Welk ras?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 22:14

Hey,

Ik was eens aan het denken en als jullie een paard/pony zouden kopen wat voor ras zou dat dan worden?
Kies je dan voor een vuilnisbakkie of wil je persee een volbloedras?
En waarom zou je dit dan kiezen?

Kus Meike

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:16

Als ik een leuke vuilnisbakkie zou tegen komen die ik echt geweldig vind zou ik hem graag willen hebben.

Verder zou ik graag gewoon een paard met uitstraling en temperament hebben. Maak me eigenlijk niet zo veel uit welk ras Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:36

Maakt mij ook niet echt uit Lachen

Maar op dit moment zou ik toch wel weer een Engels Volbloed willen, maar waarschijnlijk kan dat wel weer veranderen als ik op zoek ben en een ander 'soort' tegen kom. Maar ik wil dus zeker wel weer een tempratmentvol paard, en niet een paard wat van nature slomer is

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:47

Als ik er eentje bij zou kunnen hebben zou dat waarschijnlijk een anglo-arabier worden. Ik heb het idee dat het 'harde' types zijn die het goed zouden kunnen doen in de endurance.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:53

Wat bedoel je met Ras.

Ik heb namelijk een KWPN dat is geen ras maar een fokproduct.

Ik ben niet naar een speciaal ras opzoek gegaan.

Ik werd gewoon op een oogomslag verliefd en heb hem toen gekocht Haha!
Laten keuren, en mee naar huis.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:57

Als ik in de toekomst weer één erbij wil, wordt het zeker weten een Arabisch Volbloed. Ik heb nu een Pools gefokte, en wil later graag een Egyptenaar bij

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:00

ooit wil ik een andaluciër, maar als ik op dit moment een pony erbij ging kopen was dat óf een fjord, óf nog een duitse classic pony die een beetje op boef lijkt en ongeveer de gelijke hoogte en gangen voor een tweespan. maar ook een andere pony/paard die me gewoon aanspreekt en lief is zal ik best willen hebben hoor, vandaag ook zo'n lief shetveulentje zonder papieren, wilde ik ook wel meenemen, maar

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:40

Ik heb net een Shetlander gekocht! Is héél leuk! *LOL*
Als ik nu ineens heel veel geld zou winnen, komt er denk ik een Haflinger. Maar misschien kom ik ooit wel een paard van een ander ras tegen waar ik verliefd op word! Lovers

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:44

ik zou een tinker kopen. Zijn lekker stevig en kun je lekker mee buiten rijden, zijn niet zo heet als bijv. een arab.
En opzich kun je er ook wel leuk op dressuren, maar je komt er niet mee aan de top, dat is wel jammer.
Maar ik ben er gewoon helemaal verliefd op, op die leuke koetjespaardjes

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:37

andalusier Haha! barok, ben er gek op! en het karakter staat me aan!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:46

mij maakt het niet uit wat voor paard/pony het is als ik er maar in 1 oogopslag verliefd op wordt Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:47

Ik koop dan echt een raspony. Weer een Welsh Cob. Ik denk dat ik dan een merrie neem.
Wel zal ik echt zoeken naar een pony met goede gangen, want dat is wel lekkerder met rijden.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 11:19

Noureyev schreef:
Wat bedoel je met Ras.

Ik heb namelijk een KWPN dat is geen ras maar een fokproduct.



Daar mag je ook uit kiezen... Dus NRPS, KWPN of BWP mogen.

Ik ga ook met de antwoorden van de meeste van jullie mee. Als ik een paardje zie waar ik in een kee verliefd op word zou ik hem/haar kopen.
Maar ik denk wel dat het een kruising word. Zoals een Welsh x Haf of een Fjord x Arabier die zijn echt coel Cool

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:02

lunatje schreef:
andalusier Haha! barok, ben er gek op! en het karakter staat me aan!

Ja, de Barokke typen spreken mij ook heel erg aan. Ben helemaal weg van die paarden. Waarschijnlijk zal mijn oog toch op zo'n bink vallen *LOL*

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:06

Fries Haha!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:08

Waar je verlieft op bent, ik was helemaal verliefd op haflingers (ook op verschillende fokkerijen geweest in oostenrijk) ik heb dus zelf ook een haflingertje gereden (1tje die me de 1e x proefrijden er al bijna afmikkte Tong uitsteken) maar ik zou ik zou ook heel graag een fries of een andalusiër willen (als ik de staatsloterij zou winnen Tong uitsteken)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:21

Ijslanders OK dan!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:23

Ik zou als ik er nu nog een paardje bij zou mogen kopen, persoonlijk voor een fjord,fries of groninger gaan.

En als ik een leuk vuilnisbakkie tegen zou komen,nou waarom dan niet??

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:23

Hmm... Mezelf kennende wordt ik verliefd op iets heel lelijks Lachen

Maar ik zou zelf voor een soort Ustinuv gaan... warmbloed, tuigachtig (maar alleen qua uiterlijk Verward ) donkere vos, met veel wit, liefst een beetje een ramshoofd...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:25

[/quote]
Fjord x Arabier[/quote]


dit is echt een coole kruising ja, zag er pas een op marktplaats.

Ik val niet echt op ras, ik val op het paard. Nu heb ik toevallig een rasechte arabier, volgende keer wordt het misschien een vuilnisbakkie, wie weet...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:28

Het ras zou me niet zoveel uitmaken als ik de pony maar leuk vind uitzien. Dat vind ik het belangrijkst. IK heb zelf een mengelmoesje van alles en ben er tevreden mee! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:32

Ik zou graag een Avaglineser erbij willen hebben, het zware broertje van de haflingers. Verder maakt het mij niet zoveel uit, t gaat om t karakter, ik heb wel een voorkeur voor koudbloedige rassen. Haflinger, Avaglineser Zeeuws trekpaard, Percheron, IJslander, Tinker, Shire... dat soort dus Lachen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:13

Toen ik een nieuw paardje ging kopen wilde ik eigenlijk het liefst een Tinker, maar het is toch een KWPN-er geworden. Ik heb ook eigenlijk niet echt speciaal naar een ras gezocht, ik ben gewoon gaan kijken bij de paarden die mij leuk leken. Ras vind ik dan ook niet zo heel erg belangrijk, zolang het paard maar goed bereden is en een eerlijk karakter heeft.

SuuZzZ
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:48

Nou, ik koop den ik een Lippizaner, dat vin ik echt prachtpaardjes.
Afbeelding

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:21

Toen ik een paardje ging kopen heb ik er ook niet echt op gelet... Ik heb toen alleen erop gelet of iej fijn reed en een beetje lief was op stal..
Als ik er nou een ga kopen wordt het warschijnlijk weer een nrps of een kwpn, maar als ik een ander leuk paardje tegenkom koop ik die ook wel hoor... ik kijk dus een beetje op ras.. niet echt!