welke laarzen (Derby of Cavallo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

welke laarzen (Derby of Cavallo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 16:43

Ik ben eens rond aan het kijken naar nieuwe leren laarzen en heb eigenlijk nu twee paar op het oog. Welke zouden jullie kiezen?

1.Derby Bento
Afbeelding

- Volnerf leer
- kalfsvoering
- Goodyear gemaakt
- leren zool
- Met dressuur boog

of

2. Cavallo 1700 (volgens mij is dit in Nl model Veneto)
Afbeelding

- buitenkant Veneto
- verder heb ik over deze laars niet zo heel veel info.

Zo op de foto vind ik de laars van Derby het mooist, ivm de dressuurboog. Maar ik weet eigenlijk niet zo veel van de kwaliteit van Derby.
Alle tips, opmerkingen en ervaringen zijn welkom. Jullie zouden me echt enorm op weg helpen.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:42

ik heb de Derby Bento en nog een andere Derby laars

beide zien er hetzelfde uit maar 1 vd 2 heeft 3 lagen leer bij de schacht(dat was weer wat nieuws) ipv 2, dat is mn nieuwste paar, die zijn voor wedstrijden

mn andere paar heb ik nu 3 jaar, daar heb ik een rits in laten zetten en rij ik bijna dagelijks mee

hele fijne laarzen en heb er nog helemaal geen problemen mee gehad Haha!
die met 2 lagen leer in de schacht

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

naomi_lover

Berichten: 59
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:44

derby zijn hele fijne laarzen heb ze ook en heb er totaal geen last van gehad. succes met kiezen

never change a winning team

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:56

Veneto-leer is toch leer met een coating? Die coating kan nog wel eens voor problemen zorgen (krassen, afbladderen). Het zijn geen slechte laarzen, Cavallo is een goed merk, maar ik denk dat die van Derby beter zijn als het tussen deze 2 paren gaat, langer mooi blijven, makkelijker te poetsen zijn. En omdat je die toch ook al mooier vindt qua model...

Nulla tenaci invia est via


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:00

ik zou ook kierzen voor de derbie. wat vriendinnen van mij hebben ze en ik vind het erg mooie laarzen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 18:28

Bedankt voor jullie reacties, ik denk toch dat ik voor de Derby laarzen ga.
Het enige nadeel van de derby's vind ik eigenlijk dat er een leren zool onderzit. Maar goed daar kan ik altijd nog een rubberzool onder laten maken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:31

Leren zool is inderdaad een nadeel, dat is spekglad!
Mijn laarzen (Petrie) hebben origineel ook een leren zool, maar ik heb gelijk bij het bestellen opgegeven dat ik een rubberen zool wilde en dat hebben ze zonder extra kosten gedaan, misschien kan dat bij jou ook?

Nulla tenaci invia est via

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 18:34

Bedankt voor de tip. Ik kan het eens vragen. Wie weet.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:12

Ik heb ook Derby's, dan wel geen dressuuruitvoering, maar wel de kalfslederenvoering.
Ze zijn echt perfect! Vind ze heel fijn, Cavello heb ik nog nooit gehad, vriendin en vriend mij hebben ze wel, hoor er nooit verkeerde dingen over..

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:43

mm, mij is nog niet zo lang geleden verteld dat de Bento met kunstof zool 20 euro duurder zou zijn. Ik heb uiteindelijk voor Petrie gekozen, omdat die laarzen net even beter zaten.
De bento's zijn goede laarzen, veel soepeler van Petrie, dat is een enorme plus.

Veneto leer is inderdaad goedkoop leer met een coating. Vergelijk die cavallo's dus met de Petrie perfect.
Een kras gaat er inderdaad moeilijk uit, maar toch kun je ook lang doen met laarzen met een coating, heb iemand gezien die ze veel gebruikte, en er zo'n 10 jaar mee deed. Wel ging aan de achterkant, het stuk leer over de balijnen afbladderen, maar dat zie je toch niet van een afstandje.
Persoonlijk zou ik voor de Bento gaan. Ik ben overigens ook wel nieuwsgierig wat je ervoor moet betalen, want hier in de buurt zit er wel 20 euro verschil in.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:37

Ik vind derby voor zijn prijsklasse een te ouderwets model hebben. Beetje lomp uitziend met een vierkantere neus. ook het borduurseltje vind ik zonde.
Voor de prijsklasse van de bento heb je een chiquere cavallo of petrie laars

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:19

uhm ik heb op dit moment konings laarzen (moet dubbele punt op de o maar weet ff niet hoe) en ben er echt SUPER tevreden over!!!!! moet je misschien ook maar eens naar informeren.
Ik had eerst cavallo's maar was ik niet echt over te spreken.
Het leer word heel snel TE soepel, zakken behoorlijk snel in, en aan de binnen kant slijt het leer als eeN gek.
Bij mij dan tenminste.
Echt in een half jaar tijd was de binnen kant wit, wat toch echt niet kan voor zo'n dure laarzen.
Dus als ik jouw was en ik moest per se kiezen tussen die 2 zou ik toch voor de derby gaan.
Weet niet qua kwaliteit hoe die zijn, maar vond de cavallo's slecht, maar das mijn mening.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:29

Ik zou de derby kiezen...

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:46

Derby!!! Ontzettend goede kwaliteit, gaan echt bijna een leven lang mee....

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:23

Mikkie schreef:
Bedankt voor jullie reacties, ik denk toch dat ik voor de Derby laarzen ga.
Het enige nadeel van de derby's vind ik eigenlijk dat er een leren zool onderzit. Maar goed daar kan ik altijd nog een rubberzool onder laten maken.


even naar de schoenmaker en voor 5 euro zit er een rubberen zooltje onder

is sowieso wel aan te raden anders loop je het stiksel los, en valt je zool er onderuit

ik heb bij mn oude paar 2,5 jaar geleden een zooltje eronder laten zetten bij de schoenmaker, en dat kstte iets van 5 euro ofz, echt niet veel

mn nieuwe paar moet ik t ook nog bij doen, maar die heb ik nogmaar 4x aangehad en nog geen tijd gehad ze ff naar de schoenmaker te brengen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:25

Unity schreef:
Ik vind derby voor zijn prijsklasse een te ouderwets model hebben. Beetje lomp uitziend met een vierkantere neus. ook het borduurseltje vind ik zonde.
Voor de prijsklasse van de bento heb je een chiquere cavallo of petrie laars


vierkante neus?heb ik toch echt nog niet kunnen ontdekken bij mijn laarzen Haha!

en dat stikseltje, ach ja, daar heb ik geen last van, vind t ook niet echt lelijk ofzo

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 13:46

Unity schreef:
Ik vind derby voor zijn prijsklasse een te ouderwets model hebben. Beetje lomp uitziend met een vierkantere neus. ook het borduurseltje vind ik zonde.
Voor de prijsklasse van de bento heb je een chiquere cavallo of petrie laars


Welke prijsklasse heb jij het dan over?????

Ik heb momenteel even niet zo verschrikkelijk veel te besteden en daarom is mijn keuze op een van deze laarzen gevallen. Momenteel heb ik Petri-laarzen. In principe ben ik daar ook heel tevreden over, ben alleen op zoek naar een laars die iets minder stug is.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:57

Reken op 360 euro ong. voor de Bento's. Ze zijn absoluut niet lomp, maar ze sloten bij mij boven niet aan bij de kuit.
Cavallo heb ik geen ervaring mee, maar ik weet van derby dat ze goed zijn.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:38

germie schreef:
Reken op 360 euro ong. voor de Bento's. Ze zijn absoluut niet lomp, maar ze sloten bij mij boven niet aan bij de kuit.
Cavallo heb ik geen ervaring mee, maar ik weet van derby dat ze goed zijn.



295 voor de derbylaars met dressuurboog en 2 lagen leer in de schacht(2,5 jaar terug)

en volgens mij 320 euro voor de Derby laars met dressuurboog en 3 lagen leer in de schacht, moet ff t bonnetje zoeken anders, maar volgens mij was het rond de 320

ik heb ze alle2 en ze blijven heel erg mooi

die met 3 lagen leer, daarvan krijg je geen 'kreukels' in het leer op de plaats waar je normaal wat kreukels hebt van het bewegen van je voet, omdat de schacht wat stugger is, alleen aan de buitenkant, binnenkant is gewoon 2 lagen leer, dus je hebt evenveel contact met je paard als met de gewone derby-laars


kan wel zijn dat er nu wat bij de prijs is gekomen, want de prijs van laarzen was wat omhoog gegaan zei de man in de ruitersport toen ik er een week ofzo nadat ik mn laarzen had gekocht daar was om een nieuw zadel te kopen, toen hadden we t over prijzen enz en dat t zadel wat ik 6 jaar en 4 jaar terug had gekocht evenduur waren als t zadel wat ik die dag kocht, toen zei hij dus dat binnenkort wrsch de prijs van zadels ook wat omhoog ging nu de laarzen ook al omhoog waren gegaan

de leveranciers waren 7-10% omhoog gegaan met hun prijs

ga gewoon even langs bij een ruitersport-zaaak, bekijk de laarzen allemaal op je gemak en pas degene die je mooi vindt, en de fijnste koop je dan Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers