Auto lenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 15:47

Mogen jullie altijd de auto van je ouders lenen?
Ik mag die van m'n moeder (sinds 3 maanden Peugeot 106, hiervoor VW Polo) altijd lenen als zij 'm zelf niet nodig heeft, moet wel een vergoeding betalen (20 ct. per km). Die van m'n vader (een Kia bestelbus) mag ik altijd lenen, hoef ik niets voor te betalen, maar hij heeft 'm ook bijna altijd zelf nodig. Alleen soms in het weekend niet als hij gaat zeilen.
De auto van de vriend van m'n moeder (m'n ouders zijn gescheiden) mag ik niet lenen (Mercedes C-klasse), want dat is een automaat en daar kan ik volgens hem niet in rijden (lijkt me alleen maar makkelijker, maar ok), hij laat z'n eigen dochters er ook niet in rijden trouwens, dus beetje vreemd als ik dat dan wel zou mogen. Binnenkort krijgt hij een nieuwe, dus ik bietsen of ik de 'oude' (3 jaar oud....) een keertje mag lenen, maar ik geloof dat dat er niet in zit.
Ik mag ook in de auto van de ouders van m'n vriend rijden (wel kilometervergoeding betalen), m'n vriend heeft zelf geen rijbewijs, dus daar kunnen we 'm heel leuk mee pesten!
Ik heb wel eens nagedacht over een eigen auto kopen, maar eigenlijk vind ik dat veel en veel te duur! Ik heb een OV, moet iedere ochtend naar A'dam en dat wil je niet met de auto! Bovendien kan ik er altijd wel eentje lenen als ik er echt 1 nodig heb en dat is veel goedkoper dan een eigen! Maar een eigen auto is wel leuk!

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-10-14 15:48 ]</font>


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:22

Ik mag hem lenen van mijn moeder maar moet dan wel af en toe tanken!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:24

Wij hadden geen eens een auto. Mijn ouders hebben geen rijbewijs. Ik was dus de eerste met een rijbewijs en een auto. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 18:25

Nee, ik mocht hem nooit lenen. Ben dan nu ook superblij met een eigen auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:08

Ik mocht 'm nooit lenen, maar had al heel snel een eigen brikkie. Ik leen onze auto's (personenauto'tje en veewagen) ook nooit uit, ik kan me heel goed voorstellen dat ouders dat ook niet doen!
Ik leen bij wijze van spreken nog liever m'n vent uit dan de auto! *LOL*

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 20:16

Tja, ik 'moest' van m'n ouders m'n rijbewijs halen (Nu ben je nog jong en leer je het snel, het wordt alleen maar duurder, moeilijker etc. etc. bla bla bla), niet dat ik het zelf niet wou, maar het hoefde van mij niet perse direct op m'n 18e, ik heb tenslotte een OV en ik zag het nut er niet direct van in. Toch maar gaan lessen en nu heb ik 'm al weer ruim anderhalf jaar en het is toch wel erg makkelijk! Maar het zou een beetje stom zijn als ik van m'n ouders m'n rijbewijs 'moet' halen en ik mag vervolgens nooit de auto lenen om rijervaring op te doen! Vandaar dus dat ik 'm mag lenen. M'n vader ziet z'n auto echt als een gebruiksvoorwerp, geeft er totaal niet om, het boeit 'm ook echt niet als er een deuk in komt ofzo (heb ik nog nooit gedaan hoor!), dus hij doet er niet moeilijk over. M'n moeder heeft nu net een nieuwe, dus die is er wel heel zuinig op, maar ik heb met die oude, toen ik net m'n rijbewijs had ook nog nooit schade gereden, dus inmiddels vertrouwt ze het wel.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:29

In heel zeldzame gevallen mocht ik een auto lenen thuis. Al snel had ik mijn eigen vervoer geregeld. Door die houding van mijn ouders altijd, is mijn zelfredzaamheid alleen maar groter geworden Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:58

Sonja, hoe denkt Dick daar over? Haha! Haha! Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:53

tsja...ik heb net mijn auot drie dagen uitgeleend aan mijn zusje en nu zit de hele voorkant in elkaar...

uitlenen is niet altijd leuk ,maar ik mocht ook altijd de auto van mijn ouders lenen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:32

Als het écht niet anders kan mag ik de auto wel mee hebben. Nou woon ik niet meer thuis, maar dat is niet zo'n probleem. Vaak op vrijdagavond naar het werk omdat de busverbinding dan stinkmodder is.
Alleen als mijn ouders op vakantie gaan is het gebeurd wat betreft de auto lenen, aangezien ik de laatste keer in een week 685 km moest verklaren... vonden ze niet zo tof }>

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:35

Ik mocht nooit ergens voertuigen lenen, dus kocht ik er uiteindelijk zelf maar eentje.
Oh ja, nog een waarschuwing: koop nooit een Land Rover, dat blijft zelden bij eentje (heb er vier) *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 22:38

Vier? Euhm: 1 voor net, 1 om mee te raggen, 1 reserve en 1 voor het even aantal ofzo?.
Die nieuwste Freelander is wel mooi!
Bij mij op stal zijn verschillende mensen die die hebben, en dan met een trailer ervoor in dezelfde kleur, helemaal af!

Nulla tenaci invia est via

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 01:03

De auto van mijn moeder mocht ik altijd lenen en dat mag nu nog (alleen moest ik 'm de laatste 3 jaar wel delen met m'n zusje van 22). Die van m'n vader niet, alleen onder toezicht. Mijn vader redeneerde altijd: 'als je dan toch een auto in elkaar rijdt, dan liever die van je moeder dan die van mij'. Wat een vertrouwen hè? Overigens gingen ze vorig jaar mei een weekje naar Turkije en toen bood hij zelf aan dat ik zijn auto wel mocht lenen, ik dacht dat ik niet meer bijkwam. Maar ik vind het een rotwagen, op de lange afstand rijdt-ie heerlijk maar een Volvo 440 parkeer ik lang niet zo lekker in als het kleintje van mams of mijn eigen Toyota die ik sinds augustus heb.

Tot een paar maanden geleden heb ik nooit een eigen auto gehad (behalve tijdens m'n stage op Aruba, wat een wrak was dat trouwens). Van mei tot juli heb ik twee maanden een Clio gehad van m'n werk, daarvóór leende ik dus af en toe die van mams en nu heb ik er zelf eentje. Heerlijk dat ik niet meer afhankelijk ben van anderen en van openbaar vervoer. Ik gebruik 'm overigens best bewust hoor, hij rijdt 1 op 15 en ik heb net 2 weken op 25 piek gereden, dus reken maar uit. Naar m'n werk ga ik op de fiets, en als ik ooit weer buiten Utrecht ga werken en het is met de trein goed bereikbaar, dan ga ik echt niet met de auto. Pff... zoals Margreet al zegt, ik ga echt niet in de file staan op de A2 of A27, en dat vindt de motor van mijn autootje ook niet leuk...

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> (ben ff onderschriftloos)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-15 01:09 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:20

Ik mocht al in de auto van mijn vader rijden toen ik mijn rijbewijs nog niet had... Schijnheilig (niet alleen hoor) en mijn exvriendje die wel een rijbewijs had, mocht er ook in rijden.

Nu heeft mijn vader een grote auto gekocht zodat IK een trailer kan trekken ermee!! Bloos
Dan neemt hij mijn auto en neem ik die van hem mee. Kennelijk heeft ie ontzettend veel vertrouwen in me! Cool

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:00

Ik mag sinds ik mijn rijbewijs heb altijd de auto lenen, zolang mijn ouders 'm niet nodig hebben, ik hoef geen bezine te betalen maar dat doe ik soms wel. En soms gaan zelfs mijn ouders fietsen en ik met de auto Haha! .
Lief he.
Ik rij ook in de auto van mijn vriend zijn ouders en mijn vriend zijn broertje. En in die van mijn vriendin d'r vader en d'r moeder. So best wel veel eigenlijk. Wat 'n vertrouwen he. Clown

:evaw:

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:27

Ik kreeg van mijn ouders op mijn 18e (na het behalen van mijn rijbewijs natuurlijk) een auto. Natuurlijk hartstikke gaaf, maar er zat ook een reden achter. Mijn ouders wilden niet dat ik zowel mijn moeder als mijn vaders auto zou lenen. Dat was dus de deal. In principe hoefde ik alleen maar benzine te betalen, maar ook daar werd ik vaak mee gematst door een tankpas.
Nu 3 jaar later rij ik nog steeds in dezelfde auto ben alleen nu wel alles (benzine, wegenbelasting, verzekering) zelf gaan betalen. Ik vind mijn ouders wel slim, want a) hun auto is door mij geen schade aangebracht.... b) ze waren hun auto nooit kwijt c) leerde mij veranwoording te nemen door het onderhouden van mijn eigen auto..

PS. Mijn vaders auto (BMW M5) mag ik alleen lenen als het hard waait.... dan is mijn Renault vijfje namelijk niet zo stabiel op de weg!! Of als ik hem ergens op moet halen als hij gedronken heeft..

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:16

als ik hem over anderhalf jaar ga halen dan mag het wel denk ik, me zus heeft wel een eigen auto(VW GOLF 4 ) maar ze rijd vaak ook in me moeders auto (Audi) dus ik mag het ook wel maar dan hebben we vast wel weer een andere auto Schijnheilig

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:36

Haha Tony ik weet jouw pincode. Haha! }> Extreme duivel

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:30

Mijn ouders zouden hem niet snel uitlenen, bang dat er iets mee gebeurt. Ik rijd in de auto van mijn vriend, is zijn grote trots, maar hij rijdt doordeweek in de leaseauto en anders staat hij toch maar stil (we wonen samen) Ook mogen we de auto van mijn broertje lenen. Die was eerst van ons, maar hij heeft hem overgekocht. Hij heeft zijn rijbewijs nog niet. Is nu 2 keer gezakt... Scheve mond\

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:42

Citaat:
Op 2001-10-14 22:38, schreef Margreet:
Vier? Euhm: 1 voor net, 1 om mee te raggen, 1 reserve en 1 voor het even aantal ofzo?.


Bijna goed, maar om te raggen heb ik de ex-nieuwe-ark bus en voor m'n paarden heb ik de vrachtwagen *LOL* *LOL*
Maar voordat iedereen jaloer wordt, drie Land Rovers worden gerestaureerd tot twee goede auto's. Ik had nog een vijfde, maar dat chassis heb ik verkocht, de rest van de auto heb ik nog voor onderdelen *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:45

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-18 12:53 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, kascar, YandexBot en 129 bezoekers