Hoeveel voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 20:04

Heb 'n vraagje voor jullie, ik hoop dat dit niet al te vaak is geweest..

Wat voeren jullie je paard? Hoeveel kilo brok per dag? Wat doet je paard per dag?

Mijn Fries, hij is 3 jaar, ik rij (of longeer) hem ongeveer 5 keer per week, een halfuur tot drie kwartier. Hij krijgt Pavo Condition + voer.
Ik sta nu op een nieuwe stal en hier krijgt hij meer brok dan eerst, hij krijgt nu op het moment 4 kilo brok per dag. Is dit niet teveel? Ik merk wel dat 'ie nu wat meer doorloopt dan eerst. Toen kreeg ie 2.5 kilo per dag. Advies graag! Groetjes veer Lachen

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:06

Dat is wel een verschil, heb je dat rustig aan opgebouwd? Ik vind dat de staleigenaar wel in overleg met de paardeneigenaar moet voeren!

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:12

4 kilo lijkt me vrij veel voor zon jong paardje. Anders moet je het voer (brok) wat minderen en dan wat meer hooi voeren

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:25

ik voer 2 kilo. maar junta staat in heel de winter op de wei. dus als het kouder en natter word krijgt ze denk ik 3 kilo..

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:17

Ik voer 's morgens 1.5 schep Draversbrok van Havens + 1 schep kruidenmusli van Havens en ruim hooi.
's avonds voer ik 1.5 schep Draversbrok van Havens + 0.5 schep kruidenmusli van Havens en ruim hooi. Daarbij krijgt hij 's avonds ook 2 eetlepels Musculo en 2 eetlepels knoflook met rozebottel.
Mijn paard wordt iedere dag bereden, behalve op zondag. Hij is 1.68
Ik weet niet of dit teveel is ja of nee maar hij doet het er goed op.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:00

ik vind dat je dat niet van achter de computer kunt zeggen hoor.

ik doe gewoon altijd op het oog voeren,mijn volbloedje krijgt bijna 6 kilo over op een dag.
een ander paard wat bij ons op stal evenveel loopt en even groot is krijgt nog niet eens de helf ervan per dag.

dus het verschilt gewoon per pard.

hoeveel voer je nu?
doet hij het er goed op?dan gewoon doorblijven voeren.
word die iets te dik mag die wat weiniger en word die wat te dun mag die wat meer.

let wel op met dagen dat je niet rijd,dat je dan iets minder geeft.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:01

oja Haha!

ik voer s'morgens 1,5 brok en bijna 1 muesli en dan soms nog zemelen.

sávonds ook 1,5 brok en bijna een muesli en dan dan een flinke halve schep slobbermash.

ze krijgt s'morgens een plak hooi en sávonds 3 plakken hooi.
en dan nog eens stro en ze staat meestal overdag op de wei.
en ze ziet er goed uit zo.

ik rij wel iederen dag.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:08

Die van mij krijgt;
-in de ochtend 3/4 kilo basisbrok en 1/4 muesli plus een berg kuil/hooi
-eind van de middag hetzelfde
-'s avonds laat een paar grote winterpenen en weer een berg kuil/hooi
Verder tussendoor, natuurlijk de nodige boterhammetjes, worteltjes en appeltjes Haha! en staat ze overdag op de wei, waar nog een beetje gras staat en 's nachts in een strobedje waar ze ook nog wel wat van opeet. Als ze wegens te vies weer eerder naar binnen moet ofzo krijgt ze ook altijd nog wat kuil/hooi.
Mijn paard is 3,5 jaar, ca. 1.70 groot en wordt nog niet bereden.
Laatst bijgewerkt door Juliaa op 04-11-03 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:08

mijn shet krijgt niks, staat 24/7 op de wei zich vol te vreten. Mijn merrie is 7 jaar, hoogdrachtig en 1.30m hoog. Ze krijgt nu 1.5 kilo equiral brok, in 2 porties per dag. Verder van 9 tot 5 op de wei (vrij schraal, beetje blubber zooi nu) en 's avonds op stal een pluk hooi. Hier is ze nog zelfs wat te vet bij, volgens de DA voer ik zat, ik moet zeker niet meer gaan voeren, ook al vind ik het zelf weinig voor een hoogdrachtige merrie.

Oh ja ze rijdt nu ongveer 3 a 4 keer in de week een buitenritje van een halfuurtje. Dit bestaat uit ongeveer 15 min stap, 10 min draf en 5 min galopsprintjes tussendoor, want ze heeft vreselijk veel energie!