welsh ook geschikt voor western????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

welsh ook geschikt voor western????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 11:09

hoi allemaal,
ik heb naast mijn appies ook nog een welsh jaarling die uit zal groeien tot 1.40 hoog... hij is palomino....
en nou ben ik van plan om hem volgend jaar in te gaan rijden...
maar nu zit ik erover te denken om hem western te gaan beleren...
wat vinden jullie? doen of gewoon dressuur?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:44

Ieder paard kan western beleerd worden. De vraag is: vind je het zelf leuk om western te rijden?

Ik zou in ieder geval er voor zorgen dat je paard een goede westernbasis krijgt. Als je het zelf niet kunt, zou ik het door een ander laten doen.

Toch nog even wat betreft de leeftijd: 2 jaar voor een Welsh is erg jong om er voor het eerst op te stappen. Is eigenlijk voor elk paard nog erg jong om er voor het eerst op te stappen. Kijk goed naar je paard, en als je hem er nog niet klaar voor vindt: doe het niet en wacht nog even.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:01

of ik het westernrijden zelf wel leuk vind??????
kijk eens in mijn profiel zou ik zeggen... Haha!
het inrijden wil ik pas volgend jaar winter mee gaan beginnen hij is dan 2,5... wat wel een vrij normale tijd is om te gaan beginnen....
en gelijk even voor de achterdochtige onder ons.... ik ga dit doen met behulp van chris knol....

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:08

Ook ik heb mijn paardje ingereden m.b.v. Chris Knol Hij laat je echt niets doen, waar het paard niet aan toe is. Hij zal je eerlijk zeggen als je te snel met inrijden wilt gaan. Dankzij Chris heb ik een super braaf paardje. Als jaarling heeft Chris me al divers grondwerk laten doen met hem, daarna wat longeerwerk en het wennen aan het zadel. Ik kon zo op hem stappen en met hem wegrijden. Ook met een drie jarige, die alleen een zadel op haar rug had gehad, heeft Chris geholpen. Het was een heel druk, nerveus dier dat niet echt diervriendelijk was behandeld. Binnen enkele weken, was het een braaf paard met vertrouwen in de mens. Dus, ik kan alleen maar zeggen, je boft als Chris je kan helpen met je paardje.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:20

Western lijkt me een hele vriendelijke manier om een jong beestje te beleren daarna kun je de dressuur oppakken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:06

Diana_Mabel schreef:
Western lijkt me een hele vriendelijke manier om een jong beestje te beleren daarna kun je de dressuur oppakken.


En waarom dat dan? Ik zou in dat geval gewoon bij de western blijven...niets mis mee hoor!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:50

tuurlijk!
mijn fjord kan het ook Haha!
jemoet hem beleen in de tak van paardensport die jij leuk vind en bij je paardje past!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:12

Ik zou doen wat jij leuk vind waar jij het meeste aan hebt.. Ik weet niet of je hem nouw houd maar ik zal eventueel ook kijken naar of er veel vraag naar kleine western paarde is (als je hem tenminste wil verkopen) (dat weet ik niet dus misschien is er wel veel vraag nar)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:33

Omdat ik weet dat ze hem wil verkopen Lachen

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:16

ieder paard/pony kan inprincipe gewoon western beleerd worden, hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf of je paardje het leuk vind

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:56

Diana_Mabel schreef:
Omdat ik weet dat ze hem wil verkopen Lachen


Er zijn niet zoveel goed western gereden pony's. Ik denk juist dat ze meer kans maakt op een koper als de pony goed western beleerd is (met nadruk op "goed") ...Dressuurgereden paarden en ponies zijn er dertien in een dozijn.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:09

klopt.
Roel was vroeger altijd een uitzondering met zijn Calamity Jane.
130 hoog Ach gut
maar een goede voorbeeld dat je met een kleine pony ook western kan rijden
Afbeelding
Cool
Afbeelding

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:32

ik zie niks....

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:36

Toen was Roel nog een Roeltje Lachen
jessiejanes schreef:
ik zie niks....

Rechtermuisknop, link kopieren in nieuw scherm Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:32

Dat ziet er goed uit op die fotos Kwijl
Mooi paardje ook

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:44

hoi ik heb ook een western gereden welshpony om precies te zijn is het een welshcob,en ik moet zeggen het gaat prima,hij kan goede stops maken en kan ook aardig spinnen,maar ik moet wel even zeggen dat als je een welsh pony met 2jaar al gaat inrijden is dat wel een beetje vroeg want een welsh pony is niet zoals een ander paard met 6jaar al uit gegroeid maar dat is hij pas met een jaar of 8 altans dat zeg mijn hoefsmid en die fokt deze pony's al z'on minstens 15 jaar.die van mij is ook ingereden toen hij 3jaar was hij is nu 6jaar en hij is nu 1.47cm en hij groeid nog steeds, oke niet meer zo in de hoogte maar zeker nog wel in de breedte.
het schrijnt beter voor ze te zijn als je ze met 3jaar pas in gaat rijden.oke je kan er wel een zadel op leggen maar met rijden moet je echt nog wel voorzichtig zijn.
anders als je het zeker wilt weten kan je ook even een welshpony fokker op bellen en die zullen je het heus wel vertellen.
gr.nattetas.