update huisje + te aardige buurvrouw.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

update huisje + te aardige buurvrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 00:29

Hier een kort updateje van ons huisje.

Na wat ellende gaat het nu de goede kant op.
De slaapkamer is bijna af.Op kleine stukjes na dan.
De meeste deurposten zijn geverfd.En morgen wordt de kleine slaapkamer behangen.
De huiskamer kunnen we nog niet verfen want de muren zijn nog nat van het stucen(hoe schrijf/tikt je dat woord nou?)1 deurpost is wel alvast in de eerste laag gezet.
Het krijgt nu allemaal wel vorm.We gaan nu een beetje een inzicht krijgen van hoe het er dalijk uit moet zien.
Echt leuk al die veranderingen.
We hebben 1 buurvrouw(buitenlandse) en die komt steeds even een kijkje nemen en neemt dan echt borden vol met eten mee(lees genoeg voor 6 man).Al zijn we met zijn 3en.Vandaag ook.Een vol pizza bord met rijst+vlees een schaal vol met salade en een bak vol met soep en een kilo druiven.En dat terwijl we al pizza op hadden.Maar ja eten doe je het toch want ze vroeg zich al af waarom we niet aten.Komt natuurlijk raar over in hun cultuur als je het dan niet op eet.Heb ermaar van gemaakt dat we kleine eters zijn en dat ik alles al geproeft heb maar geen rijst lust(lust ik ook niet) nou daar wist mevrouw wel wat anders voor namelijk brood.2 tellen later kwam ze dus aan met een turksbrood en wat kleine broodjes.
Om haar niet teleur te stellen heb ik maar 2 bekers soep genomen en een broodje>nou ik kan je zeggen dat ik erg vol zat daarna en dat kikkererwtensoep(zo noemen we het maar even) erg vult.
Ik vond het banketstaaf staan om het weg te gooien of terug te geven dus heb het me ma maar kado gedaan.En blij dat ze was hihihi.
Stiekem hoop ik dat ze morgen met niks aan komt zetten want ik ben meer voor laten we zeggen de hollandse pot.Weet wel dat ze het goed bedoeld hoor maar dit is iets te goed.
Ze vond het zelf jammer dat ze geen tijd had om te helpen.
Volgens mij is ze wel blij dat wij haar buurtjes worden.
Ondanks onze overaardige buurvrouw die graag een babbel maakt schieten we al aardig op.
Gelukkig maar want ik kan niet wachten met alles een plekje geven.
Sorry voor het lange verhaal maar ja sommige wouden een updateje zo af en toe dus dan doen we dat.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:16

Fijn dat je zo welkom bent in je nieuwe huisje. Maar ik kan me voorstellen dat je buurvrouw je een wat ongemakkelijk gevoel geeft... Ach, over een paar dagen is het nieuwtje eraf, denk ik.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:23

hahaha, ik kan me voorstellen dat je het gauw zat wordt om dagenlang meerdere avondmaaltijden te eten.
maar liever zo dan dat je hele vervelende buren hebt.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:03

Hihi, nou maar hopen dat ze dat niet blijft doen als jullie er straks wonen! Nou, aan mij zou dat buitenlandse eten wel besteed zijn, hoor!
Ach, het zal allemaal wel meevallen, als straks idd het nieuws er van af is, zien jullie haar wel minder.
Lekker dat het naar jullie zin gaat met jullie huisje.
Heel veel succes verder nog!

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:17

Als jullie haar blijven bevallen, zal ze hier wel mee doorgaan ben ik bang. Dit gaat nou eenmaal zo in die cultuur. Het kan best lastig zijn, vooral als je net een pizza achter je kiezen hebt, haha!!
Succes met het verdere opknappen van jullie huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:36

Heerlijk dat eten!!!!!!!!!!

Inderdaad is dat gewoon gebruikelijk in hun cultuur om jullie op deze manier een beetje te helpen. Pure gastvrijheid, zal er maar lekker gebruik van maken, en zorgen dat je morgen flinke honger hebt!!!!!!!!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:39

Kun je die buurvrouw niet even doorsturen naar Eindhoven? Wij houden hier wel van een aparte hap, hoor Vingers aflikken , en dan ben ik ook van al dat gekook af! Maar ik kan me voorstellen dat het af en toe wel lastig is, het is toch een beetje opdringerig, en je wil ook niet l*llig overkomen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:01

Heeej loon,

Heerlijk joh juist dat buitenlandse eten! Tong uitsteken ! Hihi, niet alles hoor maar veel wel. Hoest nu met amber Knipoog ? op haar nieuwe stalletje, is ze al lekker gesetteld? (uhm, schrijf ik dit zo goed Verward ?!) We gaan nog wel meeten he, hihi Haha! Nou doeg doeg en succes verder!

xxxxxiesss Lachen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:14

Wij hebben ook een nieuw huisje. De kennismaking met de achterburen is ook zo geweldig gegaan. Het huis was eerst van mijn schoonvader, maar die is overleden en wij nemen nu zijn huis over. Tot mijn stomme verbazing mistte is vrijdag een aantal bomen uit de tuin. Toch niet echt van die dingen die je even mee neemt. Maar een buurtonderzoek leverde op dat de achterburen een paar dagen daarvoor wat rigoreus gesnoeid hebben IN DE TUIN VAN MIJN SCHOONVADER die nog maar net een paar weken dood is. Ik heb aangifte gedaan van vernieling, diefstal en het betreden van de tuin zonder toestemming. Ga je in een villawijk wonen?! Tot zover de kennismaking met de familie Stolzenbach, how low can you go. Boos!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 18:57

Ik hou helemaal niet van dat eten maar ik ben wel zo dat ik het proef wat ik dus netjes gedaan heb.
Het is dat ze vandaag ergens anders ging eten en wij vroeg weg gingen anders had ze weer wat gemaakt.
Wel lekker goedkoop hoor we hoeven zelf niks te maken/bestellen.Maar om nou bijna elke dag wat aan te nemen van haar nee dat zie ik niet zitten.Hoe goed ze het ook bedoeld.

Wat een gedoe joh mrie.
Dan ben ik toch wel blij dat ik geen tuin heb en zo'n te lieve buurvrouw.
Oke aan de andere kant van ons zijn ze vaak wat saggo maar ze zijn nog niet komen klagen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:13

Ach gossie, da's toch wel erg aardig hoor van je buurvrouw !
Al kan ik me wel voorstellen dat je je er een beetje ongemakkelijk bij voelt.
Maar ja, beter zo dan de fam. Stolzenbach (bah, wat misselijk Boos! ).

Wanneer denk je dat jullie huisje helemaal klaar is ?
Nog veel klusplezier, en: eet smakelijk Knipoog

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 20:26

Ja het is echt heel aardig maar ja ook weer moeilijk want je wilt ze niet terleur stellen.

We hopen eind november helemaal gesettelt te zitten en dan ook echt alles af natuurlijk.