Sefja weggebracht naar Bergen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 11:59

Eigenlijk was dit al zondag. Von en Dorus kwamen ons zondagochtend halen (nog heeel erg bedankt!) Sefja liep zo achter me aan de trailer in. (Gelukkig maar dan was ze toch niet verdoofd toen ik haar gekocht had en uit Limburg haaalde) In een uurtje naar Bergen gereden waar Irma ons opwachtte. Sefja staat nu op een enorm terrein met 6 andere ijslanders waar ze drie maanden vakantie mag houden bijkomen van alles wat ze geleerd heeft.

Sommigen mochten niet te dicht in haar buurt komen (een kleine zwarte was haar toch wel te min) maar een 3 jarige bruine ruin vond ze wel heel lief. Dus ze heeft er al een vriendje. Ze heeft de boel verkend en besnuffeld en een geweldige draf laten zien (als ik dat er nog eens uitrijdt)

Komend weekend heb ik vriendlief al uitgenodigd voor een fijn weekendje weg (in Bergen natuurlijk) dus dan kan ik haar elke dag even zien.

Wel moeilijk hoor zo zonder paard en dit is pas dag 2....

Verdrietig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-10-16 12:37 ]</font>

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:23

Geen dank hoor! Voor een lekkere fles wijn is het bij Dorus al snel goed.
Kan me voorstellen dat je nu een beetje het gevoel hebt tijd over te hebben, maar je moet maar zo denken: ze staat daar echt hartstikke lekker en ze heeft al een vriendje! En daarbij zie je haar dit weekend alweer!! Is toch ook leuk, af en toe een weekendje weg, onder het mom van "we moeten er nodig eens uit", en dan natuurlijk naar Bergen Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:48

Citaat:
een kleine zwarte was haar toch wel te min


Ehhhh.. toch geen trauma he vanneh... je weet wel Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-10-16 12:48 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 13:10

Het was inderdaad een kind van Sibold, 2 jaar oud...misschien toch een trauma

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:18

waar in bergen?Aan de groeneweg,schuintegenover Berdos?

Liefs layla d

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 13:22

Aan de Colonel Sneepweg, vlakbij de Groeneweg, de wei loopt door tot aan een pensionstal. Ken je het? Zo ja wil je af en toe voor me kijken hoe het met haar gaat?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:32

Wat is de reden dat ze daar naartoe gaat ?? Ik heb dat volgens mij ergens gemist *sorry* Verward

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 13:37

Ze gaat er even bijkomen van alles wat ze de afgelopen tijd geleerd heeft. Bij ijslanders is het gebruikelijk ze na de eerste maanden training weer even in de kudde paard te laten zijn. Omdat ze bij mij nu op stal zou moeten heb ik dit plekje in bergen gevonden. ze staat daar echt als wild paard ind e kudde (Ze worden wel bijgevoerd met hooi als er te weinig gras is) Van januari tot april blijft ze in Bergen en dan gaat ze in training voor de keuring onder het zadel in april.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:03

ha vandaar ik schrok even ik dacht dat je haar verkocht had Haha! of kreupel was.

Ik vind dit een goed systeem vooral na het inrijden geeft ze dat wat rust Lovers om het allemaal te verwerken.

Succes Party!!

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:53

hoi
ik kom uit bergen!
ik weet welke kudde je bedoeld, ze zal het er zeker gezellig hebben, ik ken een paar van de paardjes wel.
ik heb vroeger(heel lang geleden) nog bij manege gladur(ook ijslanders dus) gereden.
ik zal haar een kushandje geven als ik langs rijd!
groetjes anne