitenbak toch? En wat doen jullie als (zoals bij mij) de bak niet goed is (ofwel afgezet stuk weiland) en ik nu al een week neit in de bak kan rijden door de blub. Oke naar buiten gaan alleen dat wil ook nog niet lukken alleen en wandelen ook niet. Met zijn 2en wel alleen ik ben vaak alleen.
Dus wat doen jullie allemaal als jullie langer dan een week niet in de bak kunnen maar ook niet ergens anders kan rijden?
Nog tips wat ik kan gaan doen om haar toch beweging te geven?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:19

wandelen mss?

ik rijd wel altijd, maar kan dan ook alleen naar buiten. En omdat onze bak (nou ja, wei eigelijk gewoon) hoger ligt, valt het daar wel mee met de blub gelukkig

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:54

ik heb vanmiddag in de blub (bak) gelongeerd, het was vreselijk, paard & ik konden beiden onder de douche na afloop !

Rijden kan alleen buiten nu, het bos in of een rondje polder.......zelfs de bakken bij de rijvereniging staan blank


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:06

Onze buitenbak is wonder boven wonder plasloos en prima te rijden, heb ik veel geluk mee. Als het echt heel hard hoost kom ik meestal niet verder dan poetsen en knuffen, aangezien ik er niemand een plezier mee doe om in de hoosregen te gaan rijden Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:10

Ik kan en durf op het moment niets te beginnen. ofir is nog herstellende van een peesblessure, en als ik in de blubber ga rijden glibberen we alle kanten op... Lijkt me geen goed idee. Achter Tammy op de sulky vind ik nu ook geen fijn idee: modderhappen Vingers aflikken Gelukkig wordt het de rest van de week droger, kan ik tenminste weer rijden. Als alleen het land slecht is, ga ik ook nog wel eens het bos in Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:14

Gewoon in de buitenbak rijden.
Lag wel zand in maar Sabientje spetterde altijd extra hard door de plassen Haha!

Anders lekker buiten wat door het bos of door de buurt stappen.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:22

in de buitenbak rijden, wat stappen draven,galop achterwege laten voor een tijdje i.v.m uitglijden

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:25

Ik heb gelukkig een bak met zand. Ik kan eigenlijk altijd rijden. Mijn pony zou helemaal gek worden als hij zolang stil moest staan.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:34

Dennis is erg lui op het moment. Hij mag lekker zich zelf vermaken op het weiland en hoeft enkel met knap weer mee op buitenrit of bosrit.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:55

Wij kunnen nog steeds in de bak rijden, 1 helft is een beetje modderig, dus galopperen doe ik niet. Verder gewoon buitenrijden, longeren in de longeerbak of VD-en Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:21

Onze buitenbakken liggen er perfect bij.

Alleen rijden de meeste nu wel binnen Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:49

onze buitenbak is wle nat, maar ik rij wel gewoon, mijn pony heeft er niet echt problemen mee, ik wat meer als het regent Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:54

Als je in Goirle woont, heb je de Regte Hei toch als achtertuin? Lekker joh!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:09

Ik kan dus ook niet buitenrijden. De longeerbak is wel goed, dus zet ik haar aan het werk aan de longe.
Ik geloof dat ik bij mij op stal de enige ben die dus vind dat ik niet in de bak kan rijden. De bak is verschrikkelijk nat en wordt zwaar. Ik vind dit dus slecht voor de benen/pezen. Bij mij op stal vinden ze dat de paarden er sterk van worden. Tja...wat moet je daar nu mee?
Oftewel ik rijd niet, longeer op dit moment alleen

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:13

ik heb gelukkig ook een prima bak!wel een beetje zwaar maar dat is niet zo heel erg!kan teminste wel rijden!

Ik vind als je ziet dat je paardje pony het aan kan kan je toch gewoon in een wat zwaarde bak gaan rijden?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:15

De bak is een dikke blubberbende, de onderlaag is goed maar de bovenlaag is flodderig en nat. Maar het weiland ligt erg hoog, dus dat is wonder boven wonder droog...kan ik toch nog rijden.
Met m'n eigen beest moet ik daarvoor alleen een kilometertje langs de weg, en gister met die wind bijvoorbeeld durfde ik dat niet aan.
En ik baal ervan dat het zo vroeg donker is, want licht hebben we ook niet in de bak. Het is gewoon een waardeloze tijd....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:34

Wij hebben een buitenbak, waarvan een deel goed te rijden is. Er is alleen één (korte) zijde die behoorlijk blub is.
Probleem is dus alleen dat ik niet teveel moeilijke dingen van haar kan vragen, en alleen kan rijden als ze al een tijd buiten heeft gestaan, of de rest op stal staat.
Anders rent ze, uit protest, of omdat ze dan zo dicht mogelijk bij de wei is, die hoek in.
Op zo'n moment heeft ze echt nauwelijks stuur of rem, en ben ik bang dat asl ze daar in rent, ze gigantisch onderuit zal gaan.
Grootste probleem is, dat ze doorheeft dat ik veel voorzichtiger ben als ze die kant op rent.... Scheve mond

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:42

De buitenbak bij mij op stal is nu net een zwembad. Hij stond gisteren zo goed als helemaal onder water. Daar ga ik dus ook echt niet in rijden. We hebben wel nog een heel klein binnenbakje maar daar kan je dus al niet eens in galloperen. En als er meer als 2 mensen in rijden is het gewoon vol. Dus echt rijden kan je daar ook niet. Ik ga daarom ook maar lekker naar buiten met Lady. Kan ik evengoed nog rijden

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:54

Waarom kun je niet alleen buitenrijden?
Ik heb geen buitenbak dus ik moet zowiezo wel naar buiten, eerst lukte dat ook niet alleen, maar na flink veel tijd gaaat hij nu ook naar buiten alleen vrij goed.

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:45

wij hebben ook drie buitnebakken en als het maar een klein beetje heeft geregend, kan je al niet meer rijden. ik ga meestal naar buiten, of ik gooi hem los, want dan kan hij zelf weten wat hij wil doen!!!

I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:10

Luxeprobleem ... ik heb GEEN bak, niet binnen en niet buiten ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:50

Bij ons staat de bak tegenwoordig ook redelijk snel onder water, maar ik ben zowiezo al iemand die veel liever buitenritten rij. Dus ik ga gewoon lekker de polder in!! Behalve als het regent natuurlijk, want dat heb ik 1keer gedaan, maar nooit weer!! Veel te koud!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:32

Is losgooien in de blub geen optie als je niet kunt rijden oid?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:37

Beide bakken en de round pen stonden gisteren blank, op een randje langs het hek na (de hoefslag) en daar word dus in gereden. De drafbaan is erg donker, en volgens mij ook nat.

Gelukkig is de bak goed gedraineerd, en je ziet het water wegzakken. Maar gisteren was het niveau in de sloot zo hoog dat het water niet weg kom lopen....

Je suis Charlie.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 17:39

Sonja schreef:
Als je in Goirle woont, heb je de Regte Hei toch als achtertuin? Lekker joh!


Wat ik ook al zei in mijn eerste berichtje kan ik niet alleen naar buiten gaan. Ik heb Brenda net ongeveer ingereden en heb er ook al wel mee buiten gereden alleen dan met iemand erbij. Ze is bang voor dieren die achter een hekje staan Verward Een shet in de wei, schapen in de wei of als we langs het safaripark reden de herten achter een hek. Ze slaat dan op hol of wil omdraaien en de weg op rennen. Om naar een heel kein natuurgebiedje te komen (3 paadjes) moeten we dus langs een weggetje wat een sluiproute is voor verkeer wat de file op de snelweg (er metteen naast!) staat af te snijden.
Ik heb geen zin om metteen al gevaarlijk te gaan doen en risico's te nemen door alleen te gaan rijden. Ook bij het wandelen doet ze dat. Ik wil er aan werken alleen wel met iemand er nog bij, te paard of gewoon iemand die meewandeld. Dit kan nog wel even gaan duren dus als ik alleen ben (best vaak) kan ik niet naar buiten en ook niet wandelen.

Als ik dna ook niet in de bak kan wat kan ik dan doen om haar beweging te geven of om hasar bezig te houden?

En de regte hei is wel in Goirle maar niet in mijn achtertuin Knipoog Mijn manege ligt er gelijk aan maar om met mijn verzorgpony (met zijn 2en Haha! ) daar te komen moeten we wel 1 uur stappen.
En ik rijd nu al 2 uur op zaterdag met goed weer op die hei met de lessen

Ik heb denk ik maar gewoon zin in de zomer. Dit is het eerste jaa dat ik het zo bewust meemaak. Vorige jaar reed ik nog alleen op de manege en als het regende waren we blij want dan bleven we eindelijk eens binnen rijden want dat deden we dus echt nooit.

Maar iemand nog tips om haar bezig te houden en dus niet buiten wandelen/rijden en een blubbak tot de beschikking?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker en 134 bezoekers