XBOX of Playstation II?? Welke brengt de Sint best

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XBOX of Playstation II

Ik verkies XboX
9 (40%)
Ik verkies Playstation II
10 (45%)
Ik verkies een andere en verklaar me nader in het toppic
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 22


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

XBOX of Playstation II?? Welke brengt de Sint best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 12:02

Ok ... even uitleggen. M'n zoon zaagt al een ruime tijd voor een spelconsole, en nu mag ie dus van oma en opa ééntje via de Heilige man Schijnheilig . M'n zoon meteen van "Playstation II" en zo, maar het oudste kind (lees m'n man) zegt dat ie twijfels heeft of XBOX niet beter is, volgens hem heeft die betere kwaliteit kwa beeld .... maar dan weer de twijfel of het wel een blijver is of niet. Playstation is tenslotte een gevestigde waarde ....

Begrijpen jullie de vraag een beetje??? Wat zou jij kiezen of heb je en waarom?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:13

mijn neefje heeft een xbox en is daar heel tevreden van. De beeldkwaliteit is inderdaad geweldig (beter dan Ps2 zeggen ze). Ik geloof dat de spelletjes voor de xbox ook goedkoper zijn dan die van de ps2 (daar zou ik ook naar kijken, die kosten ook een bom geld en met 1 spelletje zijn ze niet tevreden hé Knipoog )

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:14

ik heb zelf een Xbox gekregen van mijn vriend en we zijn er heel tevreden over. Je hebt prachtig beeld, hele goeie games en de dvd speler is enorm goed.

Je hebt ook geen gedoe met geheugenkaartjes zoals bij de PS2 omdat er een harde schijf inzit.

Faithless is he that says farewell when the road darkens.
J. R. R. Tolkien

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:27

Ik heb een xbox en ben er uiterst tevreden over... de kracht, de snelheid en de beeldkwaliteit! Uitmuntend! Bovendien is er een groot assortiment aan spellen verkrijgbaar, iets wat voor de Gamecube net nog iets minder is, en PS2 is wat minder 'speels' op sommige vlakken. Bovendien heb je nooit geen last meer van savecards etc, er zit lekker een 40 GB harde schijf in Lachen
Plus de beste dvd-speler op console gebied. De dvd-speler van de xbox komt er kwa beeld en geluid veel beter uit dan de ps2.


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:44

Al de drie de consoles zijn eigenlijk goed..
Kwa graphics ontlopen de xbox en gamecube elkaar niet zo erg als het gaat om titels die op beide consoles verschijnen. De PS2 loopt wel wat achter wat dat betreft op de andere 2.
De PS2 is de oudste van de drie. Daardoor heeft de PS2 momenteel wel de meeste spellen en ook kwa laag geprijsde spellen het grootste assortiment. De playstation is weliswaar een gevestigde waarde, maar de voornaamste reden voor dat is dat de PS2 ruim anderhalf jaar eerder uit was dan de andere 2.
De gamecube moet het momenteel voornamelijk hebben van de exclusieve titels... Zoals een mario kart, zelda etc. Zeker na de prijsdaling (hij is nu 99 euro) is het een aantrekkelijke console.. Echter heeft de gamecube een zwaar tekort aan spellen. Buiten de exclusive nintendo titels zijn er erg weinig 3rd party titels.
De xbox is van de drie de sterktste console.. Buiten dat het de enige is met een echt goede Dolby 5.1 (digitaal) ondersteuning is het ook de enige met een harddisk (geen gedonder met memory cards dus) en met een heel goed werkend live systeem.
Verder heeft de xbox momenteel ook veel goede spellen in de winkel staan. En is de xbox grafisch nog niet eens aan zijn limit. Er komen een paar mooie exclusieve games uit op de xbox. En zoals Sypheron al zei heeft de xbox ook de beste DVD speler.
De prijzen van nieuwe spellen zijn ongeveer gelijk voor de PS2 en de Xbox, de prijzen van nieuwe gamecube spellen zijn ongeveer 10 euro minder. Als ze uitkomen tenminste.
Voorbeeld. laatste 3 maanden zijn er welgeteld 3 cube spellen uitgekomen tegen +/- 15 op de ps2 en +/- 20 op de xbox.
Zelf heb ik ook een xbox en ik ben er erg tevreden over. Ik ben wel van plan om een gamecube erbij te kopen maar dat is uitsluitend voor de nintendo exclusive titels als zelda etc.
Zelf zou ik de keuze laten vallen tussen de xbox en cube (ondanks tekort aan spellen). De ps2 zou ik eigenlijk al laten vallen. Kwa hardware is die toch verouderd tenopzichte van de andere 2. Buiten dat is het spellen aanbod (genre) vrijwel hetzelfde als die van die xbox.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:54

xbox is beter. omgebouwde xbox is nog beter Haha!

Amor Vincit Omnia

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 15:13

Verklaar U nader SP Haha! Wat kan je daar aan ombouwen?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:31

ik hou het wel bij mijn PS2 *LOL*

helemaal Ven van dat ding Haha! goed als ik me verveel *LOL*

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:45

ik heb ze allebei Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:52

Nintendo GameCube

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:55

Xbox is beter op alle vlakken, alleen de andere 2 consoles hebben allebei net een ding beter dan xbox. PS2 heeft een gigantische keuze aan spellen, en de gamecube is gewoon abnormaal goedkoop. That's it. De meest gemiddelde spellen vind je echter op Xbox, Gamecube is wat speelser (wat niet wil zeggen kinderachtig hoor!!!) en PS2 is wat meer van de strategie; RPG's en dat soort dingen. XBox zit daar tussenin met veel actie en denkspellen.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:24

Duidelijk PS2, wellicht mindere Hardware, maar betere games!

en daar gaat het om!

(ow ja, en tis tenminste geen micro$oft)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:31

Zonder Microsoft zat jij nu niet op bokt waarschijnlijk, en zonder Microsoft was er ook geen PS2, ook dat ding is ontworpen mbv software van MS Knipoog.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:33

(laat mij lekker in de waan Knipoog )

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:41

Buiten wat er beter is, je zoon wil zelf graag een PS2. Lijkt mij dat er maar 1 keus mogelijk is Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:44

Romkabouter schreef:
Buiten wat er beter is, je zoon wil zelf graag een PS2. Lijkt mij dat er maar 1 keus mogelijk is Lachen


So true! Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:46

ombouwen: divx op de tv kijken, grote harddisk inbouwen waar spellen op gekopieerd kunnen worden en ga zo nog maar even door. zoek even op internet voor details Lachen dan is de ps2 helemaal een lachertje geworden Knipoog

Amor Vincit Omnia

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:43

divxen kijk ik al jaren op de tv (sinds ik een 21" heb niet meer), grote harddisk heb ik ook al jaren.

Xbox is voor een console een lomp ding, maar als je er een pc van maakt is het een handig ding Clown

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 11:22

M'n zoon kent niets meer dan een PSII ... dus dat ie die wil zou ik niet meteen zeggen. Z'n nonkel heeft er zo één en vandaar dat ie juist PSII kende. Had oompje Jody de XboX gehad had ie vast over die gepraat Haha!. En ... uh ... wat de goedheilige man brengt moet ie blij mee zijn Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:30

Ik denk dat je beter voor Xbox kiest. Die wordt nl ook gemaakt via Microsoft en zal de console voor de jaren 2000 worden net zoals de playstation voor de jaren 90 was.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:43

Staat er ergens dat een console klein moet zijn? Het is geen handheld hoor? Dan kan je beter een GBA of N-Gage kopen imo Knipoog. Btw voor de PS2 is nu al een tijd een externe (officiele) harde schijf uit, dus die kan je ook al uitbreiden. En btw2: Als je de xbox ombouwt vervalt wel je garantie.. ombouwen gebeurd namelijk niet officieel.
Btw3: Petraaken: PS2 heeft helemaal niets meer met de jaren 90 te maken en komt toch echt uit de 21ste eeuw Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:02

Een vriendin van mij heeft een XBox en haar zus de Playstation II Haha! Zelf zou ik het liefste de XBox krijgen, alhoewel de PS2 ook erg leuk is!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:41

zo groot vind ik de xbox niet eigenlijk, als je 'm open hebt gezien zie je dat alles compact is. het is leuk natuurlijk om het ding af te kraken omdat hij van microsoft is, maar of het nuttig advies is, weet ik niet. bovendien de ultieme manier om microsoft met de xbox te pakken is het ging ombouwen, lijkt me Knipoog het enige leuke van de ps2 is dat het oude ps spellen draait. aan de andere kant kan je met de xbox alle andere consoles emuleren, dus heb je feitelijk alles in 1.

Amor Vincit Omnia

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:14

De X-box trekt mij het meest , vooral na het drama van een collega die een PS2 kocht....
kreng ging elke keer verrot , hij heeft 3 x een nieuwe gekregen in de winkel
(is nu dus aan zijn VIERDE bezig Scheve mond ) en deze is ook al een beetje gaar. Hij heeft niet eens zin meer om nog eens terug te gaan naar de winkel ermee.

X-box is qua technisch speeltje gewoon het meest aantrekkelijk vind ik Lachen .


Syphie , ik denk dat Petraaken de PS1 bedoelt ,
dat is DE console van de jaren '90 natuurlijk .

Gegroet allemaal !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Judith, marygoround, YandexBot en 144 bezoekers