Het zullen je ouders maar zijn, arm kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:54

Vrijdag was een meisje op de manege op haar pony aan het rijden. Ze zit in de brugklas en is dus een jaar of 12. Ze reed zonder zadel en alleen met een halster en zonder cap. Niet echt snugger maar ja op die leeftijd willen ze nog wel eens te stoer doen en ze ging alleen maar stappen. En niemand van de manegedirectie had haar gezien dus ze werd ook niet teruggefloten. Normaal is haar pony heel braaf maar de pony schrok ergens van, spurte weg en gaf een flinke bok. Dat meisje viel er met een flinke klap af.
Een vriendinnetje zag het gebeuren en ging hulp halen. Het meisje was op haar rug gevallen en kreeg moeilijk adem. Maar toen ze op haar zij was gelegd kreeg ze gelukkig weer lucht.
Daarna had ze erg last van haar arm en rug. En haar mond werd blauw omdat ze daar ook op was gevallen.
Ik heb het niet zien gebeuren maar ik kwam net op stal toen ze weer aan het bijkomen was.
De ouders waren gebeld maar konden niet meteen komen, ze moest maar even wachten. En dat meisje zat daar maar half suf en te janken van de pijn. Iemand bood al aan om alvast naar de EHBO te gaan maar dat vonden de ouders onzin. Ze moest maar wachten. NA een uur kwamen de ouders maar ze moesten eerts nog even anders heen en dan pas naar de EHBO.
Dat snap je toch niet?ALs jouw kind zo'n ongeluk krijgt schrik je je toch helemaal kapot. En kom je als de donder naar de manege en anders ben je blij dat iemand alvast met har naar het ziekenhuis gaat?
Ik vond het altijd een beetje irritant kind, vraagt heel veel aandacht en probeert veel ouder over te komen door te roken enzo maar ze ziet er gewoon nog uit als 10. Ik vond die ouders altijd al een beetje raar maar nu snap ik wel waarom dat meisje is zoals ze is. Die ouders geven heel veel geld uit aan kleren maar eens kijken als dat meisje les heeft met haar pony is al teveel gevraagd. En als ze dan su zo hard valt komen ze niet eens meteen.
Uiteindelijk heeft ze er een zwaar gekneusde rug en arm aan over gehouden maar valt het allemaal wel mee gelukkig. Ze loopt iig alweer op stal maar kan eventjes niet rijden.
Misschien dat anderen van onze manege het wel anders zien maar ik snap niet waarom die ouders zo lang op zich laten wachten.


_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-10-14 19:56 ]</font>

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:04

Belachelijk van die ouders! Boos! Boos! Boos! en dat dat meisje zo is,ja,dat komt gewoon door die ouders Boos! Frusty daar kan dat meisje niets aan doen

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:30

Belachelijk gewoon, mijn ouders zouden zich doodschrikken en meteen naar me toekomen!!!!
Dat meisje had misschien wel dood kunnen zijn, als het nog veel ernstigers was geweest en dan hadden ze er echt wel spijt van gehad.
Maar dit vind ik gewoon Belachelijk.
Die ouders hebben volgens mij alleen maar tijd voor zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:37

Ergerlijk zulke mensen. Maar waarschijnlijk roepen die ouders nu juist dat ze op de manege te veel ophef maakten en dat het allemaal reuze mee viel Frusty

Ik wil hier niet meteen gaan generaliseren maar dergelijk gedrag bij kinderen zie je toch wel vaak bij ouders die beide zo nodig een full-time carriere nastreven. De kindere worden dan in een weekend lekker op de manege gedumpt zodat pa en ma bij kunnen komen van een drukke werkweek. Omdat er aan geld niet direct een gebrek is wordt veel afgekocht met mooie kleding, dure fietsen, eigen pony etc. etc. Ik denk dat zulke kinderen snel emotioneel beschadigd raken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-10-14 21:02 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:57

ik ben het absoluut met Jippie eens. Het gebeurt helaas te vaak en ik betrap mezelf er wel eens op dat als ik op een kind van een vriendin pas, dat ik dan zeg.....wil je tv kijken zodat ik niet hoef te spelen enzo.

MAAR, ik heb me voorgenomen dat ik dat met mijn eigen kids niet ga doen. Ik zou nooit zo zijn, als er nu iets met mijn broertje is ofzo, dan race ik er echt meteen heen.

Je kunt je nu dus ook voorstellen waarom dat meisje al die andere rare dingen doet. LEt maar op, die heeft binnen een jaar een vriendje en binnen een paar weken heeft ze daar al mee lopen rotzooien. Bij mij op de vorige manege had je ook een paar van die meiden. Het verbaast me en maakt me ook een beetje verdrietig, wat een maatschappij...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:08

Dat vind ik echt erg! Ik ben het wel met Jippie en Manon eens.
Gewoon belachelijk

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:20

Tja, je hoort er tegenwoordig niet meer bij zonder kinderen. Dus je zet zo'n knd maar even op de wereld, en dan weer gewoon verder gaan. (is ze toevallig enigst kind?) Om niet te veel gezeur te krijgen geven we haar maar waar ze om vraagt, dan is ze tenminste stil en hebben wij er niet zo veel last van, stel dat we haar ook nog aandacht moeten geven, daar hebben we geen tijd voor hoor.

Klinkt misschien wat erg overdreven, maar het was wel wat er als eerste in mij opkwam. Ik ken dit soort situaties ook van de manege waar ik eerst stond. Het is dus maar wat je belangrijk vindt, arm kind hoor. Je zal zulke ouders hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:33

Je zal idd maar zulke ouders hebben... Mag ik me maar weer gelukkig prijzen, mijn ouders kwamen altijd direct to the rescue!
(vaders op sokken op een gejatte fiets als een gek achter zijn op hol geslagen dochter aan Haha!)

Ik vind datecht verschrikkelijk, het arme kind! Ik hoop maar dat ik nooit zo zal worden. Ik denk dat ik dat ook niet in me heb, om ZO ernstig erg te worden!
Schandalig zeg@

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:48

idd verschrikkelijke ouders
toen ik in almere zat bij een meisje soort vriendin om het makkelijk te maken en toen viel ik in hun badkamer, en mijn ouders zijn meteen gekomen. ik had me kin helemaal open
ze waren wel pas een uur later maar ze meosten met de auto he

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:54

Tja, iedereen wil toch kinderen? Maar ze willen er alleen niets voor laten.....

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:02

Hmm, om ouder te worden heb je nog steeds geen diploma nodig. Helaas, maar wel erg waar. Prioriteiten stellen is heel erg belangrijk.

Schijnbaar hebben de ouders het dus inderdaad veel te druk met -ogenschijnlijk- belangrijkere zaken. Dat ze niet eens in de gaten hebben dat hun kind rookt en dergelijke is dus al heel erg.

Ik vrees op een punt voor het ergste: kan het zijn dat de ouders gewoon niet willen dat ze paardrijdt? Het lijkt er wel op, gen interesse e.d. Dan "gebruiken" ze dit doort toestanden alleen maar om het kind te "ontmoedigen", wat nog veel kwalijker is. Hoe dan ook, iemand moest eens een hartig woordje gaan praten met die lui.

Overigens ben ik het er niet mee eens dat je met twee werkende ouders geen tijd meer zou hebben om aan je kind(eren) te besteden. Pure onzin, gewoon een kwestie van je prioriteiten stellen. Geld (alleen) maakt niet gelukkig. Zo te hiren hebben ze zat geld, dus het kan heus wat minder met dat werken....

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:32

Belachelijk zeg! Boos! Mijn ouders zouden meteen komen (maar die zijn er meestal al Haha! ) Ben blij dat ik niet zulke ouders heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:55

Ik geloof niet dat die ouders het erg vinden dat ze paardrijdt maar ze hebben gewoon geen zin om er tijd aan te besteden. Vinden het wel makkleijk misschien dat hun kind altijd op de manege rond hangt. Ze kan er op de fiets heen dus dat ik ook supermakkelijk.
Ik hoorde laatst die moeder ook zeggen:"Jij wou toch zo nodig een pony, ik niet". Maar ik vind dat als je als ouder een pony koopt voor een kind van 11 dat je er dan ook verantwoordelijk voor bent. Je kan niet van een kind verwachten dat die er echt voor 100% verantwoordelijk voor is. Dan mag je je er zelf ook wel wat in verdiepen.
Als ik kinderen zou krijgen die als hobb voor zwaardvechten of hockey kiezen zal ik me daar toch echt wel wat in verdiepen en ze iig steunen en suporten ook al boeit die sport mij niks.
En zo zou mijn moeder ook hebben gedaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:09

yep, een manege is toch een goedkoop oppas adres? Hoef je zelf niets met je kinderen te ondernemen en er ook niet op te letten. En je weet waar ze uithangen. Doen ze ook met zwembaden, dat heeft nog een tijdje terug in de krant gestaan.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:40

TSSSSSS jeetje zeg dat zijn dus in mijn ogen geen mensen die een kind verdienen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:26

Weet je hoe we dat soort kinderen bij ons op de manege noemden? Vuilnisbakkentuig. Dat kwam omdat er in een hoek op de poetsplaats altijd enkele vuilnisbakken stonden die door hen als zitplek werden gebruikt. Daar zaten er ook bij die elke zaterdag om tien uur werden gedropt, soms zelfs zonder geld en/of eten en om vier uur weer werden opgehaald. Triest hoor, zulke ouders.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:36

Bahbah! Dan heb ik het nog goed met mijn ouders. Toen ik nog in Arnhem woonde, kwam ik ook elke zaterdag en soms ook zondag naar de manege toe, om te helpen met beginners, mijn eigen les te rijden en te helpen op stal, en soms op zondag dan nog een wedstrijdje ofzo. Ik ging dan ook de hele dag naar de manege, maar dan kreeg ik ALTIJD geld mee en meestal ook nog wat de drinken en brood. Ik ben ook vorig jaar winter, in de les, gevallen van een pony af. Toen waren mijn ouders er ook niet. Ik was heel erg hard gevallen, en heb er later ook een gebroken arm aan over gehouden. Mijn vader is gelijk zo snel mogelijk gekomen, al wonen wij niet zo dicht bij de manege. De ouders van mijn allerbeste vriendin hebben mij alvast meegenomen naar hun huis, om wat bij te komen. (ze d88 dat het niet zo ernstig was namelijk.) Toen was mijn vader gelijk gekomen en ben ik naar het ziekenhuis gebracht waar mijn moeder ook al op mij zat te wachten. (ze zijn gescheiden en apart gekomen met de auto).
Zo zijn mijn ouders nou. Ik hoop voor dat meisje, dat haar ouders een beetje gaan veranderen... Boos!

Gr. Kim (PG)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:38

Citaat:
Op 2001-10-15 14:09, schreef Desiree:
yep, een manege is toch een goedkoop oppas adres? Hoef je zelf niets met je kinderen te ondernemen en er ook niet op te letten. En je weet waar ze uithangen. Doen ze ook met zwembaden, dat heeft nog een tijdje terug in de krant gestaan.

Zoiets is de kinderboerderij dus ook. Worden er kinderen gedropt en dan verwachten de ouders dat wij ze aan het werk zetten en erop letten. Ja sorry hoor, maar als er +/- 25 kinderen tegelijk aan je hoofd zeuren, of ze nog iets kunnen doen, dan heb ik echt geen tijd om op die 3 kinderen te letten die gewoon gedropt zijn.
En dan zijn de ouders verontwaardigd, als een kind bijvoorbeeld een beetje vies is geworden, ja sorry hoor, maar je bent op een kinderboerderij niet in een of andere net hotel

Was laatst zelfs een jongetje van 3 á 4 jaar. Die liep helemaal alleen in de wei. Maar dat hadden we eerst niet in de gaten, dat is nl wel vaker zo, maar dan zitten de ouders op een bankje, op het pleintje. Even later kwam iemand dat jongetje naar de kantine brengen. Dat dat jongetje zonder ouders zomaar in de wei en nu zónder schoenen rondliep.
Tsja.. wat moet je dan, je hebt een jongetje van 3 á 4 waar geen duidelijk woord uit te krijgen is (als je vraagt waar zijn moeder is loopt ie naar de nepkoe toe om daarmee te gaan spelen Haha! ), maar je hebt geen schoenen of ouders Verward
Uiteindelijk kwam er een man 2 schoenen brengen die netjes naast elkaar in de wei stonden. (toch goed van het jongetje dat ie eraan had gedacht om ze netjes naast elkaar te zetten *LOL* )
Oke, 1 probleem minder, nu nog de ouders zoeken. Robbert (een vriend van mij) ging samen met het jongetje naar de ouders zoeken. Het jongetje loopt regelrecht naar de fietsen toe. Pakt zijn fietsje, zwaait naar Robbert en fietst de poort uit. Voordat Robbert van zijn verbazing was bekomen, was het jochie al met een rotvaart de hoek om gefietst.... Dus waar ie nou vandaan kwam?? Verward En wat ie op de boerderij kwam doen.. Verward

Maar stel je toch voor... een jochie van 3 á 4 jaar, alleen op de fiets, best drukke weg... Wat voor ouders heeft dat jochie?

Ik vind het trouwens wel zielig voor dat meisje, dat ze zo'n ouders heeft. Ben benieuwd wat er van haar wordt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:43

Een leraar bij ons op school noemde dat de volgende generatie prutsmutstjes, waar de jongetjes van nu met dezelfde soort ouders, straks naar toe gaan. Wij moesten daar altijd om lachen, maar ik vrees dat hij wel gelijk had. De beste man is niet meer, helaas, de goeie gaan het eerste.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:52

Ja ik kan me niet voorstellen dat er zulke ouders zijn. Ik was er direct naar toe gevlogen.Sommige ouders menen dat ze met geld alles goed kunnen maken.Ik denk dat kinderen meer hebben aan echte aandacht en dat ze weten dat er van hun gehouden wordt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:05

En diezelfde mensen durven tegen mij zeggen "hoe mooi het is om kinderen te hebben en dat kinderen je zoveel te bieden hebben". De klootzakken. Zelf hebben ze er geen reet voor over.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:56

Citaat:
Op 2001-10-15 14:09, schreef Desiree:
yep, een manege is toch een goedkoop oppas adres? Hoef je zelf niets met je kinderen te ondernemen en er ook niet op te letten. En je weet waar ze uithangen. Doen ze ook met zwembaden, dat heeft nog een tijdje terug in de krant gestaan.


Ja, dat klopt! Gewoon zelfs kinderen zonder zwemdiploma worden daar gedropt!Echt zielig!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:32

grinnik, is een goedkope manier om van je kids af te komen he. HAHAHAHA! tja, ik wil geen kinderen. heb er dat alles ook niet voor over hoor. Maar ik ga ze niet op de wereld schoppen om ze het verder zelf maar uit te laten zoeken.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:38

ja, zoiets heb ik ook (ben pas 18 dus eh wil nog lang geen kinderen) mensen willen dan kinderen want dat hoort erbij, volgens hun dan, maar ze hebben er geen reet voor over. En ze vergeten dat die kleine lieve baby'tjes ook wel eens huilbaby's kunnen zijn of iets dergelijks en dat ze ook groter worden (pubers!!). Bah, dat soort mensen zijn echt Misselijk
Mijn buren zijn ook zo, kinderen krijgen alles wat ze willen (stereo, skeelers enz. Het zijn kleuters) maar worden wel altijd in naschoolse opvang gedumpt elke dag!!!!