Vorige paard terugnemen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Vorige paard terugnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 15:25

Gister avond kreeg ik een telefoontje van de eigenaar van mijn vorige pony. Dat diertje is me echt heilig en ik heb maanden gehuild dat ze weg moest (door familie omstandigheden). Maar goed, gister belde dus haar eigenaar en vroeg of ik haar terug wilde kopen. Mijn ouders steunen me niet omdat ze vinden dat ik mijn geld beter in de toekomst kan investeren.
Nu vraagt ze 1000 Euro voor haar. Maar hoe kom ik als 16 jarige aan 1000 Euro zo snel en hoe betaal ik de hoefsmid en dierenarts ed.

Het gaat om de volgende pony:
Een 6 jarige merrie, 1.54m., zonder papieren, heeft aangeboren spat maar er geen last van (mag alleen niet meer springen en wedstrijdgericht gereden worden) verder wel een gouden karakter!
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet het echt niet meer, heeft iemand een oplossing?


Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:33

Waarom willen ze hem weer verkopen ?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:38

De vraag is of je haar nog wel moet kopen.
Ik bedoel, je hebt het druk met Treasure en de handelspaarden, school enz.
Dan moet je ook nog een pony rijden waar je niet veel mee kunt (niet wedstridjgericht = recreatief = niet zo trainen als je met de andere paarden doet).
Daarbij komen de financiele dingen.
Ten eerste: hoe kom je aan het geld voor de aanschaf en dan komen nog eens de dierenarts en de hoefsmid, wormkuren, leuk halstertje Tong uitsteken enz. enz.
Moet je ook nog de stalling?

Het is natuurlijk je eigen keuze.
Ik weet dat ze je aan het hart gaat maar je meot er natuurlijk goed over na denken.

Veel succes met je keuze!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:40

wat een mooi paardje!!!, tsja, als je ouders je niet willen steunen wordt het moeilijk lijkt me. Misschien kan je geld lenen.
Ik zou als ik jou was toch wel heel goed nadenken voor je haar terugkoopt, waarom heb je haar verkocht? zou je haar nu weer willen verkopen, of toch houden? misschien kan je de mensen helpen om een goed tehuis te vinden.
veel sterkte.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:43

Kan je de mensen waarvan ze nu is niet helpen om een goed baasje voor haar te zoeken?!
Ik weet niet waarvoor die mensen haar kwijt willen natuurlijk..
Maar ik denk dat jij als 16 jarige het niet red om voor dit beesje te zorgen..
Ik begrijp heel goed dat je haar terug wilt..Maar ik zou eerst goed uitrekenen of je wel voor haar kunt zorgen en er goed over nadenken..
Sterkte!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 15:44

Ik heb haar moeten verkopen omdat mijn vader vertrok en mijn moeder haar niet alleen kon permiteren. En ik heb haar nooit weg willen doen dus voor geen goud zou ik haar nu weer willen missen (nu kan ik nog naar der toe en rijden op haar wanneer ik wil, maar als ik haar niet kan nemen zal dat wel over zijn!).

Ja het geld is inderdaad een probleem, erg druk heb ik het niet Knipoog (verveel me de halve dag) dus ik zou in principe wel extra kunnen gaan werken, dat heb ik er voor over.

Waarom ze haar weer wegdoen weet ik eigenlijk niet, ik was zo geshokeerd toen ik dat hoorde gister dat ik daar niet over nagedacht heb, vandaag moet ik haar terug bellen.

Ze zou hier wel kunnen staan, we hebben een eigen handel/pensionstal dus dat is geen probleem. Alleen het geld is een probleem.

Ik ben echt ten einde raad...

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:49

als de stalling geen probleem is dan zou ik zeggen GA ERVOOR MEID, zie dat je die 1000 euro van iemand leent of probeer met de eigenaren af te spreken dat je haar later betaald (of op afbetaling) ga morgen meteen op zoek naar werk! veel succes, ik hoop dat het je lukt!!!!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:16

ik heb net een keer in je profiel gekeken, en kan me voorstellen dat dit, met àl je paardenervaring, echt geen bevlieging is.
weet je wat je zegt tegen je ouders, als die vinden dat je het geld 'in je toekomst' moet investeren?
ok, maar de toekomst, die begint NU!!!!
misschien ligt jouw toekomst wel helemaal in de paarden, en zij lag daar dan aan de basis van! OK dan! *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:33

Ja, mijn toekomst ligt (als het goed is) in de paarden. Maar een paardje waar ik alleen recreatie mee kan rijden zo nu en dan zien mijn ouders niet als investering helaas! Ze hebben wel gelijk, ik leg al mijn geld weg voor een eigen stal te beginnen als ik al mijn papiertjes heb, dan kan ik het niet gebruiken om nu alles in die pony te stoppen. Toch bedankt voor het meedenken, maar ik denk niet dat dat erg veel zal overtuigen Verdrietig

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:40

Die stal beginnen kan toch altijd nog? Dan moet je alleen wat langer sparen, maar wat is belangrijker, je pony terugkopen of zo snel mogelijk je eigen stal beginnen? Als jij meer kan werken en je pony kan onderhouden zou ik dr zeker terug kopen! Je hebt nu de kans en daarna waarschijnlijk nooit meer..


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:11

tja aangezien het geen papieren heeft is het geen succesfokmerrie wat lekker veel opbrengt.
Moeilij, moeilijk.
Kan je haar niet op stal nemen en haar verhuren?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:24

€ 1000,- is een hoop geld voor zo`n pony, niet verkeerd bedoelt, maar die verkoper weet toch dat jij als oude bazin er super goed voor bent en dat die pony het de rest van zijn leven goed gaat krijgen bij jou..kan er toch wel iets van de prijs af? En wat betreft investeren in de toekomst, denk maar zo, van elke fout kun je leren, en wie zegt jou dat dit een fout is! veel suc6!

Haha!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:14

RUBYWHITE schreef:
€ 1000,- is een hoop geld voor zo`n pony, niet verkeerd bedoelt, maar die verkoper weet toch dat jij als oude bazin er super goed voor bent en dat die pony het de rest van zijn leven goed gaat krijgen bij jou..kan er toch wel iets van de prijs af? En wat betreft investeren in de toekomst, denk maar zo, van elke fout kun je leren, en wie zegt jou dat dit een fout is! veel suc6!



ik snap wel dat ze hem niet gratis weggeven. het is al fijn dat ze hem haar als eerste te koop aanbieden.
1000 euro is niet weinig, maar ook geen overdreven hoog bedrag lijkt mij? (ik heb er niet heel veel verstand van hoor)

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:26

en kun je er niet een veulen mee fokken, en dan er inne 3 jaar wedstrijden mee rijden? dan is dit toch een toekomst, een goede investering, je kunt iets in die aard voorleggen aan je ouders!?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:36

Ik vond 1000 euro ook een beetje aan de hoge kant, ik zou haar bellen vandaag maar heb haar er niet aangekregen. Misschien valt erover te praten.

Een veulen fokken lijkt me niet zo'n goed idee, aangezien ze een pony is en ik al 2 jaar bij de paarden start. Verder weet ik niet of er een goed veulen uit zou komen aangezien ze geen papieren heeft (oke wil ook niet alles zeggen maar imo wel een groot deel).

Morgen bel ik in ieder geval en dan probeer ik tot een oplossing te komen.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:39

en als je er een hengst op zet die grote veulens fokt? misschien dat je dan een paard bekomt dat boven de 1m50 komt?
veel succes morgen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:47

Moeilijk wordt het als je ouders niet achter je staan. Misschien moet je nog eens met ze praten...
Is het misschien een optie om haar te kopen (als je het geld rondkrijgt) en dan een betalende bijrijder voor haar te zoeken? Op die manier kost ze je niet alleen maar geld.

* To Belg, or not to Belg *

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:40

ik zou het doen meid, ga idd extra werken!!
het is moeilijk maar je wilt het zo graag en anders
waar gaat tie heen...wie weet naar een handelaar en dan
het manegewerk in...of nog erger.....!!

maarja het geld is idd vervelend kan je niet met hun afspreken dat je het in gedeeltes betaalt..?

succes met je beslissing!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:46

Probeer een ander goed tehuis samen met die mensen te vinden! misschien valt het dan niet zo zwaar........

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:13

ingeo schreef:

ok, maar de toekomst, die begint NU!!!!

misschien ligt jouw toekomst wel helemaal in de paarden, en zij lag daar dan aan de basis van! OK dan! *LOL*


Ik denk dat je dat een beetje verkeerd ziet. Sorry hoor Sol, misschien ga je dit niet zo'n hele leuke reactie vinden, maar dit is hoe ik het geheel zie.

Je bent nu van Okkie overgestapt op Treasure, waarom???? Omdat er geen toekomst in Okkie zit. En dat is wat je wilt, je wilt naar de top. Tenminste dat heb ik altijd van jou begrepen.
Movie kan je die top ook niet bieden, dus, heel zwart wit, wat heb je dan aan haar. Ik weet dat het nu heel hard aankomt, maar gun Movie dan een thuis waar ze een kindje kan leren paardrijden en waar ze haast dood-geknuffeld wordt. Je moet ook leren om afstand van haar te nemen. Het is heel rot, zoals het allemaal gelopen is, maar kijk eens wat je nu allemaal hebt en wat je krijgt van Hub en je moeder. Persoonlijk vind ik het een beetje verkeerde opmerking dat je nu zegt dat zij je hierin (Movie, dus) niet steunen. Ik denk dat Hub jouw steunt door Treasure te ruilen, je naar les te rijden en te helpen. En dat Hub inziet dat de 'eventuele komst van Movie', absoluut niet bijdraagt aan jouw toekomst. Maar ja, eigenlijk heb je dat zelf ook wel gezegd, ik hoop alleen dat mijn antwoord, ervoor zorgt dat je er minder over piekert.

Ga Samantha helpen om een baasje te zoeken voor Movie, wie weet kan je die nieuwe baas les geven, en zie je Movie zo toch nog regelmatig. Dit hoeft niet te betekenen niet dat je Movie definitief niet meer ziet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jenn_Mellow, Vagabondo en 41 bezoekers