ik stop ermee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

ik stop ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:13

ik heb definitief besloten om mijn westernzadel aan de wilgen te hangen Huilen . Althans met Kokopelli. Ze vind het echt veschrikkelijk en dan gaat het weer eens goed maar over het algemeen doet ze het zonder plezier.
Buitenrijden was ook geen optie want dat ging niet alleen. Ze heeft nu dit jaar haar 1e veulen gehad en sindsdien is ze wel veel rustiger geworden maar in de bak jakkie. loswerken vrijheiddressuur llongeren etc prima maar verder ....
Dus afgelopen zondag heb ik het zadel erop gegooit en zei Nou Kook we gaan een lekkere buitenrit maken met zijn tween. Als je normaal doet en niet met 110 km /uur in zijn achteruit de sloot in vliegt oid dan hoef je nooooit meer western te rijden dan gaan we mennen, en trektochten maken en kappen we met het hele western gebeuren.

Nou je raad het wel he daar ging madam sjok sjok sjok langs de weg 1x had ze de neiging en ik zei je weet wat ik heb gezegd he en daar ging ze weer sjok sjok sjok. We hebben heerlijk een rondje door de polder gereden en bij deze hou ik me aan mijn belofte.

Ik hoop straks met haar zoon Koko's Free Spirit (half Quarter) wel weer de draad te kunnen oppikken.

nou een brokje nutteloze info misschien Verward maar wou het even kwijt .

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:16

Fijn dat je naar je paard luistert. Kun je helemaal niet meer met haar rijden?

There is no reality, only perception.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:17

ik wou het kwijt omdat ik toch wel treurig erover ben ik ben best een fantieke ruiter maar ik vertik het om haar te verkopen.
Ik heb nu een Welsh K "te leen" die om deze reden verkocht is.(zit aleen een race knop op, maar wel gegelijk een rem maar die kon zij niet vinden)

Ik ben te gehecht aan mijn Kookie en tja we kunnen helaas niet de dingen doen die ik eigenlijk wil ....maar wie ben ik, ik heb haar gekocht daar heeft zij niet voor gekozen, Maar ik zie wel in dat ik niet alles kan verwachten.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:47

Knap hoor, om die beslissing te nemen!! Het is enorm moeilijk. Ik kan er ook altijd wel inkomen dat mensen hun paard verkopen, want het is ook belangrijk dat je zelf plezier hebt in je hobby en als je niet kunt doen wat je wilt, western in jou geval, dan is het ook niet leuk.
Het scheelt natuurlijk wel dat je ook haar veulen hebt waarmee het hopelijk allemaal wat plezieriger gaat.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:49

het is heel moeilijk en ik kan me ook wel voorstellen dat sommige besluiten om een ander pard te kopen maar ik heb haar al 4 jaar ze is als een familielid. Heb net een vriend gesproken die op hoog nivo ment, en hij komt me zondag helpen om haar voor de kar te beleren...spannend

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:59

Dat vind ik ook knap ... nu moet je jezelf "omscholen" ipv je paard! Hopelijk kan Spirit zich over een paar jaar wel vinden in het westerngebeuren ... Heel bewonderenswaardig dat je voor je paard je eigen ambities opzij zet!

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:07

Ik heb het er wel moeilijk mee dat mensen hun paarden verkopen, omwille van te klein of niet voldoen aan HUN eisen, of geen zin meer.
Ik heb pas een paard gekocht en er zou al een zeer grondige reden moeten zijn om hem weg te doen, ook al kost het me met 2 kindjes en een schat van een man, 2 katten, een hond,.een baan,.... meer tijd om ook hem 's morgens en 's avonds en heel dikwijls als ik niet moet werken 's middags aandacht te geven.
Het doet me soms pijn om de reacties te lezen op bokt als mensen hun paard verkocht hebben of te koop zetten.
Je kiest daar toch op voorand voor en je beschouwt dat toch als een deel van je gezin!!!!!!!!!!!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:17

Een moeilijke maar heel bewonderenswaardige beslissing. OK dan! Veel succes met haar veulen iig.

Carinbev: ik kan me goed vinden in je denkwijze, zeker als het paarden betreft die al op leeftijd zijn en plaats moeten maken voor 'iets jongers'.
Er moet heel wat gebeuren willen mijn meiden weggaan, ondanks dat Sugar ook niet dat gebracht heeft wat ik er bij aankoop van verwacht had, heb ik daar vrede mee. Gelukkig heb ik wel de mogelijheid tot mooie buitenritten.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:21

ja dat klopt.
In het begin is het leuk en aardig maar je komt er al snel achter dat het meer is dan alleen dat leuke paardje wat je hebt.
de kosten en ja als je je eigen ambities opzij moet zetten.
Ik zou ook dolgraag een echte quarter hebben waar ik wedstrijden mee kan gaan maar dat heb ik nu eenmaal niet en melody is gewoon een eerste klas lief paard.
ze zou me nooit wat doen en ondanks dat ik geen wedstrijden rij en het me heeeeeeel veeeeeeeel leuke dingen kost (geen geld voor), heb ik die keuze gemaakt en ze blijft bij me tot de dood ons scheid Schijnheilig
En ik heb respect voor iedereen die er hetzelfde over denkt!
dus jij ook Bloos

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:22

Fijn dat je paardje bij je kan blijven. Ook mijn idee is dat mijn paarden blijven tot de dood ons scheidt en ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren. Aan de andere kant, zie ik paarden om me heen, die niet voldoen aan de eisen van hun eigenaren. Ik persoonlijk vind, dat je een paard waar je niet blij (meer) mee bent, beter kunt verkopen dan te verwaarlozen. Ik bedoel hiermee niet dat ze geen eten/drinken of een stal hebben, maar ik doel op de emotionele verwaarlozing. Met die dieren heb ik echt medelijden en dan vind ik dat ze beter af zijn bij iemand die wel blij met het dier is. Niet iedereen ziet zijn dier nml. als een gezinslid.

Een glimlach kost minder dan electriciteit maar geeft meer licht

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:38

nee en dat begrijp ik absoluut niet.
als ik melody es straf door mijn stem te verheffen dan staat ze stokstijf en dan moet ik heeeeeeeel erg mijn best doen zodat de traantjes niet gaan rollen hahahahhahah
ik denk als ik voor melody of mijn vriend moest kiezen koos ik voor melody Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:53

Jester schreef:
Fijn dat je paardje bij je kan blijven. Ook mijn idee is dat mijn paarden blijven tot de dood ons scheidt en ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren. Aan de andere kant, zie ik paarden om me heen, die niet voldoen aan de eisen van hun eigenaren. Ik persoonlijk vind, dat je een paard waar je niet blij (meer) mee bent, beter kunt verkopen dan te verwaarlozen. Ik bedoel hiermee niet dat ze geen eten/drinken of een stal hebben, maar ik doel op de emotionele verwaarlozing. Met die dieren heb ik echt medelijden en dan vind ik dat ze beter af zijn bij iemand die wel blij met het dier is. Niet iedereen ziet zijn dier nml. als een gezinslid.


Ik zie mijn paarden ook als gezinslid, maar soms heb je inderdaad een paard waar het gewoon niet mee klikt, of wil je toch een hele andere richting op dan waar het paard voor geschikt is. Ik ben het met je eens dat je dan beter wl kunt verkopen, het paard heeft er ook niks aan dat jij niet 100% gelukkig met hem bent of zelfs geirriteerd bent omdat je kwa karakter gewoon botst.

Ik vind paarden wat dat betreft toch heel anders dan bijvoorbeeld honden. Paarden zijn makkelijker, hechten zich niet snel aan 1 mens en passen zich snel aan in een nieuwe omgeving.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:03

jeddah"]
[quote="Jester schreef:
Fijn dat je paardje bij je kan blijven. Ook mijn idee is dat mijn paarden blijven tot de dood ons scheidt en ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren. Aan de andere kant, zie ik paarden om me heen, die niet voldoen aan de eisen van hun eigenaren. Ik persoonlijk vind, dat je een paard waar je niet blij (meer) mee bent, beter kunt verkopen dan te verwaarlozen. Ik bedoel hiermee niet dat ze geen eten/drinken of een stal hebben, maar ik doel op de emotionele verwaarlozing. Met die dieren heb ik echt medelijden en dan vind ik dat ze beter af zijn bij iemand die wel blij met het dier is. Niet iedereen ziet zijn dier nml. als een gezinslid.


Ik zie mijn paarden ook als gezinslid, maar soms heb je inderdaad een paard waar het gewoon niet mee klikt, of wil je toch een hele andere richting op dan waar het paard voor geschikt is. Ik ben het met je eens dat je dan beter wl kunt verkopen, het paard heeft er ook niks aan dat jij niet 100% gelukkig met hem bent of zelfs geirriteerd bent omdat je kwa karakter gewoon botst.

Ik vind paarden wat dat betreft toch heel anders dan bijvoorbeeld honden. Paarden zijn makkelijker, hechten zich niet snel aan 1 mens en passen zich snel aan in een nieuwe omgeving.
[/quote]
Ben het met Jeddah eens. Maar als jij je neer kunt leggen bij het besluit en daar vrede mee hebt, is er niks aan de hand.

Ik ben nog altijd erg blij dat ik Fuego verkocht heb en nu met Digger verder ga. En, naar wat ik hoor over hem, Fuego ook Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

ilseb

Berichten: 154
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Hulst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:08

Ik heb zelf mijn paardje (arabier) te koop staan en het is best moeilijk, want het is echt een schat, maar ik verkoop hem toch. Aan de ene kant begrijp ik wel dat iemand een paard houdt, omdat hij of zij daaraaan gehecht is, ookal kunnen ze dan niet doen wat ze willen doen, maar eigenlijk hou je daarmee jezelf tegen. Ik verkoop mijn paard alleen maar, omdat ik verder wil in de sport en omdat ik wil leren. Hij is 10 jaar en loopt super en nu wil ik een jonge Quarter om zelf op te leiden en wedstrijden mee te gaan rijden. Als je ambitieus bent en echt iets wilt bereiken, moet je soms gewoon een moeilijke beslissing nemen...

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:25

Leuk dat je zo met je paard kunt "praten". Ik weet niet of ik het zou kunnen opbrengen om die belofte te houden hoor. Maar ik tref het gelukkig met een knol die vaak de oortjes naar voren heeft staan. Maar ik heb ook een jaar gereden op een draver, en die had ALTIJD de oren naar achteren, daar ben ik toen ook mee gestopt omdat het gewoon niet een leuk paard was om mee te werken. Maar als je merkt dat het paard iets anders dan western duidelijk leuker vindt, en je wilt hem echt niet kwijt... ja ik kan er wel inkomen.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:22

ilseb schreef:
Ik heb zelf mijn paardje (arabier) te koop staan en het is best moeilijk, want het is echt een schat, maar ik verkoop hem toch. Aan de ene kant begrijp ik wel dat iemand een paard houdt, omdat hij of zij daaraaan gehecht is, ookal kunnen ze dan niet doen wat ze willen doen, maar eigenlijk hou je daarmee jezelf tegen. Ik verkoop mijn paard alleen maar, omdat ik verder wil in de sport en omdat ik wil leren. Hij is 10 jaar en loopt super en nu wil ik een jonge Quarter om zelf op te leiden en wedstrijden mee te gaan rijden. Als je ambitieus bent en echt iets wilt bereiken, moet je soms gewoon een moeilijke beslissing nemen...


Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Zelf zit ik ook met dit probleem. Ben er ook nog niet uit of ik mn paardje ga verkopen of mn ambities voorlopig nog maar even opzij ga zetten. Moeilijk is dat hoor.

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:00

knap hoor! dat noem ik paardeliefde....niet alleen maar kijken naar wat jezelf wil, maar ook luisteren naar wat je paardje wil OK dan!

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:17

weet je wat nou het mooie van dit hele verhaal is. Ik ging gister weer rijden en ik zei nou Kook het aanbod geld nog steeds en weer hebben we een heerlijke buitenrit gemaakt. Jammergenoeg is het nu slecht weer anders zou ze vandaag haar debuut voor de wagen maken.

Ik ben erg blij met mijn paard ook al is ze niet gewoorden waar ik op had gehoopt. Maar zoals al meerdere hier aangaven het is onderdeel van het gezin en zo is het met Kook ook zo.
Ik heb geen kinderen en Kook en Spirit vullen die ruimte heel goed op.
ALs je graag wildat je kind een bepaalde richting opgaat of gaat studeren of weet ik veel wat en dat doen ze niet doe je ze toch ookniet weg

Misschien een beetje kort door de bocht maar in sommige gevallen vind ik dat de beslissing te snel genomen wordt , het lukt niet ...hup volgende.

Daarom zit ik nu dus ook nog steeds met die Wlesh merrie precieszo´n verhaal. Nu nog geen 3 weken later het is een wereld pony, ik kan lezen en schrijven met haar bijna nog beter dan met mijn eigen Kook omdat dit een heel gevoelig dier is en je goed kan communiceren met haar. Ik geef haar dus ook niet zomaar aan iemand mee ik moet er van overtuigd zijn dat het klikt en dat ze de rest van haar leven (tuurlijk zijn er altijd drastische omstandigheden) mag blijven.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:27

jammer dat je niet meer kan doen wat je graag wil doen met kokopelli maar wel heel goed dat je der niet weg doe veel mensen doen dat wel als het niet doet wat ze willen en spirit is ook een engeltje duz dat gaat helemal goed komen;)
mijn verzorgpaard staat trouwens heel erg dicht bij kokopelli
xxies lauw

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 14:28

waar staat je verzorg paard dan Laura? kom een keertje gezellig langs als je wil.
Je gaat ook regelmatig naar Texel las ik? je kan wel eens mee hoor als je wil naar Spirit die staat daar nu ook

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:38

He die Kokopelli, zo maar stoppen met western???? Erg jammer hoor maar als jullie er echt zo over denken wens ik jullie alle succes in het mennen. Betekent wel dat ik een wedstrijd maatje kwijt ben Huilen Misschien over een paar jaar met Spirit weer *LOL*

Maar strandritten blijven we toch wel maken

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 14:42

He mille, ja ik heb definitief de handoek in de ring gegooit. Maar ik wil nog wel met je mee hoor dan ben ik toch je groom

ja en strandritjes ben ik altijd voor in en Koko ook

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com


Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:44

Dat hoef je maar 1 keer te zeggen.... Tong uitsteken
Ik pb je gelijk voor een afspraak

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 14:45

dat is goed hoor!! blijf ik er nog een beetje in hahaha

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:32

ik wil graag een keertje langs komen lijkt me super gezellig een een reisje texel is ook erg leuk naar spirit en de andere veultjes
ik wil de mooie kokopelli wel eens in het echt zien Bloos
xxies lauw

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers