belachelijk slecht gereden op de basis wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

belachelijk slecht gereden op de basis wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:55

Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen maar wat mij opvalt is dat er heel erg slecht wordt gereden op de basis wedstrijden. Vandaag weer zoiets ik moest vandaag schrijven in het m1. Bij vrijwel alle combinaties heb ik mij afgevraagd hoe deze in hemelsnaam in het m hebben kunnen belanden. Veel slechte paarden maar vooral veel slechte ruiters. De jury trot daardom ook dezelfde conclusie wat resulteerde dat er maar enkele winstpunten vielen in een groep van bijna 30 ruiters. Vaak hoor je dan achteraf zeggen oh we hadden een strenge jury. Maar die mensen hebben het bij het verkeerde eind. Ze hadden eens een rechtvaardige jury! Doordat veel jury's te makkelijk zijn met het geven van punten krijg je dus dat je mensen in een klasse krijgt waar ze totaal nog niet in thuis horen. Ik vraag me dan ook af wat deze mensen doet besluiten over te gaan. De meeste mensen hebben hun punten vergaard met steeds in de 156 te rijden. Dit lijkt me geen goede basis om over te stappen naar een hogere klasse.
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat veel mensen te veel de aadacht op andere dingen. Stom paard dit, stomme jury en noem maar op terwijl ze niet naar zichzelf kijken waar ze nu helemaal mee bezig zijn. Dat is wat mij doet frustreren. Ik vind het leuk om op wedstrijden te gaan kijken en de hoop dat ik er weer dingen van kan leren. Maar als ik dan mensen zo waardeloos slecht zie rijden dan doet me dat toch echt pijn aan mijn ogen.
Ik vraag me dan ook af hoe jullie hier tegen aan kijken en of dit jullie ook doet frustreren....


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:07

Ja, ik kijk daar hetzelfde tegenaan en ik heb ook wel eens gedacht dat deze mensen waarschijnlijk omhoog zijn geklommen dmv de 156 puntjes telkens. Maar het is algemeen bekend dat de jury het heeft gedaan. Strenge / stomme jury idd. Mensen moeten bij zichzelf te raden gaan waarom dat de jury streng heeft gejureerd. Ik noem het niet streng maar rechtvaardig, hoewel ik ook ooit vraagtekens heb bij sommige punten. Dresuuur is eigenlijk zo oneerlijk. Hoeveel jury`s met pure blik op de rijvaardigheid zijn er nog ?


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:20

Ik was toevallig een aantal weken geleden ook op een wedstrijd. En wat je zegt ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zelf nogal onzeker over het starten van mij en Sandro maar na dat ik dat had gezien had ik zoiets van tjeess wat is dit. Ik had het idee dat ik echt veel beter bezig was dan dit zooitje ongeregeld. Dus ik hoop maar dat mijn zelfvertrouwen zometeen echt hoog genoeg is en dat ik echt maar ga starten.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:06

Heej ik ging vandaag met mijn instructrice mee, om te schrijven bij de Z1 en Z2. ONBEGRIJPELIJK dat die mensen Z mogen rijden. Ze hadden ook zo bij mij in de L1 kunnen rijden. Echt niet te geloven, het was werkelijk dramatisch. Paarden liepen zonder impuls, zgn verzameld! geen één goede keertwending, geen één mooi appuyement, allemaal eenvoudige wissels die de mist ingingen. En voornamelijk de ruiters die er weinig aan deden. Het is wel mooi als je stil kan zitten, maar soms is het wel aardig als mensen hun paarden ook blijven rijden! doet ie niet genoeg travers? impulsverlies? geef em is een schop! kom op zeg...
werkelijk zonde gewoon! en ook wel een beetje zielig idd, dat sommige ruiters naar klasses gaan die ze werkelijk nog niet aankunnen. Echt jammer. Ik hoop dat ik die fout niet ga maken!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:15

Ik denk dat het een beetje met het geduld van de ruiter te maken heeft.Ik moet eerlijk toegeven dat het bij mij ook al aardig kriebelt om al wedstrijden te gaan rijden ondanks dat ik en Black er helemaal nog niet klaar voor zijn.Gelukkig heb ik een instructrice die me met beide benen op de grond houd.En ik krijg iedere les wel een keer te horen dat Anky ook niet alles in één dag heeft geleerd. Haha!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:19

Tsja, de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens....

Ehmja??

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 07:28

Nuv schreef:
Tsja, de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens....


OK dan!
OK dan!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 07:29

Nuv schreef:
Tsja, de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens....

Tja maar wie staat er aan wal? Als je mij bedoeld, Ik zelf rijd gewoon mee op wedstrijden maar ik wordt wel begleid door mijn trainer. Die geeft mij advies bij het overstappen. Over het algemeen heb ik gewoon alles netjes uitgereden en ben overgegaan als ik meerdere keren er vooraan bij reed en in een proef 2 a 3 winstpunten kon behalen. Als ik thuis kom met 4 a 6 winstpunten op een dag na 2 proeven kan ik de conclusie trekken dat ik over kan stappen. Dit is overigens regelmatig voorgekomen, maar dan krijg je weer te horen dat jij totaal niet in deze klasse thuis hoort Verward

Nu kunnen we natuurlijk wel alles op de jury afschuiven maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik denk dat het ook een stukje goede instructie en begeleiding is wat veel mensen missen. En natuurlijk kan iedereen een slechte dag hebben, maar dat is niet de verklaring waarom ik zoveel mensen slecht zie rijden. De meeste dingen zijn gewoon echt basis en instructie fouten. Ik heb ook goede combinaties gezien die hun dag niet hadden. Daarbij kun je zien dat deze het rijtechnisch wel kunnen oplossen en daar dus ook mee aan het werk zijn. Dat vind ik een heel groot verschil. Deze combinaties halen een andere proef waarschijnlijk weer in de 170 punten en zijn dus waar ze horen. Ook zijn er combinaties die punten krijgen uit medelijden, dat vind ik toch echt een slecht excuus voor een winstpunt. Zo is er bijvoorbeeld een oud jurylid wat nog steeds start. Een fatsoenlijke b proef zit er niet in, maar deze combinatie rijd wel m2. TJa het is misschien zielig voor zo iemand maar die hoort daar gewoon niet thuis. En als zo iemand dan boven een combinatie wordt gezet die wel het paard netjes aan het lopen heeft dan vraag ik me toch af waar we soms mee bezig zijn.
Kijk dressuur is nog steeds een jury sport en tuurlijk zal men het niet altijd met de jury eens zijn. En kloppen de punten echt niet. Maar als je daar niet tegen kunt moet je geen jurysport beoefenen, maar steeds de jury de schuld geven dat je geen punten krijgt Verward Ik denk dat die mensen toch echt bij zichzelf te raden moeten gaan waar ze mee bezig zijn.
Maar de meningen hierover kunnen natuurlijk verschillen, en ik sta open voor een discussie. Dus kom maar op zou ik zeggen Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 07:33

Ik wil daar nog aan toevoegen dat volgens mij bij een aantal mensen ook de nodige kennis ontbreekt. Mensen die best wel talent hebben en op zich een eindje zouden kunnen komen maar helaas geen of slechte instructie hebben. Hierbij bedoel ik dat veel mensen niet weten hoe ze een keertwending moeten rijden, want dit is op wedstrijden echt een ramp! Maar ook oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers gaan vaak de mist in omdat de ruiter net de verkeerde hulpen geeft. Dit is makkelijk op te lossen door goede begeleiding.. Toch??? of ligt het niet zo simpel?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 07:42

Toch heb ik die ervaring lang niet zo. Het valt me juist op dat het niveau de laatste jaren enorm gestegen is, en dat er ook in het B en L al heel fatsoenlijke proeven worden neergelegd, waarvoor je nu 160 punten krijgt terwijl dat vroeger 135 (oude telling, = 175) zou zijn geworden. Z proeven heb ik al een tijdje niet meer gezien, maar ook in het M wordt niet slecht gereden.

Wat die begeleiding en kennis betreft, ja die is IMO essentieel, maar die is ook te vinden.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 07:44

Mn instructrice moest vorige week ofzo ook jureren in de M, de hoogste punten die ze had weggeven waren 157 pnt, en dat was t enige punt.Die had ze weggeven aan een fries, terwijl ze daar neit eens echt van hield.
Maar ze heeft toch anderhalf uur gezeten dus dat zullen zo rond de 18 combinaties ofzo zijn geweest.
Dit was dan bij de paarden.

Maar ja je ziet t vaak, dat mensen overgaan met 156 pnt, nu ook een meisje die nu in de L1 zit, ze reed eerst amper wp per proef in de B, nu rijd ze in de 130 in de L1, najah of je het dan nog leuk blijft vinden?
Over t algemeen ligt het niveau in de M hier nog wel aardig.Maar er zitten altijd een paar gevallen tussen waarvan je je afvraagt hoe ze r in zijn gekomen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 07:46

Mn instructrice moest vorige week ofzo ook jureren in de M, de hoogste punten die ze had weggeven waren 157 pnt, en dat was t enige punt.Die had ze weggeven aan een fries, terwijl ze daar neit eens echt van hield.
Maar ze heeft toch anderhalf uur gezeten dus dat zullen zo rond de 18 combinaties ofzo zijn geweest.
Dit was dan bij de paarden.

Maar ja je ziet t vaak, dat mensen overgaan met 156 pnt, nu ook een meisje die nu in de L1 zit, ze reed eerst amper wp per proef in de B, nu rijd ze in de 130 in de L1, najah of je het dan nog leuk blijft vinden?
Over t algemeen ligt het niveau in de M hier nog wel aardig.Maar er zitten altijd een paar gevallen tussen waarvan je je afvraagt hoe ze r in zijn gekomen.
En een paar dr tussen hebben ook wel goede instructie, maar zijn te eigenwijs, maar dit zal vast niet bij allemaal zo zijn.Maar wil je vooruit komen dan heb je wel gewoon instructie nodig.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 07:47

zou het ook kunnen komen, doordat veel mensen een paard kopen die al veel verder is dan zij zelf zijn.
laatst was ik bij de grote prijs van emmen en zat te kijken naar de mensen die m dressuur reden. er was er maar eentje bij die een behoorlijke proef reed.
nou ben ik "de beste stuurlui" Haha! en doe het ze absoluut niet na. mijn interesse ligt er ook niet. maar ik dacht wel. hoe komen die mensen hier terecht.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 07:53

Lielle schreef:
Toch heb ik die ervaring lang niet zo. Het valt me juist op dat het niveau de laatste jaren enorm gestegen is, en dat er ook in het B en L al heel fatsoenlijke proeven worden neergelegd, waarvoor je nu 160 punten krijgt terwijl dat vroeger 135 (oude telling, = 175) zou zijn geworden. Z proeven heb ik al een tijdje niet meer gezien, maar ook in het M wordt niet slecht gereden.

Wat die begeleiding en kennis betreft, ja die is IMO essentieel, maar die is ook te vinden.

Gelukkig maar!!! Fijn te horen dat er niet overal slecht gereden wordt. Misschien heb ik gewoon een erg slechte groep getroffen en is het ook niet eerlijk om daar een algemeen beeld van te creeren. Ik moet er overigens wel bij zeggen dat er in de B en in de L wel goed gereden wordt. Natuurlijk blijft je enkele slechte combinaties houden. En kennis en begeleiding is te vinden maar er zijn ook mensen eigenwijs genoeg dit niet te nemen. Ik moet zeggen ik ben zelf nog maar 20 jaar dus hoe het niveau heel vroeger was kan ik helaas niet over mee praten. Ik heb nog wel in het oude puntensysteem mee gereden en ik vind sindsdien dat er toch wel veel postitief veranderd is. Ook de laatste verandering met de winstpunten telling vind ik zeer positief. Doordat mensen nu 10 ipv 5 winstpunten moeten halen duurt het ook langer voordat de mindere combinaties kunnen overstappen. De goede combi's zijn zo aan dit aantal en kunnen dan toch makkelijk verder. Ik denk dat deze nieuwe puntentelling ook bedoeld is om te zorgen dat er niet zomaar snel overgestapt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:05

De enige manier om daar verandering in te brengen is om de jury-leden beter bij te scholen. Als iemand echt een dramatisch slechte proef laat zien dan hoor je daar geoon min-punten voor te krijgen.
Wel zie ik dat veel jury leden een tam gereden proef nog wel eens heel hoog weten te waarderen. Zulke leerlingen pikken dan toch af en toe een wp mee en mogen dan uiteindelijk wel Z starten. Maar zoals ik het ervaar zijn die gevallen echt uitzonderlijk. Zo slecht wordt er helemaal nog nioet gereden vind ik.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:07

ik ben dus niet zo blij met de nieuwe regeling. Ik spring (en start ook sgw met eentje) met dezelfde paarden en bovendien rijdt mijn moeder er ook dressuur mee. Dat betekent simpelweg dat ik niet zo heel veel dressuurwedstrijden start, omdat ik ook nog wel eens een weekend thuis wil zijn. En die winstpunten krijgen we echt wel, maar de doorlooptijd is aanzienlijk verlengd. M.i. is dit ook een vals argument. A;s er combinaties in een klasse rijden waar ze niet thuis horen, moet je het jurycorps heropvoeden, dit is gewoon de gemakkelijkste weg kiezen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 08:09

Ik ben blij te zien dat het allemaal wel mee valt. Ik moet zeggen dat ik het op de grote wedstrijden over het algemeen wel netjes vindt gaan. Maar de wedstrijd waar ik gisteren was was een regionale wedstrijd, misschien dat daar het verschil in zit?? Volgens een aantal juryleden kwam dit regelmatig voor, wat ze erg jammer vonden want het is nou niet bepaald leuk zo'n groep te jureren. Schrijven daarintegen ook niet, want dan heb je dus echt veel schrijfwerk Haha!:D:D
En idd een bijscholingscursus voor jury-leden zou misschien niet zo verkeerd zijn. Ik denk dat ze misschien dan ook beter een lijn kunnen trekken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 08:12

Lielle schreef:
ik ben dus niet zo blij met de nieuwe regeling. Ik spring (en start ook sgw met eentje) met dezelfde paarden en bovendien rijdt mijn moeder er ook dressuur mee. Dat betekent simpelweg dat ik niet zo heel veel dressuurwedstrijden start, omdat ik ook nog wel eens een weekend thuis wil zijn. En die winstpunten krijgen we echt wel, maar de doorlooptijd is aanzienlijk verlengd. M.i. is dit ook een vals argument. A;s er combinaties in een klasse rijden waar ze niet thuis horen, moet je het jurycorps heropvoeden, dit is gewoon de gemakkelijkste weg kiezen.

Wijs gesproken OK dan! Denk alleen niet dat dat een makkelijke opgave zal zijn. Denk de heren van de knhs ook niet waardoor ze voor die weg gekozen hebben. IMO is het ook een beetje geldklopperij, aangezien de meeste mensen nu meer wedstrijden moeten gaan rijden om toch verder te komen. De echte beroepsruiters zullen er niet zoveel last van hebben aangezien ze de paarden in het z kunnen starten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:15

Het valt mij ook steeds meer op. Ruiters/amazone's die helemaal fixeren op de 10 winstpunten en dan eindelijk naar een hogere klasse mogen. Terwijl ze zelf (of erger nog het paard) er helemaal niet aan toe zijn!
Ik probeer om met jonge paarden zo snel mogelijk uit de B te komen. Je wordt er soms niet goed van wat er allemaal rondhobbelt Verward Dan maar tot de 15 of 20 punten in de L. Meestal maak ik ze thuis klaar tot de L en gebruik ik de B echt om te oefenen! Pas als het paard er klaar voor is gaan we over en dat kan bij 10 punten maar ook bij 20 punten!

Idd tegenwoordig veel schrijfwerk en lamme handen Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:17

LuvdaTossa schreef:
Ik probeer om met jonge paarden zo snel mogelijk uit de B te komen. Je wordt er soms niet goed van wat er allemaal rondhobbelt Verward Dan maar tot de 15 of 20 punten in de L. Meestal maak ik ze thuis klaar tot de L en gebruik ik de B echt om te oefenen! Pas als het paard er klaar voor is gaan we over en dat kan bij 10 punten maar ook bij 20 punten!

en daarom sla ik het B dus maar over.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:19

nou ik heb afgelopen weekend in de L geschreven(paarden) maar dat valt ook tegen hoor! het valt mij op dat er minder goed gereden wordt bij de paarden dan bij pony's
maarja het is hun probleem toch......
tis misschien wat banketstaaf dat de jury dan nagejouwd wordt en dat ze altijd een ander de schuld geven
maar denk niet dat je alle ruiters daarop kan aanspreken, ik heb heel lang in de L gereden, haalde vaak altijd dikke 160 punten, op een gegeven moment over gegaan naar de M, maar dat viel vies tegen!
niet te druk om maken zou ik zeggen, ze komen er van zelf wel achter, en het gaat erom dat ze lol hebben

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:51

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik was gisteren een van de combinaties die in deze M1 reed. Ook bij mij ging de proef slecht. Bij mij gaat het mis als ik de ring in moet.
Ik heb hierover niet de jury afgekraakt, ik weet voor mezelf heel goed waar het aanligt.
Ik vind dat je de standaard basisruiter nu afschetst als iemand die het alleen tegen de jury heeft. Maar tijdens de prijsuitreiking heb ik hier niemand over gehoord.
Deze mensen (net zoals ik zelf) komen in de M1, omdat ze veel doorzettingsvermogen hebben en gewoon willen proberen hoe ver ze komen. Ik heb ook gewoon netjes de L2 tot 15 punten uit gereden, maar goed. Dat wil niet zeggen dat ik het in de M1 heel makkelijk heb.
Hoe weet jij trouwens hoe deze mensen hun punten vergaren? Hou je het allemaal zelf bij? Ook ik heb lol in het rijden van wedstrijden en als anderen mensen daar pijn van krijgen aan hun ogen is dat heel jammer en dan kijkt men maar lekker de andere kant op Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 08:56

Jij was een van de combinaties die rijtechnisch goed reed!! dat het dan slecht gaat dat maakt niet zoveel uit. Je bleef rustig en loste het netjes op. Verders heb ik het met de juryleden die daar waren er een discussie over gevoerd en het is gewoon jammer dat er regelmatig zo'n groep mensen getroffen wordt. Ik denk dat als je de hele groep mensen had zie rijden en je daarna de reacties van de mensen hoorde je misschien een beetje kan indenken wat ik bedoel. Ik wil niet voor mensen denken. Maar het is over het algemeen wel zo dat een aantal mensen de schuld van een slechte proef overal leggen behalve bij zichzelf. Jij bent juist goed bezig en kijkt naar jezelf. Je weet waar je verbeterpunten liggen en wat je graag zou willen veranderen, veel ruiters zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen dan wordt het een stuk leuker om naar een regionale m wedstrijd te kijken. Slechte punten halen wil niet zeggen dat je slecht rijd.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:41

gribaldifan schreef:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat veel mensen te veel de aadacht op andere dingen. Stom paard dit, stomme jury en noem maar op terwijl ze niet naar zichzelf kijken waar ze nu helemaal mee bezig zijn. Dat is wat mij doet frustreren. Ik vind het leuk om op wedstrijden te gaan kijken en de hoop dat ik er weer dingen van kan leren. Maar als ik dan mensen zo waardeloos slecht zie rijden dan doet me dat toch echt pijn aan mijn ogen.
Ik vraag me dan ook af hoe jullie hier tegen aan kijken en of dit jullie ook doet frustreren....


Dit was voor mij een van de redenen om me over mijn angst voor hindernissen heen te zetten Knipoog Ik werd er gewoon niet goed van dat iedereen in het weekend aan mijn hoofd liep te zeuren over jury's, bloemstukken, plekjes op het gras etc....Bloos
De mentaliteit bij het springen ligt me beter *LOL*

Over het overstappen ben ik het trouwens niet helemaal met je eens. Ik heb met mijn pony uiteindelijk M2 gereden, maar heb zelden hoger gereden dan 160 punten. Alleen in het L een aantal keren in de 170, maar meestal had ik net punten. En toch reden we na het overstappen meestal weer punten
Dat was imo namelijk geen gebrek aan bevestiging van de oefeningen of basis die niet voor elkaar was, maar lag meer aan de capaciteiten van het paard. De stap was niet denderend, draf was matig en de galop redelijk.
Ik kon me dus echt geen fouten permiteren Voor een goed gereden oefening krijg je dan hooguit een 7, maar daar staan dan vaak wel je vieren tegenover voor je middenstap en draf. En dan vaak een vier of vijf voor de zuiverheid van de gangen...Bloos

Ik ben in de trainingen trouwens wel altijd bezig geweest om de zwakke punten te verbeteren en de oefeningen waren uiteindelijk ook meestal super, maar ik moest gewoon teveel toeleggen op andere punten Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:44

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik heb jarenlang met een vriendin meegelopen op de wedstrijden en standaard gaf ze altijd de schuld aan de jury. In het begin ging ik daar nog wel in mee maar toen het toch wel 10 wedstrijden achter elkaar gezegd werd ging ik toch ook wel twijfelen. Winstpunten werden er ook niet meer gehaald dus dan klopt er toch iets niet. Zelf rijd ik nu ook wat wedstrijden en mijn vorige instructrice ging altijd mee. Had ik een proef gereden, nou het ging geweldig zei ze. Maar toch altijd maar punten tussen de 130-140!!! Ook toen ben ik mijzelf eens achter mijn oor gaan krabben Lachen Want dan klopt er toch echt iets niet. Sinds kort heb ik een andere instructrice en de punten liggen meteen een stuk hoger. MAAR, ik heb ook zeker niet de illusie dat ik hoog in de punten rijd tegen de tijd dat ik misschien over mag. Ik heb een amerikaanse appaloosa (met quarter bloed) en ik ga gewoon voor de punten en niet voor de prijzen. Dat is in ons geval het meest reeele beeld denk ik. Dus ik zal wel zo'n ruiter worden die altijd rond de 156 rijd denk ik Lachen En we zien wel hoe ver we komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers