paarden in het buitenland echt veel goedkoper?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

paarden in het buitenland echt veel goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:35

ik vroeg het me af.......er wordt hier nog wel eens gezegd dat als ik een paard wil dat ik dan naar Belgie moet gaan,
nu heb ik een aantal weken geleden Italianen over de vloer gehad voor mijn pony en deze week Duiters(tja ik trek buitenlanders aan Tong uitsteken ) maar ze vonden de pony toch te duur, want ze konden voor het zelfde geld een 5/6 jarige(Paard) in Duitsland kopen, met papieren die 1.20 sprong!(en die van mij heeft geen papieren,is 11,is E-pony maar loopt wel M1,Zspringen en M SGW)

maar nu vroeg ik me af of wij Nederlanders nu veel duurder zijn dan Belgie en Duitsland?!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:34

Ik weet niet wat de verschil is tussen de prijzen voor paarden maar ik merk wel dat Nederlands bijna niets willen betalen voor veulens.
Uit ervaring (misschien trek ik de verkeerde mensen aan Verward ) maar tot nu toe denk men 500-1000 euro voor een e-pony of paardenveulen met papieren toe te komen. Dit is voor mij slachtprijs ! Alhoewel ik niet de mijne naar de slacht breng hoor, maar hier in de buurt kan je een slachtveulen kopen voor 500 euro en die is echt niet te vergelijken met een sport-veulen ! Voor sport-veulens wordt hier (België) toch tussen de 1500 en 3000 euro betaald afhankelijk van maat, afstamming, conformatie, enz. En ik heb het hier over 'gewone' veulens voor Jan en Alleman.
Het zal wel wachten worden op betere economische tijden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:37

HEt is mij wel eens opgevallen dat de paarden kwa vraagprijs een stuk lager zijn dan in ons eigen zakelijke landje...
En gezien de prijzen die de Trahkeners opbrachten op die laatste veiling in Duitsland (bron: De Hoefslag), kon het in Dtls. idd ook wel eens prettig goedkoop zijn op het moment.....

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:38

Ik weet iig wel dat de prijzen in de USA veel hoger liggen dan hier. Als je ziet voor wat voor bedragen nederlandse paarden daarheen worden verkocht. Maar ook hoeveel je weer moet betalen mocht je daar een weg willen halen, dat is echt abnormaal. Ik hoorde laatst van iemand dat ie een normale D pony, leuke papieren, maar niet speciaal, 4 jaar, L dress. voor 6000 euro verkocht naar Amerika, dat boden die mensen gewoon. Dat is 12.000 GULDEN!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 01:11

maak er maar 13200 van Volcano Knipoog

Ik heb geen idee hoe de prijzen in het buitenland liggen, maar als ze het te duur vinden, waarom komen ze dan helemaal hierheen Verward
Als je hier een vijf/zes-jarige op M-niveau wil hebben kun je wel een duizendje of acht neertellen en dan heb je nog niet veel bijzonders
(en volgens mij vraag je dat niet voor Tobias Knipoog )

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 01:28

sommige paarden liggen nu erg hoog in de prijs komt ook door de euro
of ze in het buitenland goedkoper zijn weet ik niet

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 08:34

Ik heb ook wel gehoord dat je in Duitsland en Frankrijk goed paarden zou kunnne kopen, maar of dat uiteindelijk zo veel goedkoper is weet ik niet..

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:17

Ik heb juist de ervaring (met welsh cobs) dat men in Duitsland en België best goed wil betalen.
Voor mij de reden dat ik al jaren niet meer in NL bladen adverteer als ik wat wil verkopen.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:41

Ik lees de Pferdemarkt altijd. En dan lijken die duitse prijzen hoger te liggen dan in Nederland.

Maar of dat nou een graadmeter is.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:51

In Pferdemarkt wordt inderdaad geadverteerd met prijzen waar je je als Nederlandse verkoper de vingers bij zou aflikken.
Aan de ene kant: "vraagprijs is nog geen verkoopprijs"..
maar anderszijds is een advertentie plaatsen in pferdemarkt lang niet goedkoop en toch wordt er telkens weer druk in geadverteerd. Daar zet je niet een waanzinnig hoge prijs bij die kopers per definitie afschrikt, dan heeft adverteren immers geen zin en zou het weggegooid geld zijn.

Deels is het dus wel een indicatie.