Paddy verkocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 09:23

Tenminste, dat droomde ik vannacht. Was weer zo'n irreëele droom. Er kwam een meisje kijken (dat op Tender leek, dus met haar heb ik nog een appeltje te schillen!!!!!) en die kwam kijken naar Paddy. Ik hoopte dat ze Paddy niet wilde hebben, daarom wilde ik er ook f 25.000,- voor hebben. Maar ze vroeg niet naar de prijs maar ze zei dat ze naar huis ging op de trailer te halen. Ze wilde Paddy hebben. Toen ze weg was, ik allemaal huilen dat Paddy wegging! (ik heb bij de vorige paarden ook niet gehuild toen ik ze verkocht). En ik vroeg me af of ze wel wist dat ik er f 25.000,- voor moest hebben. dat was heel veel maar daarom kon ik ook niet weigeren om haar te verkopen. Ik wilde dat ik rijk was, dan kon ik nee zeggen tegen geld, altijd maar dat geld, geld, geld, geld, dat rotgeld!!! (dat ging er allemaal door mijn hoofd)
Maar dat komt omdat ik er wel eens serieus over nadenk. Verkopen zou het mij financieel nu eenmaal een stuk gemakkelijker maken. En als er ooit veel op haar geboden wordt, moet ik gewoon zo zakelijk zijn om het te doen. maar....... feit blijft dat ik het niet echt wil. Ik begin eindelijk een combinatie met haar te vormen en ze is een ontzettend lief knuffeldier. En ze is een goed sportpaard en Iones en paddy zijn ook nog eens heel dik met elkaar. Nouja, tijd zal uitwijzen wat er uiteindelijk zal gebeuren.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:28

Oh ik schrok al!! Haha!

Maar inderdaad, ik ken dat, voor mij zou het financieel ook beter worden als ik er 1 minder had, maar mijn hart ligt gewoon bij de paarden(sport) en ik zou nog wel meer paarden willen rijden. Bovendien zouden mijn paarden niet veel opleveren... Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:32

Jee Desiree, ik schrok al zeg! Ik dacht al: gisteren nog niets aan de hand en nu ineens verkocht! Gelukkig was het maar een droom (of nachtmerrie)!

Groetjes,

Jolande

ps. vergeet je fles niet!!

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:49

Pfff, ik schrok van die titel!

Wat kan een mens raar dromen hè? Vaak combineer je in een droom een aantal verschillende dingen waar je bewust of onbewust in je hoofd mee bezig bent en die vormen dan een droom.

Zo droomde ik vannacht dat Kaminka dood was en dat ze naar 't Zand (in noordholland) gebracht was. Ooit ben ik met haar naar een veearts in de plaats geweest om foto's van haar achterknie te laten maken, verder heb ik niets met die plaats. Gisteravond had ze ineens, vlak voordat ik wegging, een wond op haar neusgat en dat in combinatie met mijn verdwenen kat (bang dat hij aangereden was of zo) had me denk ik die droom bezorgd. Frusty

Dieren blijven je bewust en onbewust bezig houden, dat blijkt wel!

Gelukkig heb je Paddy nog!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 11:26

waarom zouden jouw paarden niets opleveren jura? hoe weet jij dat? Nou, het is zoals Mieke inderdaad zei, ik heb het er gisteren met onze stalhouder er inderdaad over gehad dat ik Paddy ooit zou kunnen verkopen maar dat ik daar niet zoveel zin in heb. Maar Wim zei dat ik gewoon veel moest vragen. Want toen we laatst in Schijndel waren met Paddy, waren er zo al 3 mensen naar hem toegekomen om naar Paddy te vragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:39

Hahaha,
ik vond het al zo vaag, vorige week hadden we het er nog over en nu zou ze opeens weg zijn!

Ik denk dat het voor Jura een beetje lastig ligt...
zij heeft 2 talentvolle paarden, maar de een met hoefkatrol, ocd en artrose (toch Maartje?) en de ander met een afwijking aan het hoofd....
En ik denk dat als er wel geld geboden wordt dat ze dan alsnog niet weggaan! Haha!

Maar als er voor Ozep weer mensen vragen geef ik ook altijd een absurd hoog bedrag op...
Graag of heel niet! Dat paard is voor mij zoveel geld waard en ik moet voor dat geld ook weer een ander talentvol dier kunnen kopen!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:44

Ik schrok dus ook van je titel. Tja, het is moeilijk om je paard te verkopen, zeker als je er zo gek mee bent. Aan de andere kant is het wel verstandig als er veel voor geboden wordt. Mocht je het echt van plan zijn, kun je idd het beste een bedrag in je hoofd nemen (behoorlijk hoog) en daar ook aan vast houden. Als ze dat dan bieden moet je ook consequent zijn en verkopen. Dat klinkt allemaal helemaal bot, we hebben zelf ook in die situatie gezeten en ik weet dus hoe moeilijk het is.
Maar ik zou gewoon lekker aan de gang gaan, en dan maar zien wie er komt om te informeren. Zorgen maken kun je altijd nog gaan doenals het zo ver is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 13:08

Nou, op iones kunnen ze bieden wat ze willen, maar ze kunnen de boom in hoor. Maar inderdaad, als ze paddy willen hebben zullen ze over de brug moeten komen. Het is graag of niet.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:12

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

-

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:14

een vriend van mij heeft vorig jaar een bod van dik een ton gehad, hij heeft dat ook afgeslagen.
gister heb ik hem weer even gesproken en dat dier heeft al 2 maanden niet meer normaal gesprongen, is ergens met zijn zij tegen aangeklapt en op het moment dat hij moet afzetten krimpt hij van pijn in elkaar...
dag centen!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:14

Janna, ik snap net als jij niet dat je je paard niet verkoopt als er zoveel voor geboden wordt. Zeker als je financieel al krap zit. Morgen staat hij kreupel op stal en dan heb je spijt. Bovendien is het ook heel erg leuk om je oude paard in de topsport te zien lopen, waar zijn talent dan echt tot zijn recht komt.

Alhoewel, Trammelant wordt ook niet meer verkocht, maar daar zullen ze ook geen hoge bedragen meer voor bieden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 13:19

Iones is 11, daar zullen ze ook niet meer van die hele hoge bedragen voor bieden. En het is bedoeling dat hij blijft. Maar mensen die krap zitten en zoveel geboden krijgen voor hun paard zijn niet reeel als ze dat weigeren. Bij ons zat iemand in de springles iemand die een hele goede merrie heeft. Jan Tops heeft er ooit 2 ton voor geboden en ze heeft geweigerd!!!!!!! Omdat ze zelf fijn wilde hobbyen. Nou, dat kun je toch wel en nog geld overhouden als je het dier verkoopt. Het paard is er intussen niet beter op geworden: zij springt elke zaterdag in de les maar traint het paard door de week onvoldoende omdat ze geen tijd heeft. Zonde is dat nou he.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:20

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:48

Citaat:
Op 2001-10-16 12:39, schreef Sjuimpje:
Ik denk dat het voor Jura een beetje lastig ligt...
zij heeft 2 talentvolle paarden, maar de een met hoefkatrol, ocd en artrose (toch Maartje?) en de ander met een afwijking aan het hoofd....
En ik denk dat als er wel geld geboden wordt dat ze dan alsnog niet weggaan! Haha!


Inderdaad dat klopt Suus, om die reden zullen ze niet veel opbrengen, maar ook omdat ze vast niet de meest getalenteerde paarden zijn!! Trouwens, Jur heeft geen artrose hoor, dat is een van de weinige dingen die ze nog niet heeft! Lachen

Ja en Razinda zit natuurlijk met dat hoofd, en verder is ze klein. Noem maar op. Maar inderdaad, ik zou ze toch niet weg doen, dus dat is makkelijk! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 14:21

Is jur niet op de een of andere manier te behandelen dan? Iones is aan OC behandeld.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:33

Ik las de titel en dacht "WAT????" wil je me niet meer zo laten schrikken Lachen
Soms denk ik weleens na over dat soort dingen, maar ik zou mijn paard niet willen verkopen.
Dan denk ik dat hij met een betere ruiter een stuk verder kan komen dan met mij, maar aan de andere kant geef ik veel om zijn geestelijke welzijn (naast het lichamelijke natuurlijk) en ik zou hem eigenlijk niet toe vertrouwen aan een ander.
Je merkt bij hem ook al snel wat hij van een ruiter vind en ik heb gezien hoe dat kan zijn op een slechte manier (was een niet klikken met een bijrijdster heel in het begin) dan vliegt hij tegen het dak en is er geen land mee te bezeilen.
Dat wens ik hem dus ook niet toe, ik zou me daar --bij het idee al-- vreselijk ongelukkig mee voelen.
En ik denk niet dat hij het erg vind om minder te bereiken dan de grens van zijn mogelijkheden, denk ik dan maar *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:44

man, ik schrok me een hoedje!
alle collega's zaten me aan te kijken!!!!!

ik heb er niets mee te maken, echt niet! was een dubbelgangster!!!!!

maar ik ken het beklemmende gevoel! er zijn steeds meer mensen die zeggend at Ten ook veel geld waard zal zijn, en ik heb mezelf toegesproken dat als iemand boven een bepaald bedrag biedt, dat hij dan gaat. Het probleem is alleen dat ik de beslissng nog niet kan nemen om het "te koop" te zetten......

Woody is net als Iones: ze mogen tig een miljoen bieden, hij blijft waar hij is! al moet ik alles wat ik heb ervoor opgeven!!! (maar ik kan makkelijk praten, want er is geen mens die ooit (veel) geld zal bieden voor woetesnoet!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 14:47

Hahahaha Tender! tja, verkopen is ergens niet leuk he. Ik zou overigens ALS ik een paard zou verkopen (iones dus uitgesloten) wel er op letten of de ruiter eerlijk is met paarden. Ik ga Paddy niet blootstellen aan een of andere banketstaaflo. dat zou ik haar niet aandoen. Maar goed, feit is dat ik zelf niet zo'n goede ruiter ben: paddy zal bij mij niet tot haar recht komen, misschien zullen ze haar kwaliteiten niet ontdekken. grinnik

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:05

Das dus een typische geval van ieder nadeel heb ze voordeel!! Haha!

Niemand wil mijn paarden hebben, gelukkig maar, zelf hou ik ze maar al te graag! Hoef ik daar in ieder geval niet meer over te dubben... Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:15

Iemand heeft weleens aan mijn vader gevraagd wat 'ie vroeg voor Jurga (de stalhouder waar tallie's paardje staat). We hadden haar nog maar een paar weken, maar wilden haar toen al nooit meer kwijt. Nee hoor, jurga blijft forever bij ons zolang we het finacieel draaiende kunnen houden. En bovendien gaan we verhuizen naar mijn opa en oma en gaan we dus naar de boerderij en hebben we ruimte genoeg. Misschien zometeen wel voor nog een paardje, de stallen worden toch van ons gnagna. Maar ik weet niet wat ik zou doen als het Paddox-veulen echt supermooi wordt en ze bieden me veel. Ik denk echt dat ik NEE ga zeggen dan... Misschien stom, maar zo denk ik erover. *LOL* Kan later altijd nog verkopen. Knipoog Niet dat ik dat van plan ben, want ik wil hem/haar zelf houden.... Jurga's babe..

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 16:20

Ik zou maar wat graag een veulen met Paddy willen fokken, ik denk dat ze goede sportpaarden zou kunnen fokken. Maar ja, dat wordt allemaal onbetaalbaar he, zolang ik mijn paarden op pension moet houden. echt oliebol. Ik mag al blij zijn als het me lukt om Paddy te houden.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:53

Schrik niet, maar iedere keer als Leroy een braaf rondje sprong kwamen er kopers. Het hoogste wat ze boden was Fl 30000 (Leroy was 5 en sprong B) Maar goed, eigenwijze ik wou hem houden want ik wou graag verder komen met springen. Toen later in Amerika wou mijn trainer hem kopen voor 35000 dollar. Maar ja, ik was weer eigenwijs he! Dus hij bleef. Nu wil ie niets meer, hij bokt, stijgert en loopt alleen wanneer het hem uitkomt. Ik rijd hem zelf ook niet meer omdat ik strontziek van zijn irritante gedrag werd. Maar aan de andere kant, al had ik ja gezegd op al die bedragen dan was er nog een grote kans dat ie niet zou verkopen denk ik. Want er werd altijd alleen maar op hem geboden als ie zo goed sprong. Als die potetiele kopers hem thuis zouden gaan uitproberen zouden ze denk ik snel afgehaakt zijn Haha! Hmm ik bedenk me net dat ik nog steeds een visitekaartje in mij portemonnee heb zitten van iemand die zei dat als ik ooit van gedachte zou veranderen of ik hem dan even wou bellen Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 10:00

Ik ga er niet vanuit dat paddy ooit raar gaat doen maar je zult wel zien dat als ik eens een hoog bod zou weigeren, dat ze een week later een ongeluk krijgt of zo. Murphy's law heet dat. Gisteren met haar in de les gesprongen en ze waren toch weer razend enthousiast over haar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, Laj1, Luna_Rose, manonutjuh, miicchhellee, sterregoud en 134 bezoekers